glk 250 vikatilassa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
glk 250 vikatilassa
moro
ongelmana otsikon mukainen 2012 mallinen glk 250cdi, joka menee vikatilaan. Starilla katsottaessa antaa vikakoodit:
P047128 (Pakokaasun vastapaineen tunnistimessa 1 toimintahäiriö. Signaalin offset ei ole sallituissa rajoissa
P245396 (Eropaineen tunnistimen 1 tuloliitännässä dieselhiukkassuodattimessa on toimintahäiriö. Sisäinen komponenttivika olemassa
Auto kävi huollossa ja vaihtoivat jo tuon pakokaasuanturin, mutta samat oireet jatkuvat.... Olisiko ajatuksia? Meneekö nuo antorit johtosarjassa siten, että voisi olla johtosarjavikaa? Jos kyllä, niin mistä kannattaa ensimmäisenä etsiä vikapaikkaa?
ongelmana otsikon mukainen 2012 mallinen glk 250cdi, joka menee vikatilaan. Starilla katsottaessa antaa vikakoodit:
P047128 (Pakokaasun vastapaineen tunnistimessa 1 toimintahäiriö. Signaalin offset ei ole sallituissa rajoissa
P245396 (Eropaineen tunnistimen 1 tuloliitännässä dieselhiukkassuodattimessa on toimintahäiriö. Sisäinen komponenttivika olemassa
Auto kävi huollossa ja vaihtoivat jo tuon pakokaasuanturin, mutta samat oireet jatkuvat.... Olisiko ajatuksia? Meneekö nuo antorit johtosarjassa siten, että voisi olla johtosarjavikaa? Jos kyllä, niin mistä kannattaa ensimmäisenä etsiä vikapaikkaa?
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: glk 250 vikatilassa
Kai senttän ennen osian vaihtoa tehtiin ne tarkistukset mitä testeri ohjeistaa tekemään siinähän olis selvinnyt johto vikakonitohtori kirjoitti:moro
ongelmana otsikon mukainen 2012 mallinen glk 250cdi, joka menee vikatilaan. Starilla katsottaessa antaa vikakoodit:
P047128 (Pakokaasun vastapaineen tunnistimessa 1 toimintahäiriö. Signaalin offset ei ole sallituissa rajoissa
P245396 (Eropaineen tunnistimen 1 tuloliitännässä dieselhiukkassuodattimessa on toimintahäiriö. Sisäinen komponenttivika olemassa
Auto kävi huollossa ja vaihtoivat jo tuon pakokaasuanturin, mutta samat oireet jatkuvat.... Olisiko ajatuksia? Meneekö nuo antorit johtosarjassa siten, että voisi olla johtosarjavikaa? Jos kyllä, niin mistä kannattaa ensimmäisenä etsiä vikapaikkaa?
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: glk 250 vikatilassa
En tiedä mitä mersukorjaamo oli autolle tehnyt, tuollainen tuomio ja toimenpide oli tehty, tosin vika ei muuttunut miksikään. Käytin anturin johdon irti ja lukemat olivat mitä starin mukaan pitikin.
Asiaan jatkokysymus, voiko pieleen näyttävä dpf -paine-eroanturi aiheuttaa tuon offsetin mukaisen virheen, josta ecu ei tykkää? Mitä arvoja ohjelma laskee ja mitkä kaikki anturin arvot vaikuttavat tuon pakokaasun vastapaineanturin lukemaan / sen oikeellisuuden todentamiseen. Seuraavaksi käyn läpi sen hiukkasloukun anturin ja letkut. mitään selkää johtosarjavikaa ei ainakaan tuon pakokaasuanturin suhteen tullut vielä ilmi.
Asiaan jatkokysymus, voiko pieleen näyttävä dpf -paine-eroanturi aiheuttaa tuon offsetin mukaisen virheen, josta ecu ei tykkää? Mitä arvoja ohjelma laskee ja mitkä kaikki anturin arvot vaikuttavat tuon pakokaasun vastapaineanturin lukemaan / sen oikeellisuuden todentamiseen. Seuraavaksi käyn läpi sen hiukkasloukun anturin ja letkut. mitään selkää johtosarjavikaa ei ainakaan tuon pakokaasuanturin suhteen tullut vielä ilmi.
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
Re: glk 250 vikatilassa
No vikatilassa on varmasti ellei eropainetunnistinvikaa ole korjattu. Tuppaa olemaan itse tunnistin rikki vikakoodilla kuin vikakoodilla.
oulaistenliikenne.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: glk 250 vikatilassa
Moro
Vaikuttaisi vahvasti siltä, että se vaihdettu pakokaasuanturi on rikki. (järjestelmäkaavion osanumero B60) Vaihtelin varuiksi myös dpf:n paine-eroanturin ja mittasin johtosarjan pakokaasuanturin osalta...
Tulokset, kun menee starin ohjeiden mukaan. Liitin irti -> 5mV -> Ok
-Signaalimaa kunnossa
-Käyttöjännite 5V, kunnossa
-Signaalikarva -> ECU pin 82 kunnossa
-Kun kytkee liittimen kiinni, niin eculle tuleekin 5V... onkohan komponentin sisäinen maa poikki tms.
Täytynee viedä takaisin ja todeta, että vaihdettu komponentti oli n. 20km ajon jälkeen mennyt uudelleen rikki (tai oli viallinen jo vaihdettaessa)
Vaikuttaisi vahvasti siltä, että se vaihdettu pakokaasuanturi on rikki. (järjestelmäkaavion osanumero B60) Vaihtelin varuiksi myös dpf:n paine-eroanturin ja mittasin johtosarjan pakokaasuanturin osalta...
Tulokset, kun menee starin ohjeiden mukaan. Liitin irti -> 5mV -> Ok
-Signaalimaa kunnossa
-Käyttöjännite 5V, kunnossa
-Signaalikarva -> ECU pin 82 kunnossa
-Kun kytkee liittimen kiinni, niin eculle tuleekin 5V... onkohan komponentin sisäinen maa poikki tms.
Täytynee viedä takaisin ja todeta, että vaihdettu komponentti oli n. 20km ajon jälkeen mennyt uudelleen rikki (tai oli viallinen jo vaihdettaessa)
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
Re: glk 250 vikatilassa
vikakoodi tulee kun käynnistää auton seisonnan jälkeen vai missä tilanteessa?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: glk 250 vikatilassa
Moro
Anturi siis antaa heti pistokkeen kytkennässä 5V jännitteen läpi ECU:lle, irto otettaessa arvo on oikea, eli n. 5mV. Menee heti vikatilaan kun laittaa virran päälle.
Anturi siis antaa heti pistokkeen kytkennässä 5V jännitteen läpi ECU:lle, irto otettaessa arvo on oikea, eli n. 5mV. Menee heti vikatilaan kun laittaa virran päälle.
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
Re: glk 250 vikatilassa
Ainakin omassa tapauksessa (OM651) alkoi antamaan vikakoodia P0471 epäsäännöllisesti kiihtyvällä tahdilla. Pari kertaa tuli myös hiukkassuodattimen paine-eroanturista vikakoodin P2453. Vanha pakopaineanturi näytti signaaliliittimestä 4,8-4,9 V ja uudella anturilla signaali oli normaalipaineessa 0,5 V, joka lienee oikein. Kun laittoi uuden anturin paikalleen, tuli nuo molemmat vikakoodit välittömästi. Muutaman käynnistyksen ja koodien nollauksen jälkeen on pysynyt poissa pari vuotta. Varmaan siinä on joku anturien vertailu tai kompensointi, joka vaati vähän sopeutumista.konitohtori kirjoitti:Anturi siis antaa heti pistokkeen kytkennässä 5V jännitteen läpi ECU:lle, irto otettaessa arvo on oikea, eli n. 5mV. Menee heti vikatilaan kun laittaa virran päälle.
Ehkä tyhmä kysymys, mutta onhan vaihdettu oikea anturi?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: glk 250 vikatilassa
Kuten sanottu, auto oli paikallisessa mersukorjaamossa, joten toivottavasti ovat tehneet oikeat temput. Auto ei ole omani, mutta omasta mielestä se anturi oli rikki heti uutena(meni vikatilaan 20 km ajon jälkeen) / ei ole vaihdettu vaikka väitetty... tässä mun mielestä vaihtoehdot. Halusin vaan varmistaa, että kaikki muu on varmasti ehjää, kun kippo menee takaisin samalle pajalle, jossa se olikin. Omasta mielestä selkee varaosatakuujuttu, ei sen kummempaa... Jos tässä olettamat ei pädekään, niin sitten on kyllä kumma juttu. Tosiaan nollasin vielä kooditkin, niin se tulee heti takaisin...
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: glk 250 vikatilassa
Noniin, päivitystä tilanteeseen, kertaalleen vaihdettu anturi oli rikki. Nyt toimii toisen kerran vaihdetulla ehjällä anturilla.
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
Re: glk 250 vikatilassa
Eli nuohosivat em. kanavan auki samalla kun vaihtoivat anturin, veikkaanpa pääasia että tuli kuntoon.
oulaistenliikenne.fi