w210 E200 Kompressor hyytyy/nykii/pätkii => MAF sökönä?
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
w210 E200 Kompressor hyytyy/nykii/pätkii => MAF sökönä?
Kompura vinoilee, kun tarvitaan polttonestettä kiihdytykseen. Alkaa nykimään ja kierrokset tippuu, mutta kun nostaa pedaalin ja antaa varovasti syöttöä, niin vastaa kyllä kaasuun ja kone ei sammu, ei edes meinaa sammua. Ei vain voi kiihdyttää rajusti tai edes juurikaan normaalia voimakkaammin.
Olen päättänyt, että vika on pensapumpussa tai/ja suodattimessa.
Tulpat vaihdoin => ei hyötyä => vanhat kynttilät oli aivan ok, joten en ole puolaankaan taipuvainen, koska toimii pienemmillä kierroksilla aivan ok ja hitaalla kiihdytyksellä vauhtia saa aina 180km/h asti . Tällöinkin kone käy ihan tasaisesti. Kokemukset viallisesta puolasta eivät vastaa vian kuvausta mutta merkki ei ole mersu. Toisaalta miksi viallinen puola mersussa olisi jotenkin erilainen kuin muissa merkeissä?Tuskin mitenkään.
Mikähän on kompuraan kuuluva pa-pumppu? ei ainakaan sama kuin vapaasti hengittävässä?
KL-osat on ystävällinen ja ei ilmoita mikä on heidän oem-laatuisen pumppunsa merkki mutta kuva on perinteinen ja voi olla vaikka Bosch?
Onkohan OEM:2024709994
Autodoc kaupitteli sellaistakin mikä tuottaa 170l/min kun muuten lienee 120l/min. Tokkopa tuosta mitään hyötyä on, kun ylimääräinen menee joka tapauksessa paluukiertoon. Paine on 4bar kaikissa ja 12V jännitteellä
Onko noista edullisemmista kokemuksia, kun krooninen persaukisuus vaivaa ja jokaiselle kympille on käyttöä ja käytännössä saa satkun halvemmalla. Ja 50€ säätyy vaikka tilaa esim. saksasta suoraan Boschin.
Olen päättänyt, että vika on pensapumpussa tai/ja suodattimessa.
Tulpat vaihdoin => ei hyötyä => vanhat kynttilät oli aivan ok, joten en ole puolaankaan taipuvainen, koska toimii pienemmillä kierroksilla aivan ok ja hitaalla kiihdytyksellä vauhtia saa aina 180km/h asti . Tällöinkin kone käy ihan tasaisesti. Kokemukset viallisesta puolasta eivät vastaa vian kuvausta mutta merkki ei ole mersu. Toisaalta miksi viallinen puola mersussa olisi jotenkin erilainen kuin muissa merkeissä?Tuskin mitenkään.
Mikähän on kompuraan kuuluva pa-pumppu? ei ainakaan sama kuin vapaasti hengittävässä?
KL-osat on ystävällinen ja ei ilmoita mikä on heidän oem-laatuisen pumppunsa merkki mutta kuva on perinteinen ja voi olla vaikka Bosch?
Onkohan OEM:2024709994
Autodoc kaupitteli sellaistakin mikä tuottaa 170l/min kun muuten lienee 120l/min. Tokkopa tuosta mitään hyötyä on, kun ylimääräinen menee joka tapauksessa paluukiertoon. Paine on 4bar kaikissa ja 12V jännitteellä
Onko noista edullisemmista kokemuksia, kun krooninen persaukisuus vaivaa ja jokaiselle kympille on käyttöä ja käytännössä saa satkun halvemmalla. Ja 50€ säätyy vaikka tilaa esim. saksasta suoraan Boschin.
Viimeksi muokannut Nastamuumio, Ke 12.06.2019 19:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
-
- Mersumies
- Viestit: 2321
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: w210 E200 Kompressor hyytyy/nykii/pätkii => pa-pumppu sö
Pelasin varmanpäälle ja ostin Boschin pumpun Saksasta (noin 150€) mutta varmasti olisi joku tarvikepumppukin toiminut.Nastamuumio kirjoitti:Kompura vinoilee, kun tarvitaan polttonestettä kiihdytykseen. Alkaa nykimään ja kierrokset tippuu, mutta kun nostaa pedaalin ja antaa varovasti syöttöä, niin vastaa kyllä kaasuun ja kone ei sammu, ei edes meinaa sammua. Ei vain voi kiihdyttää rajusti tai edes juurikaan normaalia voimakkaammin.
Olen päättänyt, että vika on pensapumpussa tai/ja suodattimessa.
Tulpat vaihdoin => ei hyötyä => vanhat kynttilät oli aivan ok, joten en ole puolaankaan taipuvainen, koska toimii pienemmillä kierroksilla aivan ok ja hitaalla kiihdytyksellä vauhtia saa aina 180km/h asti . Tällöinkin kone käy ihan tasaisesti. Kokemukset viallisesta puolasta eivät vastaa vian kuvausta mutta merkki ei ole mersu. Toisaalta miksi viallinen puola mersussa olisi jotenkin erilainen kuin muissa merkeissä?Tuskin mitenkään.
Mikähän on kompuraan kuuluva pa-pumppu? ei ainakaan sama kuin vapaasti hengittävässä?
KL-osat on ystävällinen ja ei ilmoita mikä on heidän oem-laatuisen pumppunsa merkki mutta kuva on perinteinen ja voi olla vaikka Bosch?
Onkohan OEM:2024709994
Autodoc kaupitteli sellaistakin mikä tuottaa 170l/min kun muuten lienee 120l/min. Tokkopa tuosta mitään hyötyä on, kun ylimääräinen menee joka tapauksessa paluukiertoon. Paine on 4bar kaikissa ja 12V jännitteellä
Onko noista edullisemmista kokemuksia, kun krooninen persaukisuus vaivaa ja jokaiselle kympille on käyttöä ja käytännössä saa satkun halvemmalla. Ja 50€ säätyy vaikka tilaa esim. saksasta suoraan Boschin.
Polttoainesuodattimissa on kuulemma eroa pre-faceliftin ja faceliftin välillä ja tuohon faceliftiin kuuluu 4 -putkinen malli jossa on paineensäädin ja joka maksoi alkuperäisosana Saksasta tilattuna jokseenkin 100€.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w210 E200 Kompressor hyytyy/nykii/pätkii => pa-pumppu sö
Olethan tarkistanut, että MAF toimii hyvin eikä aiheuta voimanpuutetta kiihdyttäessä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: w210 E200 Kompressor hyytyy/nykii/pätkii => pa-pumppu sö
Empä ole, kun en osaa. Olihan tuokin mielessä mutta kun tuo kompuran MAF ei ole oikein hanskassa ja miten senkin tarkastaisi? En edes tiedä missä se ontomant kirjoitti:Olethan tarkistanut, että MAF toimii hyvin eikä aiheuta voimanpuutetta kiihdyttäessä.
tomant
M111 se on yleensä ollut imuputkessa koneen päällä mutta tuossa kompurassa ei tuollaista rööriä ole.
Yritin saada autoa * päähän mutta ei ollut mahdollista pariin viikkoon.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: w210 E200 Kompressor hyytyy/nykii/pätkii => pa-pumppu sö
Eli suodin tukos tai ihan paineen säädin jos erillinen...voit mitata ihan paineenkin perus mittarilla ja letkun pätkällä...venttiili..pyörän aukaiset bensapainelinja päästä mittaus pisteestä löysälle venttiilin ja mittaamaan...ainakin m111 koneisissa noita on mennyt..toki uudemmassa se on suodattimessa.
imm voi olla jo tuossa ilmanputsarin ja ahtimen välissä...ainakin toi koneen päällä oleva on herkkä menemään paskaiseksi ja siihen jotkut teki muutoksia ettei se likaantuisi...putsaa se kuitenkin kliinerillä ja kuivaa...samannäköinen mötikkä se on oli missä sitten olikin ja myös vanhemmissa.
imm voi olla jo tuossa ilmanputsarin ja ahtimen välissä...ainakin toi koneen päällä oleva on herkkä menemään paskaiseksi ja siihen jotkut teki muutoksia ettei se likaantuisi...putsaa se kuitenkin kliinerillä ja kuivaa...samannäköinen mötikkä se on oli missä sitten olikin ja myös vanhemmissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: w210 E200 Kompressor hyytyy/nykii/pätkii => pa-pumppu sö
Heh!
Tuota ahtimen ja suodattimen väliä minäkin epäilin mutta ei siinä kyllä ole mitään perinteisen näköistä rööriä. Joku ihme rasia siinä on joka näyttää sähköisen antennin moottorilta, joka on laitettu ilmaputkeen.
IMM löytynee kaasuläppäkotelon ja syylärin välistä olevasta pysty putkesta? En minä muuta keksinyt kun ruumaan kurkin. Suhautampa siihen jotain kliineriä, kun mistään kaupasta en löytänyt ruikkua, mikä olisi suoraan tarkoitettu mokomaan hommaan. Tosin olen kyllä hiukan skeptinen, että puhdistusaineella voisi korjata rikkoutuneita osia, mutta yrittänyttä ei aina panna.
Muistan joskus sellaista puhdistusainetta (CRC:llä) nähneeni, mutta taitaa olla hylätty tuote, kun ei löydy Motonetistä, Biltemasta tai edes Kärkkäiseltä.
Jos tämä ei auta, niin ihmetellään vaikka bensan painetta seuraavaksi.
Tuota ahtimen ja suodattimen väliä minäkin epäilin mutta ei siinä kyllä ole mitään perinteisen näköistä rööriä. Joku ihme rasia siinä on joka näyttää sähköisen antennin moottorilta, joka on laitettu ilmaputkeen.
IMM löytynee kaasuläppäkotelon ja syylärin välistä olevasta pysty putkesta? En minä muuta keksinyt kun ruumaan kurkin. Suhautampa siihen jotain kliineriä, kun mistään kaupasta en löytänyt ruikkua, mikä olisi suoraan tarkoitettu mokomaan hommaan. Tosin olen kyllä hiukan skeptinen, että puhdistusaineella voisi korjata rikkoutuneita osia, mutta yrittänyttä ei aina panna.
Muistan joskus sellaista puhdistusainetta (CRC:llä) nähneeni, mutta taitaa olla hylätty tuote, kun ei löydy Motonetistä, Biltemasta tai edes Kärkkäiseltä.
Jos tämä ei auta, niin ihmetellään vaikka bensan painetta seuraavaksi.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: w210 E200 Kompressor hyytyy/nykii/pätkii => IMM sökönä
Eli ihan bräkleenia törkkäsin putelista MAF-rööriin ja tuntuisi menon paranevan => eli rykiminen ja nykiminen oikeastaan päättyi, mutta jotain kyllä vielä puuttuu. Sellaiseen 4tonnii pystyy huoletta kierrättää mutta sitten tuntuu jokin jäävän puuttumaan + kovin hitaasti vaihde päällä tuon tekee.
No en minä kyllä ylipäätään koskaan kierrätä tuonkaan vertaa vanhaa moottoria.
Seurataanpa mitä kompura tarjoaa vastaukseksi ja lisätään havainnot tänne.
No en minä kyllä ylipäätään koskaan kierrätä tuonkaan vertaa vanhaa moottoria.
Seurataanpa mitä kompura tarjoaa vastaukseksi ja lisätään havainnot tänne.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: w210 E200 Kompressor hyytyy/nykii/pätkii => MAF sökönä?
Kyllä se vieläkin nykii sellaista pientä nypytystä, mutta tehot ovat jokseenkin palanneet. Pienellä vaihteella tämä on havaittavissa, mutta ajonopeuksilla 130-180km/h menee kyllä mallikkaasti. Eli vaunu ei halua käyttäytyä korrektisti kaupunkiajossa erityisesti kylmänä äksyilee. Hakkaisin siitä tuon pois, jos se olisi hevonen tai koira, mutta nyt pitänee edetä järkevämmin ja hyväksytyillä toiminta tavoilla.
Ehkä investoin uuteen MAF-anturiin ja sitten siirryn polttoaineen ruiskutuksen pariin ja etenen tankista moottoriin päin.
Ehkä investoin uuteen MAF-anturiin ja sitten siirryn polttoaineen ruiskutuksen pariin ja etenen tankista moottoriin päin.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: w210 E200 Kompressor hyytyy/nykii/pätkii => MAF sökönä?
Sinuna mittaisin vielä bensan paineen...hydeliikkeestä saa noin 10e mittarin johon ihan letkulla kiinni mittaus pisteeseen...toi paineen säädin jos jakotukissa on uutena noin 70e.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: w210 E200 Kompressor hyytyy/nykii/pätkii => MAF sökönä?
Eiköhän tuonkin voisi tehdä.atlas kirjoitti:Sinuna mittaisin vielä bensan paineen...hydeliikkeestä saa noin 10e mittarin johon ihan letkulla kiinni mittaus pisteeseen...toi paineen säädin jos jakotukissa on uutena noin 70e.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w210 E200 Kompressor hyytyy/nykii/pätkii => MAF sökönä?
Semoisen mittarin saa lähes mistä vaan missä myydään vesijohtopaine ilma tarvikeitta(tarjous talo, motonet, k rauta... jne)
se ilmamaas miitari voi olla muutenkin rikki kuin likainen
se ilmamaas miitari voi olla muutenkin rikki kuin likainen
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 2321
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: w210 E200 Kompressor hyytyy/nykii/pätkii => MAF sökönä?
Sitä helpointa vaihtoehtoa eli polttoaineensuodatinta ei ole vielä vaihdettu....?Nastamuumio kirjoitti:Kompura vinoilee, kun tarvitaan polttonestettä kiihdytykseen. Alkaa nykimään ja kierrokset tippuu, mutta kun nostaa pedaalin ja antaa varovasti syöttöä, niin vastaa kyllä kaasuun ja kone ei sammu, ei edes meinaa sammua. Ei vain voi kiihdyttää rajusti tai edes juurikaan normaalia voimakkaammin.
Olen päättänyt, että vika on pensapumpussa tai/ja suodattimessa.
Tulpat vaihdoin => ei hyötyä => vanhat kynttilät oli aivan ok, joten en ole puolaankaan taipuvainen, koska toimii pienemmillä kierroksilla aivan ok ja hitaalla kiihdytyksellä vauhtia saa aina 180km/h asti . Tällöinkin kone käy ihan tasaisesti. Kokemukset viallisesta puolasta eivät vastaa vian kuvausta mutta merkki ei ole mersu. Toisaalta miksi viallinen puola mersussa olisi jotenkin erilainen kuin muissa merkeissä?Tuskin mitenkään.
Mikähän on kompuraan kuuluva pa-pumppu? ei ainakaan sama kuin vapaasti hengittävässä?
KL-osat on ystävällinen ja ei ilmoita mikä on heidän oem-laatuisen pumppunsa merkki mutta kuva on perinteinen ja voi olla vaikka Bosch?
Onkohan OEM:2024709994
Autodoc kaupitteli sellaistakin mikä tuottaa 170l/min kun muuten lienee 120l/min. Tokkopa tuosta mitään hyötyä on, kun ylimääräinen menee joka tapauksessa paluukiertoon. Paine on 4bar kaikissa ja 12V jännitteellä
Onko noista edullisemmista kokemuksia, kun krooninen persaukisuus vaivaa ja jokaiselle kympille on käyttöä ja käytännössä saa satkun halvemmalla. Ja 50€ säätyy vaikka tilaa esim. saksasta suoraan Boschin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Pe 06.12.2019 21:28
Re: w210 E200 Kompressor hyytyy/nykii/pätkii => MAF sökönä?
Olen ristinyt itseni uudestaan taannoisten kirjautumis ongelmien seurauksena, mutta vika on parantunut merkittävästi uudella ilmamassamittarilla, jonka taannoin siihen tälläsin.
Aivan oireeton se ei vieläkään ole, vaan täyskiihdytyksessä 3 vaihteelta tuntuu pienoinen nykäisy. Ihan kuin soppaa tulisi viipeellä?
Eli seuraavaksi pentsiinin peineen tarkasteluun, mutta sitten kun kiinnostaa.
Pini lisä ennen tuota IMM vaihtoa oli huikeat tyhjäkäyntikierrokset . Ei aina mutta kohtuu usein.
Katsastuskin meni päästöjenkin puolesta mallikkaasti, joten kriittiset murheet on selätetty.
Aivan oireeton se ei vieläkään ole, vaan täyskiihdytyksessä 3 vaihteelta tuntuu pienoinen nykäisy. Ihan kuin soppaa tulisi viipeellä?
Eli seuraavaksi pentsiinin peineen tarkasteluun, mutta sitten kun kiinnostaa.
Pini lisä ennen tuota IMM vaihtoa oli huikeat tyhjäkäyntikierrokset . Ei aina mutta kohtuu usein.
Katsastuskin meni päästöjenkin puolesta mallikkaasti, joten kriittiset murheet on selätetty.
Ex-Nastamuumio
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: w210 E200 Kompressor hyytyy/nykii/pätkii => MAF sökönä?
Rupes röpöttämään ja vaihdoin puolat. Röpötys katosi ja meni taas hetken hyvin kunnes taas satunnaisia röpötyksiä. Seuraavaksi vaihtuu pa-suodatin ja paineensäädin. Vaihdampa vielä tulpan letkutkin.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: w210 E200 Kompressor hyytyy/nykii/pätkii => MAF sökönä?
Tulppien letkut ja tulpat vaihdettu. Hyllyssä oli Bosch super FR7KTC kynttilät, jorka ammoin hankin vapariin M111 koneeseen. Kahdessa Brisk tulpassa 2-4 sylinterit oli toisessa musta rantu eristeessä ja molemmissa eriste juuresta ruskeana. Saattaa viallinen puola olla syypää tai sitten Brisk on kuttaperkaa?
Ostin netistä BERUn täydellisen letkusarjan ja laitoin ne korvaamaan alkuperäiset.
Uusi Bosch pa-säädin on myös puristettu poteroonsa.
Sudittelin koeajoa lumisateessa vasen kylki tai oikea kylki edellä tunnin verran ja röpötys oli tiessään.
Hyllyssä odottaa vielä uusi pa-pumppu ja -suodatin, mutta keliolosuhteet eivät puolla auton alla makaamista.
PS: Leimamies rupesi nillittämään jarruletkuista ja ei mukamas riitä, että käsijarru vaikuttaa jopa toiseen pyörään. Ihme hahmo
Ostin netistä BERUn täydellisen letkusarjan ja laitoin ne korvaamaan alkuperäiset.
Uusi Bosch pa-säädin on myös puristettu poteroonsa.
Sudittelin koeajoa lumisateessa vasen kylki tai oikea kylki edellä tunnin verran ja röpötys oli tiessään.
Hyllyssä odottaa vielä uusi pa-pumppu ja -suodatin, mutta keliolosuhteet eivät puolla auton alla makaamista.
PS: Leimamies rupesi nillittämään jarruletkuista ja ei mukamas riitä, että käsijarru vaikuttaa jopa toiseen pyörään. Ihme hahmo
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04