W204 250 CDI täydellinen konerikko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
sepeto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 03.08.2010 17:03

W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja sepeto »

Tulipa hieman surullisia uutisia korjaamolta.

Ostin pari vuotta sitten 2013 vuosimallin W204 farmarin 250 CDI koneella (OM651). Nyt noin 220 tkm ajettu.
Auton huoltohistoria oli kunnossa ja Mobilo voimassa, eikä mitään virityssoftaa ole asennettu.

Nyt sitten viimeviikolla moottoritiellä kone alkoi ravistaa, mutta yhtään varoitusvaloa ei syttynyt. Pysäytin auton tienlaitaan ja jyrinä jatkui tyhjäkäynnilläkin. Oletin jo heti, että ei käy kaikilla pytyillä.
Auto vietiin hinurilla Mersun korjaamolle, joka täällä Oulussa on Wetteri.

Ensimmäisessä vikahaussa ilmoittivat, että yhdestä sylinteristä puuttuu puristuspaineet, eli epäilevät männässä olevan reikää. Annoin luvan jatkaa koneen purkamista ja pyysin, että kysyvät tuleeko MB kustannuksissa vastaan.
Tänään sain kuulla, että yhtä lukuunottamatta kaikki männät ovat rikki. Yhdessä on läpi reikä ja muissa hiusmurtumia. Sylinterit kuulemma ovat ehyitä. Eli uusiksi menisi männät, suuttimet ja jotain laakerointia ja tiivisteet.
Ja se kaikista tympein uutinen, Mersu ei tule kustannuksissa vastaan.
Alustava hinta arvio korjaukselle ja uusille osille olisi jotain 10 000 € luokkaa.

Nyt, mitä tälle kannattaa tehdä?
Mikä liike Oulussa tai lähistöllä korjaisi tuon järkevään hintaan?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

sepeto kirjoitti:Tulipa hieman surullisia uutisia korjaamolta.

Ostin pari vuotta sitten 2013 vuosimallin W204 farmarin 250 CDI koneella (OM651). Nyt noin 220 tkm ajettu.
Auton huoltohistoria oli kunnossa ja Mobilo voimassa, eikä mitään virityssoftaa ole asennettu.

Nyt sitten viimeviikolla moottoritiellä kone alkoi ravistaa, mutta yhtään varoitusvaloa ei syttynyt. Pysäytin auton tienlaitaan ja jyrinä jatkui tyhjäkäynnilläkin. Oletin jo heti, että ei käy kaikilla pytyillä.
Auto vietiin hinurilla Mersun korjaamolle, joka täällä Oulussa on Wetteri.

Ensimmäisessä vikahaussa ilmoittivat, että yhdestä sylinteristä puuttuu puristuspaineet, eli epäilevät männässä olevan reikää. Annoin luvan jatkaa koneen purkamista ja pyysin, että kysyvät tuleeko MB kustannuksissa vastaan.
Tänään sain kuulla, että yhtä lukuunottamatta kaikki männät ovat rikki. Yhdessä on läpi reikä ja muissa hiusmurtumia. Sylinterit kuulemma ovat ehyitä. Eli uusiksi menisi männät, suuttimet ja jotain laakerointia ja tiivisteet.
Ja se kaikista tympein uutinen, Mersu ei tule kustannuksissa vastaan.
Alustava hinta arvio korjaukselle ja uusille osille olisi jotain 10 000 € luokkaa.

Nyt, mitä tälle kannattaa tehdä?
Mikä liike Oulussa tai lähistöllä korjaisi tuon järkevään hintaan?
Ikävä juutu mutta
Ei kauhean harvinaista että ko konessta löytyy 1 tai useampia rikkoutuneita mäntiä
useimiten syy on ollut juuri siinä ennen tai joskus meneisyydessä ollut vialinen suutin(delphi...)
mikä sitten on vaihdettu mutta vaurion
alku on jo tapahtunut ja sitten hiljallen lajeene kunnes lopulta hajoa,

Teettämällä tehtynä kustannus tehokain on monesti hommatta ehjä kone jostain ja vaihdatta se
Mökkillä
'
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2739
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Jos se nyt on siellä Wetterillä jo purettuna, niin kannattaisiko laitattaa siellä kuntoon? Nyt jos hommaat käytetyn moottorin, niin saatat saada ihan yhtä huonon kuin vanhakin. Jos tuo vanha kerta on korjattavissa, niin uusilla männillä, laakereilla ja muilla tarvittavilla osilla laitettuna saattaisi olla parempi ja pitkäikäisempi ratkaisu? Wetteri kuitenkin laskuttaa tuosta purkamisesta ja siihen vielä siirto muualle+moottori töineen, niin lieneekö paljon halvempi ratkaisu.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1042
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Halpaa ei tuollaisesta remontista saa millään. Työtä on paljon. Yhdelle asiakkaalle tehtiin vastaava remontti, siinä oli yksi mäntä halki+reikä männässä. Irroitettiin moottori ja purettiin apulaitteet irti koneesta, asiakas käytti moottoria Ylivieskan suunnilla koneistamolla missä uusivat kaikki männät + kaikki laakerit koneeseen. Siihen uusittiin myös suuttimet koska olivat huonot ja syy mäntärikolle. Koneistamon laskua en muista mutta vahva muistikuva on että kokonaiskulut koko hommalle oli noin 7k€ eli hieman halvempi kuin 10k€.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

sepeto kirjoitti:Tulipa hieman surullisia uutisia korjaamolta.

Ostin pari vuotta sitten 2013 vuosimallin W204 farmarin 250 CDI koneella (OM651). Nyt noin 220 tkm ajettu.
Auton huoltohistoria oli kunnossa ja Mobilo voimassa, eikä mitään virityssoftaa ole asennettu.

Nyt sitten viimeviikolla moottoritiellä kone alkoi ravistaa, mutta yhtään varoitusvaloa ei syttynyt. Pysäytin auton tienlaitaan ja jyrinä jatkui tyhjäkäynnilläkin. Oletin jo heti, että ei käy kaikilla pytyillä.
Auto vietiin hinurilla Mersun korjaamolle, joka täällä Oulussa on Wetteri.

Ensimmäisessä vikahaussa ilmoittivat, että yhdestä sylinteristä puuttuu puristuspaineet, eli epäilevät männässä olevan reikää. Annoin luvan jatkaa koneen purkamista ja pyysin, että kysyvät tuleeko MB kustannuksissa vastaan.
Tänään sain kuulla, että yhtä lukuunottamatta kaikki männät ovat rikki. Yhdessä on läpi reikä ja muissa hiusmurtumia. Sylinterit kuulemma ovat ehyitä. Eli uusiksi menisi männät, suuttimet ja jotain laakerointia ja tiivisteet.
Ja se kaikista tympein uutinen, Mersu ei tule kustannuksissa vastaan.
Alustava hinta arvio korjaukselle ja uusille osille olisi jotain 10 000 € luokkaa.

Nyt, mitä tälle kannattaa tehdä?
Mikä liike Oulussa tai lähistöllä korjaisi tuon järkevään hintaan?
Tuon remontin hinta kuulostaa siltä, että voisi olla hyvä selvittää tehdasuuden moottorin hintaa.

Merkkiliikkeessä se voi maksaa paljonkin mutta eBay:ssä on melko kohtuuhintaisia tehdasuusia tarjolla jos malli sattuu.

Esimerkiksi tuossa:

https://www.ebay.de/itm/Mercedes-GLC-KL ... ition=1000" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Minä kyllä vielä tivaisin tuota tehdas takuuta kun kyllähän moottorin pitää kestää enemmän ja ei toi autokaan ole kovin vanha.
Toki noilla kilometreillä toyotan koneet on aivan romuja ja onkohan nekään menneet kaikki takuuseen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

atlas kirjoitti: Toki noilla kilometreillä toyotan koneet on aivan romuja ja onkohan nekään menneet kaikki takuuseen.
Ei ole, varma tieto. Siinä mielessä mersun vastaus on samoilla linjoilla toyotan kanssa.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2739
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Kuulostaa kyllä melko tylyltä, että tuollaisessa tapauksessa tehdas ei edes gw:nä tulisi yhtään vastaan :(
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2739
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tuli muuten mieleen, että HYA Centerillä oli ainakin vielä jokinaika sitten vähänajettuja 651:ä. Kysäise olisiko niitä vielä jäljellä.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17200
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nyt jos hommaat käytetyn moottorin, niin saatat saada ihan yhtä huonon kuin vanhakin.
:roll:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja tomant »

Onko kukaan ostanut tuolta moottoreita? Haulla (Suchen) löytyy ainakin jotakin OM651 short blockeja.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2739
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

dealer kirjoitti:
Nyt jos hommaat käytetyn moottorin, niin saatat saada ihan yhtä huonon kuin vanhakin.
:roll:
Niinpä, mutta kunhan kerroin. Varmaan omistaja sitten tuumaa miten asian ratkaisee. Varmaan vaikuttaa se jääkö auto itselle käyttöön, vai lähteekö kiertoon.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

tomant kirjoitti:Onko kukaan ostanut tuolta moottoreita? Haulla (Suchen) löytyy ainakin jotakin OM651 short blockeja.

tomant
Ei ole tullut ostettua mutta nuo ovat vaihtomoottoreita eli halvalla kunnostettuja.

Uusia moottoreita olen ostanut lähes kolme kappaletta, kaksi kokonaista apulaitteineen ja yhden puolimoottorin (ei tosin dieseleitä mutta pari Mercedestä kuitenkin).

Suosittelen edelleen tehdasuutta jos vaan versio sattuu olemaan sopiva. Saksasta näkyy monia malleja saavan täydellisinä apulaitteineen jopa alle 6000€.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... at=0&rt=nc" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

tahtoomersun kirjoitti:Kuulostaa kyllä melko tylyltä,
että tuollaisessa tapauksessa tehdas ei edes gw:nä tulisi yhtään vastaan :(
Tyly juttu kohdalle osuessa mutta ehkäpä ajatelevatt että on tietoinen
riskinotto ostajalta ostaa ko konella/polttoaineen syötöllä varustettu ja ajella sillä yli 150tkm


jos pelkää vaihto koneen kohdalla samaa niin kamerall varmistaa että männät on kunnossa ja sitten siihen ehjät suutimet
Mökkillä
'
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

atlas kirjoitti:Minä kyllä vielä tivaisin tuota tehdas takuuta kun kyllähän moottorin pitää kestää enemmän ja ei toi autokaan ole kovin vanha.
Toki noilla kilometreillä toyotan koneet on aivan romuja ja onkohan nekään menneet kaikki takuuseen.
Kaikilla merkeillä on susikoneita, Mersulla ja Toyotallakin.
Monet Toyotan koneet todella lujia, eipäs yleistetä.

Aiheeseen, vähän ajettu vaihtokone saksasta varmasti halvempi kuin korjaaminen, toki uudenveroinen ei tule niinkuin korjaamalla..
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2739
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

FinlandMerceds kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Kuulostaa kyllä melko tylyltä,
että tuollaisessa tapauksessa tehdas ei edes gw:nä tulisi yhtään vastaan :(
Tyly juttu kohdalle osuessa mutta ehkäpä ajatelevatt että on tietoinen
riskinotto ostajalta ostaa ko konella/polttoaineen syötöllä varustettu ja ajella sillä yli 150tkm


jos pelkää vaihto koneen kohdalla samaa niin kamerall varmistaa että männät on kunnossa ja sitten siihen ehjät suutimet


On sitten näköjään tullut otettua riskiä ja elettyä vaarallisesti :o menossa 4. merssu 651:llä kilsat 285-450tkm, näistä kaksi sprintteriä ja nyt sitten tämä 205, yhtään ei ole vielä hajonnut. Voi olla että tämä olisi pitänyt jättää sanomatta :? No vajaat 20tkm on sitten tällä nykyisellä vielä jäljellä :| no joo on varmasti paska tikki kun osuu.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Risto113 kirjoitti:
atlas kirjoitti:Minä kyllä vielä tivaisin tuota tehdas takuuta kun kyllähän moottorin pitää kestää enemmän ja ei toi autokaan ole kovin vanha.
Toki noilla kilometreillä toyotan koneet on aivan romuja ja onkohan nekään menneet kaikki takuuseen.
Kaikilla merkeillä on susikoneita, Mersulla ja Toyotallakin.
Monet Toyotan koneet todella lujia, eipäs yleistetä.

Aiheeseen, vähän ajettu vaihtokone saksasta varmasti halvempi kuin korjaaminen, toki uudenveroinen ei tule niinkuin korjaamalla..
Voi olla etten ymmärrä edelleenkään ajatusta mutta mikä vika niissä tehdasuusissa koneissa on? Jonkun amisjätkän merkkikorjaamon nurkassa kasaan kyhäämä viritelmä on satavarmasti huono sijoitus verrattuna täysin uuteen, ajamattomaan, kaikille apulaitteilla varustettuun moottoriin verrattuna.

Uusi turbo, uudet suuttimet, uudet pakosarjat, uusi vesipumppu plus apulaitteet kaasuläppäkoteloineen...
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

jos saa uuden tai muuten takuukoneen, niin ehdottomasti se. Syy on siinä, että moottoriremontti voi myös epäonnistua. Ei tarvitse kuin yksi pultti jää huonosti ja se on siinä.

Myös siitä ajatuksesta että kaikki pitää korjata voi luopua. Se on turhan suomalainen. Voit myös myydä sen. Tällöin auton voi ostaa joku jolla on harrastusta, tiloja ja kenties kone tai kokemust remonteista ja voi ottaa sen riskin itse. Sinun ei välttämättä kannata sitä ottaa.
Myyminen tuskin on halvempi kuin remontti, mutta se on riskittömämpi. Myyminen on myös henkisesti monesti hyvä, koska remontti harvoin palauttaa sinulle uskoa siihen, että se toimisi. Se epävarmuus jää ja päädyt myymään sen kuitenkin. Et saa takaisin sitä uskoa, että se kestää. Takaraivossa on koko ajan mahdollisuus, että uusi 10k remontti voi olla koska tahansa. Tämä ei ole välttämättä totuus, mutta siltä se tuntuu, joten henkilökohtaisesti se on sitä.
W212 E350cdi
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Ikävä juttu ketjun aloittajan kannalta. Toivotaan, että saat auton kuntoon mahdollisimman hyvällä ratkaisulla. Näistä ei ilmeisesti maahantuoja ole tunnustanut tyyppivikaa suuttimissa olevan kun eivät tule korjauksissa vastaan?

Koskeeko tuo suutinongelma kaikkia om651 moottorilla varustettuja kulkineita? Miten viallinen suutin yleensä oireileen ennen kuin se tekee reiän mäntään? Savuttaa? huono käynnistyvyys? huono käynti? Vai oireileeko mitenkään ennenkuin vahinko on jo ehtinyt tapahtua?

Ois kiva tietää mitä osata tarkkailla kun taloudessa on tommonen 220 cdi vm 2010
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja S202 »

Melko kallis toi 10.000€ arvio, mutta siinä on vissiin tehdasuudet suuttimet jotka on yli tonnin kpl mersulla, ja muualla näyttäis olevan sen parisataa :roll: Moottorin vaihto on teetettynä helpompi ja halvempi vaihtoehto.
S124 300TE
S211 E500
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

S202 kirjoitti:Melko kallis toi 10.000€ arvio, mutta siinä on vissiin tehdasuudet suuttimet jotka on yli tonnin kpl mersulla, ja muualla näyttäis olevan sen parisataa :roll: Moottorin vaihto on teetettynä helpompi ja halvempi vaihtoehto.
Kuten mainitsin, voi tuossa olla myös halvempia vaihtoehtoja käytössä jos moottorin versio sattuu kohdalle.

https://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-O ... Sw-INdrtmh" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
sepeto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 03.08.2010 17:03

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja sepeto »

Joo.
näyttäisi, että tuollaisen täydellisen koneen rakennuksen hinnaksi tulisi muuallakin yli 5000 €.
Muistaakseni puhelimessa sanoivat suuttimien hinnaksi noin 600 €, mutta Merteilillä ne näyttäis olevan 400 €.

Tilanne on nyt se, että en antanut heidän jatkaa korjaustoimia, vaan etsin edelleen halvempaa vaihtoehtoa, joka tällähetkellä näyttäis siltä, että etsisi siihen uuden koneen.

Miten nuissa OM651 koneissa, pitääkö sen olla justiinsa sama 250 CDI?
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

sepeto kirjoitti:Joo.
näyttäisi, että tuollaisen täydellisen koneen rakennuksen hinnaksi tulisi muuallakin yli 5000 €.
Muistaakseni puhelimessa sanoivat suuttimien hinnaksi noin 600 €, mutta Merteilillä ne näyttäis olevan 400 €.

Tilanne on nyt se, että en antanut heidän jatkaa korjaustoimia, vaan etsin edelleen halvempaa vaihtoehtoa, joka tällähetkellä näyttäis siltä, että etsisi siihen uuden koneen.

Miten nuissa OM651 koneissa, pitääkö sen olla justiinsa sama 250 CDI?
Myyjän tai myyjien ilmoituksen mukaan tulee varmistaa valmistusnumeron perusteella sopivuus eli kyllä se johtosarjojen yms. apulaitteiden vuoksi pitäisi olla sopiva versio vaikka todennäköisesti perusmoottori voisikin olla jokseenkin sama.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

E200kompressor kirjoitti:
sepeto kirjoitti:Joo.
näyttäisi, että tuollaisen täydellisen koneen rakennuksen hinnaksi tulisi muuallakin yli 5000 €.
Muistaakseni puhelimessa sanoivat suuttimien hinnaksi noin 600 €, mutta Merteilillä ne näyttäis olevan 400 €.

Tilanne on nyt se, että en antanut heidän jatkaa korjaustoimia, vaan etsin edelleen halvempaa vaihtoehtoa, joka tällähetkellä näyttäis siltä, että etsisi siihen uuden koneen.

Miten nuissa OM651 koneissa, pitääkö sen olla justiinsa sama 250 CDI?
Myyjän tai myyjien ilmoituksen mukaan tulee varmistaa valmistusnumeron perusteella sopivuus eli kyllä se johtosarjojen yms. apulaitteiden vuoksi pitäisi olla sopiva versio vaikka todennäköisesti perusmoottori voisikin olla jokseenkin sama.
Tai sitten ottaa ne mahdoliset eroavat osat siitä vanhasta,

tosiaan jos hankit vaihto osan itse ja asenutta jossain niin kantta varmistua että on sopiva/ehjä
(toki vaikka itse tekis työn) koska jos vaihdettu osa on jotenkin sopimaton, vialinen tms niin
ihan halpaa ei ole sen asentelu ja irrotellu moneen kerttaan tai jos siinä vaikka on joku vialinen/epä sopiva osa mikä aiheutta sitten vian hakua ym niin lisä työ maksaa luonolisesti lisää,
jos taas vaihtava paikka homaa sen niin hinta on jotain muuta kuin itse hommattuna
(riskin sisältyy hintaan ja työ aika mikä etsintään/selvitelyyn menee sekä tietysti jotain voittoa siitäkin)
näitäkin kaikkia kannatta pohtia ennen lopulista päätöstä
Mökkillä
'
Hesusnis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 30.03.2019 23:57

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja Hesusnis »

^Kaverin Bemariin vasta kolmas vaihdelaatikko (takuu) oli ehjä. Onneksi vai auton alunperinkin korjaamolla (laittakaa kuntoon) he hoitivat lootan tilailut, vaihdot ja puljailut ”omaan piikkiin”.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

FinlandMerceds kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
sepeto kirjoitti:Joo.
näyttäisi, että tuollaisen täydellisen koneen rakennuksen hinnaksi tulisi muuallakin yli 5000 €.
Muistaakseni puhelimessa sanoivat suuttimien hinnaksi noin 600 €, mutta Merteilillä ne näyttäis olevan 400 €.

Tilanne on nyt se, että en antanut heidän jatkaa korjaustoimia, vaan etsin edelleen halvempaa vaihtoehtoa, joka tällähetkellä näyttäis siltä, että etsisi siihen uuden koneen.

Miten nuissa OM651 koneissa, pitääkö sen olla justiinsa sama 250 CDI?
Myyjän tai myyjien ilmoituksen mukaan tulee varmistaa valmistusnumeron perusteella sopivuus eli kyllä se johtosarjojen yms. apulaitteiden vuoksi pitäisi olla sopiva versio vaikka todennäköisesti perusmoottori voisikin olla jokseenkin sama.
Tai sitten ottaa ne mahdoliset eroavat osat siitä vanhasta,

tosiaan jos hankit vaihto osan itse ja asenutta jossain niin kantta varmistua että on sopiva/ehjä
(toki vaikka itse tekis työn) koska jos vaihdettu osa on jotenkin sopimaton, vialinen tms niin
ihan halpaa ei ole sen asentelu ja irrotellu moneen kerttaan tai jos siinä vaikka on joku vialinen/epä sopiva osa mikä aiheutta sitten vian hakua ym niin lisä työ maksaa luonolisesti lisää,
jos taas vaihtava paikka homaa sen niin hinta on jotain muuta kuin itse hommattuna
(riskin sisältyy hintaan ja työ aika mikä etsintään/selvitelyyn menee sekä tietysti jotain voittoa siitäkin)
näitäkin kaikkia kannatta pohtia ennen lopulista päätöstä



Korjataan viestiä niin että kannattaa tosiaan varmistaa sopivuus edelleen valmistenumeron perusteella. Varmasti onnistuu myös vaihtamalla apulaitteita mutta kun kyseessä on firman suorittama vaihto niin voi olla edullisinta löytää suoraan sopiva kun tarjontaa näkyy olevan.

https://www.ebay.de/itm/Mercedes-C-Clas ... ition=1000" onclick="window.open(this.href);return false;
sepeto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 03.08.2010 17:03

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja sepeto »

Unohdin vastata, kun joku kysyi, että mitkä oli oireet ennen tätä konerikkoa.

Ei mitään oireita. Ei savutusta, ei outoja ääniä.

Ainot asiat, mitä koskaan laitoin merkille autosta:
* Joskus pysäköidessä haisee palanut kumi. Googlettelun perusteella yhdistin tämän hajun hiukkasuodattimen polttoon, joka ajoittain käynnistyy. Eli oletin sen olevan normaalia.[/*]
* Todella harvoin esiintyvä vikatila, kun oli ajanut monta tuntia matka-ajoa, jossa reilusti nopeutta ja ohituksia. Parin tunnin ajon jälkeen huomasi, että kaikki tehot eivät ole käytössä. Jos auton pysäytti, sammutti ja käynnisti uudelleen, oli kaikki tehot taas käytössä. Tätä ei huomannut muuten kuin täyskaasu-kiihdytyksissä. Ja koska se nollautui itsestään, en kiinnittänyt sen kummemmin huomiota.[/*]

Tuo jälkimmäinen voisi olla ainut oire, mutta autosta ei koskaan luettu vikakoodeja, vaan mentiin normaalin huolto-ohjelman mukaan, niin en tiedä. Ei voi sanoa varmaksi, että mikä väliaikainen vika on ollut päällä.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2739
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

sepeto kirjoitti:Todella harvoin esiintyvä vikatila, kun oli ajanut monta tuntia matka-ajoa, jossa reilusti nopeutta ja ohituksia. Parin tunnin ajon jälkeen huomasi, että kaikki tehot eivät ole käytössä. Jos auton pysäytti, sammutti ja käynnisti uudelleen, oli kaikki tehot taas käytössä. Tätä ei huomannut muuten kuin täyskaasu-kiihdytyksissä. Ja koska se nollautui itsestään, en kiinnittänyt sen kummemmin huomiota.
Tämän olisi jo pitänyt laittaa hälytyskellot soimaan, ei ole normaalia kunnossa olevalle moottorille.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

noita mäntiä näyttää olevan myynnissä ebayssa erilaisissa osakaupoissa englannissa esim about 105puntaa kpl.

nämä nelipyttyiset koneet joista otetaan paljon tehoa pienestä varmaan rasittavat mäntiä enemmän kuin 3litran kuusi sylinterinen, ihan jo sen takia, että lämpökuorma jaetaan 4 eikä 6della. jos auto on koriltaan sama, niin käytetty energia ja kuorma mäntiin on painon takia käytännössä sama.

siinä renault pohjaisessa 1.6dieselissä on kaiketi teräsmännät, juuri siksi, että kun pienestä otetaan tehoa, niin ei männät halkea.
W212 E350cdi
Vastaa Viestiin