Tarvitsen asiantuntija apua!
Arvovaltaiselta taholta (no joo Veho...) kerrottiin että on mahdollista että vm. 2003 ja SL55 AMG moottoreissa on tyyppivika kannessa nokka/nostaja vika.
Itse on ole kuullut enkä netistä hakemalla löytänyt hakuosumia ko. ongelmille M113 moottorille.
Onko teillä jollakin tietoa M113 kompressori moottorien ongelmista??
M113 SL55 AMG moottori
M113 SL55 AMG moottori
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
SLK 230 (R170)
E240 A Avantgarde (w210)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
SLK 230 (R170)
E240 A Avantgarde (w210)
Re: M113 SL55 AMG moottori
Mielenkiintoni heräsi kun ois tulossa remontoivaksi tai vian etsintään -00 mölli 55amg...vapari jossa nakutus kun käynnistää ja sitten keskikierroksilla taas kuin kiertokangen laakeri olisi mutta sillä äänellä jo ajettu 100tkm ja nyt alkanut kokajan nakuttamaan...epäillä laakeri vikaa mutta jos se onkin kannessa niin voitas päästä helpommalla.
Toi konehan..ainakin tossa möllissä on samakuin 5.0 mutta eri kampi iskulla..samat kannetkin....mitä lie amg sitten tuohon tehnyt...matala viritteinen toi vapari on kuiteskin.
Toi konehan..ainakin tossa möllissä on samakuin 5.0 mutta eri kampi iskulla..samat kannetkin....mitä lie amg sitten tuohon tehnyt...matala viritteinen toi vapari on kuiteskin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: M113 SL55 AMG moottori
Voi olla turha arvaus mutta kokeillaan nyt kolmannen kerran kun kaksi ensimmäsitä on osunut kohdalleen eli vetolevyn murtumat voivat pitää kuvattua ääntä.atlas kirjoitti:Mielenkiintoni heräsi kun ois tulossa remontoivaksi tai vian etsintään -00 mölli 55amg...vapari jossa nakutus kun käynnistää ja sitten keskikierroksilla taas kuin kiertokangen laakeri olisi mutta sillä äänellä jo ajettu 100tkm ja nyt alkanut kokajan nakuttamaan...epäillä laakeri vikaa mutta jos se onkin kannessa niin voitas päästä helpommalla.
Toi konehan..ainakin tossa möllissä on samakuin 5.0 mutta eri kampi iskulla..samat kannetkin....mitä lie amg sitten tuohon tehnyt...matala viritteinen toi vapari on kuiteskin.
Pitkäänkin.
Re: M113 SL55 AMG moottori
Ok...no sen ainakin näkee kun vetäistään kone pois...ei varmaan näe sitä askin tai pultti aukaisu reiästä...vai onko ne kampiakselin kiinnitys pulttien kohdilla?
Tuossa se outoa onkin kun 100tkm ajettu samoilla äänillä niin ei sen luulisi kiertokangen laakeri ääni olevan...veho oli epäillyt yhtä sähkösuutinta...no nyt pitää ääntä kokoajan.
Niin joku oli sanonut että nakutuksen esto anturit rikki..vaihdoin ne ja jostain valikosta huomasin että ne ei ole toiminnassa ja en saanut sitä muutettua mutta sen jälkeen ei ole starilla päässeet siihen valikkoon takaisin jossa kävin .
Tuossa se outoa onkin kun 100tkm ajettu samoilla äänillä niin ei sen luulisi kiertokangen laakeri ääni olevan...veho oli epäillyt yhtä sähkösuutinta...no nyt pitää ääntä kokoajan.
Niin joku oli sanonut että nakutuksen esto anturit rikki..vaihdoin ne ja jostain valikosta huomasin että ne ei ole toiminnassa ja en saanut sitä muutettua mutta sen jälkeen ei ole starilla päässeet siihen valikkoon takaisin jossa kävin .
Viimeksi muokannut atlas, Pe 26.04.2019 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: M113 SL55 AMG moottori
AMG:stä en tiedä mutta kaikista mitkä olen nähnyt, näkee ne vetolevyn jostakin kohtaa.atlas kirjoitti:Ok...no sen ainakin näkee kun vetäistään kone pois...ei varmaan näe sitä askin tai pultti aukaisu reiästä...vai onko ne kampiakselin kiinnitys pulttien kohdilla?
On siellä ainakin joku kolo josta vetolevyn mutterit saa auki joten jos on endoskooppi käytettävissä/lainattavissa niin näkisi paikallaankin. Murtuma/murtumat ovat usein kampiakselin pulttikehän kohdilla eli siellä keskiosan lähellä.