W211 E280CDI EGR poisto ja moottorin ohjelmointi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Shadowline
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 05.01.2019 18:10

W211 E280CDI EGR poisto ja moottorin ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Shadowline »

Eli autona on MB W211 E280CDI 7 vaihteisella automaatilla. Vm. 2005 (mallivuosi 2006), V6 moottorilla.

Autosta olisi tarkoitus poistaa DPF mekaanisesti ja ohjelmallisesti sekä ottaa autosta ohjelmoinnilla saatavat tehot ulos. Onko fiksuinta pilkkoa alkuperäinen DPF pönttö osiin ja poistaa sisukset vai saako tähän valmista osaa jostain maailmalta?
Toinen askarruttava kysymys on että kuka nämä toimenpiteet Oulun seudulla osaisi suorittaa kunnolla? Saa suositella vaikka yksityisviestillä ja tarjota palvelujaan jos ei julkisesti halua.
Minkä verran tehoa ja vääntöä moottorista irtoaa jos tavoitteena on ottaa kaikki mitä järkevästi irti saa? Mitään ei ole silti tarkoitus särkeä mutta esim. kulutuksen optimointi on toissijaista.
Vähän aiheen ohi myös automaattivaiheiston öljynvaihto tulee tehdä ja mieluiten huuhtelemalla/pesemällä sen teettäisin. Minne tätä toimenpidettä varten auton uskaltaa näillä seuduin viedä?

Eli onko kellään tiedossa tekijöitä Oulun lähistöllä tai vähän kauempanakin?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1411
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 E280CDI EGR poisto ja moottorin ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Onko se dpf rikki vai miksi pitää poistaa? Jos se on ehjä niin pienemmällä harmilla pääset kun pöntön jättää rauhaan.
Ihan minkä tahansa pajan ei sitten kannata antaa autoaan ohjelmoida, voipi tulla kaikkea jännää virhettä ja käytöstä eikä auto kerro mitään missä on vikaa kun ohjelmoidaa vikakoodit pois. Tämä siksi kun ei osata ohjelmaa oikein tehdä ja pitää huijata autoa ja asiakasta.

Pahimmillaan on turbosta akseli murusina kun ei tajuta että ei se kestä pyörittää määräänsä enempää ja ahtoja vaan pyydetään mitä sattuu.
TPLtre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W211 E280CDI EGR poisto ja moottorin ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Jos DPF on ehjä, niin anna sen tosiaan olla. Jos et mitään aivan maksimitehoja särkymisen uhallakin tavoittele, ei se sieltä ahdista jos se on kunnossa. Ja sitten toisaalta, ne maksimit ei vakioturbolla edes irtoa, se DPF ei ole ollenkaan ensimmäinen kohde.

Itse ainakin tykkään että tehoa on eikä silti tarvitse vetää savuvanaa perässä.
Ridaz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:34
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 E280CDI EGR poisto ja moottorin ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Ridaz »

Jos silti meinaat varotuksista huolimatta poistaa niin älä missään nimessä riko sitä. Joko otat ehjänä sen irti niin saat tarvittaessa takasinkin, tai sitten hankit siihen ei DPF mallin putken. Ite tilasin briteistä tarvikemallin putken ja oli ihan plug n play, maksokohan jotain 180€ posteineen kun orkkis olis maksanu 400€ tai jotakin.

Välijäähy nyt kannattaa ainakin vaihtaa vaikket mitää maxtunee meinaiskaan, on toi vakio sen verta säälittävä.
"Tietoni perustuu vahvasti olettamukseen"
S211 280 CDI -06
W124 200 -87

Entisiä:
W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3870
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 E280CDI EGR poisto ja moottorin ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

ja jos se dpf ei ole ehjä niin siihen on joku syy miksi sen on rikkonut
Mökkillä
'
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W211 E280CDI EGR poisto ja moottorin ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Jos se on suomiauto, niin siinä ei välttämättä ole ollenkaan Dpf:ää. Laitas tänne runkonumero, niin joku voi sen tarkistaa.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 822
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 E280CDI EGR poisto ja moottorin ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Meidän 2003 W211 270 CDI saksantuonnissa oli jälkiasenteinen hiukkassuodin Se meni kuitenkin tukkoon, liekkö ollut mitään puhdistusohjelmointiakaan. Se oli käytännössä sulanut sisältä. Se korjattiin siten, että otettiin irti, halkaistiin rälläkällä ja sisukset irti ja hitsattiin takaisin yhteen. Suomessa ei hiukkassuodattimia vaadita tuon ikäisiin.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2017.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Vastaa Viestiin