W210 E55 AMG vikoja vikoja..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sihijuoma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 30.05.2016 17:57

W210 E55 AMG vikoja vikoja..

Viesti Kirjoittaja Sihijuoma »

Nyt alla tällä foorumillakin käynyt (JuhaR?) E55. Ja pientä harrastamista vaatisi heti.

SRS-valo syttyi jostain syystä kun kiinnitin sen keltaisen liittimen paikalleen apukuskin penkin alta.. Olisiko Istuimen anturi vai kannattaako suosista näyttää Staria jossain?

Kiihdyttäessä pienemmillä vaihteilla, kaasun nostaessa paukahtaa jostain.

Takapää on kova kuin kivi ja pompauttaa ikävästi. Vähä niinkuin nyrkki mahaan hidastetöyssyssä.

Konehuoneen hydrauliöljysäiliössä nesteet reilusti alle minimin. Liittyykö edelliseen ja mitä nestettä tilalle?

Lämmöt tuntuvat pyörivän 95-asteen kieppeillä? Onko tuo ihan normaalia?

Näihin jos saa vinkkejä niin olisi mukavampi jatkaa.
Nykyiset:

MB E55 AMG -99, Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa GT 2.0 JTS -05, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12

Mersuhistoria:

C32 AMG -01
CLK 230 Kompressor -99
Moniosaaja97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Su 18.11.2018 21:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: W210 E55 AMG vikoja vikoja..

Viesti Kirjoittaja Moniosaaja97 »

Tuosta SRS-valosta sen verran, että olen muutamasta "uudemmasta" mersusta (=W204 ja W211) sen sammuttanut ja useasti syynä ollut se, että se istuintunnistimen piuha on irronnut tai se on irroitettu esim. penkin irroituksen yhteydessä. Tällöin kun piuhan on pistänyt takaisin kiinni niin on herjannut tuota airbägin valoa ja valo ei ole kuullemma sammunut pidemmänkään ajan kuluessa jolloin joutunut Starilla nollaamaan. Se on onneksi hyvin simppeli homma, pari minuuttia vie. Mutta se edellyttää, että mitään airbägiin liittyvää ei ole rikki niin pystyy normaalisti nollaamaan. Termostaatti voisi olla todennäköisin syy tuohon korkeaan lämpöön, itselläni lämmöt omassa E320 bensaväykyssä 83-85 asteen tienoilla ja ruuhkassa ajaessa kesähelteillä aikatasan 90 astetta.
W164 ML500 V8 -05 (perheauto)
Mitsubishi Lancer 1.2L -87 (työmatka-auto)
Subaru Pickup "Brat/Brumby" 1.8L -92 (projekti)
Yamaha XV750 Virago "viagra" -97
+10kpl mopoa ja moottoripyörää

Ex.
W124 CE 230 -88
S210 E320 V6 -97
W168 A140 Lang -02
VW Polo 9N 1.4L -03 (Romutettu/poistettu lopullisesti rekisteristä)

MB Star C3 + läppäri (kattaa vm. 1989-2016 mersut)
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W210 E55 AMG vikoja vikoja..

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Autosi on varmaa farmari? Siinä on hydraulinen tasonsäätö takana, sieltä kun menee kaasupallot rikki niin perä ei jousta yhtään.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W210 E55 AMG vikoja vikoja..

Viesti Kirjoittaja DBFI »

SRS-valosta ymmärsin että se ei palanut ennen kuin johto penkin alta laitettiin kiinni? Normaalisti se valo uusissa ja vanhoissa syttyisi heti jos jonkin anturin tai bagin johto napataan irti ja kytketään virrat päälle. Tässä haiskahtaisi siltä että occupancy sensor on rikki ja koodattu pois käytöstä eli anturiakaan ei kuulu autossa olla. Jos se kytketään niin SRS-ohjainlaite näkee väärän konfiguraation. Testerillä tietenkin kannattaa tarkistaa.
Sihijuoma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 30.05.2016 17:57

Re: W210 E55 AMG vikoja vikoja..

Viesti Kirjoittaja Sihijuoma »

DBFI kirjoitti:SRS-valosta ymmärsin että se ei palanut ennen kuin johto penkin alta laitettiin kiinni? Normaalisti se valo uusissa ja vanhoissa syttyisi heti jos jonkin anturin tai bagin johto napataan irti ja kytketään virrat päälle. Tässä haiskahtaisi siltä että occupancy sensor on rikki ja koodattu pois käytöstä eli anturiakaan ei kuulu autossa olla. Jos se kytketään niin SRS-ohjainlaite näkee väärän konfiguraation. Testerillä tietenkin kannattaa tarkistaa.
Starilla selvisi että oli koodattu pois koko apukuskin anturi. Eli eiköhän siinä vika ole. Askarrellaan joskus esille ja tutkitaan pärjäisikö kolvin kanssa vai joutuuko koko maton vaihtaa.

Ja auto on sedan mutta kyllä siellä varapyöränkotelossa ne pallot on.

Kolahdus selvisi kuskinpuoleiseksi moottorin tyynyksi. Oli lähes riekaleina.

Jos jollain on jäänyt nurkkiin takavalon pakki/sumuvalon kantaa niin sellaiselle olisi tarvis.
Nykyiset:

MB E55 AMG -99, Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa GT 2.0 JTS -05, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12

Mersuhistoria:

C32 AMG -01
CLK 230 Kompressor -99
Vastaa Viestiin