W211 Battery Control Module
W211 Battery Control Module
Moro viisaat itämaan tietäjät!
W211 on arkikulkine, muuten kiva laitos, mitä nyt joskus pientä huoltoa, mersujahan ei korjata!
Nyt hieman jännitteet ovat alhaisen puoleiset. Kontaktit on puhdistettu, akku vaihdettu, laturiin uutta säädintä jne jne. Siltikin jännitteet ovat melkoisen hassulla tolalla.
Startin jälkeen kun lämpövastukset hohkaa punaisella lämpöä hyttiin, on jännitteet mittarilla n. 12.9 volttia. Siitä se sitten hiipuu ylöspäin, yleensä n. 13.5 voltin tuntumiin. Pari kertaa on tuo battery warningi tullut ruutuun, mutta poistunut hetken päästä. Joskus pidemmällä matkalla olen huomannut, että jännitteet saattaa pompata välillä johonkin 13.8 voltin tuntumille ja on siellä hetken ja palaa sitten takaisin 13.4-13.5 voltin hitumiin.
Kuormituksella ei ole vaikutusta lukemaan kun kone on lämmin. Joten joku sitä säätää ns. "kohdalleen". Oma arvio olisi tuo Battery control module joka on siis kontissa siellä alla.
Varaosakoodi laitokselle on A 211 540 27 45.
Saako tuohon ohjelmoitua *:lla jotain kivempaa käppyrää jotta lataus olisi enempi talvikäyttöön sopiva? Laturi on siisti ja kun sinne säätimen vaihdoin, ei ollut pahemmin uraakaan siellä laturin sisällä. Vai onko nuo vaan niin paskoja laitoksia, että sinne ei normaalia 14.4 volttia saa? Kun olis ees sen 14, mutku ei. Jos tolla nyt ajelis vaan siistiä 3 km työmatkaa, niin ei se akku kestäis varmaan kuukautta. Onneksi ja onneksi on työmatkaa sen 40 km, niin se ehtii edes hieman ladata matkalla.
Nyt saa olla innovatiivinen ja ehdotella. Olen mä sitä laturin vaihtoakin miettiny, muttakun se on siisti ja uudella säätimellä. (+uusi maksaa saatana ainakin 350 ekua)
Käytettyjä BCM-yksiköitä on kaupan n. 100 euron molemmin puolin. Insinööri kun olen, niin katsoin mitä tuo purkki on syönyt ja siellähän oli mukavia kärpäsenpaskoja levy täynnä. Pari lutikkaa, joista toinen oli varmaan prossu ja toinen varmaan joku CAN-väyla murikka. Siisti levy, ei kylmiä juotoksia ainakaan nähtävillä, eikä mikään näyttänyt palaneen.
Tästä aiheesta on todella huonosti tietoa missään, mutta jos sinne menee data sisään, niin varmaan sitä pystyy myös säätämään? Yksi vaihtoehto on polttaa koko laitos mutta jos vielä yrittäis. Edellinen w124 oli samanlainen sähköongelmainen. Onko tää nyt sitten tyyppivika?
Ideoita? Tarjouksia?
W211 on arkikulkine, muuten kiva laitos, mitä nyt joskus pientä huoltoa, mersujahan ei korjata!
Nyt hieman jännitteet ovat alhaisen puoleiset. Kontaktit on puhdistettu, akku vaihdettu, laturiin uutta säädintä jne jne. Siltikin jännitteet ovat melkoisen hassulla tolalla.
Startin jälkeen kun lämpövastukset hohkaa punaisella lämpöä hyttiin, on jännitteet mittarilla n. 12.9 volttia. Siitä se sitten hiipuu ylöspäin, yleensä n. 13.5 voltin tuntumiin. Pari kertaa on tuo battery warningi tullut ruutuun, mutta poistunut hetken päästä. Joskus pidemmällä matkalla olen huomannut, että jännitteet saattaa pompata välillä johonkin 13.8 voltin tuntumille ja on siellä hetken ja palaa sitten takaisin 13.4-13.5 voltin hitumiin.
Kuormituksella ei ole vaikutusta lukemaan kun kone on lämmin. Joten joku sitä säätää ns. "kohdalleen". Oma arvio olisi tuo Battery control module joka on siis kontissa siellä alla.
Varaosakoodi laitokselle on A 211 540 27 45.
Saako tuohon ohjelmoitua *:lla jotain kivempaa käppyrää jotta lataus olisi enempi talvikäyttöön sopiva? Laturi on siisti ja kun sinne säätimen vaihdoin, ei ollut pahemmin uraakaan siellä laturin sisällä. Vai onko nuo vaan niin paskoja laitoksia, että sinne ei normaalia 14.4 volttia saa? Kun olis ees sen 14, mutku ei. Jos tolla nyt ajelis vaan siistiä 3 km työmatkaa, niin ei se akku kestäis varmaan kuukautta. Onneksi ja onneksi on työmatkaa sen 40 km, niin se ehtii edes hieman ladata matkalla.
Nyt saa olla innovatiivinen ja ehdotella. Olen mä sitä laturin vaihtoakin miettiny, muttakun se on siisti ja uudella säätimellä. (+uusi maksaa saatana ainakin 350 ekua)
Käytettyjä BCM-yksiköitä on kaupan n. 100 euron molemmin puolin. Insinööri kun olen, niin katsoin mitä tuo purkki on syönyt ja siellähän oli mukavia kärpäsenpaskoja levy täynnä. Pari lutikkaa, joista toinen oli varmaan prossu ja toinen varmaan joku CAN-väyla murikka. Siisti levy, ei kylmiä juotoksia ainakaan nähtävillä, eikä mikään näyttänyt palaneen.
Tästä aiheesta on todella huonosti tietoa missään, mutta jos sinne menee data sisään, niin varmaan sitä pystyy myös säätämään? Yksi vaihtoehto on polttaa koko laitos mutta jos vielä yrittäis. Edellinen w124 oli samanlainen sähköongelmainen. Onko tää nyt sitten tyyppivika?
Ideoita? Tarjouksia?
-Dimexi78-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 Battery Control Module
Onkos laturi mallia missä vapaa kytkin jos on niin tarkista sen kunto,Dimexi78 kirjoitti:Moro viisaat itämaan tietäjät!
W211 on arkikulkine, muuten kiva laitos, mitä nyt joskus pientä huoltoa, mersujahan ei korjata!
Nyt hieman jännitteet ovat alhaisen puoleiset. Kontaktit on puhdistettu, akku vaihdettu, laturiin uutta säädintä jne jne. Siltikin jännitteet ovat melkoisen hassulla tolalla.
Startin jälkeen kun lämpövastukset hohkaa punaisella lämpöä hyttiin, on jännitteet mittarilla n. 12.9 volttia. Siitä se sitten hiipuu ylöspäin, yleensä n. 13.5 voltin tuntumiin. Pari kertaa on tuo battery warningi tullut ruutuun, mutta poistunut hetken päästä. Joskus pidemmällä matkalla olen huomannut, että jännitteet saattaa pompata välillä johonkin 13.8 voltin tuntumille ja on siellä hetken ja palaa sitten takaisin 13.4-13.5 voltin hitumiin.
Kuormituksella ei ole vaikutusta lukemaan kun kone on lämmin. Joten joku sitä säätää ns. "kohdalleen". Oma arvio olisi tuo Battery control module joka on siis kontissa siellä alla.
Varaosakoodi laitokselle on A 211 540 27 45.
Saako tuohon ohjelmoitua *:lla jotain kivempaa käppyrää jotta lataus olisi enempi talvikäyttöön sopiva? Laturi on siisti ja kun sinne säätimen vaihdoin, ei ollut pahemmin uraakaan siellä laturin sisällä. Vai onko nuo vaan niin paskoja laitoksia, että sinne ei normaalia 14.4 volttia saa? Kun olis ees sen 14, mutku ei. Jos tolla nyt ajelis vaan siistiä 3 km työmatkaa, niin ei se akku kestäis varmaan kuukautta. Onneksi ja onneksi on työmatkaa sen 40 km, niin se ehtii edes hieman ladata matkalla.
Nyt saa olla innovatiivinen ja ehdotella. Olen mä sitä laturin vaihtoakin miettiny, muttakun se on siisti ja uudella säätimellä. (+uusi maksaa saatana ainakin 350 ekua)
Käytettyjä BCM-yksiköitä on kaupan n. 100 euron molemmin puolin. Insinööri kun olen, niin katsoin mitä tuo purkki on syönyt ja siellähän oli mukavia kärpäsenpaskoja levy täynnä. Pari lutikkaa, joista toinen oli varmaan prossu ja toinen varmaan joku CAN-väyla murikka. Siisti levy, ei kylmiä juotoksia ainakaan nähtävillä, eikä mikään näyttänyt palaneen.
Tästä aiheesta on todella huonosti tietoa missään, mutta jos sinne menee data sisään, niin varmaan sitä pystyy myös säätämään? Yksi vaihtoehto on polttaa koko laitos mutta jos vielä yrittäis. Edellinen w124 oli samanlainen sähköongelmainen. Onko tää nyt sitten tyyppivika?
Ideoita? Tarjouksia?
bcm ei vaikuta lataukseen
Mökkillä
'
'
Re: W211 Battery Control Module
Ei ole akkuohjainlaitteessa tuo ongelma.
Oman 211 latausjännite on näytön mukaan 13,6-13,7 voltin paikkeilla, ajo on 7-10 km pätkää, pakkasilla roikassa tunti ennen lähtöä ja samassa yhteydessä kiinteästi asennettu Defa lataa akkua.
En ole miettinyt latausjänniteasiaa enempää, kun hyvin on pärjännyt tuolla. Laturi on joskus vaihdettu Bosch tehdaskunnostettuun. Nyt pakkasjakson jatkuessa auto oli ilmoittanut kytkevänsä sähkölaitteita pois toiminnasta jonka jälkeen laitoin Ctek Polarin lataamaan 12 tunniksi akkua ja herjat loppuivat.
Oman 211 latausjännite on näytön mukaan 13,6-13,7 voltin paikkeilla, ajo on 7-10 km pätkää, pakkasilla roikassa tunti ennen lähtöä ja samassa yhteydessä kiinteästi asennettu Defa lataa akkua.
En ole miettinyt latausjänniteasiaa enempää, kun hyvin on pärjännyt tuolla. Laturi on joskus vaihdettu Bosch tehdaskunnostettuun. Nyt pakkasjakson jatkuessa auto oli ilmoittanut kytkevänsä sähkölaitteita pois toiminnasta jonka jälkeen laitoin Ctek Polarin lataamaan 12 tunniksi akkua ja herjat loppuivat.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 Battery Control Module
Pitää käydä katsomassa tuo laturi, en ulkoa osaa sanoa. Stariin ei ole vielä ollut varaa, mutta tuo Icarsoftin kikkare on. Se ei BCM moduulin kohdalla näytä lämpötilaa ollenkaan. Jos siellä nyt on joku joka omistaa starin ja 200 CDI w211 mersun, niin kehtaisiko käydä kattomassa raportoiko stari sieltä BCM:stä lämpötilaa. Voihan olla, että sieltä on NTC paskana ja siksi se on ns. vikatilassa. Ainakin kabiinin sisälämpötilamittari oli rikki ja tuo BCM käyttää sitä referenssilämpönä jotenkin.
Tää on ihana laitos. Jos joku haluaa mulle kasata kohtuuhinnalla staripaketin, saa tarjota.
Tää on ihana laitos. Jos joku haluaa mulle kasata kohtuuhinnalla staripaketin, saa tarjota.
-Dimexi78-
Re: W211 Battery Control Module
Sen verran palaan vielä tähän, että kerron omat kokemukset.
Eli omistuksessa on tuo Icarsoftin MB II testeri jolla siis suurimman osan CAN-moduuleista näkee. Sillä nollailin kaikki vikakoodit ja samalla korjasin sen sisälämpötila-anturin kun sieltä oli NTC:n jalka katki.
Joka tapauksessa nyt toiminta on seuraavanlainen.
Kun auton käynnistää, jännitteet nousee n. 12.9 volttiin. Siitä auton lämmetessä jännitteet vähitellen nousee n. 10 minuutin sisällä 13.8 volttiin. Ne pysyy siinä n. 3 minuuttia jonka jälkeen jännite laskee 13.6 volttiin n. 1 minuutin ajaksi ja sitten se nousee uudelleen sinne 13.8 volttiin. Siellä se sitten pysyy ja nököttää eikä kuornmitus vaikuta jännitteeseen. Tämä toistuu aina päivän ekalla ajolla töihin samanlaisena.
Tuo pudotus 13.6 volttiin ja sieltä nousu takaisin viittaa siihen, että tuo BCM nimenomaan säätää tuota jännitettä eikä jännitteensäätimellä ole tuossa osaa eikä arpaa. Luultavasti juurikin BCM antaa sille säätimelle feedbackia ja säätää sitä jännitettä sen avulla.
Päivän muilla ajoilla tuo rutiini on melkein samanmoinen, mutta yleensä jännite nousee sinne 13.8 volttiin hetkeksi ja sitten se laskee 13.6 volttiin. Tässä vaiheessa kuormalla taas tuntuu olevan vaikutusta jännitteeseen. Eikait paska laturi tuollaista säännönmukaisuutta tee??
Anyway. Nyt se kuitenkin lataa. Pitää seurailla hommaa. Se BCM raportoi myös lämpötilaa ainakin kun se nousee +asteiden puolelle. Sitä seurailin testerillä parina päivänä.
-TP-
Eli omistuksessa on tuo Icarsoftin MB II testeri jolla siis suurimman osan CAN-moduuleista näkee. Sillä nollailin kaikki vikakoodit ja samalla korjasin sen sisälämpötila-anturin kun sieltä oli NTC:n jalka katki.
Joka tapauksessa nyt toiminta on seuraavanlainen.
Kun auton käynnistää, jännitteet nousee n. 12.9 volttiin. Siitä auton lämmetessä jännitteet vähitellen nousee n. 10 minuutin sisällä 13.8 volttiin. Ne pysyy siinä n. 3 minuuttia jonka jälkeen jännite laskee 13.6 volttiin n. 1 minuutin ajaksi ja sitten se nousee uudelleen sinne 13.8 volttiin. Siellä se sitten pysyy ja nököttää eikä kuornmitus vaikuta jännitteeseen. Tämä toistuu aina päivän ekalla ajolla töihin samanlaisena.
Tuo pudotus 13.6 volttiin ja sieltä nousu takaisin viittaa siihen, että tuo BCM nimenomaan säätää tuota jännitettä eikä jännitteensäätimellä ole tuossa osaa eikä arpaa. Luultavasti juurikin BCM antaa sille säätimelle feedbackia ja säätää sitä jännitettä sen avulla.
Päivän muilla ajoilla tuo rutiini on melkein samanmoinen, mutta yleensä jännite nousee sinne 13.8 volttiin hetkeksi ja sitten se laskee 13.6 volttiin. Tässä vaiheessa kuormalla taas tuntuu olevan vaikutusta jännitteeseen. Eikait paska laturi tuollaista säännönmukaisuutta tee??
Anyway. Nyt se kuitenkin lataa. Pitää seurailla hommaa. Se BCM raportoi myös lämpötilaa ainakin kun se nousee +asteiden puolelle. Sitä seurailin testerillä parina päivänä.
-TP-
-Dimexi78-
Re: W211 Battery Control Module
ei se bcm säädä latausta, se kyllä mittaa jännitettä ja virtaa mutta sen tehtävä on ohjata pikkuakun latausta tarkastella akun kuntoa ja sammutella mukavuustoimintoja
1. Monitors the voltages of (G1) and (G1/7)
2. Monitors alternator voltage (terminal 61) via CAN B
3. Controls auxiliary battery relay (K57/2)
4. Controls consumer prioritization function
5. Optimizes charging of auxiliary battery (G1/7)
6. Notes emergency operation and sets fault codes
(CAN communication / DTC’s)
7. Notes emergency operation resulting in IC / MF fault message
displays
Ja esim WIS doccari GF54.10-P-1001T
1. Monitors the voltages of (G1) and (G1/7)
2. Monitors alternator voltage (terminal 61) via CAN B
3. Controls auxiliary battery relay (K57/2)
4. Controls consumer prioritization function
5. Optimizes charging of auxiliary battery (G1/7)
6. Notes emergency operation and sets fault codes
(CAN communication / DTC’s)
7. Notes emergency operation resulting in IC / MF fault message
displays
Ja esim WIS doccari GF54.10-P-1001T
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 Battery Control Module
Kunkahan monta kertaa se pitää vielä tässä samassa jutussa sanoa... ennen kuin kysyjä sen uskooMiHe kirjoitti:ei se bcm säädä latausta, se kyllä mittaa jännitettä ja virtaa mutta sen tehtävä on ohjata pikkuakun latausta tarkastella akun kuntoa ja sammutella mukavuustoimintoja
1. Monitors the voltages of (G1) and (G1/7)
2. Monitors alternator voltage (terminal 61) via CAN B
3. Controls auxiliary battery relay (K57/2)
4. Controls consumer prioritization function
5. Optimizes charging of auxiliary battery (G1/7)
6. Notes emergency operation and sets fault codes
(CAN communication / DTC’s)
7. Notes emergency operation resulting in IC / MF fault message
displays
Ja esim WIS doccari GF54.10-P-1001T
Mökkillä
'
'
Re: W211 Battery Control Module
siksi tuon wissinkin kaivoin että on muutakin faktaa kuin äijät joilla on muutama tuhat postausta foorumilla, mistä lie essonbaarin nurkasta tänne kömpineet...FinlandMerceds kirjoitti:
Kunkahan monta kertaa se pitää vielä tässä samassa jutussa sanoa... ennen kuin kysyjä sen uskoo
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 Battery Control Module
Kiitos tuosta WIS dokumentin numerosta. Siellä se fakta lukee. Sitä ei tosin itsellä ollut, joten en sitä aikaisemmin ollut lukenut.MiHe kirjoitti:siksi tuon wissinkin kaivoin että on muutakin faktaa kuin äijät joilla on muutama tuhat postausta foorumilla, mistä lie essonbaarin nurkasta tänne kömpineet...FinlandMerceds kirjoitti:
Kunkahan monta kertaa se pitää vielä tässä samassa jutussa sanoa... ennen kuin kysyjä sen uskoo
Ja nuo essonbaarikommentit ja kuinkahan monta kertaa pitää sanoa kommentit voitte sitten tunkea sinne mihin aurinko ei paista. Jos te ette osaa linkata dokumenttiä missä se sanotaan heti alkuunsa, niin turha on odottaa, että teidänkään kuulopuheisiin uskoisin.
Noniin. nyt on avauduttu. Palataanpa taas asiaan. N82 ei säädä mitään.
Laturilta sähkö kulkee N10/1 (Driver side SAM) tuonne N82:selle. Onko porukalla muistissa, että onko noissa ollut vikoja?
Jännitteet ajon aikana testerillä katsoessa oli N10/1:sellä Terminal 30 nastassa 13.21 volttia.
UB lukema samaan aikaan kojelaudassa 13.4 volttia. Tänä aamuna ei jännite noussut taas 13.4 yli kuin hetkellisesti.
Onko olemassa samanlaista WIS dokumenttia tuon N10/1 purkin toiminnasta ja kytkennästä?
Pidetään keskustelu aiheessa eikä aleta heti vittuilemaan. Jätkät jemmaa sitä tietoa vakan alla ja sitten vittuilee kun joku ei usko. Aika jännä.
-Dimexi78-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 Battery Control Module
Onhan niitä muistissa että on ollut samn typisiä vikoja mutta mitään dokumentiä siitä ei ole saatika mitään linkitettävää...Dimexi78 kirjoitti:Kiitos tuosta WIS dokumentin numerosta. Siellä se fakta lukee. Sitä ei tosin itsellä ollut, joten en sitä aikaisemmin ollut lukenut.MiHe kirjoitti:siksi tuon wissinkin kaivoin että on muutakin faktaa kuin äijät joilla on muutama tuhat postausta foorumilla, mistä lie essonbaarin nurkasta tänne kömpineet...FinlandMerceds kirjoitti:
Kunkahan monta kertaa se pitää vielä tässä samassa jutussa sanoa... ennen kuin kysyjä sen uskoo
Ja nuo essonbaarikommentit ja kuinkahan monta kertaa pitää sanoa kommentit voitte sitten tunkea sinne mihin aurinko ei paista. Jos te ette osaa linkata dokumenttiä missä se sanotaan heti alkuunsa, niin turha on odottaa, että teidänkään kuulopuheisiin uskoisin.
Noniin. nyt on avauduttu. Palataanpa taas asiaan. N82 ei säädä mitään.
Laturilta sähkö kulkee N10/1 (Driver side SAM) tuonne N82:selle. Onko porukalla muistissa, että onko noissa ollut vikoja?
Jännitteet ajon aikana testerillä katsoessa oli N10/1:sellä Terminal 30 nastassa 13.21 volttia.
UB lukema samaan aikaan kojelaudassa 13.4 volttia. Tänä aamuna ei jännite noussut taas 13.4 yli kuin hetkellisesti.
Onko olemassa samanlaista WIS dokumenttia tuon N10/1 purkin toiminnasta ja kytkennästä?
Pidetään keskustelu aiheessa eikä aleta heti vittuilemaan. Jätkät jemmaa sitä tietoa vakan alla ja sitten vittuilee kun joku ei usko. Aika jännä.
eli kaipa ne omakohtaiset kokemukset sitten on kuulopuheita
ehkäpä jollakin mulla on kokemuksistaan jotakin linkitettävää
Mökkillä
'
'
Re: W211 Battery Control Module
Vittuilemallahan sitä apua helpoiten löytyy.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 Battery Control Module
Jep toinen hyvä konsiti on olla tekemättä neuvotuja tarkistuksia tai ainakin kertomatta niiden tulostasompio kirjoitti:Vittuilemallahan sitä apua helpoiten löytyy.
ja keskittyä johonkin mikä on monlta suunallata todettu vaivaan mitenkään liitymättömäksi
no jokainen tekee tavallan toivotavasti tämäkin tulee kuntoon jos vaikka löytyy joku dokumentii linkki ja vielä joku joka osaa sen linkittä
Mökkillä
'
'
Re: W211 Battery Control Module
Tuntuu että foorumilla tätä konstia on alettu käyttää entistä enemmän.sompio kirjoitti:Vittuilemallahan sitä apua helpoiten löytyy.
Kyllä vaan kannattaisi pitää mölyt mahassa siihen asti että saa kaipaamaansa apua. Muuten saa kyllä valtaosan "jemmaamaan tietoaan", eikä se minusta ole mitenkään jännä juttu. Sitten jos on haluamansa ohjeet saanut eikä usko että autoon enää koskaan tulee mitään vikaa niin purkaa niitä höyryjä vapaasti täällä foorumilla, jos ei missään muualla uskalla.
Re: W211 Battery Control Module
Pahoittelut omasta puolesta jos tämä nyt on sitten päänaukomisena otettu. Laturin vapaakytkin tarkistettu ja tuntuisi olevan kunnossa. Sehän se oli ainoa neuvo joka täältä tuli. Muuten sitten vastaukset karkasi laukalle aika tehokkaasti.DBFI kirjoitti:Tuntuu että foorumilla tätä konstia on alettu käyttää entistä enemmän.sompio kirjoitti:Vittuilemallahan sitä apua helpoiten löytyy.
Kyllä vaan kannattaisi pitää mölyt mahassa siihen asti että saa kaipaamaansa apua. Muuten saa kyllä valtaosan "jemmaamaan tietoaan", eikä se minusta ole mitenkään jännä juttu. Sitten jos on haluamansa ohjeet saanut eikä usko että autoon enää koskaan tulee mitään vikaa niin purkaa niitä höyryjä vapaasti täällä foorumilla, jos ei missään muualla uskalla.
Muita ehdotuksia tai tarkistuksia en kyllä noista viesteistä löytänyt. Ehdotus ulkopuolisen laturin käyttämisestä jätän ihan suosiolla huomiotta. Kyllä auton pitää ladata enemmän kuin 13.4 volttia. Tai ei tartte jos joku tietää miksi se ei lataa enempää.
Ostan starin itselle ja käyn tuon auton läpi. Käyn sitten päivittämässä tänne missä vika oli. Jos viitsin ja jaksan. Siitähän voi olla jollekin vaikka jotain apua.
Kiitos kaikille jotka edes yritti.
-Dimexi78-
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 578
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: W211 Battery Control Module
Vaihdoin eilen tosta s211 molemmat akut, olivat alkuperäiset 2003 valmistetut mersun leimalla olevat.
Mulla on ctek battery sense kiinni akussa josta saan puhelimeeni tiedon akun kunnosta ja volteista.
Autoni lataa 14,2v ctekin ja yleismittarinkin mukaan, mesen obd mokkula lähettää tiedoksi 14,1v.
UB lukema mittaristossa näyttää 13,8-13,9V, eli ainakin se näyttää aika paljon alakanttiin näissä (0,3-0,4v).
Mulla on ctek battery sense kiinni akussa josta saan puhelimeeni tiedon akun kunnosta ja volteista.
Autoni lataa 14,2v ctekin ja yleismittarinkin mukaan, mesen obd mokkula lähettää tiedoksi 14,1v.
UB lukema mittaristossa näyttää 13,8-13,9V, eli ainakin se näyttää aika paljon alakanttiin näissä (0,3-0,4v).
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: W211 Battery Control Module
Hei, löytyikö syytä miksi matala latausjännite?Ostan starin itselle ja käyn tuon auton läpi. Käyn sitten päivittämässä tänne missä vika oli. Jos viitsin ja jaksan. Siitähän voi olla jollekin vaikka jotain apua.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W211 Battery Control Module
Ei taida löytyä dokumenttia jonka linkkaisi vastaukseksi.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 Battery Control Module
Aihetta sivuten.. Battery Control Module rikki vai ei?
Omassa s211 320cdi -03 meni hehkurele ilmeisesti oikosulkuun ja siitä syystä tyhjensi molemmat akut (auto seisoi muutaman päivän), rele vaihdettu ja se puoli on kunnossa taas.
Akun jännite oli niinkin alhainen kuin 1,7V mutta molemmat akut tokenivat vielä kun antoi Ctek laturin ladata rauhassa. Nyt on yli 12,8V molemmissa.
Tästä akkujen totaalisesta tyhjennyksestä jäi mittaristoon muistoksi se punainen varoitus jossa akun kuva ja Visit workshop.
Luin sitten I-Carsoft lukijalla vikakoodit ja seuraavanlaista löytyi:
9044 - Control Module N82 (Battery Control Module) is not transmitting data on the CAN bus (Rear CAN SAM)
Sama koodi myös RWT - Rear_end Door Control Modulesta luettuna.
9123 - Fault in CAN communication with Control Module. Vehicle Power Supply Control Module.
Kaikki vaikuttaa toimivan ihan hyvin paitsi että tuo varoitus ilmestyy mittaristoon.
Onko tuo N82 nyt oikeasti viallinen?
Pahoittelut jos meni väärään threadiin.
Omassa s211 320cdi -03 meni hehkurele ilmeisesti oikosulkuun ja siitä syystä tyhjensi molemmat akut (auto seisoi muutaman päivän), rele vaihdettu ja se puoli on kunnossa taas.
Akun jännite oli niinkin alhainen kuin 1,7V mutta molemmat akut tokenivat vielä kun antoi Ctek laturin ladata rauhassa. Nyt on yli 12,8V molemmissa.
Tästä akkujen totaalisesta tyhjennyksestä jäi mittaristoon muistoksi se punainen varoitus jossa akun kuva ja Visit workshop.
Luin sitten I-Carsoft lukijalla vikakoodit ja seuraavanlaista löytyi:
9044 - Control Module N82 (Battery Control Module) is not transmitting data on the CAN bus (Rear CAN SAM)
Sama koodi myös RWT - Rear_end Door Control Modulesta luettuna.
9123 - Fault in CAN communication with Control Module. Vehicle Power Supply Control Module.
Kaikki vaikuttaa toimivan ihan hyvin paitsi että tuo varoitus ilmestyy mittaristoon.
Onko tuo N82 nyt oikeasti viallinen?
Pahoittelut jos meni väärään threadiin.
Re: W211 Battery Control Module
Et saa nollattua ICarsoftilla? Sinne jää tallentuneena virheilmoitukset. Star näyttää onko olemassa nyt vai tallentunut, veikkaan jälkimmäistä varsinkin jos toimii.
Kaikkia tallentuneita vikailmoituksia ei saa starillakaan poistettua avaamatta kyseisen ohjaimen valikkoa ja nollaamalla sieltä. Ei ole harvinaista ollenkaan jos yleismallin testeri ei siihen pysty. Ja jos aktiivinen vika, se pitää ensin korjata, sitten poisto onnistuu, tämä myös starilla.
Kaikkia tallentuneita vikailmoituksia ei saa starillakaan poistettua avaamatta kyseisen ohjaimen valikkoa ja nollaamalla sieltä. Ei ole harvinaista ollenkaan jos yleismallin testeri ei siihen pysty. Ja jos aktiivinen vika, se pitää ensin korjata, sitten poisto onnistuu, tämä myös starilla.
Re: W211 Battery Control Module
Kiitos nopeasta vastauksesta.
Jopa tämä i-Carsoft sanoo että vika on päällä.
State: Current
Ja tosiaan vaikka kuittaa pois niin ilmestyy uudestaan, eli vika on tosiaan päällä.
Onko jotain keinoa tuota N82:ia kokeilla vai onko suosiolla vaihdettava?
Jopa tämä i-Carsoft sanoo että vika on päällä.
State: Current
Ja tosiaan vaikka kuittaa pois niin ilmestyy uudestaan, eli vika on tosiaan päällä.
Onko jotain keinoa tuota N82:ia kokeilla vai onko suosiolla vaihdettava?
Re: W211 Battery Control Module
Viittaa siihen, että ei vastaa CAN-väylässä. Eli on hajalla. Voi hyvin tapahtua jos esim. akku irroitetaan tai laitetaan käyntiin apuvirralla. Tämän vuoksi sitä akun irroittelua ilman virransaantia ei suositella. Eikä apuvirtaa käynnistykseen.
Ota toki toinenkin mielipide ennen kalliita hankintoja.
Ota toki toinenkin mielipide ennen kalliita hankintoja.
Re: W211 Battery Control Module
Avaa ja kato ettei piuhat oo hapettunu poikki.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 Battery Control Module
Kiitos molemmille,
Täytyy ottaa auki ja katsoa miltä näyttää.
Tässä minun tapauksessa tosiaan kävi niin että akku pääsi itse tyhjäksi kun hehkurele veti maihin.
Annoin apuvirtaa pelkällä akulla joka oli maassa auton vieressä. Kun jännite "palasi" niin hehkun rele piti ääntä ja siitä kun veti piuhat irti niin rauhoittui ja virrankulutus lakkasi. Sitten pääsi tutkimaan että onko muuta hajalla.
Palaan asiaan kun olen tuon BCM:än tutkinut
Täytyy ottaa auki ja katsoa miltä näyttää.
Tässä minun tapauksessa tosiaan kävi niin että akku pääsi itse tyhjäksi kun hehkurele veti maihin.
Annoin apuvirtaa pelkällä akulla joka oli maassa auton vieressä. Kun jännite "palasi" niin hehkun rele piti ääntä ja siitä kun veti piuhat irti niin rauhoittui ja virrankulutus lakkasi. Sitten pääsi tutkimaan että onko muuta hajalla.
Palaan asiaan kun olen tuon BCM:än tutkinut
Re: W211 Battery Control Module
Tuli tossa mieleen että jos se vaan vaatii buutin, meinaa jos sulla ollu jännitteet noin alhaalla ja akut kiinni kun oot lataillu ne täytee. Jännitteet noussu räpeltäen niin BCM menny tilttiin. Vai oliks akut kokonaa irti?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W211 Battery Control Module
Akut eivät olleet irti ja kuten sanot niin jännite on voinut nousta hieman miten sattuu.
Kävin takakontissa ja kaivoin BCM:än esiin.
Piirilevy oli ulkoisesti hyvän näköinen kun kannen avasin.
Auton johtosarjan liitin oli tosiaan hieman hapettunut, lähinnä pluskaapelien kohdalta. Pienet pinnit joten ei paljoa tarvitse että ei signaali kulje.
Otin yhden pinnin kerrallaan liittimestä irti ja puhdistin.
Sitten kaikki takaisin ja kappas vaan, varoitus on poissa ja vikakoodit ovat Historic State. Kuittaamalla jäivät pois.
Tässä minun tapauksessa on vaikea sanoa että mikä nyt sitten oli se varsinaisen vian korjaus, hapettuneiden liitinten puhdistus vai se että käytti koko liittimen irti ja BCM oli virraton muutaman minuutin.
Miten tuo BCM muuten buutataan?
Kiitos kaikille vinkeistä ja toivottavasti tästä on jollekin toiselle myös hyötyä tulevaisuudessa.
Kävin takakontissa ja kaivoin BCM:än esiin.
Piirilevy oli ulkoisesti hyvän näköinen kun kannen avasin.
Auton johtosarjan liitin oli tosiaan hieman hapettunut, lähinnä pluskaapelien kohdalta. Pienet pinnit joten ei paljoa tarvitse että ei signaali kulje.
Otin yhden pinnin kerrallaan liittimestä irti ja puhdistin.
Sitten kaikki takaisin ja kappas vaan, varoitus on poissa ja vikakoodit ovat Historic State. Kuittaamalla jäivät pois.
Tässä minun tapauksessa on vaikea sanoa että mikä nyt sitten oli se varsinaisen vian korjaus, hapettuneiden liitinten puhdistus vai se että käytti koko liittimen irti ja BCM oli virraton muutaman minuutin.
Miten tuo BCM muuten buutataan?
Kiitos kaikille vinkeistä ja toivottavasti tästä on jollekin toiselle myös hyötyä tulevaisuudessa.
Re: W211 Battery Control Module
Juuri niin että liitin irti muutamaksi minuutiksi.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 Battery Control Module
Tätä itsekin arvelin, en vain ollut varma asiasta.
Toisin sanoen buuttaus taisi auttaa
Toisin sanoen buuttaus taisi auttaa