ABS/BAS/ESP kummitusjuttu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Atatyrk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.09.2015 16:55

ABS/BAS/ESP kummitusjuttu

Viesti Kirjoittaja Atatyrk »

Moi

Mulla on tosi hämärä juttu noiden CLK:n ABS/BAS/ESP-valojen syttymisen kanssa. Aina kun ajan tuolla Askolan Monninkylän kohdalla Salelta valtatielle, noi valot syttyy.
Sitten parkkiin tuohon SEO:lle ja uudelleen käynnistys, niin kaikki on taas OK.
Tää toistuu noin 98 %:sti joka kerta.
On nuo muutaman kerran syttyneet muuallakin, mut joku tuossa paikassa alati ja emäntä on todistajana ollut monesti, eli ei kai järki oo mese-miehellä menossa.
Oon yrittänyt kattoo, ettei näy pahemmin isoja antenneja, tai sähkölinjoja tuolla.
Oiskohan kyseessä radioamatööri, ufojen laskeutumispaikka, maasäteily, uraani, intiaanien hautausmaa, hallituksen salaiset kokeet vai mikä?
Jostain syystä auto vaan sekoaa tuolla.

p.s.
epäuskoisia voin ajeluttaa jarrupalojen hinnalla:)
jpkn
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ma 24.10.2005 13:24
Paikkakunta: Satakunta

Re: ABS/BAS/ESP kummitusjuttu

Viesti Kirjoittaja jpkn »

Tiessä loiva kaarre?, raidetangonpään vaihdon jälkeen jäänyt ratti keskittämättä aurauksensäädössä. Eli ratin asentotunnistimesta herja.
Atatyrk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.09.2015 16:55

Re: ABS/BAS/ESP kummitusjuttu

Viesti Kirjoittaja Atatyrk »

Ajan about 25000 km:ä vuodessa. Luultavasti noita loivia kaarteita on muuallakin matkan varrella.
Muualla en ole saanut ainakaan vuoteen noita hälyjä, kuin juuri tuossa kohtaa...
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: ABS/BAS/ESP kummitusjuttu

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Atatyrk kirjoitti:Moi

Mulla on tosi hämärä juttu noiden CLK:n ABS/BAS/ESP-valojen syttymisen kanssa. Aina kun ajan tuolla Askolan Monninkylän kohdalla Salelta valtatielle, noi valot syttyy.
Sitten parkkiin tuohon SEO:lle ja uudelleen käynnistys, niin kaikki on taas OK.
Tää toistuu noin 98 %:sti joka kerta.
On nuo muutaman kerran syttyneet muuallakin, mut joku tuossa paikassa alati ja emäntä on todistajana ollut monesti, eli ei kai järki oo mese-miehellä menossa.
Oon yrittänyt kattoo, ettei näy pahemmin isoja antenneja, tai sähkölinjoja tuolla.
Oiskohan kyseessä radioamatööri, ufojen laskeutumispaikka, maasäteily, uraani, intiaanien hautausmaa, hallituksen salaiset kokeet vai mikä?
Jostain syystä auto vaan sekoaa tuolla.

p.s.
epäuskoisia voin ajeluttaa jarrupalojen hinnalla:)
Mitäs vika koodeja testeri sieltä löytä,
entä onko ajettu matka käynistyksestä sama
(myös johonkin samanlaiseen paikkaan) samoin moottorin lämpö
Mökkillä
'
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: ABS/BAS/ESP kummitusjuttu

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Atatyrk kirjoitti:Moi

Mulla on tosi hämärä juttu noiden CLK:n ABS/BAS/ESP-valojen syttymisen kanssa. Aina kun ajan tuolla Askolan Monninkylän kohdalla Salelta valtatielle, noi valot syttyy.
Sitten parkkiin tuohon SEO:lle ja uudelleen käynnistys, niin kaikki on taas OK.
Tää toistuu noin 98 %:sti joka kerta.
On nuo muutaman kerran syttyneet muuallakin, mut joku tuossa paikassa alati ja emäntä on todistajana ollut monesti, eli ei kai järki oo mese-miehellä menossa.
Oon yrittänyt kattoo, ettei näy pahemmin isoja antenneja, tai sähkölinjoja tuolla.
Oiskohan kyseessä radioamatööri, ufojen laskeutumispaikka, maasäteily, uraani, intiaanien hautausmaa, hallituksen salaiset kokeet vai mikä?
Jostain syystä auto vaan sekoaa tuolla.

p.s.
epäuskoisia voin ajeluttaa jarrupalojen hinnalla:)

Eiköhän siinä tiessä tosiaan joku heitto, kuoppa tms joka saa jonkun liitoksen tai katkoksen aiheuttamaan jännitevaihtelua. Tai sit toi mainittu lämpeneminen/aika Tai kaikkien yhdistelmä.

Mulla oli vastaava 202 amgssä, Karkkilan abc uloin mittari ja usein sytty joku varoitusvalo. Ei kuitenkaan opiskelijavalo.

Testeriin vaan katselemaan löytyykö uforaporteista jotain - voin katsoa seisontajarrukenkien hinnalla :D
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Atatyrk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.09.2015 16:55

Re: ABS/BAS/ESP kummitusjuttu

Viesti Kirjoittaja Atatyrk »

En oo testerissä käyttänyt ja jos "FinlandMerceds" tarkoitti, että onko jonkin vakio reitin varrella, niin ei.
Tuo saattaa tapahtua tulin mistä vaan.
Moottorin lämpökin vaihtunut viime vuodesta. Vaihdoin termostaatin kun kävi liian kylmänä kone. Eli ei voi tuokaan olla.

Kiitos "AK47":lle tarjouksesta. Ei tuo haittaa elämää. Onhan vaan aika mystistä /koomista koko juttu.
Missä päin AK asut, jos tulee tarve oikeesti testerille? Tuon seisontajarrukengät mukanani :lol:
Mulla on toi Carsoft p******i, joka ei lue tosta mallista , ku moottorin viat.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: ABS/BAS/ESP kummitusjuttu

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Atatyrk kirjoitti:En oo testerissä käyttänyt ja jos "FinlandMerceds" tarkoitti, että onko jonkin vakio reitin varrella, niin ei.
Tuo saattaa tapahtua tulin mistä vaan.
Moottorin lämpökin vaihtunut viime vuodesta. Vaihdoin termostaatin kun kävi liian kylmänä kone. Eli ei voi tuokaan olla.

Kiitos "AK47":lle tarjouksesta. Ei tuo haittaa elämää. Onhan vaan aika mystistä /koomista koko juttu.
Missä päin AK asut, jos tulee tarve oikeesti testerille? Tuon seisontajarrukengät mukanani :lol:
Mulla on toi Carsoft p******i, joka ei lue tosta mallista , ku moottorin viat.
Eli vikaa ei ole yritetty selvittää,
vakireitillä juuri sitä ja lisäksi samanlaisia muita kohtia(eli etäisyys käänökset niiden suunat, määrä, pysähdykset niiden määrä jne ajokerran suorite)
lämpötilalla myös ulko lämpöä
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin