W 220 ajovaloasiaa ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Silberpfeil
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Su 22.10.2006 10:22

W 220 ajovaloasiaa ?

Viesti Kirjoittaja Silberpfeil »

Osaako joku neuvoa pohdinnassani W 220 ässän ajovalojen vaihtokelpoisuudesta keskenään.

1) Voiko ensiasennus Xenoneilla varustettuun 1999 mallin autoon (rihlatut vanhemmat umpiot) asentaa suoraan Facelift mallin tyyppiset kirkaslasiset ajovaloumpiot joissa Xenoneita ei ole ?

2) Voiko Xenonittomaan autoon laittaa suoraan alkuperäiset Xenonumpiot ?
Silberpfeil
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Su 22.10.2006 10:22

Re: W 220 ajovaloasiaa ?

Viesti Kirjoittaja Silberpfeil »

Onks tietoo ? :roll:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13180
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W 220 ajovaloasiaa ?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ei ole tietoa tuosta mallista mutta kun mallin harrastajat ei kommentoi niin suosittelisin vertaamaan kytkentäkaavioita aluksi. Ei varmasti mene pelkästään umpiot vaihtamalla, tuskin riittää versiokoodauskaan.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W 220 ajovaloasiaa ?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Silberpfeil kirjoitti:Osaako joku neuvoa pohdinnassani W 220 ässän ajovalojen vaihtokelpoisuudesta keskenään.

1) Voiko ensiasennus Xenoneilla varustettuun 1999 mallin autoon (rihlatut vanhemmat umpiot) asentaa suoraan Facelift mallin tyyppiset kirkaslasiset ajovaloumpiot joissa Xenoneita ei ole ?

2) Voiko Xenonittomaan autoon laittaa suoraan alkuperäiset Xenonumpiot ?
Ykköseen voisin vastata että mulla on faceliftissä japanin xenoneiden tilalla euro halogeenit. Jäähän siellä liitin roikkumaan ja pitää suojata. Joten eiköhän tuo mene prefaceliftiin jotkut kirkaslasiset tuningit tai orkkishalogeenit. Taisi se jotain herjata valoista mutta kaikki pelaa ja kelpaa katsastusmiehelle. Eipä ole kerennut penkoa onko koodauksessa ristiriitaa tms - ollut muutakin mietittävää :D

Järkevän hintaisia euro facelift xenoneita ei ole löytynyt niin menty noilla.

Olisi kyllä perfl xenonit saatavissa jos kiinostaisi jotakuta...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Silberpfeil
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Su 22.10.2006 10:22

Re: W 220 ajovaloasiaa ?

Viesti Kirjoittaja Silberpfeil »

Näissä on ilmeisesti Xenonittomassakin automaattinen ajovalojen korkeudensäätö.
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: W 220 ajovaloasiaa ?

Viesti Kirjoittaja harriba »

Muutama detalji:

- Jos autossa on ABC-alusta, niin umpiossa ei ole erillistä liitintä korkeudensäädölle. Johdot menevät umpion pohjan liittimestä ohjainboksiin. Ne voi sieltä kaivaa esiin ja kytkeä ei-ABC autoonkin.
- Pelkät xenon umpiot eivät riitä, lisäksi tarvitset ohjainboksit ja sytkät jotka nekin maksavat. Pre-fl xenon ohjaimet + sytkät eivät tietenkään käy fl xenoneihin. Ebay.de auttaa.
- Itse korvasin japsi-pre-fl xenonit Depon tarvike fl xenoneilla, ebaystä yht. €600. Siihen sit nuo ohjaimet ja sytkät päälle. Laatu ei ole lähelläkään oem:ää mutta kyllä niillä hyvin näkee.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Silberpfeil
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Su 22.10.2006 10:22

Re: W 220 ajovaloasiaa ?

Viesti Kirjoittaja Silberpfeil »

Kiitos selvennyksestä -

Tarkoitus on siis asentaa OEM Xenonit bokseineen ja sytkineen ei Xenonoituun samanikäseen autoon ( Jossa on kirkaslinssiset Depo halogen umpiot)
Onko boksit ja sytkät fyysisesti pitkällä / vaikeissa paikoissa / hankalasti jos tälläistä swäppiä tuumailen?

Lopuksi sitten laittaisin Depot siihen toisen autoon josta xenonit poistan.
Meneekö homma ihan plug & play periaatteella vai joutuuko kaivelemaan liittimistä yksittäisiä piuhoja esille ja purkamaan puoli autoa?
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: W 220 ajovaloasiaa ?

Viesti Kirjoittaja harriba »

Ohjainboksit ovat kiinni umpioiden pohjassa ja sytkät on xenon-polttimoiden kannoissa.

Minulla kun autossa oli alunperinkin xenonit niin en osaa sanoa tuosta plug and playstä. Jos laitat xenonit niin ajovalojen pesurit tarviit ja sen korkeussäädön jotta katsuri ei piippaa. Halogeeneissakin varmaan on umpiossa korkeussäätö mutta sitä onko se automaattinen en osaa sanoa.

Liitinjumppaa tulee jos vaihtelee pre-fl ja fl xenon-umpioita keskenään, tai jos vaihtaa xenoneita autojen välillä joista toisessa on ABC-alusta.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Vastaa Viestiin