Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Potilas A180cdi - 13
Herjaa alhaista commonrail painetta.
Vaihdettu määränsäätö venttiili, paineensäädin sekä yksi huono suutin. Uusi polttoaine suodatin ja siirtopaine on 4.1bar tasaisesti.
Matalapainepuoli ok, kaikki xentryllä tehtävät testit menee läpi, paitsi ajossa tehtävä.
Käytännössä kun paineen pyynti menee yli 1100bar, niin toteutunut jää n. 300bar alle - >vikatila
Kun vaihtelin paineensäädintä tukin päähän, siinä banjopultin pohjassa (kierre reijän koneistuksen) näkyy reunassa kuin puolikuun muotoinen alue. Eli keskellä on se reikä josta venttiili purkaa banjoon, mutta tasopinnasa tämä outo niin kuin porein tms.
Voisiko olla että vuotaa tästä kun paineet nousee riittävästi...
Olisiko kellään moista osaa irtonaisena josta voisi verrata?
Mersuhuollossa sanoivat että seuraavaksi pitää vaihtaa korkeapainepumppu...
Käyntiinlähtö normaali, että en oikein usko olisko sittenkään siinä vika...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Hubimersu kirjoitti:Potilas A180cdi - 13
Herjaa alhaista commonrail painetta.
Vaihdettu määränsäätö venttiili, paineensäädin sekä yksi huono suutin. Uusi polttoaine suodatin ja siirtopaine on 4.1bar tasaisesti.
Matalapainepuoli ok, kaikki xentryllä tehtävät testit menee läpi, paitsi ajossa tehtävä.
Käytännössä kun paineen pyynti menee yli 1100bar, niin toteutunut jää n. 300bar alle - >vikatila
Kun vaihtelin paineensäädintä tukin päähän, siinä banjopultin pohjassa (kierre reijän koneistuksen) näkyy reunassa kuin puolikuun muotoinen alue. Eli keskellä on se reikä josta venttiili purkaa banjoon, mutta tasopinnasa tämä outo niin kuin porein tms.
Voisiko olla että vuotaa tästä kun paineet nousee riittävästi...
Olisiko kellään moista osaa irtonaisena josta voisi verrata?
Mersuhuollossa sanoivat että seuraavaksi pitää vaihtaa korkeapainepumppu...
Käyntiinlähtö normaali, että en oikein usko olisko sittenkään siinä vika...
Tästäkään en mitään ymmärrä mutta tuskin se paine viallisessa pumpussa yhtäkkiä tippuisi 1100bar -> 300bar koska neste on kokoonpuristumatonta. Jospa siellä on ilmavuoto jossakin..?

Tuo 300bar on starttauksessa saavutettu paine.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Hubimersu kirjoitti:Potilas A180cdi - 13
Herjaa alhaista commonrail painetta.
Vaihdettu määränsäätö venttiili, paineensäädin sekä yksi huono suutin. Uusi polttoaine suodatin ja siirtopaine on 4.1bar tasaisesti.
Matalapainepuoli ok, kaikki xentryllä tehtävät testit menee läpi, paitsi ajossa tehtävä.
Käytännössä kun paineen pyynti menee yli 1100bar, niin toteutunut jää n. 300bar alle - >vikatila
Kun vaihtelin paineensäädintä tukin päähän, siinä banjopultin pohjassa (kierre reijän koneistuksen) näkyy reunassa kuin puolikuun muotoinen alue. Eli keskellä on se reikä josta venttiili purkaa banjoon, mutta tasopinnasa tämä outo niin kuin porein tms.
Voisiko olla että vuotaa tästä kun paineet nousee riittävästi...
Olisiko kellään moista osaa irtonaisena josta voisi verrata?
Mersuhuollossa sanoivat että seuraavaksi pitää vaihtaa korkeapainepumppu...
Käyntiinlähtö normaali, että en oikein usko olisko sittenkään siinä vika...
Tarkista enne pumppun vaihtoa paineanturi ja että suutimet on varmasti kunnossa
Mökkillä
'
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Suuttimet testattu ohivuotopenkissä, nelosen suihku vuosi huomattavasti muita enemmän. Ja räki puristusseosta sylinteristä pois...
Paineanturi antaa järkeviä arvoja. Testattu sekin xentryllä.
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Hubimersu kirjoitti:Suuttimet testattu ohivuotopenkissä, nelosen suihku vuosi huomattavasti muita enemmän. Ja räki puristusseosta sylinteristä pois...
Paineanturi antaa järkeviä arvoja. Testattu sekin xentryllä.
Saman verran niinpä mutta sitä vuoyohan ei saa tulla juuri mitään
Mökkillä
'
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

E200kompressor kirjoitti:
Hubimersu kirjoitti:Potilas A180cdi - 13
Herjaa alhaista commonrail painetta.
Vaihdettu määränsäätö venttiili, paineensäädin sekä yksi huono suutin. Uusi polttoaine suodatin ja siirtopaine on 4.1bar tasaisesti.
Matalapainepuoli ok, kaikki xentryllä tehtävät testit menee läpi, paitsi ajossa tehtävä.
Käytännössä kun paineen pyynti menee yli 1100bar, niin toteutunut jää n. 300bar alle - >vikatila
Kun vaihtelin paineensäädintä tukin päähän, siinä banjopultin pohjassa (kierre reijän koneistuksen) näkyy reunassa kuin puolikuun muotoinen alue. Eli keskellä on se reikä josta venttiili purkaa banjoon, mutta tasopinnasa tämä outo niin kuin porein tms.
Voisiko olla että vuotaa tästä kun paineet nousee riittävästi...
Olisiko kellään moista osaa irtonaisena josta voisi verrata?
Mersuhuollossa sanoivat että seuraavaksi pitää vaihtaa korkeapainepumppu...
Käyntiinlähtö normaali, että en oikein usko olisko sittenkään siinä vika...
Tästäkään en mitään ymmärrä mutta tuskin se paine viallisessa pumpussa yhtäkkiä tippuisi 1100bar -> 300bar koska neste on kokoonpuristumatonta. Jospa siellä on ilmavuoto jossakin..?

Tuo 300bar on starttauksessa saavutettu paine.

Testissä "rail pressure fluctuations" raja-arvot on - 20-20 ja tämä menee 299... Commonrail paineen pyyntö tällöin 1279-1359, niin toteutunut jää vain1034bar...
Kuviakin löytyy testistä... Helpompi selittää tietty
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

FinlandMerceds kirjoitti:
Hubimersu kirjoitti:Suuttimet testattu ohivuotopenkissä, nelosen suihku vuosi huomattavasti muita enemmän. Ja räki puristusseosta sylinteristä pois...
Paineanturi antaa järkeviä arvoja. Testattu sekin xentryllä.
Saman verran niinpä mutta sitä vuoyohan ei saa tulla juuri mitään
Tämä testi tehty merkkiliikkeen toimesta (HYA-center) ja heidän mukaan ohivuodot ok.
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Hubimersu kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Hubimersu kirjoitti:Suuttimet testattu ohivuotopenkissä, nelosen suihku vuosi huomattavasti muita enemmän. Ja räki puristusseosta sylinteristä pois...
Paineanturi antaa järkeviä arvoja. Testattu sekin xentryllä.
Saman verran niinpä mutta sitä vuoyohan ei saa tulla juuri mitään
Tämä testi tehty merkkiliikkeen toimesta (HYA-center) ja heidän mukaan ohivuodot ok.
Jos kaikki edellä on kuten kerrottu eikä ole mitään tuhoboxsia/ohjelmaa missä paineita sorkittu niin vaihto ehdot
loppu
Mökkillä
'
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Eli korkeapainepumppu vaihtoon?
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Hubimersu kirjoitti:Eli korkeapainepumppu vaihtoon?
Niin jos siis on kuten kerrottu että matalapainen puoli, suutimet, paineen, määrän säätimet paineen mittuaus kunnossa
ei mitäään päin persettä sorkittua(painetta nostettu) ohjelmaa/tuhoboxsia
niin mitä jää jäljelle ? korkeapainen pumppu,
Mökkillä
'
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Joo ei ole mitään teho tuho boxsia, ainoastaan vehon viimeinen päivitys ECU:un. Tähän ilmeisesti käy sama pumppu kuin isompiin aina 220cdi asti.
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Hubimersu kirjoitti:Tähän ilmeisesti käy sama pumppu kuin isompiin aina 220cdi asti.
Vertaa osa numeroita
Mökkillä
'
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Pumppu vaihdettu ja vika jatkuu
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Eikös toi 299 railipaineissa tarkoita oikosulkua, tai maadoitusvikaa. Starihan sen ainakin kertois kun en ulkoo ny muista. Jos railitunnistin mitataan ehjäksi ja johtosarja eculta tunnistimelle ehjä niin ecuvika enää....
Star
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Hubimersu kirjoitti:Pumppu vaihdettu ja vika jatkuu
Eli eipä sitten ollut joku niistä edellä kerroituista ok
tai sitten on tuo nim Bomber4 mainitsema ecu
ja mainittu painehan jos näkyy tasan saman tilantessa kun tilantessa niin kertoo sittä että vikaa on
paine kun muttuu tilanteen mukaan,

sen on toki jo niitä mainittuja testejä tehnnyt tarkistanut(ainakin olisi pitänyt jo ennen niitä) että painen muttuu
Mökkillä
'
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6268
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Eikös tuolla ylhäällä sanota että paine muuttuu mutta jää tasolle 1100 bar? Silloin johtosarja ei voi olla kokonaan sönder, väärä mittavastusarvohan tuon voisi rajoittaa johonkin ylärajaan mutta muuten kuulostaa omituiselta. Toisaalta jos painevaihtelu ei pysynyt raja-arvoissa, olisin epäillyt määränsäätöä ensin mutta sehän lienee vaihtui nyt pumpun mukana, joten katse taas sähköihin. Ei ole helppo case.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MiHe kirjoitti:Eikös tuolla ylhäällä sanota että paine muuttuu mutta jää tasolle 1100 bar? Silloin johtosarja ei voi olla kokonaan sönder, väärä mittavastusarvohan tuon voisi rajoittaa johonkin ylärajaan mutta muuten kuulostaa omituiselta. Toisaalta jos painevaihtelu ei pysynyt raja-arvoissa, olisin epäillyt määränsäätöä ensin mutta sehän lienee vaihtui nyt pumpun mukana, joten katse taas sähköihin. Ei ole helppo case.
Ja tuosta 1100 rajutumisesta tuli mieleen että paineanturi voisi olla väärä/rikki
kannatta mitatta sen sähköt sekä singnali jännitte,

onhan kaikki vaihdetut osat varmasti oikealla osa numerolla,

mitenkäs vika ilmanntui
ja lista mitä tähän mennessä tehty?
Mökkillä
'
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Paineanturin johdotus testattu. Kaikki testit menee läpi. Edelleen P008791 ja kiihdytyksessä toteutunut ei saavuta pyyntöä. Paineensäädin, ja määränsäätö venttiili oem delphi. Suodin mann, pumppu käytetty 316 sprintteristä.Suutin korjattu delphi. Kohta ajan ton Tammerkoskeen
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Hubimersu kirjoitti:Paineanturin johdotus testattu. Kaikki testit menee läpi. Edelleen P008791 ja kiihdytyksessä toteutunut ei saavuta pyyntöä. Paineensäädin, ja määränsäätö venttiili oem delphi. Suodin mann, pumppu käytetty 316 sprintteristä.Suutin korjattu delphi. Kohta ajan ton Tammerkoskeen

Tuossahan se lähtö kohtainen syy on

tarkistanut mikä on nyt suutimien tilanne monesti käy niin että jos yhden risan vaihtaa uuteen viereinen alkaa vuotaa
Mökkillä
'
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

1,2,3 suuttimen ohivuoto mitattuna ohjearvoissa, nelosen vuoto oli selkeästi muita isompaa.
Sen jälkeen ei ole mitattu ohivuotoa.
Pitää testata noi korjauskertoimet, että indikoisiko se mitään.
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
RRR77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 05.09.2019 20:56

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja RRR77 »

Täältä löytyypi purettuna myyntiin om651 250cdi jos tuntuu että tarttee osia vaihdella vielä. Ite tuohon vikaan en osaa vastata mitään muuta kun että toisen merkin autossa tuollainen sama ongelma johtui nimenomaan vuotavasta suuttimesta, eli ohjearvo oli kovassa kuormituksessa 1300bar, tullessaan nosti paineet 900bar, uudella kp-pumpulla ne nousi 110bar ja suuttimen vaihdon jälkeen ohjearvoon. Nehän tässä taisi olla jo testattu.
Viimeksi muokannut RRR77, To 31.10.2019 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Suunitelma on nyt testata toimivasta autosta otetulla paineanturilla, jos se käyttäytyisi eri tavalla.
Sitten koitetaan vielä lisäpolttoainepumppu matalapainepiriin, koska joku heitti idean, että vaikka paine pysyy 4,1-4,2 bar, niin silti voi loppua virtaus kp pumpulta. Ainakin W212 on ollut tapauksia, että polttoainepumppu on tehoton, mutta se on näkynyt myös paineessa.
Missä RRR77 sun kone on, testaustarve olisi nyt vain commonrail-tukin paineanturille...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
RRR77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 05.09.2019 20:56

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja RRR77 »

Hubimersu kirjoitti:Suunitelma on nyt testata toimivasta autosta otetulla paineanturilla, jos se käyttäytyisi eri tavalla.
Sitten koitetaan vielä lisäpolttoainepumppu matalapainepiriin, koska joku heitti idean, että vaikka paine pysyy 4,1-4,2 bar, niin silti voi loppua virtaus kp pumpulta. Ainakin W212 on ollut tapauksia, että polttoainepumppu on tehoton, mutta se on näkynyt myös paineessa.
Missä RRR77 sun kone on, testaustarve olisi nyt vain commonrail-tukin paineanturille...
Pääkaupunkiseudulla on.
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Nojoo, ei ole ehtinyt tutkimaan tuota vikaa, mutta ensi viikolla pitää testata sitä paineanturin vaihtoa toiseen.
Yhdet 200cdin suihkut olisi tiedossa, että jos ne saa koodattua tuohon 1.8 pataan niin sitä voi koittaa...jos en vie stenalle tuota vehjettä.
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Tänään testattu matalapainepuoli. Kytkin oman pumpun jatkoksi sarjaan racing mallin polttoainepumpun.
Kylmänä kesti pari vetoa täysikaasulla, sitten tuli taas vikatila.
Seuraavana testaan toista tukkia ehjästä autosta.
Mutta mikä muuttuu kun lämpenee...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 603
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Vuotavat suuttimet muuttuu. Vaihda ne loputkin.
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Testattu ohivuoto kuormituksessa.
Pari täysikiihdytys- vetoa, ja n. 500m ajoa.
2 ja 3 suutin täytti 0,5L pullot melkein täyteen. 1 ja 4 tuli vain tilkka pohjalle.
Tyhjäkäynnillä ei ollut juurikaan eroa ohivuodossa :D
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja joskami »

Tuliko tämä kuntoon lopulta kahden suuttimen vaihdolla?
Kävi tuossa vikakoodin luvussa sprintteri mihin on kaikki muu vaihdettu paitsi suuttimet.. ei tyhjäkäynnillä ohivuotoa ja sama p008791
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
Cee-Mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 07.08.2012 12:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja Cee-Mies »

Samanlainen ongelma ja vikakoodi vm.2012 220cdi w204 korisessa mesessä. Sielu kumppaneita varmasti löytyy, niin onko tälle vialle löytynyt yhtenäistä syytä?
Autot: Mercedes-Benz W204 C220 cdi sekä useita väärä merkkisiä :shifty:
Avatar
Cee-Mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 07.08.2012 12:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Om651 commonrail paine romahtaa vedossa

Viesti Kirjoittaja Cee-Mies »

Cee-Mies kirjoitti: Ti 13.06.2023 15:15 Samanlainen ongelma ja vikakoodi vm.2012 220cdi w204 korisessa mesessä. Sielu kumppaneita varmasti löytyy, niin onko tälle vialle löytynyt yhtenäistä syytä?
3 ohivuotavaa suutinta aiheutti itsellä tämän vikakoodin ja vian. Vaihdatin kuitenkin kaikki 4
Autot: Mercedes-Benz W204 C220 cdi sekä useita väärä merkkisiä :shifty:
Vastaa Viestiin