M113 SL55 AMG moottori

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
SL666
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: La 27.08.2011 19:49

M113 SL55 AMG moottori

Viesti Kirjoittaja SL666 »

Tarvitsen asiantuntija apua!
Arvovaltaiselta taholta (no joo Veho...) kerrottiin että on mahdollista että vm. 2003 ja SL55 AMG moottoreissa on tyyppivika kannessa nokka/nostaja vika.
Itse on ole kuullut enkä netistä hakemalla löytänyt hakuosumia ko. ongelmille M113 moottorille.
Onko teillä jollakin tietoa M113 kompressori moottorien ongelmista??
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
SLK 230 (R170)
E240 A Avantgarde (w210)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M113 SL55 AMG moottori

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mielenkiintoni heräsi kun ois tulossa remontoivaksi tai vian etsintään -00 mölli 55amg...vapari jossa nakutus kun käynnistää ja sitten keskikierroksilla taas kuin kiertokangen laakeri olisi mutta sillä äänellä jo ajettu 100tkm ja nyt alkanut kokajan nakuttamaan...epäillä laakeri vikaa mutta jos se onkin kannessa niin voitas päästä helpommalla.
Toi konehan..ainakin tossa möllissä on samakuin 5.0 mutta eri kampi iskulla..samat kannetkin....mitä lie amg sitten tuohon tehnyt...matala viritteinen toi vapari on kuiteskin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M113 SL55 AMG moottori

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

atlas kirjoitti:Mielenkiintoni heräsi kun ois tulossa remontoivaksi tai vian etsintään -00 mölli 55amg...vapari jossa nakutus kun käynnistää ja sitten keskikierroksilla taas kuin kiertokangen laakeri olisi mutta sillä äänellä jo ajettu 100tkm ja nyt alkanut kokajan nakuttamaan...epäillä laakeri vikaa mutta jos se onkin kannessa niin voitas päästä helpommalla.
Toi konehan..ainakin tossa möllissä on samakuin 5.0 mutta eri kampi iskulla..samat kannetkin....mitä lie amg sitten tuohon tehnyt...matala viritteinen toi vapari on kuiteskin.
Voi olla turha arvaus mutta kokeillaan nyt kolmannen kerran kun kaksi ensimmäsitä on osunut kohdalleen eli vetolevyn murtumat voivat pitää kuvattua ääntä.

Pitkäänkin.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M113 SL55 AMG moottori

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ok...no sen ainakin näkee kun vetäistään kone pois...ei varmaan näe sitä askin tai pultti aukaisu reiästä...vai onko ne kampiakselin kiinnitys pulttien kohdilla?

Tuossa se outoa onkin kun 100tkm ajettu samoilla äänillä niin ei sen luulisi kiertokangen laakeri ääni olevan...veho oli epäillyt yhtä sähkösuutinta...no nyt pitää ääntä kokoajan.

Niin joku oli sanonut että nakutuksen esto anturit rikki..vaihdoin ne ja jostain valikosta huomasin että ne ei ole toiminnassa ja en saanut sitä muutettua mutta sen jälkeen ei ole starilla päässeet siihen valikkoon takaisin jossa kävin .
Viimeksi muokannut atlas, Pe 26.04.2019 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M113 SL55 AMG moottori

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

atlas kirjoitti:Ok...no sen ainakin näkee kun vetäistään kone pois...ei varmaan näe sitä askin tai pultti aukaisu reiästä...vai onko ne kampiakselin kiinnitys pulttien kohdilla?
AMG:stä en tiedä mutta kaikista mitkä olen nähnyt, näkee ne vetolevyn jostakin kohtaa.

On siellä ainakin joku kolo josta vetolevyn mutterit saa auki joten jos on endoskooppi käytettävissä/lainattavissa niin näkisi paikallaankin. Murtuma/murtumat ovat usein kampiakselin pulttikehän kohdilla eli siellä keskiosan lähellä.
Vastaa Viestiin