ML270 cdin vetokoukku

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mersumatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: To 14.01.2016 15:16

ML270 cdin vetokoukku

Viesti Kirjoittaja Mersumatti »

Vuosimallin 2001 ML:n vetokoukun pistorasian 10 napaan ei tule virtaa. Miten saisin virta-avaimen takaa tulevan virran ko napaan. Myöskään napa 11 ei ole ilmeisesti kytketty mihinkään, koska ei maadoita. Asuntovaunun virrat pitäisi saada pelittään. Molemmissa on 13-napainen rasia.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 538
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: ML270 cdin vetokoukku

Viesti Kirjoittaja jusi »

mjs@live.fi kirjoitti:Vuosimallin 2001 ML:n vetokoukun pistorasian 10 napaan ei tule virtaa. Miten saisin virta-avaimen takaa tulevan virran ko napaan. Myöskään napa 11 ei ole ilmeisesti kytketty mihinkään, koska ei maadoita. Asuntovaunun virrat pitäisi saada pelittään. Molemmissa on 13-napainen rasia.
Onko sinulla alkuperäinen johtosarja vai tarvike? Onkohan tuota mukavuussähköä edes kytketty alkuperäisasennuksessa?

Jälkiasennusjohtosarjoisssa perävaunun mukavuussähköt vedetään suoraan akulta. Turvallisuussyistä en ole itse kytkenyt sitä, kun en ominaisuutta ainakaan toistaiseksi tarvitse.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
Mersumatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: To 14.01.2016 15:16

Re: ML270 cdin vetokoukku

Viesti Kirjoittaja Mersumatti »

Koukku vaikuttaa kyllä alkuperäiseltä, kun on varaosanumerokin kyljessä.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Avatar
Mersumatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: To 14.01.2016 15:16

Re: ML270 cdin vetokoukku

Viesti Kirjoittaja Mersumatti »

Asuntovaunuun tarvisi saada latausvirtaa ajon aikana, mutta ei jatkuvaa virtaa, koska auton akkukin sitten voi hyytyä. Rasian 9-napaan tulee jatkuva virta.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Avatar
Mersumatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: To 14.01.2016 15:16

Re: ML270 cdin vetokoukku

Viesti Kirjoittaja Mersumatti »

Auton pistorasian napoihin 10, 11 ja 12 ei tule lainkaan johtoja. Mistähän virtajohto olisi viisainta vetää, virtalukon takaako. Löytyisiköhän virtalukon kytkentäkaaviota mistään. En ole vielä päivittäytynyt mersun korjaamokirjan uuteen sisäänkirjautumiseen, eli se ei nyt tähän hätään auta.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Avatar
Mersumatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: To 14.01.2016 15:16

Re: ML270 cdin vetokoukku

Viesti Kirjoittaja Mersumatti »

Paikallisen marmoritiskin sähkärin neuvo: vedä sähköjohto sulakerasian paikasta F20 pistorasian napaan 10. Sulake kuitenkin enintään 7,5 A. Ei merkkiliike olisi halunnut tutkia hommaa tarkemmin, ei osannut suoraan sanoa, miten onnistuisi. Virtalukon piuhoihin ei suositellut koskemaan. Että alan nyt sitten johdottaan väliä sulakerasia - pistorasia.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Avatar
Mersumatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: To 14.01.2016 15:16

Re: ML270 cdin vetokoukku

Viesti Kirjoittaja Mersumatti »

Sulakerasian takaosasta löytyi 3 pulttia, joista ykköaeen meni kaapelit ilmeisesti akusta, kakkonen oli tyhjä ja kolmosessa oli maa. Koska kakkosessa oli virta, kun virta oli kytketty, vedin siitä 2,5 mm johdon vetokoukun pistorasiaan. En yhtään tiedä, mikä on ko. pultin tarkoitus, mutta laitoin johtoon 15 A sulakkeen. Katsotaan, lataantuuko matkailuvaunun akku, vai palaako auto. Jos jollain on parempaa tietoa niin kiitollisena otan tietoa vastaan. Sulakerasian F20 sulakkeen alle tuli 0,75 mm johto, joten mielestäni se ei ollut sopiva kytkentäpaikka.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Avatar
Mersumatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: To 14.01.2016 15:16

Re: ML270 cdin vetokoukku

Viesti Kirjoittaja Mersumatti »

Non ni, Eipä ollut fiksu ratkaisu, jonka siis itse keksin. Nythän palaa virta päällä sumuvalot ainakin takana, katkaisija ei vaikuta mitenkään, palaa myös luukun ikkunan jarruvalo, mutta ei oikeat jarruvalot, ei edes jarruttaessa. Olen purkanut tekemäni kytkennät, tarkistanut sulakkeet ja releet. Jos otan jarrupolkimen ylemmän johtoliittimen irti, sumuvalot sammuu, mutta jarruvalot ei toimi. Onko v 2001 mallissa jokin valojen ohjauskeskus, voiko sitä jotenkin testata ja mistä se löytyy. Varmaankin paikalliset mb-korjaajat ottaisivat mersuni pihaansa seisomaan ja ihmettelisivät mielellään muutaman tunnin. Nyt ei vaan ole siihen varaa eikä aikaakaan.
Josko joku olisi niin auttavainen ja fiksu että helppisi yhtä tee itse miestä mäessä. On vähän noloa ajella takasumuvalot päällä keskellä kirkasta kesää.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
vumart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Su 18.10.2015 20:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: ML270 cdin vetokoukku

Viesti Kirjoittaja vumart »

Itsellä sama ongelma tilasin vetokoukku.fi :stä uuden johdon ,sulla varmaan sama vika ,oli johdot poikki sisään vientiä ennen. Ei oo paha rasti vaihtaa itse. hinta oli 100€, toisella tiskillä 380€. :thumbup:
Vastaa Viestiin