s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Emännän s211 airmaticci on nyt ilmajousien ym vaihdon jälkeen muuten pelannut , mutta en vaan saa autoa mitenkään kulkemaan suoraan muutamaa päivää pitempään???
Eli auto vetää aivan mahdottomasti vasemmalle, ratista kun päästää irti niin oikein imaisee keskelle tietä, pyörän kulmat säädin viimeviikolla ja oikein mallikkaasti kulki suoraan pari päivää ja sit taas alko vetämään vasemmalle.
Alussa hyvin vähän ja päivä päivältä enemmän ja enemmän.
Stari kun löytyy pihasta niin silläkin olen korkeudet pyöränkaarista tasannut ja tallentanut asetukset, taas kulkee muutaman päivän suoraan ennenkuin alkaa vetelemään....
En vaan enää keksi mikä ihme siellä muuttuu kun ajan kanssa
Eli auto vetää aivan mahdottomasti vasemmalle, ratista kun päästää irti niin oikein imaisee keskelle tietä, pyörän kulmat säädin viimeviikolla ja oikein mallikkaasti kulki suoraan pari päivää ja sit taas alko vetämään vasemmalle.
Alussa hyvin vähän ja päivä päivältä enemmän ja enemmän.
Stari kun löytyy pihasta niin silläkin olen korkeudet pyöränkaarista tasannut ja tallentanut asetukset, taas kulkee muutaman päivän suoraan ennenkuin alkaa vetelemään....
En vaan enää keksi mikä ihme siellä muuttuu kun ajan kanssa
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Mersun korkeuden säätö on sieltä alustasta kulmia mittaamalla. Digimitan saa pari kolme kymppiä millä saa mittailtua.JP83 kirjoitti:Emännän s211 airmaticci on nyt ilmajousien ym vaihdon jälkeen muuten pelannut , mutta en vaan saa autoa mitenkään kulkemaan suoraan muutamaa päivää pitempään???
Eli auto vetää aivan mahdottomasti vasemmalle, ratista kun päästää irti niin oikein imaisee keskelle tietä, pyörän kulmat säädin viimeviikolla ja oikein mallikkaasti kulki suoraan pari päivää ja sit taas alko vetämään vasemmalle.
Alussa hyvin vähän ja päivä päivältä enemmän ja enemmän.
Stari kun löytyy pihasta niin silläkin olen korkeudet pyöränkaarista tasannut ja tallentanut asetukset, taas kulkee muutaman päivän suoraan ennenkuin alkaa vetelemään....
En vaan enää keksi mikä ihme siellä muuttuu kun ajan kanssa
Jos se stari sanoi että taso on nyt asetettu säädettyyn tasoon niin kyllä sen pitäisi siinä pysyä. Jos se ei suostu asettumaan pyydettyyn tasoon niin sitten se palaa omasta mielestä parempana pitämäänsä tasoon. Mutta sen pitäisi kyllä tehdä se nopeammin kuin muutamia päiviä kestäen.
Jos arvot on lähellä raja-arvoa niin silloin on ollut vaikeuksia saada tallentumaan. Voi johtua mittausepävarmuudesta.
Miten se kulmien säätö, onko mitattu kulmat asianmukaisesti vai itse säädelty rullamitan kanssa tyylillä?
Jotain arvoja jos tämmöisessä tapauksessa korkeuksista ja pyöränkulmista olisi tiedossa niin helpottaisi varmasti asian selviämisessä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Illalla vielä tallilla "korotin" autoa siitä mitä se nyt oli aiemmin. Eli rullamitalla mittailin pyörän keskikuspista jokaisen samalle tasalle eli n.33cm kaaren reunaan ja tallennin starilla arvot. Sitten koeajolle, no autohan kulkee taas
erittäin hyvin suoraan, mutta ratti meni vinoon vasemmalle kymmenisen astetta? Nyt pitää seurata taas pysyykö ajettavuus samana.
Korkeuden muutos onnistui starilla, noita vahvistuksen lopussa olevia korjauskulmia vaan mietin että mitkä kuulus olla. Laitoin raja arvojen puoliväliin oliko eteen joku 2,6 ja taakse -1.2 jos en ihan väärin muista.
Kulmat säädin töissä ihan nelipyöräsuuntaus laitteella ja sieltä lähtiessä meni ihan suoraan, mutta parin päivän jälkeen alko taas vetämään höpelönä vasemmalle..
erittäin hyvin suoraan, mutta ratti meni vinoon vasemmalle kymmenisen astetta? Nyt pitää seurata taas pysyykö ajettavuus samana.
Korkeuden muutos onnistui starilla, noita vahvistuksen lopussa olevia korjauskulmia vaan mietin että mitkä kuulus olla. Laitoin raja arvojen puoliväliin oliko eteen joku 2,6 ja taakse -1.2 jos en ihan väärin muista.
Kulmat säädin töissä ihan nelipyöräsuuntaus laitteella ja sieltä lähtiessä meni ihan suoraan, mutta parin päivän jälkeen alko taas vetämään höpelönä vasemmalle..
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5261
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Tarkista myös kulma painot,JP83 kirjoitti:Illalla vielä tallilla "korotin" autoa siitä mitä se nyt oli aiemmin. Eli rullamitalla mittailin pyörän keskikuspista jokaisen samalle tasalle eli n.33cm kaaren reunaan ja tallennin starilla arvot. Sitten koeajolle, no autohan kulkee taas
erittäin hyvin suoraan, mutta ratti meni vinoon vasemmalle kymmenisen astetta? Nyt pitää seurata taas pysyykö ajettavuus samana.
Korkeuden muutos onnistui starilla, noita vahvistuksen lopussa olevia korjauskulmia vaan mietin että mitkä kuulus olla. Laitoin raja arvojen puoliväliin oliko eteen joku 2,6 ja taakse -1.2 jos en ihan väärin muista.
Kulmat säädin töissä ihan nelipyöräsuuntaus laitteella ja sieltä lähtiessä meni ihan suoraan, mutta parin päivän jälkeen alko taas vetämään höpelönä vasemmalle..
tarkista myös hammastanko/onko pyöränkulmat pysynt siinä mihin säädety
Mökkillä
'
'
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
JP83 kirjoitti:mutta ratti meni vinoon vasemmalle kymmenisen astetta
mitähän siellä nyt on pielessä, vai onko joku muu saanut ratin kääntymään vain säätelemällä starin normirajoissa pysyvien korkeuksien kanssa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Nyt kyllä kuulostaa siltä että älä aja yhtään ennenkuin vika on löytynyt Jotain on irti, ja sellaisesta paikasta ettei ole turvallista
oulaistenliikenne.fi
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Äsken tulin sellaselta 300kilsan lenkiltä ja hivenen puolsi vasemmalle, mutta ei mitenkään kovasti. Pitää nyt seurata alkaako pahentua. Siitä en sit tiedä oliko auto starin mielestä aiemmin liian matala ja sen takia alkoi tuo vänkääminen. Irti ei pitäisi olla mikään osa, joku siellä kyllä kolisee nimismiehen kiharissa molemmin puolin, jotenkin muistelisin et alko tämä puoltamis ongelma kun vaihdoin eteen vasemmalle ilmajousen. Niin vähän tulee tällä itse ajettua, eikä emäntää tunnu häirihtevän....
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Tietääkö emäntä että saattaa päästä hengestään tuolla ajelemalla vai eikö siltikään häiritse?
211:ssä ne anturit ei taida yhtä usein jumittaa kuin vaikkapa 212:ssa? Meinasin vaan että jos sattuisi kulkemaan toisen etupyörän varassa kun anturi kampeaa mihin sattuu? Kai siellä sentään anturiarvot kalibroidessa muuttui ettei ole joku anturi kokonaan irti ja jumissa kalibrointitasossa. Aiemmasta tulkitsin että anturit reagoi alustan korkeusmuutoksiin.
211:ssä ne anturit ei taida yhtä usein jumittaa kuin vaikkapa 212:ssa? Meinasin vaan että jos sattuisi kulkemaan toisen etupyörän varassa kun anturi kampeaa mihin sattuu? Kai siellä sentään anturiarvot kalibroidessa muuttui ettei ole joku anturi kokonaan irti ja jumissa kalibrointitasossa. Aiemmasta tulkitsin että anturit reagoi alustan korkeusmuutoksiin.
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
No ei tuntunut häiritsevän kun kuulema pitää ratista kovempaa kiinni, en ollut tuolla ajellut vähään aikaan ja ekana luulin joku tukivarsi poikki kun noin repii sivuun.
Korkeuden nosto ja lasku pelas ihan loogisesti ja vielä oikeat jouset reagoi käskyihin ,kun alussa mietin etten olis sotkenut letkuja sekaisin jakotukkia vaihtaessa aiemmin.
Saako tuon airmaticci boksin nollattua perusasetuksiin jotekkin, irrottamalla liittimet laatikosta?
Korkeuden nosto ja lasku pelas ihan loogisesti ja vielä oikeat jouset reagoi käskyihin ,kun alussa mietin etten olis sotkenut letkuja sekaisin jakotukkia vaihtaessa aiemmin.
Saako tuon airmaticci boksin nollattua perusasetuksiin jotekkin, irrottamalla liittimet laatikosta?
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Ei mikään boksi mene perusasetuksille liittimiä irrottamalla. Nehän menisi persiilleen aina kun sähköt syystä tai toisesta häviää. Monilta bokseiltahan ne häviää joka kerta parkissa.
Mielenkiinnolla jäädään odottamaan mysteerin ratkaisua.
Mielenkiinnolla jäädään odottamaan mysteerin ratkaisua.
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Eihän tässä airmaticille tarvitse mitään säätöjä ja asetuksia tehdä jos puoltamista yritetään poistaa, ellei auto kenota joku nurkka maassa tai "tapissaan" ylhäällä.
Sääditkö takaa aurausta ? Pultit nyt vähän löysällä ?
Sääditkö takaa aurausta ? Pultit nyt vähän löysällä ?
oulaistenliikenne.fi
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Eikun ajattelin jos sais alkuperäisen korkeuden jotenkin kaivettua autoon, tuota kun on laskettu ja nostettu starilla miten sattuu niin en tiiä enään miten matala se pitäs vakiona olla.
Takapäähän en koskenut kun oli valmiiksi "vihreällä", etupäätä piti säätää.
Tiistaina on laittopäivä töissä niin pitää tuo auto ravistella nosturilla, oisko siellä jotain väljää, mut jotenkinhan tuo tuohon airmaticciin liittyy kun sillä kulkee suoraan aina hetken aikaa. Nyt kun mietin niin kesällä oli jo samaa puoltamis ongelmaa ja sen sai "korjattua" kun nosti auton maastoasentoon ja taas laski normikorkeuteen.
Takapäähän en koskenut kun oli valmiiksi "vihreällä", etupäätä piti säätää.
Tiistaina on laittopäivä töissä niin pitää tuo auto ravistella nosturilla, oisko siellä jotain väljää, mut jotenkinhan tuo tuohon airmaticciin liittyy kun sillä kulkee suoraan aina hetken aikaa. Nyt kun mietin niin kesällä oli jo samaa puoltamis ongelmaa ja sen sai "korjattua" kun nosti auton maastoasentoon ja taas laski normikorkeuteen.
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5261
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Kannatta tosiian tarkistta että kaikki on kiinni ja se hammasta tanko erityisen tarkaan,JP83 kirjoitti:Eikun ajattelin jos sais alkuperäisen korkeuden jotenkin kaivettua autoon, tuota kun on laskettu ja nostettu starilla miten sattuu niin en tiiä enään miten matala se pitäs vakiona olla.
Takapäähän en koskenut kun oli valmiiksi "vihreällä", etupäätä piti säätää.
Tiistaina on laittopäivä töissä niin pitää tuo auto ravistella nosturilla, oisko siellä jotain väljää, mut jotenkinhan tuo tuohon airmaticciin liittyy kun sillä kulkee suoraan aina hetken aikaa. Nyt kun mietin niin kesällä oli jo samaa puoltamis ongelmaa ja sen sai "korjattua" kun nosti auton maastoasentoon ja taas laski normikorkeuteen.
sekun oireilee hajotessan tuohon tyyliin että ratti kääntyy "ilman syytä"
toinen juttu on ne kulma painot jos on miten sattuu säädelty
(paino vaan toisen renkaan päällä niin varmasti vetelee vaikka minne)
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 2307
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
JP83 kirjoitti:Emännän s211 airmaticci on nyt ilmajousien ym vaihdon jälkeen muuten pelannut , mutta en vaan saa autoa mitenkään kulkemaan suoraan muutamaa päivää pitempään???
Eli auto vetää aivan mahdottomasti vasemmalle, ratista kun päästää irti niin oikein imaisee keskelle tietä, pyörän kulmat säädin viimeviikolla ja oikein mallikkaasti kulki suoraan pari päivää ja sit taas alko vetämään vasemmalle.
Alussa hyvin vähän ja päivä päivältä enemmän ja enemmän.
Stari kun löytyy pihasta niin silläkin olen korkeudet pyöränkaarista tasannut ja tallentanut asetukset, taas kulkee muutaman päivän suoraan ennenkuin alkaa vetelemään....
En vaan enää keksi mikä ihme siellä muuttuu kun ajan kanssa
Onkos siellä tolpan päässä mahdollisesti kolme eri asentoa sille yläpäänlaakeroinnille? Viime keväänä toisesta autosta vaihdoin katkenneen jousen enkä merkinnyt kohtaa. Tuon seurauksena oikealta puolelta syksyyn mennessä kaksi käytettyä kesärengasta sisäsyrjästä kankailla ja veteli satunnaisesti selkeästi.JP83 kirjoitti:Emännän s211 airmaticci on nyt ilmajousien ym vaihdon jälkeen muuten pelannut , mutta en vaan saa autoa mitenkään kulkemaan suoraan muutamaa päivää pitempään???
Eli auto vetää aivan mahdottomasti vasemmalle, ratista kun päästää irti niin oikein imaisee keskelle tietä, pyörän kulmat säädin viimeviikolla ja oikein mallikkaasti kulki suoraan pari päivää ja sit taas alko vetämään vasemmalle.
Alussa hyvin vähän ja päivä päivältä enemmän ja enemmän.
Stari kun löytyy pihasta niin silläkin olen korkeudet pyöränkaarista tasannut ja tallentanut asetukset, taas kulkee muutaman päivän suoraan ennenkuin alkaa vetelemään....
En vaan enää keksi mikä ihme siellä muuttuu kun ajan kanssa
Tarkemmin asiaa tutkittaessa kyseisen pherssonin yläpäälle on yksi oikea asento ja kaksi väärää jolloin camber -kulma menee pieleen. Laitoin tietenkin pieleen.
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Äsken tarkastin välykset ja kuskin puolella oli horo väljä raidetangon sisäpää, sen vaihdoin ja eikun suuntamaan -> kaikki kulmat ohjearvoissa, mitä nyt camperit heittää raja-arvoistaan ja eikun koeajolle kotia kohti.
Vetää aivan perhanasti edelleen sinne vasemmalle, rattia kun pidät suorassa niin auto kulkee suoraan mut heti kun päästät irti niin välittömästi vetää keskikaistalle. Paska mikä paska tämä on, vielä kokeilen ne kulmat staarilla tarkastaa kun nyt näytti et vasen etupuoli on toista senttiä korkeampi kuin oikea. Iskaria ei oikein pysty väärin laittamaan kun yläpäässä ilmaletku joka määrää paikan :/
- No niin ja taas starilla balansoin kaikki kulmat tasalleen ja tallensin asetukset -> koeajolle -> ratti vinossa vasemmalle, mutta auto kulkee suoraan ilman minkäänlaista kampeamista. En vaan nyt keksi mikä p*rkele tässä vehkeessä on vikana, kait se pitää viedä hartikaiselle. Ite vaan ajattelisin että se ilmajousiboksi jotain kettuilee ja hävittää asetuksensa jonkun ajan päästä. Miten se ratin asentoon muutenkaan voi tuo korkeuden muutos vaikuttaa? Mitään vikakoodeja ei taaskaan muistissa ollut, apparin takapuolen ilmajousi näkyy vuotavan pakkasaamuilla, voiko se ohjainboksi täyttää sen jotenkin vinoon että auton kulku sekoaa?
Onko mulla joku ilmajousi huonosti paikallaan vai mikä
Vetää aivan perhanasti edelleen sinne vasemmalle, rattia kun pidät suorassa niin auto kulkee suoraan mut heti kun päästät irti niin välittömästi vetää keskikaistalle. Paska mikä paska tämä on, vielä kokeilen ne kulmat staarilla tarkastaa kun nyt näytti et vasen etupuoli on toista senttiä korkeampi kuin oikea. Iskaria ei oikein pysty väärin laittamaan kun yläpäässä ilmaletku joka määrää paikan :/
- No niin ja taas starilla balansoin kaikki kulmat tasalleen ja tallensin asetukset -> koeajolle -> ratti vinossa vasemmalle, mutta auto kulkee suoraan ilman minkäänlaista kampeamista. En vaan nyt keksi mikä p*rkele tässä vehkeessä on vikana, kait se pitää viedä hartikaiselle. Ite vaan ajattelisin että se ilmajousiboksi jotain kettuilee ja hävittää asetuksensa jonkun ajan päästä. Miten se ratin asentoon muutenkaan voi tuo korkeuden muutos vaikuttaa? Mitään vikakoodeja ei taaskaan muistissa ollut, apparin takapuolen ilmajousi näkyy vuotavan pakkasaamuilla, voiko se ohjainboksi täyttää sen jotenkin vinoon että auton kulku sekoaa?
Onko mulla joku ilmajousi huonosti paikallaan vai mikä
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Kyllä kai ne etupään luut saa kunnoltaan selville kun alkaa väänteleen isoilla pihdeillä. Jos siellä joku näin löysällä nii sen huomaa. Eihän näissä ole onneksi mitä Väyrysen katkeavia tukivarsia ja ojaan lentäviä jousia. Tuo mielenkiintoinen että kampeaa vasemmalle, vaikka tiet kaataa oikealle. Raidetankoja vaihdellessa kannattaa vaihtaa ulompi+sisempi kerralla ja molemmille puolille. Yleensä se on siitä ulomman/sisemmän kierteestä niin jumissa, että helppo vaihtaa kummatkin. Mites ylätukivarsi ja sen pallo? Alapallot? Reaktiotangot? Kyllähän se puolityhjä ilmajousikin vedättää vinoon...esim jos sulla on takaa toinen kulma selvästi alempana.
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Jaahas äsken kävin ajamassa ja taas sama tilanne kuin suuntauksen jäljiltä, vetää vasemmalle. Alustan korkeus aivan sekaisin, peräpää taivaissa ja keula sojottaa miten sattuu. Voiko se nyt olla boksi vika ettei tallenna asetuksia vai teenkö jotain starilla väärin kun ei pysy muistissa....
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Tannoin jollain foorumilla oli vastaava ongelma (automallia en muista), hiljan jotain vanhaa threadia luin. CDI203 taisi asian kanssa olla tekemisissä, starilla koelenkin jälkeen aina asetukset jotain muuta, sitä en muista löytyikö syy miksi näin tapahtui.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
JP83 kirjoitti:Jaahas äsken kävin ajamassa ja taas sama tilanne kuin suuntauksen jäljiltä, vetää vasemmalle. Alustan korkeus aivan sekaisin, peräpää taivaissa ja keula sojottaa miten sattuu. Voiko se nyt olla boksi vika ettei tallenna asetuksia vai teenkö jotain starilla väärin kun ei pysy muistissa....
Niin ja korkeusanturit on ehjät? Tangot ehjät ja kiinni ja liikkuu ja näyttää järkeviä arvoja?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Minun mielestä arvot on niinkuin pitää ja kaikki ilmapussit tottelee ylös alas käskyjä loogisesti.
Nyt jälleen kerran säädin kaikki kulmat samaan korkeuteen ja tallensin arvot -> koeajo ja taas kulkee oikein mallikkaasti suoraan. Kun tietäs mikä se vakio korkeus olis, nyt laitoin noin 37cm navan keskeltä kaariin joka pyörässä....
Nyt jälleen kerran säädin kaikki kulmat samaan korkeuteen ja tallensin arvot -> koeajo ja taas kulkee oikein mallikkaasti suoraan. Kun tietäs mikä se vakio korkeus olis, nyt laitoin noin 37cm navan keskeltä kaariin joka pyörässä....
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
avari lienee 35,5cm paikkeilla
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Mitä ne arvot oli ennen uutta kalibrointia? Mitä korkeusarvoja testeri näytti sen jälkeen kun olit auton säätänyt hakemaasi korkeuteen mutta ennen uuden tavoitetason tallennusta? Jos anturit pelaa ja varret ei jumita tai kiinnitykset vääntyneet tms. niin autonhan pitäisi olla ajon jäljiltä oikealla korkeudella kun ajat sen ensin kalibroituun tasoon (siis tekemättä kalibrointia).JP83 kirjoitti:Minun mielestä arvot on niinkuin pitää ja kaikki ilmapussit tottelee ylös alas käskyjä loogisesti.
Nyt jälleen kerran säädin kaikki kulmat samaan korkeuteen ja tallensin arvot -> koeajo ja taas kulkee oikein mallikkaasti suoraan. Kun tietäs mikä se vakio korkeus olis, nyt laitoin noin 37cm navan keskeltä kaariin joka pyörässä....
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5261
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Kun olet sen tason säädelyt/talenatanuta tarkista mittaus arvoista korkeus samoin keskeltä lokariin mitat ylös,
sen jälkeen laita se tekemään kalibroitu taso automatisesti,
muuttuuko taso,
jos ei niin sitten merkka auton paikka tarkasti niin että saat juuri samaan kohtaan ja sitten ajelu minkä jälkeen taas tason tarkistus siinä samassa kohtaa jos on jotain muuta(yli 10mm) niin sitten taas taso automaatisesti asetuuko siihen mihin säädety,
onhan se hamastanko jo tarkistettu huoletta näin tiellä liikujana se ratin kääntyminen vinoon,
kun tosiaan jokunen tapus tiedossa
missä se on ensin käänytnyt vinoon ja jonkun ajan päästä lähes tyhjää pyörähtänyt
sen jälkeen laita se tekemään kalibroitu taso automatisesti,
muuttuuko taso,
jos ei niin sitten merkka auton paikka tarkasti niin että saat juuri samaan kohtaan ja sitten ajelu minkä jälkeen taas tason tarkistus siinä samassa kohtaa jos on jotain muuta(yli 10mm) niin sitten taas taso automaatisesti asetuuko siihen mihin säädety,
onhan se hamastanko jo tarkistettu huoletta näin tiellä liikujana se ratin kääntyminen vinoon,
kun tosiaan jokunen tapus tiedossa
missä se on ensin käänytnyt vinoon ja jonkun ajan päästä lähes tyhjää pyörähtänyt
Mökkillä
'
'
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Pitää yrittää tuossa vkloppuna vielä tehdä tuo tason tarkastus, äsken just tulin ajosta ja taas kulkee ihan päin persettä, ihan epätasassa kenottaa.
Väljää ei enää ainakaan tuntunut missään kun pyöristä ravisteli ja ohjaustehostin tuntus toimivan niinkuin pitää eikä hävittele öljyä.
Minun arvio menee ohjausboksiin tai ilmajousiin, niitä kun on vaihdeltu pitkin vuotta usemmat kerrat. Joululomilla jos vaihtas vielä oikealle eteen ja taakse uudet kun tulivat vihdoin takuusta. Nyt vuotaa ainakin tuo oikea taka yössä muutaman sentin....
Väljää ei enää ainakaan tuntunut missään kun pyöristä ravisteli ja ohjaustehostin tuntus toimivan niinkuin pitää eikä hävittele öljyä.
Minun arvio menee ohjausboksiin tai ilmajousiin, niitä kun on vaihdeltu pitkin vuotta usemmat kerrat. Joululomilla jos vaihtas vielä oikealle eteen ja taakse uudet kun tulivat vihdoin takuusta. Nyt vuotaa ainakin tuo oikea taka yössä muutaman sentin....
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5261
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Semoinekin tuli miellen että onhan anturien tankojen nivelt oikeen päin(nivel kohdan "polvi") jos on väärin kasttu tai muttenJP83 kirjoitti:Pitää yrittää tuossa vkloppuna vielä tehdä tuo tason tarkastus, äsken just tulin ajosta ja taas kulkee ihan päin persettä, ihan epätasassa kenottaa.
Väljää ei enää ainakaan tuntunut missään kun pyöristä ravisteli ja ohjaustehostin tuntus toimivan niinkuin pitää eikä hävittele öljyä.
Minun arvio menee ohjausboksiin tai ilmajousiin, niitä kun on vaihdeltu pitkin vuotta usemmat kerrat. Joululomilla jos vaihtas vielä oikealle eteen ja taakse uudet kun tulivat vihdoin takuusta. Nyt vuotaa ainakin tuo oikea taka yössä muutaman sentin....
nuljahtanut nurin päin voisi ehkä tuolaista tehdä, lukemat lähtee joustossa väärään suuntaan
Mökkillä
'
'
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
FinlandMerceds kirjoitti:Semoinekin tuli miellen että onhan anturien tankojen nivelt oikeen päin(nivel kohdan "polvi") jos on väärin kasttu tai muttenJP83 kirjoitti:Pitää yrittää tuossa vkloppuna vielä tehdä tuo tason tarkastus, äsken just tulin ajosta ja taas kulkee ihan päin persettä, ihan epätasassa kenottaa.
Väljää ei enää ainakaan tuntunut missään kun pyöristä ravisteli ja ohjaustehostin tuntus toimivan niinkuin pitää eikä hävittele öljyä.
Minun arvio menee ohjausboksiin tai ilmajousiin, niitä kun on vaihdeltu pitkin vuotta usemmat kerrat. Joululomilla jos vaihtas vielä oikealle eteen ja taakse uudet kun tulivat vihdoin takuusta. Nyt vuotaa ainakin tuo oikea taka yössä muutaman sentin....
nuljahtanut nurin päin voisi ehkä tuolaista tehdä, lukemat lähtee joustossa väärään suuntaan
Näyttää Star valikko ihan samalta kuin w220. Kulmat siis katsotaan tukivarren pallukoista (romessilla joka on kulmamitta.) Volttien ja kulmien tulee olla rajojen sisässä. Etupäässä anturit tosiaan laskee w220 tapauksessa jännitettä ristiin. Takapäässä mitataan vetoakseleista kulma. Olettaisin että sama tapa tässäkiin korimallissa.
Itsellä oli vaikeutta saada tallennettua haluttua korkeutta. Lopulta onnistui. Kokeilin tallentaa keskelle. Ala ja ylärajalle. Piti monta kertaa yrittää.
Kysyjän tapaus on kyllä vielä oudompi. Ehkä kannattaisi olla molemmilla puolilla samanlaiset ja ikäiset jouset?
Tosin joku ongelma omassa systeemissä on kun joskus nostaa auton ensin ylös ja sitten se on kohta laskenut alas.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Joku tällainen tosiaan voisi selittää sen että hetken aikaa kulkee suorassa mutta heti kun Airmatic lähtee tekemään korjausta niin se meneekin väärään suuntaan ja laitaan asti.FinlandMerceds kirjoitti:
Semoinekin tuli miellen että onhan anturien tankojen nivelt oikeen päin(nivel kohdan "polvi") jos on väärin kasttu tai mutten
nuljahtanut nurin päin voisi ehkä tuolaista tehdä, lukemat lähtee joustossa väärään suuntaan
Tossa vaan threadin edetessä muutamaan kertaan todettu anturien toimivan oikein. Eipä sitä koskaan tiedä mitä uskoa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5261
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Sekin vielä kun ei tiedä miten on todettu että toimii oikeen,DBFI kirjoitti:Joku tällainen tosiaan voisi selittää sen että hetken aikaa kulkee suorassa mutta heti kun Airmatic lähtee tekemään korjausta niin se meneekin väärään suuntaan ja laitaan asti.FinlandMerceds kirjoitti:
Semoinekin tuli miellen että onhan anturien tankojen nivelt oikeen päin(nivel kohdan "polvi") jos on väärin kasttu tai mutten
nuljahtanut nurin päin voisi ehkä tuolaista tehdä, lukemat lähtee joustossa väärään suuntaan
Tossa vaan threadin edetessä muutamaan kertaan todettu anturien toimivan oikein. Eipä sitä koskaan tiedä mitä uskoa.
arvot muttuu mutta mihin suuntaan jne
Mökkillä
'
'
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Puoltamisongelma ei siis liity mitenkään auton korkeuteen, sentin parin korkeuserot eivät puolla mihinkään suuntaan merkitsevästi.Vetää aivan perhanasti edelleen sinne vasemmalle, rattia kun pidät suorassa niin auto kulkee suoraan mut heti kun päästät irti niin välittömästi vetää keskikaistalle. .......... nyt näytti et vasen etupuoli on toista senttiä korkeampi kuin oikea.
Vai liittyykö kuitenkin...........vetää vasemmalle. Alustan korkeus aivan sekaisin, peräpää taivaissa ja keula sojottaa miten sattuu
En saa tolkkua siitä että puoltaako tämä vain silloin kun korkeus heittää miten sattuu, vai onko niin että joskus puoltaa rajusti ja joskus korkeudet on persiillään, eikä nämä tapahdu yhtaikaa ?
Tämä joko on tarkistettu...Semoinekin tuli miellen että onhan anturien tankojen nivelt oikeen päin(nivel kohdan "polvi") jos on väärin kasttu tai mutten
nuljahtanut nurin päin voisi ehkä tuolaista tehdä, lukemat lähtee joustossa väärään suuntaan
oulaistenliikenne.fi
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Ja taas äsken tutkailtu autoa : Kalibrointi arvot olivat edelleen melkeinpä samat mitä asetuksen jälkeen ja kun kokeili ajaa automaattista tason kalibrointia ei tapahtunut mitään ( yllättäen kun arvot olivat etu vasen 0mm etu oikea 0mm ja taka -1mm). Ajoin vielä auton korkeuden tarkoituksella perseelle ja kokeilin uudestaan kalibrointia -> hyvin toimi.
Pyörän kaarista mittasin rulla mitalla korkeudet VE 37cm OE 37cm VT 38.5cm OT 35.5cm , eli takapää epäbalanssissa mutta yhteen laskettunahan noista tulee se 37cm kun takana vaan yksi anturi?
Yhden omituisuuden huomasin kun tarkastin painearvot ilmajousilta, kaikilla muilla jousilla näytti 5barin tuntumaa mutta oikea etu 10bar??? Noistakin laskin paineita edestakaisin ja aina kalibroinnin jälkeen auto tasallaan oikealla edessä tuplat paineita, onko normaalia ja voisko vaikuttaa puoltamiseen?
Pyörän kaarista mittasin rulla mitalla korkeudet VE 37cm OE 37cm VT 38.5cm OT 35.5cm , eli takapää epäbalanssissa mutta yhteen laskettunahan noista tulee se 37cm kun takana vaan yksi anturi?
Yhden omituisuuden huomasin kun tarkastin painearvot ilmajousilta, kaikilla muilla jousilla näytti 5barin tuntumaa mutta oikea etu 10bar??? Noistakin laskin paineita edestakaisin ja aina kalibroinnin jälkeen auto tasallaan oikealla edessä tuplat paineita, onko normaalia ja voisko vaikuttaa puoltamiseen?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi