s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
juuri vaihdettu laatikon ohjainlaite uuteen ja koodattu käyttöautolla nykimisen/rykimisen takia *:näytti silloon viaksi juurikin sitä ohjainlaitetta mutta nyt kun uusi ohjainlaite paikoillaan vika ei poistunu päinvastoon muuttu pahemmaksi. laatikko luistaa joka vaihteella ja töksähtelee. nyt ei enää anna viaksi ohjainlaitetta vaan vain että laatikko luistaa. mikä avuksi?
S212 -13 300 hybrid & s123 300tdt -81
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Tämmösiä tuoreempia pelejä, en ihan mihintahansa nyrkkipajaan veisi. Voipi olla että Veholla TMS on parempi asiantuntemus/tietojkanta asiasta.. (toki poikkeuksiakin on)nakkoo kirjoitti:juuri vaihdettu laatikon ohjainlaite uuteen ja koodattu käyttöautolla nykimisen/rykimisen takia *:näytti silloon viaksi juurikin sitä ohjainlaitetta mutta nyt kun uusi ohjainlaite paikoillaan vika ei poistunu päinvastoon muuttu pahemmaksi. laatikko luistaa joka vaihteella ja töksähtelee. nyt ei enää anna viaksi ohjainlaitetta vaan vain että laatikko luistaa. mikä avuksi?
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Käyttöauto on kyllä valtuutettu merkkihuolto, eikä nyrkkipaja, jolla on varmaan samat vehkeet käytössä kun Veholla. Erikoista jutussa on että menee mekaaninen ja sähköinen vika sekaisin huollolla.Hesusnis kirjoitti:Tämmösiä tuoreempia pelejä, en ihan mihintahansa nyrkkipajaan veisi. Voipi olla että Veholla TMS on parempi asiantuntemus/tietojkanta asiasta.. (toki poikkeuksiakin on)nakkoo kirjoitti:juuri vaihdettu laatikon ohjainlaite uuteen ja koodattu käyttöautolla nykimisen/rykimisen takia *:näytti silloon viaksi juurikin sitä ohjainlaitetta mutta nyt kun uusi ohjainlaite paikoillaan vika ei poistunu päinvastoon muuttu pahemmaksi. laatikko luistaa joka vaihteella ja töksähtelee. nyt ei enää anna viaksi ohjainlaitetta vaan vain että laatikko luistaa. mikä avuksi?
2007 R 320cdi
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Ja seki täs on outoa että kaikki ongelmat alko heti ku vaihto 17" talvivanteet pois ja tilalle 20" kesäset
S212 -13 300 hybrid & s123 300tdt -81
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
ja nyt staari näyttää enään koodit p073000 vaihteiston välityssuhde ei ole sallittu ja p073500 vaihde 5 ei ole uskottava tai vaihteisto luistaa
S212 -13 300 hybrid & s123 300tdt -81
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Onhan renkaiden vierintäkehät samat (etu/taka)?
https://rengasnuora.fi/rengastietoa/rengaslaskuri/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://rengasnuora.fi/rengastietoa/rengaslaskuri/" onclick="window.open(this.href);return false;
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Edes on 235/35 20" ja olikohan 9 vai 9.5 leviä vanne ja takana on 275/30 20" ja 10.5 leviä vanne
S212 -13 300 hybrid & s123 300tdt -81
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Sulla on siis 100km/h vauhdissa 19km/h eroa pyörimisnopeudessa??
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Renkaat on ainakin samalla halkaisijalla ja veirintäkehällä, joten mistä tämä tulee?Jussiboy kirjoitti:Sulla on siis 100km/h vauhdissa 19km/h eroa pyörimisnopeudessa??
Vikakoodit viittaa kyllä edelleen sinne johdinlevylle, tai kait siellä voi olla mekaaninenkin vika.
2007 R 320cdi
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Sorry! katsoin vanhoilla silmillä väärän lukeman.
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
OK, aattelin että kyse oli jostain mitä en vaan tajunnut.Jussiboy kirjoitti:Sorry! katsoin vanhoilla silmillä väärän lukeman.
2007 R 320cdi
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Joo ja nyt on testattu 17" talvipyörillä ja samat ongelmat niilläki.
S212 -13 300 hybrid & s123 300tdt -81
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Ja samoilla talvipyörillä aiemmin rokannut hyvin?nakkoo kirjoitti:Joo ja nyt on testattu 17" talvipyörillä ja samat ongelmat niilläki.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
no nyt ei pakosta laatikossa olekkaan vikaa vaaan hybridi puolella
S212 -13 300 hybrid & s123 300tdt -81
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Miten hybridipuoli saa nuo vikakoodit aikaiseksi?nakkoo kirjoitti:no nyt ei pakosta laatikossa olekkaan vikaa vaaan hybridi puolella
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Siihen lopputulokseen tultiin ku parituntia staarilla tutkittiin. Laatikko alkaa heti luistamaan ku hybridi moottori tulee mukaan ja laatikko ei luista isollakkaan vaihteella vedättäes muutaku sillon ku hybridi tulee mukaan.DBFI kirjoitti:Miten hybridipuoli saa nuo vikakoodit aikaiseksi?nakkoo kirjoitti:no nyt ei pakosta laatikossa olekkaan vikaa vaaan hybridi puolella
S212 -13 300 hybrid & s123 300tdt -81
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Täällä samaa ongelmaa ja se ilmenee nimenomaan 5-vaihteella. Nyt on auto taas tutkittavana ja maahantuoja ja tehdas miettivät miten se korjataan..
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Täällä kanssa ongelmia E300 Bluetec Hybrid WDD212298 vm.2013 laatikon kanssa.
Vaihteisto nykii kun lähtee liikkeelle. Samoin nykii jos kick-downille menee isommilla vaihteilla.
Mittaristossa muutaman kerran ilmoitus Without changing gear, consult workshop.
Heinäkuun alussa paikallisella MB-korjaamolla seuraavat vikakoodit:
P073100 Vaihde 1 ei ole uskottava tai vaihde luistaa
P073000 Vaihteiston välityssuhde ei ole uskottava
P021800 Vaihteiston lämpötilatunnistin tunnistanut liian korkean lämpötilan
P07E600 Pysäköintisalpaa ei voida vapauttaa
P073500 Vaihde 5 ei ole uskottava tai vaihde luistaa
P072900 Vaihde 6 ei ole uskottava tai vaihde luistaa
P076F00 Vaihde 7 ei ole uskottava tai vaihde luistaa
P07B751 Pysäköintisalvan tunnistimessa S on toimintahäiriö
P076077 Rakenneosan Y3/8y11(Vaihtoventtiili pysäköintisalpa) sisäinen sähköinen tarkastus epäonnistui
P087000 Öljynpaineen tunnistimessa /katkaisimessa "C" on sähkövika
Samalla käynnillä tarkastettiin öljyn määrä = oli ehkä muutaman desin liikaa - korjattiin määrä oikeaksi.
Öljy oli kauniin vihreää eikä haissut palaneelle, muuten sitä ei tutkittu. Eikä mitään partikkeleitakaan näkynyt. Visuaalinen
tsekkaus oli öljystä jota tuli ylimääräisenä ulos.
Tehtaan/korjaamon lausunto parin viikon takaa: Vaihteistossa ollut luistoa kytkimellä K3 ja tämän perusteelle kytkin K2 ja K3 sekä vaihteiston venttiiliyksikkö pitäisi vaihtaa. Hinta arvio korjaukselle +7000 eur.
Auto ollut koko ajan ajossa, tuntuu että vika pysyy poissa kun ajaa alle 150 km.
Perstuntumalla laatikko toimi erittäin nätisti. Kaikki vaihdot olivat siistejä jne.
Viimeinen ajo ajettiin lauantaina, pari nykäsyä 80-90 kmh vauhdissa, limp-mode meni päälle laatikko ei vaihda ylöspäin/alaspäin.
Auto tien sivuun ja laatikko lukittuu P-asentoon. Ilmeisesti pysäköintisalpa jumittui lopullisesti.
Nyt keskustellaan myyjän(liike Keski-euroopassa) kanssa mitä tehdään laatikon kanssa.
Vaihteisto nykii kun lähtee liikkeelle. Samoin nykii jos kick-downille menee isommilla vaihteilla.
Mittaristossa muutaman kerran ilmoitus Without changing gear, consult workshop.
Heinäkuun alussa paikallisella MB-korjaamolla seuraavat vikakoodit:
P073100 Vaihde 1 ei ole uskottava tai vaihde luistaa
P073000 Vaihteiston välityssuhde ei ole uskottava
P021800 Vaihteiston lämpötilatunnistin tunnistanut liian korkean lämpötilan
P07E600 Pysäköintisalpaa ei voida vapauttaa
P073500 Vaihde 5 ei ole uskottava tai vaihde luistaa
P072900 Vaihde 6 ei ole uskottava tai vaihde luistaa
P076F00 Vaihde 7 ei ole uskottava tai vaihde luistaa
P07B751 Pysäköintisalvan tunnistimessa S on toimintahäiriö
P076077 Rakenneosan Y3/8y11(Vaihtoventtiili pysäköintisalpa) sisäinen sähköinen tarkastus epäonnistui
P087000 Öljynpaineen tunnistimessa /katkaisimessa "C" on sähkövika
Samalla käynnillä tarkastettiin öljyn määrä = oli ehkä muutaman desin liikaa - korjattiin määrä oikeaksi.
Öljy oli kauniin vihreää eikä haissut palaneelle, muuten sitä ei tutkittu. Eikä mitään partikkeleitakaan näkynyt. Visuaalinen
tsekkaus oli öljystä jota tuli ylimääräisenä ulos.
Tehtaan/korjaamon lausunto parin viikon takaa: Vaihteistossa ollut luistoa kytkimellä K3 ja tämän perusteelle kytkin K2 ja K3 sekä vaihteiston venttiiliyksikkö pitäisi vaihtaa. Hinta arvio korjaukselle +7000 eur.
Auto ollut koko ajan ajossa, tuntuu että vika pysyy poissa kun ajaa alle 150 km.
Perstuntumalla laatikko toimi erittäin nätisti. Kaikki vaihdot olivat siistejä jne.
Viimeinen ajo ajettiin lauantaina, pari nykäsyä 80-90 kmh vauhdissa, limp-mode meni päälle laatikko ei vaihda ylöspäin/alaspäin.
Auto tien sivuun ja laatikko lukittuu P-asentoon. Ilmeisesti pysäköintisalpa jumittui lopullisesti.
Nyt keskustellaan myyjän(liike Keski-euroopassa) kanssa mitä tehdään laatikon kanssa.
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Minulla hieman enemmän ajettu E300hybrid ja tähän asti pelannut täydellisesti. Toissa päivänä ohittaessa alkoi pelottaan pääseekö ohi. Pari päivää ajoin sievästi ja ei ongelmia, tänään alkoi luistamaan kun yritin ohi. Onneksi matkaa oli vain 30 km ja pääsin perille. Hybridissä ei turbiinia joka luistaa, mikä sitten luistaa? Tietääkö kukaan mitä tehdä?
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Miten tämän kanssa käytiin?Samppa280 kirjoitti:Täällä kanssa ongelmia E300 Bluetec Hybrid WDD212298 vm.2013 laatikon kanssa.
Vaihteisto nykii kun lähtee liikkeelle. Samoin nykii jos kick-downille menee isommilla vaihteilla.
Mittaristossa muutaman kerran ilmoitus Without changing gear, consult workshop.
Heinäkuun alussa paikallisella MB-korjaamolla seuraavat vikakoodit:
P073100 Vaihde 1 ei ole uskottava tai vaihde luistaa
P073000 Vaihteiston välityssuhde ei ole uskottava
P021800 Vaihteiston lämpötilatunnistin tunnistanut liian korkean lämpötilan
P07E600 Pysäköintisalpaa ei voida vapauttaa
P073500 Vaihde 5 ei ole uskottava tai vaihde luistaa
P072900 Vaihde 6 ei ole uskottava tai vaihde luistaa
P076F00 Vaihde 7 ei ole uskottava tai vaihde luistaa
P07B751 Pysäköintisalvan tunnistimessa S on toimintahäiriö
P076077 Rakenneosan Y3/8y11(Vaihtoventtiili pysäköintisalpa) sisäinen sähköinen tarkastus epäonnistui
P087000 Öljynpaineen tunnistimessa /katkaisimessa "C" on sähkövika
Samalla käynnillä tarkastettiin öljyn määrä = oli ehkä muutaman desin liikaa - korjattiin määrä oikeaksi.
Öljy oli kauniin vihreää eikä haissut palaneelle, muuten sitä ei tutkittu. Eikä mitään partikkeleitakaan näkynyt. Visuaalinen
tsekkaus oli öljystä jota tuli ylimääräisenä ulos.
Tehtaan/korjaamon lausunto parin viikon takaa: Vaihteistossa ollut luistoa kytkimellä K3 ja tämän perusteelle kytkin K2 ja K3 sekä vaihteiston venttiiliyksikkö pitäisi vaihtaa. Hinta arvio korjaukselle +7000 eur.
Auto ollut koko ajan ajossa, tuntuu että vika pysyy poissa kun ajaa alle 150 km.
Perstuntumalla laatikko toimi erittäin nätisti. Kaikki vaihdot olivat siistejä jne.
Viimeinen ajo ajettiin lauantaina, pari nykäsyä 80-90 kmh vauhdissa, limp-mode meni päälle laatikko ei vaihda ylöspäin/alaspäin.
Auto tien sivuun ja laatikko lukittuu P-asentoon. Ilmeisesti pysäköintisalpa jumittui lopullisesti.
Nyt keskustellaan myyjän(liike Keski-euroopassa) kanssa mitä tehdään laatikon kanssa.
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Ja onko näissä hybridin laatikoissa samanlainen KYB-venttiilihomma kuin joissain muissa laatikoissa? Ja saako niitä tilattua ja vaihdettua?
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Heh....
Lähetin Joulukuussa 2019 laatikon Saksaan korjattavaksi hintaan 3150 euroa(en luojan kiitos maksanut), sillä rahalla saan(ehkä) korjatun laatikon 24kk ja 50 tkm takuulla.
Tilanne tänään 25.4.2021 on : laatikko on edelleen korjattavana, ongelma on tiiviste jota Mercedes ei ole pystynyt toimittamaan...näin minulle on kerrottu.
Asiaa on puitu myös ECC:n kautta (Euroopan kuluttaja keskus) ja sieltä on vahvistettu tämä tieto.
Maalis/huhtikuusta 2020 asti on kommunikointi sitten tökkinyt oikein huolella. No ehkä ei ole mitään kommunikoitavaa jos osaa ei saada...
Heinäkuussa otin yhteyttä ECC:hen ja saksalainen kuluttaja-asiamies sai vastauksen vasta noin 1kk sitten.
Nyt olen hommaamassa käytettyä laatikkoa, se pitäisi saada koodattua tuohon autoon epävirallisella pajalla.
Lähetin Joulukuussa 2019 laatikon Saksaan korjattavaksi hintaan 3150 euroa(en luojan kiitos maksanut), sillä rahalla saan(ehkä) korjatun laatikon 24kk ja 50 tkm takuulla.
Tilanne tänään 25.4.2021 on : laatikko on edelleen korjattavana, ongelma on tiiviste jota Mercedes ei ole pystynyt toimittamaan...näin minulle on kerrottu.
Asiaa on puitu myös ECC:n kautta (Euroopan kuluttaja keskus) ja sieltä on vahvistettu tämä tieto.
Maalis/huhtikuusta 2020 asti on kommunikointi sitten tökkinyt oikein huolella. No ehkä ei ole mitään kommunikoitavaa jos osaa ei saada...
Heinäkuussa otin yhteyttä ECC:hen ja saksalainen kuluttaja-asiamies sai vastauksen vasta noin 1kk sitten.
Nyt olen hommaamassa käytettyä laatikkoa, se pitäisi saada koodattua tuohon autoon epävirallisella pajalla.
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Siis onko sulla ollut Hybridi 2 vuotta ilman vaihdelaatikkoa? Melko vihreetä autoilua sanoisin.
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Kun saisit sen vanhan laatikkos ohjausboksin jos se kerran on kunnossa, ei tarvis koodailla, pelkkä adaptio riittäisi. Käytetyn boksin saanee hakkereiden työkaluilla "neitseellistettyä", mutta se käyttöönotto tollasessa hybridissä pitäisi melkeempä tehdä aidolla starilla online yhteyden kanssa. Vediamo viritykset tollasessa tapauksessa jossa vanhaa ohjausyksikköä ei ole, on hieman hankalia varsinkin kun kyse on harvinaisemmasta hybridistä.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: s212 300 hybrid 7g laatikko ongelmat
Ihmeiden aika ei ole ohi, laatikko saapui viimeinkin Saksasta, ilmeisesti korjattuna. Laatikon korjaus maksoi 2625 euroa alenneuksella. Asennettu takaisin autoon, mutta tällä kertaa eivät saaneet hybridi-akkupakettiin mitään yhteyttä. Autoa ei saada käyntiin. Onko kenelläkään kokemuksia, jos hybridi-akku tyhjenee täysin niin aiheuttaako se sen että siihen yhteys katoaa. Netistä löysin, että sitä hydridi-akkua pystyy lataamaan 12V:lla BMS:n kautta. Kun laatikko irroitettiin autosta, niin hydridi-akkupaketti laitettiin nukkumaan ja siellä on kuulema nyt koskettimet auki eikä sitä pysty lataamaan/mittaamaan onko akussa henkeä ollenkaan. Jos en väärin muista niin siinä oli varausta 68% kun sen korjaamolle vein.
Täytyy hakea auto takaisin kotiin, että pääsee tutkimaan lisää. MB-lab:lle olin yhteydessä mutta Lauri ei osannut sanoa mitään kun ei ole autoa nähnyt.
Saas nähdä meneekö vielä hybridi-akkupaketin ostoksi...
Täytyy hakea auto takaisin kotiin, että pääsee tutkimaan lisää. MB-lab:lle olin yhteydessä mutta Lauri ei osannut sanoa mitään kun ei ole autoa nähnyt.
Saas nähdä meneekö vielä hybridi-akkupaketin ostoksi...