C124 mystinen sytytysongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1270
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: C124 mystinen sytytysongelma

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Onkos tässä lambda? Ihan vaan kaukaa haettuna, mulla lambdan lämmitys kyykäytti pumpun. Virta sille tulee samasta nastasta pa-pumpun releeltä ja mulla veti jotenkin pumpun kokonaan maihin. Lämmittimen liitin irti ja alkoi toimimaan. Liitin löytyy vänkärin jalkatilasta jos sellainen autossa on
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
rallikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 11.01.2014 00:04
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: C124 mystinen sytytysongelma

Viesti Kirjoittaja rallikuski »

MahtiMikko kirjoitti:Päivitystä tänne.

Ei pelaa vieläkään.
Koko sisusta purettuna, johdot ehjäksi piipattu sähkökaavioiden kanssa. Pumpulle vedetty myös uusi johto.

3x kampiakselin asentotunnistin ( orkkis, purkuautosta ja uusi)



Nyt on ideat loppu. Enään ei voi ku kokeilla taas uudella releellä ja vaihtaa pumpun (mikä kuulostaa typerältä, releitä kun on jo kohta laatikollinen ja pumppu sylkee suoralla virralla reilusti tavaraa määräjakasta läpi).

Ideoita?

Onko tuo vaihdettu asentotunnistin se kampiakselin takapäässä vai etupäässä oleva asentoanturi?
Meneekö b-pumpun tieto etu- vai takapään anturin kautta? Ainakin diaknostiikka pistokkeen kierroslukutieto otetaan siitä etummaisesta anturista mikä lukee vain yhtä nastaa (ainakin M103) ja kaavion mukaan samasta paikasta menis kiekkatieto tuolle b-pumpun releelle tuon linkitetyn kaavion mukaan.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
MahtiMikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 08.12.2009 01:16
Paikkakunta: Lahti

Re: C124 mystinen sytytysongelma

Viesti Kirjoittaja MahtiMikko »

Pumpun releen nastalta 87 lähtee kaksi johtoa, toinen pumpulle ja toinen tosiaan lambdalle. Täytyy tämä tsekata seuraavaksi siis.


Asentotunnistin sijaitsee laatikon päässä, tietääkseni tässä M102 ei ole kuin edellämainittu. Ja kyseiseltä anturilta menee EZL yksikköön johto, josta löytyy tämä pistokkeesta josta lähtee eculle. Pulsseja varmaan aletaan mittailemaan jossain välissä, kulkeeko se eculle asti. Jetronicin kirjassa oli maininta että ohjausrele lopettaa vedon, jos pulssi häviää.


Edit: lambdan piuhojen irroittelulla ei tulosta. Pumpulle virtaa syöttävän johdon vedin poikki takapenkin alle, ja releen kannasta on suora johto pumpulle. Starttaamaan ja notkeana kuin kissa, näin yleismittarin näytöstä että startin jälkeen tulee pumpulle sähkö joka häviää auton sammuessa.
MahtiMikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 08.12.2009 01:16
Paikkakunta: Lahti

Re: C124 mystinen sytytysongelma

Viesti Kirjoittaja MahtiMikko »

Tänään tsekkasin vielä kipinän, iskee sinistä kipinää iloisesti.

Käytin avainta kolmesti ykkösasennossa ja avasin määräjakajan letkun liitoksen eikä sieltä kyllä suihkuten tullut soppaa. Käsittääkseni pitäis olla niin painetta, että saattaa silmille räiskiä? Eli jos näin on, onkin soppapuolella joko väljistynyt pumppu tai jokin suutin vuotaa?

Tulpat oli karstottunu ihan mustiksi eli rikkaalla on käynyt ne pienet siirtymät (15-30km) mitkä kyseinen auto on nyt taittanut pumppua manuaalisesti käyttäen. Mietin myös ettei olisi karstottunut siinä, kun on autoa pyöräytelty startilla, ja aina kylmäkäynnistys suutin on sumuttanut soppaa.
Vastaa Viestiin