W204 250 CDI täydellinen konerikko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Kiitos Sepeto, että laitoit vielä viestiä noista oireista edeltävästi. Eli hyvinkin piilevänä voi nämä oireilla ilmeisesti.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=178106" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa edellä olevassa threadissa oli ollut käynnistymisongelmia puolilämpimänä. Kaikki suuttimen korjausarvot kunnossa auton ollessa käynnissä. Ilmeisesti sitten vuotanut sammuksissa männän päälle diisselit ja kun auto lyöty toistuvasti käyntiin on ollut paineet aika kovat ja vaurio syttynyt.

Eli summasummarum jos jotain pientäkin häikkää ja epäilet suutinvikaa niin starin päähän tutkailemaan mistä voisi olla kysymys. Taitaa olla aika tuurissaan sit jos kohalle sattuu :(

Sepetolle vielä, jos vaan kehtaat ja jaksat niin päivittele ketjua miten sait auton kuntoon ja mihin ratkaisuun päädyit.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3870
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

rawpower kirjoitti:Kiitos Sepeto, että laitoit vielä viestiä noista oireista edeltävästi. Eli hyvinkin piilevänä voi nämä oireilla ilmeisesti.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=178106" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa edellä olevassa threadissa oli ollut käynnistymisongelmia puolilämpimänä. Kaikki suuttimen korjausarvot kunnossa auton ollessa käynnissä. Ilmeisesti sitten vuotanut sammuksissa männän päälle diisselit ja kun auto lyöty toistuvasti käyntiin on ollut paineet aika kovat ja vaurio syttynyt.

Eli summasummarum jos jotain pientäkin häikkää ja epäilet suutinvikaa niin starin päähän tutkailemaan mistä voisi olla kysymys. Taitaa olla aika tuurissaan sit jos kohalle sattuu :(

Sepetolle vielä, jos vaan kehtaat ja jaksat niin päivittele ketjua miten sait auton kuntoon ja mihin ratkaisuun päädyit.
Läheskään kaikki suutin viat ei näy testerillä
Mökkillä
'
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Okei. Eli jos oireita ja testeri näyttää ok niin sit suuttimet irti ja testaukseen asiantuntevalle pajalle?
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

en tiedä päteekö mitenkään, mutta cummins dieseleistä sanoivat, että vuotavan suuttimen voi huomata siten, että painaa kaasua paikallaan, että kierrokset nousee esim 2000. Sitten pitää hetken siinä ja kun päästät kaasun niin terveillä suuttimilla moottori putoaa suoraan tyhjäkäynnille. Jos pudotuksen aikana on joku porras tai hidastuma, niin se viittaa siihen, että suutin vuotaa.
W212 E350cdi
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2074
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Mihin asti näitä Delphin suuttimia on käytetty, vai käytetäänkö yhä edelleen?
Perheessä:
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 2O4 C 350 CDI -09
C 126 500 SEC-89
ex
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 10699
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tahtoomersun kirjoitti:Mihin asti näitä Delphin suuttimia on käytetty, vai käytetäänkö yhä edelleen?
Tarkoitat varmaan mersuissa mutta tarkoitatko nimenomaan piezoja vai yleensä Delphin suuttimia? Kai sullakin delphit on?
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2074
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Kyllä mersuja tarkoitin ja 651 konetta juurikin. 220cdi on luonnollisesti nyt mielenkiinnon kohde.
Perheessä:
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 2O4 C 350 CDI -09
C 126 500 SEC-89
ex
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

DBFI kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Mihin asti näitä Delphin suuttimia on käytetty, vai käytetäänkö yhä edelleen?
Tarkoitat varmaan mersuissa mutta tarkoitatko nimenomaan piezoja vai yleensä Delphin suuttimia? Kai sullakin delphit on?
Onko nuo suutinongelmat nimenomaa Delphin pietzojen ongelma vai yleensä Delphin suuttimien ongelma??
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

https://forums.mercedesclub.org.uk/inde ... 388/page-6" onclick="window.open(this.href);return false;

näyttää siltä, että kun autot ovat olleet uusia, niin suuttimia on vaihdettu muutaman tonnin ajettuihin jo ja useita kertoja.

varsin uskottava juttu kyllä tuo, että jos piezo joka aukeaa 5 kertaa tahdille, ei kestä sitä mitä perinteinen solenoidi suutin. 200tkm on käytännössä auennut miljoonan km veroisesti. mutta eipä silti, noita piezoja oli näemmä hajonnut paljon 3500milessa.
W212 E350cdi
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Nurmituomas kirjoitti:https://forums.mercedesclub.org.uk/inde ... 388/page-6

näyttää siltä, että kun autot ovat olleet uusia, niin suuttimia on vaihdettu muutaman tonnin ajettuihin jo ja useita kertoja.

varsin uskottava juttu kyllä tuo, että jos piezo joka aukeaa 5 kertaa tahdille, ei kestä sitä mitä perinteinen solenoidi suutin. 200tkm on käytännössä auennut miljoonan km veroisesti. mutta eipä silti, noita piezoja oli näemmä hajonnut paljon 3500milessa.
Nuo piezothan oli näissä alkupään om651 2009-2011 ilmeisesti ja juurikin 220cdi ja 250cdi:ssä. Nämähän jo näihin vaihdettu tosiaan takuuseen jo ihan alkumetreillä..

Ilmeisesti myös sitten nämä delphin solenoidit vikaantuu jossain vaiheessa. Toisilla herkemmin kuin toisilla. Mikä lie sitten syynä? Valmistusvirhe? käyttö? Tuntuu, että näitä on mennyt välillä 150tkm jo rikki ja sitten toisilla koneilla ajetaan yli 500tkm.
Avatar
S202
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4677
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kun puhutaan merkistä delphi, niin se jo kertoo kyseessä olevan paskalaatua. Om642 moottorissa on boschin piezosuuttimet ja ne toimii ongelmitta. Kumma kun ei eivät keksineet näihin uusiin moottoreihin ostaa stanadyneltä ruiskutustekniikkaa, olis koko paletti kasassa.
W123 300TDT projekti
Land Cruiser kdj120
Vastaa Viestiin