M113K AMG:n murheita

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Kyseessä on siis W219 korinen 55AMG. Rupesi temppuilemaan sillä tavalla että auto käynnistyy normaalisti mutta ei käy kun max. 5 sekunttia ja sammuu täysin. Star autoon kiinni vikakoodien toivossa, mutta ei mitään löydy. Olisiko antaa neuvoa mistä lähtisin vikaa etsimään? Itsellä kävi mielessä että MAF olisi huonosti toimiva mutta tosiaan siitäkään ei vikakoodia tule. Minkälaisia arvoja toimiva MAF antaa starilla? Olisiko mahdollista että bensapumppu olisi vian aiheuttaja? Pitäisi mitata bensapaine niin saisi senkin suljettua pois. Itse en starilla löytänyt bensapaineen mittausta joten ilmeisesti se täytyy tehdä perinteisesti.
Star C3 @LPR
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja S202 »

Bensanpaine on helppo mitata, siinä on semmonen renkaan venttiilin näköinen liitin, vai oliko peräti samanlainen, bensakiskon päässä hatun alla.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Juu tarkoitus on kyllä mitata. Siin on schrader venttiilin näköinen pää. Pitää vaa tilata näköjään netistä mittari kun ei tuolla motonet/biltema akselilta mitään ole. Tuntuu vaan aika oudolta jos ois bensapaineessa vika, kun käynnistyy ihan normaalista mut sit sammuu ihan samantien ilman mitään humppailua jne.
Star C3 @LPR
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja atlas »

Itse olen ostanut halpis mittarin sellainen 10e maksavan...letkun pätkällä laittaa nippojen päälle klemmarilla...ennen paineen mittausta renkaan venttiilin irroitus työkalulla tai sellaisella venttiilihatulla jossa se haarukka on löysäät mittaus pisteestä sisältä sen venttiilin että paine pääsee ulos.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Sillä starilla varmaanki pystyy testaan sitä bensa pumppua
Star
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Bomber4 kirjoitti:Sillä starilla varmaanki pystyy testaan sitä bensa pumppua
Juu itseasiassa tuli kokeiltua että kyllä se ainakin hyrisee kun käyttelin ON/OFF asennoissa starilla.
Star C3 @LPR
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tieten ensiksi varmistit että oli bensaa tarpeeksi...tankit jotka kaksi osaisia vaativat tietyn virtauksen paluupuolelta että lappo toimii...bensapumppu kun kuluu ei virtausta synny ja noin vartin kun mittari näyttää ainetta onkin jo pumpun puoli tankista tyhjä.
Jos yhtenäinen tankki ei tälläistä ongelmaa ole mutta voihan paineen säädin ja pumpun paine sitten olla huono näissäkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos muuten sulla on öljypohjan patti takaosassa konetta suosittelen laittamaan öljynpaine mittarin siihen kun imuputkien o-renkaat kovenee tossa moottorissa..jos pattti on etu osassa ei tätä ongelmaa ole...anturin saat kiinni öljysuotimen alla olevaan neliölaipan keskelle.
Katsopa youtubesta -e55 enginen rebuild- siinä on ihan testaus kun mitä se tekee ajan oloon se pumppu iman kanssa...muutenkin kiva ja hyvä video sarja kyseisestä koneesta....on muuten simppeli ja fiksusti tehty kone.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja BHN »

Jenkkisivuilla paljon juttuja kärähtäneistä pumpun releistä, tosin e55 mallista. Omassa meni kampiakselin asennontunnistin. Antoi kyllä koodin
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Tuli vähän touhuttua: Lueskelin että MAP anturi voisi jopa tuon muotoista ongelmaa aiheuttaa ja ilman vikakoodia. No ei siinä mutta helvetinmoinen purkaminen kyseisen anturin pois ottoon.Mm. polttoainelinjat suuttimineen joutuu nostamaan pois ja ahdinta joutuu nostamaan ylös liitoksistaan että pääsee anturin toiseen pulttiin käsiksi. Tilattuna nyt uus map anturi ja lisäksi laitettiin suuttimien o-renkaat ja pohjaprikat, kampiakselin asentotunnistin, nokka-akselin asentotunnistin, imuilman lämpöanturi vielä siihen varmuuden vuoksi päälle. Ihmetyttää vaan kun ei kyllä noista mitään vikakoodeja anna. Pitäisi vielä tuo polttoainepuoli varmistaa ettei paine pääse karkaamaan mihinkään mihin en kyllä itse usko. Tuskin se pumpun rele rikki olisi jos kerta pumppu hurisee ja myös jonkinmoista painetta muodostaa. Sen muuten huomasin että polttoainepumpun sulake oli 7.5A mutta netistä kaivamani tiedon mukaan sielä pitäisi olla 20A sulake, myöskin rele on 20A. Jatketaan hommia kun anturit saapuvat tänne suomen maalle.
Star C3 @LPR
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Olisikohan ajonestolla mitään mahdollisuutta olla kyseinen ongelma? Kokeiltu kyllä toisella avaimella ja samanmoisesti auto käyttäytyy. Tosiaan vikakoodia ei tule mistään, niin on aika hankala lähteä arpomaan.
Star C3 @LPR
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja moska »

kyllä mua ainakin kiinnostaisi polttoaineen paine ja pumpun käynnissä pysyminen startin jälkeen.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja BHN »

Selvisikö vika?
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Nyt vaihdettiin nuo yllämainitut anturit. Samanmoista vikaa tekee edelleen. Mitattiin bensapuolen paine: Sytytysvirrat kun lyö päälle paine nousee n.4.5bar ja starttauksen jälkeen romahtaa ja lopulta auto sammuu. Ainut mikä jäi mietityttämään on kun startin jälkeen kaasutteli konetta niin paine pysyi siinä 4,5 - 5barin tienoilla pidempään kuin pelkästään tyhjäkäynnillä mutta sammuu kuitenkin lopulta n.10sec jälkeen. Onkohan vika pelkästään pumpussa? Rele on ainakin vaihdettu.
Star C3 @LPR
os62
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ti 23.02.2016 09:17

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja os62 »

Tämä täysin off-topic ja mutua, mutta..

Erään amerikkalaisen valmistajan pitkähkö V8-moottorisarja vaati polttoainepumpun päälläpitämiseen öljynpainesignaalia omasta anturistaan.

Ilmeisesti siksi, että jos ottaa ja kolaroi auton, bensiinipumppu lakkaa tuottamasta.

Jos tässäkin sattuisi näin olemaan, voisi olla merkki em. anturin hitaasta antautumisen aloituksesta?
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Hmm. Tässä M113K:n moottorissa ei ole käsittääkseni edes öljypaineanturia. Tosiaan tuli otettua bensapumput ja toi suodatin mollukka tankista irti. Visuaalisesti näyttivät ihan ok, ei ollut mitenkään sulaneet (jenkkifooorumeilla aika monella päässyt kuumenemaan pumput ja sulaneet osittain). Pumpuissa on pienet suodatin pussit mitkä olivat kyllä aivan moskassa. Katselin että uusi pumppuyksikkö ja toi suodatin mollukka yht. 1500€ että pitää tuumailla josko sitä sais pelaamaan pelkästään suodattimien putsauksella....
Star C3 @LPR
Konnektor
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 18.10.2015 20:41
Paikkakunta: Espoo

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja Konnektor »

Itsellä oli ihan samat oireet -06 W221:ssä 150tkm kohdalla, jolloin alkuperäinen polttoainepumppu antautui. Tilalle laitettiin joku turbo Audin pumppu, joka oli malliltaan ja tuoltoltaan vastaavanlainen. Hintaa jäi uudelle pumpulle töineen n.250€. Veholla pumppu ja suodatin olisi ollut vaihdettuna tuon 1500€. Samalla kannattaa uusia myös se pumpun 10€ maksava rele, koska se ottaa usein itseensä pumpun rikkoutuessa ja ei välttämättä toimi enää luotettavasti.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

https://www.finjector.com/fin/polttoainepumput-326" onclick="window.open(this.href);return false;

Kannattaa tuolta katsoa/kysyä. Luulis löytyvän se imusihtikin.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja MouTine »

atlas kirjoitti:Jos muuten sulla on öljypohjan patti takaosassa konetta suosittelen laittamaan öljynpaine mittarin siihen kun imuputkien o-renkaat kovenee tossa moottorissa..jos pattti on etu osassa ei tätä ongelmaa ole...anturin saat kiinni öljysuotimen alla olevaan neliölaipan keskelle.
Katsopa youtubesta -e55 enginen rebuild- siinä on ihan testaus kun mitä se tekee ajan oloon se pumppu iman kanssa...muutenkin kiva ja hyvä video sarja kyseisestä koneesta....on muuten simppeli ja fiksusti tehty kone.
Pääseeköhän tuohon O-renkaaseen käsiksi kuinka helposti?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
w211e500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 13.06.2016 18:42

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja w211e500 »

https://www.youtube.com/watch?v=_TG9Und ... u.be&t=354
Siitä pääsee tutustumaan aiheeseen. Samalla kaverilla useita videoita M113K moottoriin liittyen.
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Konnektor kirjoitti:Itsellä oli ihan samat oireet -06 W221:ssä 150tkm kohdalla, jolloin alkuperäinen polttoainepumppu antautui. Tilalle laitettiin joku turbo Audin pumppu, joka oli malliltaan ja tuoltoltaan vastaavanlainen. Hintaa jäi uudelle pumpulle töineen n.250€. Veholla pumppu ja suodatin olisi ollut vaihdettuna tuon 1500€. Samalla kannattaa uusia myös se pumpun 10€ maksava rele, koska se ottaa usein itseensä pumpun rikkoutuessa ja ei välttämättä toimi enää luotettavasti.
No nyt on tilattuna uusi pumppuyksikkö ja toi suodatinpönttö, perkele suoraan veholta oem palikkaa. Pitäis tulla ensviikon aikana, niin pääsis viikonloppuna asentelemaan. Uusi rele on laitettu jo.
Star C3 @LPR
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Noniin homma ratkesi: Uusi pumppuyksikkö ja suodatin laitettu. Jos joskus joku uusii saman setin niin on hommattava adapterijohto tuohon uuteen pumppuyksikköön. Tätä ei siis veholla ollut tiedossa vaan lueskelin jenkkifoorumeilta.
Star C3 @LPR
Avatar
Alarm
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 14.09.2011 16:43

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja Alarm »

Itse täällä Norjassa painin oman cls500 -2005 kanssa vastaavan ongelman kanssa. Yhtenä päivänä auto hörähteli töistä käyntiin muutaman kerran ja tämän jälkeen ei lähtemyt käyntiin vaikka yritti koko ajan startata. Muutaman päivän päästä huoltamon pihasta oli lähtenyt käyntiin normaalisti ja mitään vikakoodeja ei ollut autosta löytynyt.

Muutama päivä tämän jälkeen auto hyytyi kesken ajon ja ei taaskaan lähtenyt käyntiin. No hinasin työpaikan halliin ja rupesin tutkimaan vikaa koska täällä ei raski pikkukummassa lähteä huoltamolle selvittelemään vikoja. Sulake ehjä, rele ehjä (luultavasti ainakin koska mittasin yleismittarilla ja näytti että vastusta on, sekä myös suoralla virralla akusta rele naksui). Pumpulta ei myöskään kuulunut mitään ääntä kun laitoin verrat päälle. Irroittelin penkit, jonka jälkeen irroitin vasemmman puolen ”pumpulta” syöttöletkun ja sieltäkään ei tullut mitään vaikka laitoin virrat päälle (ajattelin että ei ainakaan lähde nostamaan siis järjestelmään paineita ja ääntä pumpulta ei kuulunut edelleenkään). Laitoin sitten Suomesta tilaukseen uuden pumpun (kun ei raskinut norjasta maksaa pumpusta (6-700€) ja siihen töitä päälle - hinta-arvio kahdesta paikasta operaatiolle oli 1200€ Pumpun kanssa).

Tänään pumppu paikalleen ja avot, auto käyntiin. Samalla myös vaihdoin releen koska lueskelin että näissä ollut myös jonkin verran ongelmia. Nyt vaan täytyy laittaa vasemman puolen ”pumppu” myös tilaukseen kuin sain töhöiltyä siitä poikki sen letkuun tulevan muovinipan :(
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Mukavaa tarinointia! Meillä kävi itseasiassa juurikin samallain tuon muovinipan kanssa kun koitti letkua irroittaa siitä niin poikkihan se meni.
Star C3 @LPR
Avatar
Alarm
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 14.09.2011 16:43

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja Alarm »

anselmi123 kirjoitti:Mukavaa tarinointia! Meillä kävi itseasiassa juurikin samallain tuon muovinipan kanssa kun koitti letkua irroittaa siitä niin poikkihan se meni.

Keksittekö mitenkään järkevää/turvallista tapaa korjata sitä vai ihan suosiolla uuden ostit? Ite koitin epoxilla jne jne mutta ei sitä saanut millään ainakaan noilla omilla konsteilla pitämään niin että ois uskaltanu lähteä ajamaan mihinkään. Nyt vaan odotella ens viikkoon että saa osat niin saa auton taas ajoon.
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Meille oli tulossa jo uus yksikkö niin ei se tavallaan haitannut.
Star C3 @LPR
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja BHN »

Nostetaas vanha aihe. Itsellä alkoi käymään erittäin huonosti cls 55 . Antaa autocomilla map anturin koodin p2007 . Starin luokse en pääse autolla. On kyllä niin kova homma vaihtaa se map että kysytään onko jollain bensapumpun antautuminen aktivoinut map vikakoodin ?

Tai onko joku keksinyt miten helposti vaihtaisi mapin?Tubevideot katsottu. Jotenkin en usko että map aiheuttaa näin pahan käyntihäiriön
rust8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 19.06.2022 09:36

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja rust8 »

atlas kirjoitti: La 21.09.2019 20:47 Jos muuten sulla on öljypohjan patti takaosassa konetta suosittelen laittamaan öljynpaine mittarin siihen kun imuputkien o-renkaat kovenee tossa moottorissa..jos pattti on etu osassa ei tätä ongelmaa ole...anturin saat kiinni öljysuotimen alla olevaan neliölaipan keskelle.
Katsopa youtubesta -e55 enginen rebuild- siinä on ihan testaus kun mitä se tekee ajan oloon se pumppu iman kanssa...muutenkin kiva ja hyvä video sarja kyseisestä koneesta....on muuten simppeli ja fiksusti tehty kone.
Onko hajua missä vuosimalleissa tää ongelma on.? tai pystyykö toteamaan ilman öljypohjaa katsoen?
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: M113K AMG:n murheita

Viesti Kirjoittaja BHN »

BHN kirjoitti: To 30.06.2022 08:02 Nostetaas vanha aihe. Itsellä alkoi käymään erittäin huonosti cls 55 . Antaa autocomilla map anturin koodin p2007 . Starin luokse en pääse autolla. On kyllä niin kova homma vaihtaa se map että kysytään onko jollain bensapumpun antautuminen aktivoinut map vikakoodin ?

Tai onko joku keksinyt miten helposti vaihtaisi mapin?Tubevideot katsottu. Jotenkin en usko että map aiheuttaa näin pahan käyntihäiriön
Kuten arvata saattoi map anturin vaihto ei poistanut vikaa ja kyllä oli tympeä homma vaihtaa. Muutama km toimi sen jälkeen alkoi nykiminen ja sammuileminen. Täytyy mitata bensanpaine.
Vastaa Viestiin