w211 220cdi turbiini luisto ?(ratkaistu (ohjelmoitu))
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?
vois tietty kattoo ne syötöt nyt vielä kun lämpöanturi on kunnossa, liukasta kyllä on edelleen... Ja akku kuntoon myös niin voi tarkistaa lataussäätimen.
ei tosiaan mennyt lukkoon vaikka tila oli 255 (kuva), pitäisikö mennä, paljon kierroslukuerotusta?
ei tosiaan mennyt lukkoon vaikka tila oli 255 (kuva), pitäisikö mennä, paljon kierroslukuerotusta?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?
tuikku kirjoitti:.
Käy laitattamassa vakioksi, niin vaivat häviää.
65milliä syöttöjä antaa noin 250nm vääntöä max. Sillä ei oikeasti vielä selkä pehmuteisiin paljon painu. Eli jos näin käy, on ohjelmasta suutinkarttaa väännetty rajusti. Huono ohjelma selittää tuossa kaiken muunkin.
Siis ohjelma ja turbiinin/vaihteiston ohjaus luulee, että suorituskykyä pyydetään ~65millin verran, muttakun suutinkartasta on oikeaa ruiskutusaikaa itse jatkettu, niin todellinen rasitus vastaakin vaikkapa ~90millin syöttöä. Laatikko suorittaa ne toimensa ja turbiini myös, sen "pienemmän" rasituksen mukaisesti, kun se ei näe, eikä osaa päätellä rasituksen olevan jotain muutkun ohjelman ilmoittama.
Elikkäs, joko vakioksi, tai jollekkin, joka korjaa sen ohjelman.
Siinä selviää, onko vika raudassa, vai softassa.
mistäs vakio softauksia vois kysellä.... vai veho
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?
Turbiini on yleisesti joko auki tai luistaa kun starilla katsoo.
Käyt tuikuttamassa sen niin on ainakin toimiva ohjelma eikä tarvii vakioksi laittaa.
Vakiona sillä ei aja porokaan
Käyt tuikuttamassa sen niin on ainakin toimiva ohjelma eikä tarvii vakioksi laittaa.
Vakiona sillä ei aja porokaan
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?
missähän hinnoissa tuikutus menee ....MJPfin kirjoitti:Turbiini on yleisesti joko auki tai luistaa kun starilla katsoo.
Käyt tuikuttamassa sen niin on ainakin toimiva ohjelma eikä tarvii vakioksi laittaa.
Vakiona sillä ei aja porokaan
milläs laiteella imastaan w211 03 220 cdi stä ohjelma ilmeisesti galetto ei tue tota ecua?
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?
Kyselin paikalliselta mersukorjaamolta tota vakioksi laittoa ja se ei montaa kymppiä maksa mutta varoitteli että jos ohjelma on suojattu niin ei onnistu onko tähän lääkettä jos näin käy?
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?
Bruttokansantuote kasvaa kun ensin maksaa virityksestä, sitten sen poistoyrityksestä ja lopulta uudesta ECU:sta.
Voit olla luottavaisin mielin siitä ettei Mersukorjaamo ajattele sinun lompakkoasi kun pyydät korjaamaan itseviritettyä (=ohjelmoitua) autoa.
Voit olla luottavaisin mielin siitä ettei Mersukorjaamo ajattele sinun lompakkoasi kun pyydät korjaamaan itseviritettyä (=ohjelmoitua) autoa.
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?
Kess, mpps nuo ainakin toimii.cd211wc kirjoitti:missähän hinnoissa tuikutus menee ....MJPfin kirjoitti:Turbiini on yleisesti joko auki tai luistaa kun starilla katsoo.
Käyt tuikuttamassa sen niin on ainakin toimiva ohjelma eikä tarvii vakioksi laittaa.
Vakiona sillä ei aja porokaan
milläs laiteella imastaan w211 03 220 cdi stä ohjelma ilmeisesti galetto ei tue tota ecua?
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?
juu sain ohjelman talteen mppslläMJPfin kirjoitti:Kess, mpps nuo ainakin toimii.cd211wc kirjoitti:missähän hinnoissa tuikutus menee ....MJPfin kirjoitti:Turbiini on yleisesti joko auki tai luistaa kun starilla katsoo.
Käyt tuikuttamassa sen niin on ainakin toimiva ohjelma eikä tarvii vakioksi laittaa.
Vakiona sillä ei aja porokaan
milläs laiteella imastaan w211 03 220 cdi stä ohjelma ilmeisesti galetto ei tue tota ecua?
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?
Turha on softaa syyttää, vakio näytti olevan eli lähtisin vikaa etsimään muualta.
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?
MJPfin kirjoitti:Turha on softaa syyttää, vakio näytti olevan eli lähtisin vikaa etsimään muualta.
kiitos kun katsoit yksi vikapaikka vähemmän.
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?
Juu nou problem, kannattaa ottaa koneen suojamuovi poikkeen ja katsoa ettei railpaine anturin johdoissa ole ylimääräistä tuhoboksia välissä. Jos kerran reippaan oloisesti kulkee.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?
Ja jos on niin se rittäkin syyksi latikon vaivoihinMJPfin kirjoitti:Juu nou problem, kannattaa ottaa koneen suojamuovi poikkeen ja katsoa ettei railpaine anturin johdoissa ole ylimääräistä tuhoboksia välissä. Jos kerran reippaan oloisesti kulkee.
Mökkillä
'
'
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?
Löytyykö keltään damosia että pääsis alkuun tuossa bittien pyörittelyssä ohjelmana win ols auto on 220 cdi vm 2003 ?
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?
Kannattaa se laatikon luisto selvittää ennen kuin alkaa ohjelmaa räpläämään. Jos se on turbiini mikä luiraa niin kohta on koko loota valmis kun enemmän voimaa halajat.
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?
kaverin kanssa starilla ihmetelty nyt autoa ja nyt syötöt oli 87 mm ja ahdot 1.5 - 1.6 kiloa kaasu pohjassa ... kaveri sanoi että on vetoja kivasti ja laatikko toimisi niinkun 550tkm ajettu toimii eli ei olisi huolissaan siitä laitoin ohjelman sisään mikä antaa 180 hp / 400 nm(egr off) tiedä sitten (kardaani tai jokin pohjaa kun kiihdyttää kaasupohjassa kuuluu takaa ) mutta kaverin mielestä menee paremmin kuin hänen 170hp/400nm (2007 220cdi ) eli tältä osin homma bueno ... ahtopaineen lämpötilanturi on uusi ja ohjelma.... kai se sit vaan on niin että 'vika' oli siinä viallisessa ahtopaineen lämpötila anturissa... Niin ja ohjelma on ostettu ulkomailta fileservicen kautta... eli ei ole suomalaista tekoa. ps nälkä kasvaa syödessä hyvää viikonloppua.!!!
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?(ratkaistu)
.
Viimeksi muokannut cd211wc, To 23.01.2020 17:24. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?(ratkaistu (ohjelmoitu))
hyvä homma että pelittää ja näköjään aika paljon harrastustakin lisännyt.... mulla olis muuten se ilmansuodatin vielä...?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?(ratkaistu (ohjelmoitu))
tällä hetkellä ei ole enään tarvetta suotimelle tein pari iviikkoa sitten huollon ja vaihdoin kaikki öljyt ja suodattimet...MiHe kirjoitti:hyvä homma että pelittää ja näköjään aika paljon harrastustakin lisännyt.... mulla olis muuten se ilmansuodatin vielä...?
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?(ratkaistu (ohjelmoitu))
Moro.MiHe kirjoitti:hyvä homma että pelittää ja näköjään aika paljon harrastustakin lisännyt.... mulla olis muuten se ilmansuodatin vielä...?
Mitäs se nyt maksais postin kanssa
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?(ratkaistu (ohjelmoitu))
ei se oikein halvemmalla lähde kun menee muuten omakustannehintaan... täytynee odotella että sauraava OM64x koneinen tulee käymään pihassa ja kaupata siinä yhteydessä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?(ratkaistu (ohjelmoitu))
Taas on vähän win olsssia tuijjoteltu jos sitä huomenna sais laitettua ohjelman (versio 25) sisään tosin tarvii käydä ostamaan virtalähde kun joku vei akun parempaan talteen parkkikselta kun olin koe ajolla... tarvii laittaa tänne video kun saa uuden ohjelman sisälle... minun mielestä tärkein auton muutokselle on se kartta mikä muuttaa nm määrät ruiskutuksen määriin sillä pystyy vaikuttamaan aika paljon auton luonteeseen... toki siellä on myös rajoittimia piilossa mikkä tarvii löytää taitaa olla sillain jos vaan karttoja muuttaa niin max syötöt jää 87mm3 .. vaikka pyytäisi lisää vinkkinä voin sanoa että jos googlettaa niin löytyy kyseiseen malliin melko helposti ne rajoittimet... ja mulla oli tiedot ohjelmoinnista tasan 0 kun aloitin tämän .... no kaikkea sitä oppii vanhoilla päivillä...
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?(ratkaistu (ohjelmoitu))
täämöisen löysin ulkomaan fooumilta jos haluaa laskea oman autonsa tehoja syöttöjen perusteella
TQ = (IQ * 6 * Cyl. Number) / 4 * correction factor
For 6 cyl. engine the factor starts from 0.9 and folds to 0.8 at high rpm
For any other combination, the factor is from 0.75 at high rpm to 1 below 2250 rpm. To simplify calculations you can use factor 0.9
And Power, in BHP can be calculated like (TQ * RPM) / 7121
TQ = (IQ * 6 * Cyl. Number) / 4 * correction factor
For 6 cyl. engine the factor starts from 0.9 and folds to 0.8 at high rpm
For any other combination, the factor is from 0.75 at high rpm to 1 below 2250 rpm. To simplify calculations you can use factor 0.9
And Power, in BHP can be calculated like (TQ * RPM) / 7121
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?(ratkaistu (ohjelmoitu))
.
Viimeksi muokannut cd211wc, To 23.01.2020 17:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w211 220cdi turbiini luisto ?(ratkaistu (ohjelmoitu))
sieltä ohjainlaitesovitusten kautta löytyy jos löytyy...simulaation näyttää että 10/2003 ennen ei ole... ja sulla kun on tuo frankenstain, niin ei tiedä mikä vuosi siellä on...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01