W205 NOx Sensor
Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Re: W205 NOx Sensor
Varmuutta ei kyselystä tietenkään ole, mutta vastasivat, että tehdas ei tule vastaan..muutaman kyselyn olen netin kautta tehnyt ja alle 600€ löytyy myös 2v takuulla. On siinä Vehoon yli 300€ ero. Ei Suomesta mitään kannata ostaa, kun EU-alueella ainakin itselläni on takuun alaiset hommat aina toimineet..
Viesti Kirjoittaja multiviri »
Jos originaalianturin saa alle 600€ kannattaa laittaa. Ollut isoja saatavuusongelmia lähes kaikissa menevissä nox tunnistamisessa. Tarvikeanturit saattaa toimia, suurin osa mitä kokeiltu ei ole pelannut kuin hetken tai ei ollenkaan. Olisiko yksi pelannut yli vuoden 

209.375 CLK500 ”liian hyvä talviautoksi”
Ex. Muutama lankku ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku ja tenava
www.mbosa.fi
-
- Vakiokalustoa
Viesti Kirjoittaja EemeliErkki »
Tuossa on tarinaa "tarvikeanturista". Mese ei noita todellakaan tee itse. Luultavasti on jokin syy, miksi noita menee, ei välttämättä huonolaatuinen anturi
viewtopic.php?p=1328090#p1328090
viewtopic.php?p=1328090#p1328090
-
- Sisäänajossa
Viesti Kirjoittaja Hopeinenmese »
Tuli taas 8kk jälkeen nox-auturijuhla. Tehdas ei kuulemma tule vastaan, 1000e maksaa lysti. Sain pienen kädenväännön jälkeen niin päin, että varaosatakuulla tekevät vaihdot mutta vianetsintä ja vikakoodin nollaus (300e) kuulemma minun pitäisi maksaa.
Mitä mieltä raati?
Paikka: Hertsikan marmori 9/2022
Mitä mieltä raati?
Mercedes Benz C s205 & A W177
"Whenever I look at a Mexican, I will think of you. Whenever you look at that jackass, you think of me." - Kenny Powers (Eastbound and Down)
"Whenever I look at a Mexican, I will think of you. Whenever you look at that jackass, you think of me." - Kenny Powers (Eastbound and Down)
Heh heh.Hopeinenmese kirjoitti: ↑To 29.09.2022 12:15 Tuli taas 8kk jälkeen nox-auturijuhla. Tehdas ei kuulemma tule vastaan, 1000e maksaa lysti. Sain pienen kädenväännön jälkeen niin päin, että varaosatakuulla tekevät vaihdot mutta vianetsintä ja vikakoodin nollaus (300e) kuulemma minun pitäisi maksaa.
Mitä mieltä raati?
Eli Veho ei tinkinyt omasta osastaan (sähköhoito piuhan päässä) ja taatusti ovat saaneet osat Saksasta maksutta. Eivät muutn tuota noin olisi tehneet.
MB E240 -98
-
- Vakiokalustoa
Viesti Kirjoittaja EemeliErkki »
Veho ottaa työstä (lisä) korvauksen, kun tehtaan antama korvaus ei Veholle riitä. Virossa (Silber auto) eivät veloita työstä lisää, kun tehtaan työkorvaus riittää kulujen kattamiseen.Hopeinenmese kirjoitti: ↑To 29.09.2022 12:15 Tuli taas 8kk jälkeen nox-auturijuhla. Tehdas ei kuulemma tule vastaan, 1000e maksaa lysti. Sain pienen kädenväännön jälkeen niin päin, että varaosatakuulla tekevät vaihdot mutta vianetsintä ja vikakoodin nollaus (300e) kuulemma minun pitäisi maksaa.
Mitä mieltä raati?
Viesti Kirjoittaja Rautapiha »
Omasta vaihdettiin myyjäliikkeen piikkiin yksi anturi kauppojen yhteydessä n. kuukausi sitten, nyt syyslomalla etelässä käydessä syttyi vikavalo ja lukija ilmoitti NOx-anturia. Noh, vaihdon tehneeseen korjaamoon yhteyttä ja tänään käytin autoa siellä, Star oli ehdottanut ohjelmiston päivitystä niin tehtiin se. Saa nähdä auttaako...
Tänään käyny vehossa nox (P220000, Nox1) GW kyselyssä C200 2016 M274. ~90tkm. Ruotsin tuonti. Pikatesti 150€ jossa jotakin moottorin ohjaimen päivityksiä mukana ,kysely GW:stä ,vastaus ei mene GW. Takuuta olisi ollut vielä n. 1kk. Uusi anturi vaihdettuna 1270€. No ei jätetty autoa sinne. Nyt koitetaan jotain muuta keinoa.
Star
Tällainen kannattaa hankkia:
https://www.gigantti.fi/product/tv-aani ... -20/144402
Kännykkään softaa, jolla saa virhekoodit nollattua. Pääseepähän ainakin ajelemaan ja on enemmän aika miettiä mitä tekee.
Omassa ropposessahan se olikin letku joka oli ruvennut vuotamaan. Maksoi n. 230 euroa ja vaihdoin itse. Ainakin toistaiseksi on toiminut ilman ongelmia. Yhtäkään NOX-anturia ei ole tarvinnut vaihtaa, vaikka merkkikorjaamolla olisivat senkin halunneet minulle myydä.
https://www.gigantti.fi/product/tv-aani ... -20/144402
Kännykkään softaa, jolla saa virhekoodit nollattua. Pääseepähän ainakin ajelemaan ja on enemmän aika miettiä mitä tekee.
Omassa ropposessahan se olikin letku joka oli ruvennut vuotamaan. Maksoi n. 230 euroa ja vaihdoin itse. Ainakin toistaiseksi on toiminut ilman ongelmia. Yhtäkään NOX-anturia ei ole tarvinnut vaihtaa, vaikka merkkikorjaamolla olisivat senkin halunneet minulle myydä.
MB E240 -98
Juu,kiitos vinkistä. Joku muu voi tuollasta tarvita. Itellä star ja vediamo .
Ulkopuolisena ohjelmointina nox poistot alkaen 250€-300€.
Ei tarvi miettiä yhtään mitä tekee. Ainoa on ,et vediamon käyttö vielä opettelussa ja voi olla ,et maksan vaan tuon 250-300€ tunnetuille yrityksille
Ulkopuolisena ohjelmointina nox poistot alkaen 250€-300€.
Ei tarvi miettiä yhtään mitä tekee. Ainoa on ,et vediamon käyttö vielä opettelussa ja voi olla ,et maksan vaan tuon 250-300€ tunnetuille yrityksille
Star
Viesti Kirjoittaja korpikylä »
Itse olen odottanut anturia 3kk. Autossani 200c 4matic-16 haisi bensa välillä, ja autoon vaihdettiin joku huohottimen letkusarja. En tiedä nollasivatko merkkivalon, mutta tuon korjauksen jälkeen ei häiriövalo ole syttynyt. Alun perin kun tuo nox anturin vikakoodi todettiin, valoa ei saanut kuitattua.
-
- Sisäänajossa
Viesti Kirjoittaja Hopeinenmese »

Mercedes Benz C s205 & A W177
Nollautuukos toi kilometrirajoitus automaattisesti kun korjaa itse ongelman vai pitääkö auto käyttää piuhan nokassa "sopeutuksessa" jotta se tajuaa vian poistuneen? Itselle paukahti 220d:ssä adblue suutinvika päälle (SAH diagnosoima) ja käytin suuttimen pöydällä. Se oli ihan tukossa ja putsasin sen ennen uuden ostoa mutta ainakin moottorin häiriövalo + kilometrirajoitus pysyy edelleen mittaristossa 

MB S205 220 CDI A AMG 2018
Käytä piuhan päässä, niin saa samalla vikakoodit pois, jos vika korjaantunut.janihe kirjoitti: ↑Pe 17.03.2023 21:35 Nollautuukos toi kilometrirajoitus automaattisesti kun korjaa itse ongelman vai pitääkö auto käyttää piuhan nokassa "sopeutuksessa" jotta se tajuaa vian poistuneen? Itselle paukahti 220d:ssä adblue suutinvika päälle (SAH diagnosoima) ja käytin suuttimen pöydällä. Se oli ihan tukossa ja putsasin sen ennen uuden ostoa mutta ainakin moottorin häiriövalo + kilometrirajoitus pysyy edelleen mittaristossa![]()
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Onkos kellään ajatusta seuraavaan ongelmaan. NOx-tunnistimessa 2 toimintahäiriö P229F91
Ruotsin puolella kun oon työreissulla, tulee päivittäin 10km/suunta ajettua työmatkaa ja auto on aina Webastolla esilämmitetty.
Ei mitään ongelmia, kilometrejä saa tulla vaikka kuinka, mutta kun tulen Suomeen lomille, niin en kahta päivää saa ajettua, kun moottorinvikavalo syttyy ja tulee tuo ylläoleva koodi. Täällä auto parkkihallissa, niin en luonnollisesti saa käyttää esilämmitystä, mutta Webaston laitan aina päälle auton käynnistyttyä lämmityksen nopeuttamiseksi ja ajan aina hyvän aikaa että se on lämmennyt kunnolla.
Pahinta tuntuu olevan nuo lyhyet sammutukset esim, kaupassa käynnit, varsinkin useat sellaiset pieneen aikaan. Moottorin lämpötila ei oikeastaan edes kerkeä tippumaan noiden välillä, niin mistä toi oikein voisi johtua?
Ruotsin puolella kun oon työreissulla, tulee päivittäin 10km/suunta ajettua työmatkaa ja auto on aina Webastolla esilämmitetty.
Ei mitään ongelmia, kilometrejä saa tulla vaikka kuinka, mutta kun tulen Suomeen lomille, niin en kahta päivää saa ajettua, kun moottorinvikavalo syttyy ja tulee tuo ylläoleva koodi. Täällä auto parkkihallissa, niin en luonnollisesti saa käyttää esilämmitystä, mutta Webaston laitan aina päälle auton käynnistyttyä lämmityksen nopeuttamiseksi ja ajan aina hyvän aikaa että se on lämmennyt kunnolla.
Pahinta tuntuu olevan nuo lyhyet sammutukset esim, kaupassa käynnit, varsinkin useat sellaiset pieneen aikaan. Moottorin lämpötila ei oikeastaan edes kerkeä tippumaan noiden välillä, niin mistä toi oikein voisi johtua?
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Hyppää
- Mersuforum.net
- ↳ Yhteistyökumppanit
- ↳ Tietoa Mersuforumista
- ↳ Kirjoittajien ohjeet
- ↳ Mersuforumin ylläpito tiedottaa
- MB-Keskustelut
- ↳ Suomen Mercedes-Benz -Klubi
- ↳ Tekniikka