*KORJATTU*320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
*KORJATTU*320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Eli karmeaa mustaa savua/nokea lykkää pakoputkista ja naputus on kova konehuoneessa.
Potilas on W211 E320CDI vm. 2003. WDB2112261A429271.
Takana on sylinterien hoonaus, uudet männät ja renkaat. Uudet venttiilit, ohjurit, ohjurien kumit ja kunnostetut suuttimet. Kansi plaanattiin ja istukat jyrsittiin.
Suuttimen reiät on kalvattiin remontin yhteydessä, oli jo kolmas kerta. Kone kasattiin ja laitettiin käyntiin eilen. Karmea naputus.
Koska suuttimien reiät on kalvattu kolme kertaa, laitoin kokeeksi kaksi normaalipaksuista tiivistettä päällekkäin kuhunkin suuttimeen, ajattelin, että suuttimen asema palotilassa olisi muuttunut kalvausten seurauksena, mutta ei auttanut naputukseen.
Kunnostetut suuttimet tilasin Saksasta, olen tilannut sieltä aiemminkin, eikä ennen ole ollut ongelmia kyseisen firman suuttimien kanssa. Eps-turbo.de on se firma.
Tilasin suuttimet jo maaliskuussa, ja olivat omassa lämpimässä varastossa 3 kuukautta ennen asennusta.
Starilla ei pystynyt tekemään tuota koodausta suuttimille, ei Star antanut tälle autolle tuota kohtaa "INJEKTORIEN RUISKUTUSMÄÄRÄN SÄÄTÖ" tuolta Ohjainlaite->Moottori->CDI3->Ohjainlaitesovitukset->Injektorien ruiskutusmäärän säätö valikosta. Tai siis sitä säätö kohtaa ei ollut ollenkaan.
Käynnistettäessä ainoa herja tuli railpaineesta, mutta kun moottorin sai käyntiin, niin herjan sai poistettua, eikä mitään muita vikakoodeja tullut.
Mikä mahtaa olla savutuksen ja naputuksen syy?
Potilas on W211 E320CDI vm. 2003. WDB2112261A429271.
Takana on sylinterien hoonaus, uudet männät ja renkaat. Uudet venttiilit, ohjurit, ohjurien kumit ja kunnostetut suuttimet. Kansi plaanattiin ja istukat jyrsittiin.
Suuttimen reiät on kalvattiin remontin yhteydessä, oli jo kolmas kerta. Kone kasattiin ja laitettiin käyntiin eilen. Karmea naputus.
Koska suuttimien reiät on kalvattu kolme kertaa, laitoin kokeeksi kaksi normaalipaksuista tiivistettä päällekkäin kuhunkin suuttimeen, ajattelin, että suuttimen asema palotilassa olisi muuttunut kalvausten seurauksena, mutta ei auttanut naputukseen.
Kunnostetut suuttimet tilasin Saksasta, olen tilannut sieltä aiemminkin, eikä ennen ole ollut ongelmia kyseisen firman suuttimien kanssa. Eps-turbo.de on se firma.
Tilasin suuttimet jo maaliskuussa, ja olivat omassa lämpimässä varastossa 3 kuukautta ennen asennusta.
Starilla ei pystynyt tekemään tuota koodausta suuttimille, ei Star antanut tälle autolle tuota kohtaa "INJEKTORIEN RUISKUTUSMÄÄRÄN SÄÄTÖ" tuolta Ohjainlaite->Moottori->CDI3->Ohjainlaitesovitukset->Injektorien ruiskutusmäärän säätö valikosta. Tai siis sitä säätö kohtaa ei ollut ollenkaan.
Käynnistettäessä ainoa herja tuli railpaineesta, mutta kun moottorin sai käyntiin, niin herjan sai poistettua, eikä mitään muita vikakoodeja tullut.
Mikä mahtaa olla savutuksen ja naputuksen syy?
Viimeksi muokannut postiato, Pe 19.07.2019 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Onhan venttiilinajoitus kohdallaan koska kone on ollut osina ja siten kasattu uudelleen..?postiato kirjoitti:Eli karmeaa mustaa savua/nokea lykkää pakoputkista ja naputus on kova konehuoneessa.
Potilas on W211 E320CDI vm. 2003. WDB2112261A429271.
Takana on sylinterien hoonaus, uudet männät ja renkaat. Uudet venttiilit, ohjurit, ohjurien kumit ja kunnostetut suuttimet. Kansi plaanattiin ja istukat jyrsittiin.
Suuttimen reiät on kalvattiin remontin yhteydessä, oli jo kolmas kerta. Kone kasattiin ja laitettiin käyntiin eilen. Karmea naputus.
Koska suuttimien reiät on kalvattu kolme kertaa, laitoin kokeeksi kaksi normaalipaksuista tiivistettä päällekkäin kuhunkin suuttimeen, ajattelin, että suuttimen asema palotilassa olisi muuttunut kalvausten seurauksena, mutta ei auttanut naputukseen.
Kunnostetut suuttimet tilasin Saksasta, olen tilannut sieltä aiemminkin, eikä ennen ole ollut ongelmia kyseisen firman suuttimien kanssa. Eps-turbo.de on se firma.
Tilasin suuttimet jo maaliskuussa, ja olivat omassa lämpimässä varastossa 3 kuukautta ennen asennusta.
Starilla ei pystynyt tekemään tuota koodausta suuttimille, ei Star antanut tälle autolle tuota kohtaa "INJEKTORIEN RUISKUTUSMÄÄRÄN SÄÄTÖ" tuolta Ohjainlaite->Moottori->CDI3->Ohjainlaitesovitukset->Injektorien ruiskutusmäärän säätö valikosta. Tai siis sitä säätö kohtaa ei ollut ollenkaan.
Käynnistettäessä ainoa herja tuli railpaineesta, mutta kun moottorin sai käyntiin, niin herjan sai poistettua, eikä mitään muita vikakoodeja tullut.
Mikä mahtaa olla savutuksen ja naputuksen syy?
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Kyllä noi ajoitusmerkit ihan kohdillaan mielestäni olivat, ja ihan herkäst lähtee käyntiinkin, mutta ravistaa ja savuttaa kovasti.
Voisikos tuo väärä ajoitus aiheuttaa tuon ravistuksen ja savutuksen, pitäisiköhän avata pakettia sen verran, että pystyy varmistamaan ajoituksen kohdallaan olon?
Voisikos tuo väärä ajoitus aiheuttaa tuon ravistuksen ja savutuksen, pitäisiköhän avata pakettia sen verran, että pystyy varmistamaan ajoituksen kohdallaan olon?
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Lähinnä ajattelin että kun aikaa ja vaivaa sekä uusia osia on käytetty runsaasti niin kyseeseen voisi tuollainen mekaaninen juttu. Polttoaineenpaine tuskin on remontin aikana muuttunut ja tuskin ne kaikki suuttimetkaan ovat risoja vaikka teoriassa voi joku korjattukin olla rikki jo tullessa.postiato kirjoitti:Kyllä noi ajoitusmerkit ihan kohdillaan mielestäni olivat, ja ihan herkäst lähtee käyntiinkin, mutta ravistaa ja savuttaa kovasti.
Voisikos tuo väärä ajoitus aiheuttaa tuon ravistuksen ja savutuksen, pitäisiköhän avata pakettia sen verran, että pystyy varmistamaan ajoituksen kohdallaan olon?
Puristuksethan ovat kohdallaan kun juuri on männät/kansi laitettu.
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Ai että kun oliskin kivaa jos ovat paskana, kun oon ostanut kunnostettuina noi suuttimet...dealer kirjoitti:P*skoja suuttimia 1-2 kpl
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Onhan siinä pieni mahdollisuus että remontissa on mennyt likaa railputkeen, suutinputkiin tms ja yksi suutin jää nyt auki. Se varmasti savuttaa ja paukuttaa jos niin käy.
Omalla vastuullasi voit kokeilla yksitellen johtoliittimiä irti suuttimista, tuohan käy vaikka yhden irrottaa. Jos vaikka jonkin suuttimen kohdalla ei ole vaikutusta käyntiin, ja jos vaikuttaa savuttamiseen ?
Tai onko jäänyt jokin puhdistusrätti tukkeeksi imusarjaan ?
Omalla vastuullasi voit kokeilla yksitellen johtoliittimiä irti suuttimista, tuohan käy vaikka yhden irrottaa. Jos vaikka jonkin suuttimen kohdalla ei ole vaikutusta käyntiin, ja jos vaikuttaa savuttamiseen ?
Tai onko jäänyt jokin puhdistusrätti tukkeeksi imusarjaan ?
oulaistenliikenne.fi
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Ei pitäis olla mitään jääny tukkeeksi, ja paikat puhtaana on pysyny. Mutta täytyy kokeilla johtoliittimiä irti yksi kerrallaan. Mitä mahtaa olla rikkoutumisvaarana, jos kokeilee noita johtoja irti?
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Itse olen joskus joutunut kokeilemaan niin eikä ole hajonnut mitään. En tiedä onko riskialtista ... uudemmista EI saa irrotella koska suutin voi jäädä auki.
oulaistenliikenne.fi
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Kokeilin yksi kerrallaan, mutta ei kyllä ollut vaikutusta naputukseen eiä savutukseen, erittäin karkea käyntiääni edelleen, eipä juuri ollut vaikutusta, vaikka oli yksi suutin pois käytöstä toisensa jälkeen...
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Voi harmi, tekisi mieli sanoa. Olisi ollut helppo vika. Videota käynnistä ? Oletko varma ajoituksesta, kasaamisen jälkeen pyöriteltiin moottoria kierros pari ja merkit osuivat kohdalleen ?
oulaistenliikenne.fi
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Eipä tullu pyöriteltyä, merkit oli kohdallaan kasatessa. Pitäisköhän nyt kuitenkin purkaa sen verran, että pystyy sen ajoituksen varmistamaan?
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Siis se sekä naputtaa, savuttaa että ravistaa ? Osaatko päätellä onko yksi sylinteri pimeänä vai jotain muuta käynnissä, onko Staria jolla katsoa mitta-arvoista "käynnin tarkastus" eli suuttimien korjausarvot ?
Tasainen ravistus ei jaon ongelmaan viittaisi.
Tasainen ravistus ei jaon ongelmaan viittaisi.
oulaistenliikenne.fi
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Huomenna iltapäivällä saan Starin lainaan, sitä ennen tarkistan ton ajoituksen, aloin jo purkamaan että saan tsekattua ennen huomista iltapäivää
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Oikeat suuttimet, samalla numerolla?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
eihän kannesta plaantu liikoja pois,
jos epäilys että joku syl ei käy niin kun kone on kylmä pistää hetkeksi käymään ja kokeilee pakosarjasta joka haaran
mutta veikkaus suutin tai useampia rikki, jako pielessä, paineen säädin jumissa
jos epäilys että joku syl ei käy niin kun kone on kylmä pistää hetkeksi käymään ja kokeilee pakosarjasta joka haaran
mutta veikkaus suutin tai useampia rikki, jako pielessä, paineen säädin jumissa
Mökkillä
'
'
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Kalvaus ottaa vain kymppejä pois kun on sellainen tylppä...ei sinne voi kahta prikkaa laittaa...on varmasti kauheä ääni ja tulee vaikka mitä savua pakoputkesta .
Voihan sitä pohjan syvyyttä verrata orkkikseen ja valita prikan mutta ei sinne voi kahta laittaa.
Voihan sitä pohjan syvyyttä verrata orkkikseen ja valita prikan mutta ei sinne voi kahta laittaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Joo, ihan kokeeksi siis laitoin kaksi päällekkäin todetakseni että muuttuuko ääni. Jos äänessä olisi tapahtunut muutosta parempaan, olisi ollut hyvä. Ei muuttunut psljoa aremmaksi eikä huonommaksi.
Siis ihan yhdellä tiivisteellä savuttaa ja pitää ääntä
Siis ihan yhdellä tiivisteellä savuttaa ja pitää ääntä
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Oletan että oikeat suuttimet, jos jako ei ole pielessä niin suuttimet penkkiin ja näkee mikä niistä kärjistä on hajalla. Noi "tehdas korjatut" ebay suuttimet kun ei ole koskaan ollut oikeasti tehdas korjattuja vaan niihin lyödään uudet tiivisteet sisään katsotaan että ei vuoda ja pakettiin.
Harva tekee kunnollisia ruiskutus kuvion mittauksia tai vaihtaa kärkiä, joka ikinen suutin mitä on noita edullisia korjattuja tullut on ollut käytetyillä kärjillä.
Uusi kärki on luokkaa 40-60€ mitä maksoit suuttimista siitä sen näkee onko kärkiä vaihdettu.
Edit: näytti puljun sivuilla olevan 75€ suutin, ei voi kauhean laadukasta työtä odottaa hinnalla mitä toiset hyvittää rungoista melkein.
Harva tekee kunnollisia ruiskutus kuvion mittauksia tai vaihtaa kärkiä, joka ikinen suutin mitä on noita edullisia korjattuja tullut on ollut käytetyillä kärjillä.
Uusi kärki on luokkaa 40-60€ mitä maksoit suuttimista siitä sen näkee onko kärkiä vaihdettu.
Edit: näytti puljun sivuilla olevan 75€ suutin, ei voi kauhean laadukasta työtä odottaa hinnalla mitä toiset hyvittää rungoista melkein.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Jep hyvin usein näissä syyksi paljastuu se "uusi" suutinMJPfin kirjoitti:Oletan että oikeat suuttimet, jos jako ei ole pielessä niin suuttimet penkkiin ja näkee mikä niistä kärjistä on hajalla. Noi "tehdas korjatut" ebay suuttimet kun ei ole koskaan ollut oikeasti tehdas korjattuja vaan niihin lyödään uudet tiivisteet sisään katsotaan että ei vuoda ja pakettiin.
Harva tekee kunnollisia ruiskutus kuvion mittauksia tai vaihtaa kärkiä, joka ikinen suutin mitä on noita edullisia korjattuja tullut on ollut käytetyillä kärjillä.
Uusi kärki on luokkaa 40-60€ mitä maksoit suuttimista siitä sen näkee onko kärkiä vaihdettu.
Edit: näytti puljun sivuilla olevan 75€ suutin, ei voi kauhean laadukasta työtä odottaa hinnalla mitä toiset hyvittää rungoista melkein.
osa hintoihin toki vaikutta semmoinekin että jos yksitäinen kärki normi kulutajalle maksaa vaikka tuon 40
niin arvaus että jos ostaa vaikapa 1000kpl niin hinta on jotain muutaa tai sitten sisään ostajan kannatta vaihtaa homma
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Riippuu varmasti toimittajastakin mutta 75€ ei tosiaan kovin paljoa voi odottaa.MJPfin kirjoitti:Oletan että oikeat suuttimet, jos jako ei ole pielessä niin suuttimet penkkiin ja näkee mikä niistä kärjistä on hajalla. Noi "tehdas korjatut" ebay suuttimet kun ei ole koskaan ollut oikeasti tehdas korjattuja vaan niihin lyödään uudet tiivisteet sisään katsotaan että ei vuoda ja pakettiin.
Harva tekee kunnollisia ruiskutus kuvion mittauksia tai vaihtaa kärkiä, joka ikinen suutin mitä on noita edullisia korjattuja tullut on ollut käytetyillä kärjillä.
Uusi kärki on luokkaa 40-60€ mitä maksoit suuttimista siitä sen näkee onko kärkiä vaihdettu.
Edit: näytti puljun sivuilla olevan 75€ suutin, ei voi kauhean laadukasta työtä odottaa hinnalla mitä toiset hyvittää rungoista melkein.
Olen ostanut Saksasta peruskorjatut commonrail 1600bar -järjestelmän suuttimet ja kaikki toimivat moitteettomasti, takana on nyt 42 000km joten tietysti pitääkin toimia.
Sama valmistaja Bosch- ja Delphi -service peruskorjaa paljon suuttimia. Ebay- palautteita 26260 ja prosentti 99,9%.
https://www.ebay.de/itm/Einspritzduse-I ... Swol5Y16xM" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa esimerkki Bosch -alkuperäisosilla peruskorjattuna, 149,99€/kpl.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Juu, ihan luotettava ja hyvä on tämäkin mistä ostin. Omat aiemmat kokemukset on pelkästään hyviä.
Tuhat kpl myynyt näitä suuttimia, ja tuhansia muita suuttimia.
26000 palautetta, 100% positiivisia.
https://www.ebay.com/itm/EINSPRITZD-SE- ... c0d4058700" onclick="window.open(this.href);return false;
Toivottavasti olisi ennemmin vaikka se jako yhden hampaan pielessä kuin suuttimet.
Tuhat kpl myynyt näitä suuttimia, ja tuhansia muita suuttimia.
26000 palautetta, 100% positiivisia.
https://www.ebay.com/itm/EINSPRITZD-SE- ... c0d4058700" onclick="window.open(this.href);return false;
Toivottavasti olisi ennemmin vaikka se jako yhden hampaan pielessä kuin suuttimet.
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Kuulostaa luotettavalta myyjältä mutta silti toivoisin mieluummin suutinvikaa kuin jakoa...postiato kirjoitti:Juu, ihan luotettava ja hyvä on tämäkin mistä ostin. Omat aiemmat kokemukset on pelkästään hyviä.
Tuhat kpl myynyt näitä suuttimia, ja tuhansia muita suuttimia.
26000 palautetta, 100% positiivisia.
https://www.ebay.com/itm/EINSPRITZD-SE- ... c0d4058700" onclick="window.open(this.href);return false;
Toivottavasti olisi ennemmin vaikka se jako yhden hampaan pielessä kuin suuttimet.
Re: *KORJATTU*320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Ongelma korjattu. Auto käy nätisti eikä savuta.
Hävettää tunnustaa, oma moka. Oli jako yhden hampaan pielessä.
Kun jako oli pielessä, niin kone pyöri vapaasti, eikä venttiilit osuneet mäntiin tms. Tyhjäkäynnillä käytin konetta, kun savu oli niin valtava, ettei tohtinut antaa yhtään kierroksia, ettei naapurit olisi tulleet kimppuun jos olisi vielä lisää nokea tullut ilmaan.
Joo, yksi hammas pielessä, mutta onhan se monta astetta. Ja paljon nokea ja meteliä.
Kiitoksia taas kaikille vastanneille vikaehdotuksista, nyt tosiaan toimii
Hävettää tunnustaa, oma moka. Oli jako yhden hampaan pielessä.
Kun jako oli pielessä, niin kone pyöri vapaasti, eikä venttiilit osuneet mäntiin tms. Tyhjäkäynnillä käytin konetta, kun savu oli niin valtava, ettei tohtinut antaa yhtään kierroksia, ettei naapurit olisi tulleet kimppuun jos olisi vielä lisää nokea tullut ilmaan.
Joo, yksi hammas pielessä, mutta onhan se monta astetta. Ja paljon nokea ja meteliä.
Kiitoksia taas kaikille vastanneille vikaehdotuksista, nyt tosiaan toimii
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: *KORJATTU*320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Vilpittömästi sinulla oli enemmän kuin hyvää tuuria tuossa asiassa kun dieselit eivät yleensä anna anteeksi.postiato kirjoitti:Ongelma korjattu. Auto käy nätisti eikä savuta.
Hävettää tunnustaa, oma moka. Oli jako yhden hampaan pielessä.
Kun jako oli pielessä, niin kone pyöri vapaasti, eikä venttiilit osuneet mäntiin tms. Tyhjäkäynnillä käytin konetta, kun savu oli niin valtava, ettei tohtinut antaa yhtään kierroksia, ettei naapurit olisi tulleet kimppuun jos olisi vielä lisää nokea tullut ilmaan.
Joo, yksi hammas pielessä, mutta onhan se monta astetta. Ja paljon nokea ja meteliä.
Kiitoksia taas kaikille vastanneille vikaehdotuksista, nyt tosiaan toimii
Hyvä, että tuli kuntoon eikä vaurioita tapahtunut.
Re: *KORJATTU*320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Huh, loistavaa. Ainekset oli todelliseen katastrofiin.
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: *KORJATTU*320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Eli syy oli se mikä valitettavan usein on kone/kansi remontien jälkeen jostain syystä
Mökkillä
'
'
Re: *KORJATTU*320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Hyvä homma, ilmeisesti aikaisella oli jako kun ei romua tullut. Myöhässä ei kärsi paljoa olla kun mäntä jahtaa sulkeutuvaa pakoventtiiliä.
Re: *KORJATTU*320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Yhden hampaan aikaisella oli tosiaan
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Re: *KORJATTU*320CDI savuttaa mustaa remontin jälkeen
Suora kutonen on tietysti ihan eri moottori, mutta onhan noista OM642:ista korjaajat löytäneen hampaan verran myöhäisellä olevia venttiiliajoituksia oikeasta kannesta venyneellä ketjulla, eikä mun tietääkseni ole kilahtanut. Ei mahda olla kovin kaukana...