w211 270 cdi Kuvakysymys
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 05.08.2019 14:14
w211 270 cdi Kuvakysymys
Öljynvaihdon yhteydessä löytyi tämmöinen märkä paikka. Auton alla maatessa otettu kuva, vänkärin puolella.
Konehuoneessa pisti silmään myös tuo pistoke joka märkä.
Osaako joku kertoa mitä nämä paikat ovat?
w211 270 cdi -03.
Konehuoneessa pisti silmään myös tuo pistoke joka märkä.
Osaako joku kertoa mitä nämä paikat ovat?
w211 270 cdi -03.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w211 270 cdi Kuvakysymys
Ylempi kuva osoittaa että turbon imuputki/liitoskohta turboon tihkuu hiukan öljyä sotkien hiljalleen ympäristön.
Alimman kuvan nuoli osoittaa huohotusputken lämmitintä/sen liitintä.
Alimman kuvan nuoli osoittaa huohotusputken lämmitintä/sen liitintä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 05.08.2019 14:14
Re: w211 270 cdi Kuvakysymys
ok, kiitos! Täytyypi tutkia millainen vuoto siellä on.
Passaakos tuon huohotusputken pistokkeen olla märkä, että jos sen kuivaa ja tulee samannäköiseksi niin onko normaalia?
Passaakos tuon huohotusputken pistokkeen olla märkä, että jos sen kuivaa ja tulee samannäköiseksi niin onko normaalia?
Re: w211 270 cdi Kuvakysymys
Niin tuo huohotinhan liittyy tuohon imuputken kylkeen ennen turboa.
Koita putsailla paikat mahdollisimman hyvin niin varmaan näkisi paremmin mistä se lähtee kostumaan...
Tuo huohottimen liitos tuohon imuputkeen on aika varma paikka mistä kans tihkuu öljyä hiljallee. Kun siinä ei oo mitään klemmariakaan (eikä saakkaan).
Koita putsailla paikat mahdollisimman hyvin niin varmaan näkisi paremmin mistä se lähtee kostumaan...
Tuo huohottimen liitos tuohon imuputkeen on aika varma paikka mistä kans tihkuu öljyä hiljallee. Kun siinä ei oo mitään klemmariakaan (eikä saakkaan).
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 05.08.2019 14:14
Re: w211 270 cdi Kuvakysymys
Kyllä se tosiaan äkkiseltään näyttää että siitä huohottimen liitoskohdasta se sitä tihkuttanut pidemmän aikaa. Mutta kunhan ajeluttaa niin varmaan näkee sitten paremmin. Kiitos tiedoista!
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: w211 270 cdi Kuvakysymys
Väljästi puhdistukseen liittyen, rasvanpoisto-spraylla eli jarrukliinerillä lähtee tuollainen kohta hellävaraisesti puhtaaksi eikä tarvitse sotkea niin paljoa käsiään (jotka ovat suojattu vaikka Vileda, tms nitriilikäsineillä).JoensuunElli kirjoitti:Kyllä se tosiaan äkkiseltään näyttää että siitä huohottimen liitoskohdasta se sitä tihkuttanut pidemmän aikaa. Mutta kunhan ajeluttaa niin varmaan näkee sitten paremmin. Kiitos tiedoista!
Jos sattuu olemaan enemmänkin tarvetta jarrukliinerille, näkyy IKH:lla olevan tarjouksessa 750ml Motip -merkkisenä 12 pulloa/35€.
Kävin jokunen viikko sitten useamman laatikon hakemassa.
https://www.ikh.fi/fi/jarrunpuhdistaja- ... l-tip90514" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 05.08.2019 14:14
Re: w211 270 cdi Kuvakysymys
Kiitos cleaner vinkistä! Tohon saa varmaan sen pillin päähän niin ylttää väleihinkin ruiskuttaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: w211 270 cdi Kuvakysymys
Tuossa on suuttimessa sellainen pilli josta tulee suora suihku.JoensuunElli kirjoitti:Kiitos cleaner vinkistä! Tohon saa varmaan sen pillin päähän niin ylttää väleihinkin ruiskuttaa.
Tein dieselmoottoriin rempan jossa tuota Motippia kului 27 pulloa...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 05.08.2019 14:14
Re: w211 270 cdi Kuvakysymys
ahaa ok, eli sillä putsannut koko moottorin? Kyllähän tuolla semmosia mönjä paikkoja jotka ei vesipesulla lähde.
Re: w211 270 cdi Kuvakysymys
Todennäköisesti se putki mikä tulee huohottimelta turbon imuputkelle on yläpäästä halki tai lohjennut. Noissa tuppaa olemaa sitä ongelmaa kun ilmaputsarin kotelon kannatin kumit on loppu ja kotelo heiluu jonkun verran tyhjäkäynnillä. Ilmanputsarin koteloon tulee se imutki kiinni ja se siihen menevä huohotinputki hinkkaantuu rikki. Toinen vaihtoehto on että sen huohottimen sisällä oleva kumiläpyskä on vanha ja hapertunu rikki ja vuotaa sen väärälle puolelle öljyä ja valuu sieltä sitä huohotinputkea pitkin turbon yms päälle. Itsellä oli nuo molemmat. Molemmat helppo selvittää ei tarvii ottaa kun moottorimuovit pois ja kannen päässä on musta mötikkä josta lähtee huohotinputki, sen muovikansi lähtee vetämällä pois ja sen alta paljastuu sen putken liitos huohottimeen josta yleensä paskana. Huohottimen päällä on musta lätkä jonka alareunassa on n.1-2mm kokonen reikä josta sitä öljyä voi tulla. Se muovilätkä lähtee irti kun vähän ruuvarilla tms avittaa reunasta, sen alla on se kumilärpäke mikä hapertuu rikki. Putken ostin uuden makso kait jotain 30€ mut se kumilärpäke oli vähä vaikeempi tapaus kun sitä huohotinta myydään vain kokonaisena ja maksaa 180€. Ei tahdo löytyä niitä kumilärpäkkeitä erikseen