Hieman alkoi humppailemaan tuokin termostaatti lopulta, millainen olisi vaihtaa itse? Joutuuko esim. öljynsuodatinpatruunan ruuvaamaan vierestä irti että saa termostaattikotelon irroteltua? Auto on w212 200cdi.
Onko OE termarikotelo antureineen paras mahdollinen vai onko muitakin toimivaksi tai jopa paremmaksi havaittuja?
W212 OM651 Termostaatin vaihto
Re: W212 OM651 Termostaatin vaihto
Ei tarvi irrotella mitään ihmeempiä, ihan perushommaa.
Anturien pistokkeet irti, termarikotelo on koneen sivusta muistaakseni yhdellä, ja etupään puolelta kahdella torx-kantaisella pultilla kiinni. Klemmarit on hiukan ahtaat irrotella.
Ei vaadi mitään kummosempia työkaluja. Kannattaa ostaa ylävesiletkuun uusi o-rengas jo valmiiksi, kaikkien termarikoteloiden mukana ei tule uutta. Niissä tuppaa olemaan ssllainen ominaisuus että vanhalla termarilla ne pitää, mutta uudella ei. Moottorin käyfessä letku elää sen verran että alkaa tiputtaa välistä.
Nestettä tulee pihalle jonkuverran.
Anturien pistokkeet irti, termarikotelo on koneen sivusta muistaakseni yhdellä, ja etupään puolelta kahdella torx-kantaisella pultilla kiinni. Klemmarit on hiukan ahtaat irrotella.
Ei vaadi mitään kummosempia työkaluja. Kannattaa ostaa ylävesiletkuun uusi o-rengas jo valmiiksi, kaikkien termarikoteloiden mukana ei tule uutta. Niissä tuppaa olemaan ssllainen ominaisuus että vanhalla termarilla ne pitää, mutta uudella ei. Moottorin käyfessä letku elää sen verran että alkaa tiputtaa välistä.
Nestettä tulee pihalle jonkuverran.
Re: W212 OM651 Termostaatin vaihto
Ok! Kiitoksia infosta. O-rengas ja alkuperäinen termari noudettava huomenna ja alettava viikonloppuna vaihtamaan. Hyvä jos ei sitä öljynsuodatinpatruunaa tarvi irrotella tieltä, mietin että perkele jos sinne menee glykolia kun sieltä vähän sitä termaria irroittaessa tulee kuitenkin.RRR77 kirjoitti:Ei tarvi irrotella mitään ihmeempiä, ihan perushommaa.
Anturien pistokkeet irti, termarikotelo on koneen sivusta muistaakseni yhdellä, ja etupään puolelta kahdella torx-kantaisella pultilla kiinni. Klemmarit on hiukan ahtaat irrotella.
Ei vaadi mitään kummosempia työkaluja. Kannattaa ostaa ylävesiletkuun uusi o-rengas jo valmiiksi, kaikkien termarikoteloiden mukana ei tule uutta. Niissä tuppaa olemaan ssllainen ominaisuus että vanhalla termarilla ne pitää, mutta uudella ei. Moottorin käyfessä letku elää sen verran että alkaa tiputtaa välistä.
Nestettä tulee pihalle jonkuverran.
Re: W212 OM651 Termostaatin vaihto
Vaihto onnistui näillä tiedoilla hyvin. Pikaletkuklemmareihin on syytä olla omat pihdit, muuten voi olla mahdottomuus. Tuli laitettua orkkistermari sinne nyt kuitenkin ja hyvin tuntuu lämmöt nousevan entiseen verrattuna.
Re: W212 OM651 Termostaatin vaihto
Olisi itselläkin edessä tämä operaatio. Alkuperäinen termari tulossa saksasta. Lähinnä mietin, että kuinka reilusti sieltä tulee nestettä pihalle, että kannattaako alkaa laskemaan vähemmäksi propusta vai tempaseeko vaan irti ja valuu maahan sen minkä valuu?
Re: W212 OM651 Termostaatin vaihto
Syylarin tyhjennys ruuvista on sen verran helppo valuttaa nesteet että ottaa sieltä talteen ja laittaa vaikka takaisin sitten. Vähemmän sotkua tulee tuolla tavalla.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!