S212 sähköinen takaluukku ei tahdo aina sulkeutua

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mesehese79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 21.06.2019 10:11
Paikkakunta: Oulun seutu

S212 sähköinen takaluukku ei tahdo aina sulkeutua

Viesti Kirjoittaja Mesehese79 »

Morjens!

Minulla on 212 korisessa E-Mersussa sähköinen takaluukku, joka nyt viime viikkoina on alkanut oireilemaan. Vaikka kontti olisi tyhjä niin silti toisinaan kun takaluukkua alkaa sulkemaan sen napista, luukku sulkeutuu hetken ja sitten pompahtaa takaisin auki. Ihan kuin jotain olisi muka välissä, vaan eipäs ole.

Mikä osa tuossa luukussa vahtii sitä, ettei pää, käsi tai kontin tavaraa jää väliin? Olen irroittanut takatilan suojaverhon ovesta, mutta silläkään ei ole vaikutusta asiaan.

Apuja kaipailisin :think:
*** MB E250 CDI T A vm.2010 Avantgarden ***
RRR77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 05.09.2019 20:56

Re: S212 sähköinen takaluukku ei tahdo aina sulkeutua

Viesti Kirjoittaja RRR77 »

Mesehese79 kirjoitti:Morjens!

Minulla on 212 korisessa E-Mersussa sähköinen takaluukku, joka nyt viime viikkoina on alkanut oireilemaan. Vaikka kontti olisi tyhjä niin silti toisinaan kun takaluukkua alkaa sulkemaan sen napista, luukku sulkeutuu hetken ja sitten pompahtaa takaisin auki. Ihan kuin jotain olisi muka välissä, vaan eipäs ole.

Mikä osa tuossa luukussa vahtii sitä, ettei pää, käsi tai kontin tavaraa jää väliin? Olen irroittanut takatilan suojaverhon ovesta, mutta silläkään ei ole vaikutusta asiaan.

Apuja kaipailisin :think:
Ei varsinaista apua, mutta itsellä oli juurikin tuollaimen 2010 mallin 250 cdi eemeli avantgarde farkku ennen ja se teki juuri samaa, ei joka kerta mutta etenkin viileällä/kylmällä kelillä usein. Outous oli siinä että luukun sai kiinni aina kolmannellla painalluksella. Sitten jos "auttoi" kädellä samalla eli lähinnä piti kättä kevyesti luukun päällä niin sulkeutui mukisematta.

Ilmeisesti moottori tunnistaa kuormituksen ja päättelee siitä että nyt on parempi vaihtaa suuntaa. Paljonko sun autolla on ajettu?
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: S212 sähköinen takaluukku ei tahdo aina sulkeutua

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Villi veikkaus on että kaasujouset jumittavat hiukan... tai eivät liiku tasaisesti niin sulkija kuvittelee että jotain jää väliin.
Konepellinkin kaasujouset liukuvat huonosti joskus. Yleensä auttaa kun pyyhkii sen varren puhtaaksi ja voitelee sen jollakin hyvällä öljyllä.
Avatar
Mesehese79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 21.06.2019 10:11
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: S212 sähköinen takaluukku ei tahdo aina sulkeutua

Viesti Kirjoittaja Mesehese79 »

Autolla ajettu vajaa 170tkm.

Perehdyin hieman asiaan ja tutkiskelin systeemiä. Nuo kaasujouset saattaa hyvinkin aiheuttaa tämän tai olla siihen osasyyllisiä. Jos luukkua avittaa hieman niin silloin menee kerralla kiinni. Myös sisältä napista saa luukun aina kiinni kun sitä pitää pohjassa. Myös se auttaa että kun luukku on jo auki, nostaa sitä kädellä vielä sen 2-3 cm mitä se liikkuu, sen jälkeen sulkeutuu aina mukisematta.

Putsaan ne kaasujouset nyt ensimmäiseksi ja jos se helpottaa niin vaikka sitten uudet marmorilta tilaukseen. Näiden kanssa en ole vielä koskaan saanut tarvikkeena laadukasta kamaa - kertokaa toki jos jokin tarvikemerkki on alkuperäisen MB tuotteen takana.
*** MB E250 CDI T A vm.2010 Avantgarden ***
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1038
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: S212 sähköinen takaluukku ei tahdo aina sulkeutua

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Isännälle laitoin 211:een muistaakseni stabiluksen pumput 5v sitten, ainakin sen 150tkm ovat pelanneet hyvin. Toki siinä ei ole sähköluukkua mutta kummiskin.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Osku™
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 18.08.2021 17:46

Re: S212 sähköinen takaluukku ei tahdo aina sulkeutua

Viesti Kirjoittaja Osku™ »

Mesehese79 kirjoitti: Su 27.10.2019 11:41 Morjens!

Minulla on 212 korisessa E-Mersussa sähköinen takaluukku, joka nyt viime viikkoina on alkanut oireilemaan. Vaikka kontti olisi tyhjä niin silti toisinaan kun takaluukkua alkaa sulkemaan sen napista, luukku sulkeutuu hetken ja sitten pompahtaa takaisin auki. Ihan kuin jotain olisi muka välissä, vaan eipäs ole.

Mikä osa tuossa luukussa vahtii sitä, ettei pää, käsi tai kontin tavaraa jää väliin? Olen irroittanut takatilan suojaverhon ovesta, mutta silläkään ei ole vaikutusta asiaan.

Apuja kaipailisin :think:
Itsellä kans sama homma. Kiinostaisi tietää mikä auttais asiaan..
Purkkapallo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 16.01.2022 17:46

Re: S212 sähköinen takaluukku ei tahdo aina sulkeutua

Viesti Kirjoittaja Purkkapallo »

Tehnyt samaa usiamman talven mullakin. Tässä tapauksessa jos se pomppaa ylös ja mitään ei välissä, niin on auttanut kun kauko-ohjaimesta painaa luukun aukasua luukun jo ollessa ylhäällä. Kuuluu kloks ja sitten se menee napin painalluksella kiinni.
...taas näitä asioita joita ei koskaan muista hyvän saan aikana tutkia kun se silloin toimii, vähän niinku tuo 5 pykäläinen automaatti tuntuu myös aina -20C pakkasilla olevan hajoamispisteessä nykimisineen.
ZJJ409
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 19.02.2019 13:12

Re: S212 sähköinen takaluukku ei tahdo aina sulkeutua

Viesti Kirjoittaja ZJJ409 »

Upea neuvo, kiitos!
Sanoi "klonks" mutta nyt en innostuksissani vielä tiedä, onko korjaus pysyvä!
Kävin jo Vehossa, (27.12.2022) mutta ei siellä osattu neuvoa kuin kalliita korjaustoimenpiteitä!

SL
soikku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ke 24.03.2021 20:26
Paikkakunta: Kymi

Re: S212 sähköinen takaluukku ei tahdo aina sulkeutua

Viesti Kirjoittaja soikku »

Minulla teki 211 juuri noin ja syynä oli jäykkä ulkokahva joka ei palautunut kunnolla jos ei kädellä auttanut. Joku siintä kahvasta aina luukun ehti välillä avaamaan ennen kuin itse ehdin kaukosäätimestä painamaan. Enkä muistanut koskaan rasvata ulkokahvaa.
W124 Facelift 1994 Sedan 220 Bensa automaatti.
Vastaa Viestiin