S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä *korjattu*

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä *korjattu*

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Sellainen vika että reippaammassa kiihdytyksessä moottori (OM648) sammuu. Star antaa vikakoodiksi 3. syl suuttimen, joka vaihdettu mutta sillä ei vaikutusta.
Yleensä sammumisen jälkeen ilmestyy muitakin vikakoodeja Airmaticista ja ESPstä.
Mistä aloittais etsimään vikaa?
Auto toimii usein normaalisti lämpimällä kelillä, kylmänä päivänä sammuilee varmasti

Vaihdettu:
- 3syl suutin ja pari muutakin
- 3 suuttimen liitin ja johdot
- kp pumppu
- nokka-akselin as tunnistin
- Suuttimien o-renkaat ja letkut + pari muuta kovettunutta polttoaineletkua
- Ilmansuodatin
- Polttoainesuodatin
- jakotukki + paineensäädin ja tunnistin
- ohivuodot OK
- Korjausarvot toleransseissa
-kaikki mahdolliset testit starilla OK
Viimeksi muokannut Lipsanen, To 01.08.2019 15:11. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

outo... 'yleinen'... mitä tulee ohjatuista tarkastuksista tuosta koodista? Muut virheet voi tulla siitä sammumisesta ja alijännitteestä tms. Ootko tarkistanu ruiskun liittimen pinnit että ovat paikoillaan (siitä kyllä päitäisi tulla erilainen virhe)... yleensä sammumisen aiheuttaa paine, nyt ainakaan tuo kyseinen vikakoodi ei tapahdu alhaisen paineen aikana. eihän oo softattu?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

MiHe kirjoitti:outo... 'yleinen'... mitä tulee ohjatuista tarkastuksista tuosta koodista? Muut virheet voi tulla siitä sammumisesta ja alijännitteestä tms. Ootko tarkistanu ruiskun liittimen pinnit että ovat paikoillaan (siitä kyllä päitäisi tulla erilainen virhe)... yleensä sammumisen aiheuttaa paine, nyt ainakaan tuo kyseinen vikakoodi ei tapahdu alhaisen paineen aikana. eihän oo softattu?
Pyytää vaihtamaan suuttimen nro 3, joka siis vaihdettu jo kahdesti, ruiskun liittimen vaihdoin uuteen. Ei softaa
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja HMK »

Joskus oli ML 270 samanlainen vika, sammui kaasu pohjassa kiihdytyksessä. Korkeapaine pumppu piti vaihtaa, ei riittänyt tuotto pyyntöön verrattuna. Mutta en nyt muista jättikö vika koodia.

Sikäli v....mainen ja vaarallinen on tuo sammuminen. Eka kerran teki sammumisen kun lähdin ohittamaan kaasu pohjassa ylämäessä rekkaa asuntovaunu kanssa. Rekan kohdalla auto sammui !!! Ja imussa lähti letka muita autoja ohittamaan samaa rekkaa, niin siinä oli silloin kaikki ainekset isompaan katastrofiin. Onneksi siitäkin selvittiin. :?

Vaikka nykyään veturina on R320, niin ei jostakin syystä tule polkaistua kaasua pohjaan ohituksissa. Vissiin jäi em.sammumisesta muistijälki aivokoppaan. :roll:
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

HMK kirjoitti:Joskus oli ML 270 samanlainen vika, sammui kaasu pohjassa kiihdytyksessä. Korkeapaine pumppu piti vaihtaa, ei riittänyt tuotto pyyntöön verrattuna. Mutta en nyt muista jättikö vika koodia.

Sikäli v....mainen ja vaarallinen on tuo sammuminen. Eka kerran teki sammumisen kun lähdin ohittamaan kaasu pohjassa ylämäessä rekkaa asuntovaunu kanssa. Rekan kohdalla auto sammui !!! Ja imussa lähti letka muita autoja ohittamaan samaa rekkaa, niin siinä oli silloin kaikki ainekset isompaan katastrofiin. Onneksi siitäkin selvittiin. :?

Vaikka nykyään veturina on R320, niin ei jostakin syystä tule polkaistua kaasua pohjaan ohituksissa. Vissiin jäi em.sammumisesta muistijälki aivokoppaan. :roll:
Mulla on kans sammunut muutaman kerran aika ikävään paikkaan, se on niin vaikea annostella kaasua kun se ei ole kovin johdonmukaista milloin sammuu.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Kun ei millään viittis alkaa summanmutikassa vaihtaan osia, mitä muuta vois tarkastaa?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Lipsanen kirjoitti:Kun ei millään viittis alkaa summanmutikassa vaihtaan osia, mitä muuta vois tarkastaa?
Ainakin tarkistaa siitä liitimen lisäksi myös johdot ecun asti ja myös mitä sieltä johdosta tulee
Mökkillä
'
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

FinlandMerceds kirjoitti:
Lipsanen kirjoitti:Kun ei millään viittis alkaa summanmutikassa vaihtaan osia, mitä muuta vois tarkastaa?
Ainakin tarkistaa siitä liitimen lisäksi myös johdot ecun asti ja myös mitä sieltä johdosta tulee
Kävin johdot läpi eikä löytynyt mitään ongelmia
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Kesällä huomasin että lämpötilan ollessa yli 25°c, niin kestää täyskaasu vetoja sammumatta
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kp pumppu kun loppu niin kylmänä vaikea käynnistää ja föönillä lämmitys auttaa asiaa...tekisikö kesän kuumuu sitä että paikat laajenee kun taas talvella ajoviima pudottaa taas lämpöjä....toki paineen romahdus taitaa näkyä starissa mutta sehän tässä olikin vikana.
Entäs polttoaine suodin?
Eikös tässä vieressä topikissa ollut kuvaa kp pumpusta kun ruuvit löystyvät tosta koneesta...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

atlas kirjoitti:Kp pumppu kun loppu niin kylmänä vaikea käynnistää ja föönillä lämmitys auttaa asiaa...tekisikö kesän kuumuu sitä että paikat laajenee kun taas talvella ajoviima pudottaa taas lämpöjä....toki paineen romahdus taitaa näkyä starissa mutta sehän tässä olikin vikana.
Entäs polttoaine suodin?
Eikös tässä vieressä topikissa ollut kuvaa kp pumpusta kun ruuvit löystyvät tosta koneesta...
Ei minkäänlaisia kylmäkäynnistys ongelmia, polttoaine suodin vuoden vanha mutta voishan sen kokeilla vaihtaa. Aloin noita löystyneitä pultteja itekin miettimään
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Suodin vaihtoon vähintään kerran vuodessa ja km ajomäärän mukaan tiheämmin.......viimeistään itse vaihdetaan dieseleihin syksyisin ennen talvea...sitten kanssa keväällä mutta ikinä ei odoteta että se tukkeaa ja tyrkkää paskat kiertoon tai vedet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Lämpötilariippuvuus antaisi osviittaa johonkin mekaaniseen vuoto-ongelmaan, paitsi että rail paine on vikakoodissa ok, eli se ei moottoria sammuta (tulisi siitä omakin koodi). Ei taida olla terveellistä vetää 3. pytty sammutettuna täyskaasuvetoa... tietty yks lähestymistapa laittaa mittausarvoja loggaantumaan ja käydä kiskomassa autoa sammuksiin ja katsoa mitä siellä tapahtuu.

ei liity sammumisongelmaan mutta miksihän tuossa vikakoodin olosuhdetiedoissa ei ole ollenkaan ahtolämpöjä?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

atlas kirjoitti:Suodin vaihtoon vähintään kerran vuodessa ja km ajomäärän mukaan tiheämmin.......viimeistään itse vaihdetaan dieseleihin syksyisin ennen talvea...sitten kanssa keväällä mutta ikinä ei odoteta että se tukkeaa ja tyrkkää paskat kiertoon tai vedet.
Totta, tosin vika oli päällä jo uudellakin suodattimella
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

MiHe kirjoitti:Lämpötilariippuvuus antaisi osviittaa johonkin mekaaniseen vuoto-ongelmaan, paitsi että rail paine on vikakoodissa ok, eli se ei moottoria sammuta (tulisi siitä omakin koodi). Ei taida olla terveellistä vetää 3. pytty sammutettuna täyskaasuvetoa... tietty yks lähestymistapa laittaa mittausarvoja loggaantumaan ja käydä kiskomassa autoa sammuksiin ja katsoa mitä siellä tapahtuu.

ei liity sammumisongelmaan mutta miksihän tuossa vikakoodin olosuhdetiedoissa ei ole ollenkaan ahtolämpöjä?
Moottorin saa sammumaan jo lähes tyhjäkäynnillä jos lyö kaasun heti pohjaan, tai sitten jos antaa rauhallisesti kaasua niin vastaavasti kierrokset/rail paineet korkealla ennen sammumista.

Sellaisen homman muistin että aina kun on ollut suutin tai pari irti niin ekalla koeajolla kestää useammankin täyskaasu vedon
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Eli viittaisiko oireet nyt siihen että sais jostain ilmaa? Tosin se että herjaa aina 3 suutinta on vähän outoa
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Lipsanen kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Lämpötilariippuvuus antaisi osviittaa johonkin mekaaniseen vuoto-ongelmaan, paitsi että rail paine on vikakoodissa ok, eli se ei moottoria sammuta (tulisi siitä omakin koodi). Ei taida olla terveellistä vetää 3. pytty sammutettuna täyskaasuvetoa... tietty yks lähestymistapa laittaa mittausarvoja loggaantumaan ja käydä kiskomassa autoa sammuksiin ja katsoa mitä siellä tapahtuu.

ei liity sammumisongelmaan mutta miksihän tuossa vikakoodin olosuhdetiedoissa ei ole ollenkaan ahtolämpöjä?
Moottorin saa sammumaan jo lähes tyhjäkäynnillä jos lyö kaasun heti pohjaan, tai sitten jos antaa rauhallisesti kaasua niin vastaavasti kierrokset/rail paineet korkealla ennen sammumista.

Sellaisen homman muistin että aina kun on ollut suutin tai pari irti niin ekalla koeajolla kestää useammankin täyskaasu vedon
Onko suutimien paluu puolen vuot tarkistettu, onko viritelty, miten vika ilmaantui?
paineen säädin/kunnossa korkeapainen pumppu kunossa?
Mökkillä
'
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

oudoksi tekee sen että vikaoodihan EI ole railpaineen loppuminen, mihin kaikki edellämainitut johtaa
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

FinlandMerceds kirjoitti:
Lipsanen kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Lämpötilariippuvuus antaisi osviittaa johonkin mekaaniseen vuoto-ongelmaan, paitsi että rail paine on vikakoodissa ok, eli se ei moottoria sammuta (tulisi siitä omakin koodi). Ei taida olla terveellistä vetää 3. pytty sammutettuna täyskaasuvetoa... tietty yks lähestymistapa laittaa mittausarvoja loggaantumaan ja käydä kiskomassa autoa sammuksiin ja katsoa mitä siellä tapahtuu.

ei liity sammumisongelmaan mutta miksihän tuossa vikakoodin olosuhdetiedoissa ei ole ollenkaan ahtolämpöjä?
Moottorin saa sammumaan jo lähes tyhjäkäynnillä jos lyö kaasun heti pohjaan, tai sitten jos antaa rauhallisesti kaasua niin vastaavasti kierrokset/rail paineet korkealla ennen sammumista.

Sellaisen homman muistin että aina kun on ollut suutin tai pari irti niin ekalla koeajolla kestää useammankin täyskaasu vedon
Onko suutimien paluu puolen vuot tarkistettu, onko viritelty, miten vika ilmaantui?
paineen säädin/kunnossa korkeapainen pumppu kunossa?
Ei viritelty, kerran kesä aamulla kun ajelin töihin ja lähdin ohittamaan pakettiautoa niin sammui kesken ohituksen. Miten tarkistetaan paineensäädin tai cr pumppu?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

MiHe kirjoitti:oudoksi tekee sen että vikaoodihan EI ole railpaineen loppuminen, mihin kaikki edellämainitut johtaa
Muistan jostain ketjusta lukeneeni että ainoat syyt moottorin sammumiseen on liian korkea/matala railpaine tai ilma polttoainejärjestelmässä, muut viat laittaa auton vain vikatilaan
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Lipsanen kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Lipsanen kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Lämpötilariippuvuus antaisi osviittaa johonkin mekaaniseen vuoto-ongelmaan, paitsi että rail paine on vikakoodissa ok, eli se ei moottoria sammuta (tulisi siitä omakin koodi). Ei taida olla terveellistä vetää 3. pytty sammutettuna täyskaasuvetoa... tietty yks lähestymistapa laittaa mittausarvoja loggaantumaan ja käydä kiskomassa autoa sammuksiin ja katsoa mitä siellä tapahtuu.

ei liity sammumisongelmaan mutta miksihän tuossa vikakoodin olosuhdetiedoissa ei ole ollenkaan ahtolämpöjä?
Moottorin saa sammumaan jo lähes tyhjäkäynnillä jos lyö kaasun heti pohjaan, tai sitten jos antaa rauhallisesti kaasua niin vastaavasti kierrokset/rail paineet korkealla ennen sammumista.

Sellaisen homman muistin että aina kun on ollut suutin tai pari irti niin ekalla koeajolla kestää useammankin täyskaasu vedon
Onko suutimien paluu puolen vuot tarkistettu, onko viritelty, miten vika ilmaantui?
paineen säädin/kunnossa korkeapainen pumppu kunossa?
Ei viritelty, kerran kesä aamulla kun ajelin töihin ja lähdin ohittamaan pakettiautoa niin sammui kesken ohituksen. Miten tarkistetaan paineensäädin tai cr pumppu?
Seuraa testerin ohjeita

Kun samuu
tuleeko näytöön ecp

Jos katsot mittaus arvoja niin näkyykö siellä lämpötilata oikeen
Mökkillä
'
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Käytin cr pumpun irti josko olis ruuvit löysällä takaa. No ei ollut.
Sitten koeajolle ja taas kesti 2 täyskaasu vetoa ja sen jälkeen alkoi sammuilu
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Vikakoodiksi 3.syl suutin, pyytää mittaamaan ohmit suuttimesta ja tarkistamaan suutinten johtosarjan 126- napaisen liitäntälaatikon avulla.
Ohmit mitattu ja on rajoissa, liitäntälaatikkoa ei ole
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Pystyykös mittamaan ohmit johdon ecun päästä kun suutin on kiinni...?

Mitä ne lämmöt näyttää?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

MiHe kirjoitti:Pystyykös mittamaan ohmit johdon ecun päästä kun suutin on kiinni...?

Mitä ne lämmöt näyttää?
varmaan pystyy mittaamaan, eri asia sitten on että mitä arvoja antaa ja mitä ne tarkoittaa. Lämmöt nyt unohtui tarkistaa, pitää tsekata ens kerralla.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Lipsanen kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Pystyykös mittamaan ohmit johdon ecun päästä kun suutin on kiinni...?

Mitä ne lämmöt näyttää?
varmaan pystyy mittaamaan, eri asia sitten on että mitä arvoja antaa ja mitä ne tarkoittaa. Lämmöt nyt unohtui tarkistaa, pitää tsekata ens kerralla.
Takoitan sitä että jos sittenkin siellä johdoissa/liittimessä on jotain häikkää, niin se näkyy selvästi suurempana vastuksena kuin suuttimen ohjearvo on. Pelkkä piuhahan ei paljoa vastusta lisää.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

MiHe kirjoitti:
Lipsanen kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Pystyykös mittamaan ohmit johdon ecun päästä kun suutin on kiinni...?

Mitä ne lämmöt näyttää?
varmaan pystyy mittaamaan, eri asia sitten on että mitä arvoja antaa ja mitä ne tarkoittaa. Lämmöt nyt unohtui tarkistaa, pitää tsekata ens kerralla.
Takoitan sitä että jos sittenkin siellä johdoissa/liittimessä on jotain häikkää, niin se näkyy selvästi suurempana vastuksena kuin suuttimen ohjearvo on. Pelkkä piuhahan ei paljoa vastusta lisää.
pitää mitata muutamasta suuttimesta niin näkee onko eroja
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Jotain mystisiä Dräger johtoja löytyi etu SAMista kaksin kappalein


Kuva
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 537
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja jusi »

Onko autossa ollut alkolukko :P . Sitähän voi saada rattituomiossa ajokiellon ehdollisena, jos on alkolukko.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S211 320cdi sammuu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Lipsanen kirjoitti:Jotain mystisiä Dräger johtoja löytyi etu SAMista kaksin kappalein


[ [url=https://jiikoohoojr.kuvat.fi/kuvat/drager.jpg/_medium.jpg] ][/url]
Poista ne ylimääriset johdot
sattuivatko olemaan vielä sen suutimen johdoissa mistä vikaa ilmotelle
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin