m102 ja kipinä kadoksissa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mercedesbenz_ukko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 24.09.2017 19:09
Paikkakunta: Savonlinna

m102 ja kipinä kadoksissa

Viesti Kirjoittaja mercedesbenz_ukko »

Hei! Tuli tuossa vaihdettua vm-87 190 mersuun moottori vuoden -88 190 mersusta 2litran m102 muutoin moottorit ovat samanlaiset, mutta vanhassa koneessa oli virranjakaja alipainekellolla ja siitä lähti jokin vihreä johtokin ja tässä uuden koneen jakajassa ei ole mitään johtoja/aliapainetta. Nyt siis ei tule kipinää ollenkaan, kaikki johdot on käyty läpi ja ovat kuten ennekin. Hauskinta tässä on, että tämä vanha jakaja ei käy tähän uuteen koneeseen, koska jakajan akseli on liian pitkä ja ottaa jakopään kopassa olevaan stoppariin.. Mitä tehtävissä? ja voiko tuo jakaja miten vaikuttaa? Lisäten tähän, että auto josta moottori hajosi on täysin karvalakkimalli ja tämä mistä kone on otettu niin siinä oli abs,ilmastointi,automaattilaatikko jne jos näillä on mitään väliä. :wtf:
Kahta en vaihda, mersua ja kalsareita.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: m102 ja kipinä kadoksissa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se hei jakaja voi olla paikallaan koska jakaja vain syöttää suurinpiirtein kipinän oikeaan aikaan ja uudempi sytty yksikkö sitten säätää itse sitä ajoitusta kokoajan..eli ykkönen pyörijällä kohdalleen ykkösen piuhan ja kun kone on ot merkissä ykkösen kohdalla ja sytty kohdassa ja jakaja kiinni .
Toki siinä jos on alipaine säätöinen jakaja pitäisi se laittaa jumiin ettei liiku...sitä ei tarvitse uudemmassa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
mercedesbenz_ukko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 24.09.2017 19:09
Paikkakunta: Savonlinna

Re: m102 ja kipinä kadoksissa

Viesti Kirjoittaja mercedesbenz_ukko »

Niin siis tässä on tehty sillai että uudemmasta laitettu vanhempaan kone ja tämän uuden koneen jakajalla ei tule kipinää.. en tiedä pitää kokeilla hommata vielä tulpanjohdot ja puola vaihtaa jos se auttaisi näihin ongelmiin. näissä koneissahan näköjään on erilaiset puolatkin.
Kahta en vaihda, mersua ja kalsareita.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: m102 ja kipinä kadoksissa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Puola varmaan käy mutta uudemman jakajan sisällä ei ole mitään ja vanhemman sisuksissa on hei kärjetön yksikkö...koeta vaihtaa noi sisuskamat uudempaan...halkaisiaj on sam jakajassa eli vaikka reikiä poraamalla ja ruuveja niin saat sisukset sinne...keskipakosäädin kyllä vaatii akselin eli sitä et saa sinne mutta alipaine ja se tunnistin levy kyllä menee...löytyy uudempaa ja tota vanhempaa jakajaa jos tarttet aihioita tai jotain menee pieleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
mercedesbenz_ukko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 24.09.2017 19:09
Paikkakunta: Savonlinna

Re: m102 ja kipinä kadoksissa

Viesti Kirjoittaja mercedesbenz_ukko »

Niin eli jakajan sisuskalut vaihtaa keskenään? Pitääpä tänään tutkia asiaa.
Kahta en vaihda, mersua ja kalsareita.
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: m102 ja kipinä kadoksissa

Viesti Kirjoittaja moska »

Eikö siihen voisi laittaa uudemman mallin syttyboksin ja hilppeet? Omaan vanhukseen on aikoinaan vaihdettu uudempi sytytys ja se ainakin pelasi hienosti. Jäsen Roisto on muutoksen aikoinaan tehnyt tähän autoon.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
mercedesbenz_ukko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 24.09.2017 19:09
Paikkakunta: Savonlinna

Re: m102 ja kipinä kadoksissa

Viesti Kirjoittaja mercedesbenz_ukko »

moska kirjoitti:Eikö siihen voisi laittaa uudemman mallin syttyboksin ja hilppeet? Omaan vanhukseen on aikoinaan vaihdettu uudempi sytytys ja se ainakin pelasi hienosti. Jäsen Roisto on muutoksen aikoinaan tehnyt tähän autoon.
-Niin onhan sekin vaihtoehto, mutta en nää asiaa järkevänä, koska autoa on rakennettu originaalia silmällä pitäen niin ei viitsisi tehdä mitään radikaaleja muutoksia.
Kahta en vaihda, mersua ja kalsareita.
Vastaa Viestiin