s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Anturit näyttäisi olevan oikeaan suuntaan jos ihan pieleen ajon jälkeen asettuu automaattiajolla kalibrointikorkeuteen joka suunnasta. Mutta tuota 10 bar painetta toisessa etusessa en ymmärrä, miksi se ei ole taivaassa se nurkka varsinkin jos takana kumpikin siellä 5 bar:issa.
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
nyt saatetaan oll asian ytimessä, onkos W211:ssä tolppakohtaiset painetestit, jos joo mitä niistä tulee tulokseksi? Kuten edellä sanottu pitäisi tuplapaineinen tolppa käytännössä olla ajettu päätyä vasten, muuten se ei ole oikein mahdollista (toisella etusella ei voi olla tuplamassaa verrattuna toiseen)... ELLEI tolppa jumita jotenkin?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Vaihdoin kesällä tähän oikealle eteen käytetyn ilmajousen, kun laitoin takuuseen entisen. Nyt varastossa olis iskemättömät pussit oikealle eteen ja oikealle taakse. Pitää arpoa saisko motivaatiota vaihdella huomenna nekin pois.
Paineet takasissa tuon viitisen bar niinkuin muuallakin...
Paineet takasissa tuon viitisen bar niinkuin muuallakin...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Sen verran sekoitan soppaa että kysyn jumittaako vasen etujarru?
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Ei jumittanut ainakaan pari päivää sitten, se ois ollut liiankin helppo vika
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Joo tullut joskus vastaava vastaan ja oli jarruletku hajonnut sisältä. Jäi paine satulan jarrutuksen jälkeen ja puolsi ihan hitokseen.
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
jarru vaikuttas puoltamiseen muttei tuohon paineinfoon
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Lukeeko tämä painetiedon itse jousesta vai jakotukista, kun jakotukki on vaihdettu myös käytettyyn kesällä?
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Siellähän on yksi yhteinen paineanturi. Testerihän tuon rakenteen kertoo jos kiinnostaa lukea.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Tulee mieleen asenus virhe,
Tuosta tukin vaihdosta niin onhan letkut siinä oikeen
auton painosta saa kyllä aika paljon vain toisen etu kulman kannateltavaksi,
niin että lokarista kesekelle mittaamalla
etäisys on sama
Tuosta tukin vaihdosta niin onhan letkut siinä oikeen
auton painosta saa kyllä aika paljon vain toisen etu kulman kannateltavaksi,
niin että lokarista kesekelle mittaamalla
etäisys on sama
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Ja näkyy tuossa joka kuvassa missä paine niin tunnistin B7 että kovin paljoa ei edes tarvitse katsoa,DBFI kirjoitti:Siellähän on yksi yhteinen paineanturi. Testerihän tuon rakenteen kertoo jos kiinnostaa lukea.
Mökkillä
'
'
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Mites sen jakotukin vois asentaa väärin jos käskyt paineen nostosta ja laskusta menee oikealle jouselle?
Tuosta en taas tajua mitään miten sen painon voi saada enemmän oikealle etujouselle, taas alkaa tuntua vahvasti siltä että rautajousia vaan alle
Tuosta en taas tajua mitään miten sen painon voi saada enemmän oikealle etujouselle, taas alkaa tuntua vahvasti siltä että rautajousia vaan alle
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
No vaikapa niin että vasen ohjaus ohjaisi vaikka takpäätä eli letkut ristissä mutta jos ohjaukset menee oikeen niin sitten letkut on oikeenJP83 kirjoitti:Mites sen jakotukin vois asentaa väärin jos käskyt paineen nostosta ja laskusta menee oikealle jouselle?
Tuosta en taas tajua mitään miten sen painon voi saada enemmän oikealle etujouselle, taas alkaa tuntua vahvasti siltä että rautajousia vaan alle
paino juttu niin kokeile laske ensin toista kulmaa ja sitten nostat toista niin kyllä se pelkän toisen kulman nosto nostaa sitä
lasketuakin kulmaa(jos ei niin sitten vikan on runko pahasti revennyt mikä kyllä selitäisikin oudon ajetavuuden)
Sitten semmoin että kuinka pitkään pitää ajaa että alkaa taas vetämään ?
ja onko testi lenkii aina samaa tietä
Mökkillä
'
'
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Kallistuksenvakaajat tietenkin tasaa autoa suurella voimalla, edessä ja takana. Autossa jossa kaksi taka-anturia voi vielä takapäänkin säätää panttaamaan toiselle sivulle ja voi tässäkin testerillä säätää takapään toispuoleiseksi (ei jää muistiin!). Tuollainen kaksinkertainen paino toisella etukulmalla on kyllä niin suuri että silmälläkin pitäisi nähdä korkeusero pyörän ja lokarin välistä. Toinen vaihtoehto olisi vääntää vastakkainen takakulma niin ylös että etupää tasaantuu mutta siitähän tässä ei ollut kyse (paineet takana tasan ja myös korkeudet).
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Silloin kun tolpassa 10 bar niin mikä oli keskusvaraajan paine? Ja kun varaajassa 14bar niin oliko tolpassa edelleen 10 vai 14 vai mikä paine? Vuotaisiko kuitenkin venttiili? B7 tosiaan mittaa kaikki paineet ja venttiiliblokki yhdistelee eri tolpista paineet anturille tarpeen mukaan mitä haluaa mitata.
Oletetaan että alusta missä korkeuksia mitataan on tasainen tarkasti ja vakaajan/vakaajien kiinnitys ja kunto on hyvä symmetrisesti...
Jos nelipistenosturi tai pukki jonne ajetaan niin olisiko mahdollista mitata ne korkeudet sieltä tukivarsien kulmista ja vetoakseleista vaikka se onkin tehty hieman hankalaksi. Kulmamittari joka näyttää 0.05-0.1 asteen tarkkuudella maksaa parikymppiä halvimmillaan. Voin lainata tai myydä jos ei muualta saa.
Molempiin tolppiin samanlaiset ja ikäiset (uudet tai uudehkot) osat niin ei ne sotke mitään...
Oletetaan että alusta missä korkeuksia mitataan on tasainen tarkasti ja vakaajan/vakaajien kiinnitys ja kunto on hyvä symmetrisesti...
Jos nelipistenosturi tai pukki jonne ajetaan niin olisiko mahdollista mitata ne korkeudet sieltä tukivarsien kulmista ja vetoakseleista vaikka se onkin tehty hieman hankalaksi. Kulmamittari joka näyttää 0.05-0.1 asteen tarkkuudella maksaa parikymppiä halvimmillaan. Voin lainata tai myydä jos ei muualta saa.
Molempiin tolppiin samanlaiset ja ikäiset (uudet tai uudehkot) osat niin ei ne sotke mitään...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
FinlandMerceds kirjoitti: Sitten semmoin että kuinka pitkään pitää ajaa että alkaa taas vetämään ?
ja onko testi lenkii aina samaa tietä
Tai mitäpä jos ventilit vuotaa siinäkin tilantessa kun auto ajossa säätelee tasoa,AK47 kirjoitti:Silloin kun tolpassa 10 bar niin mikä oli keskusvaraajan paine? Ja kun varaajassa 14bar niin oliko tolpassa edelleen 10 vai 14 vai mikä paine? Vuotaisiko kuitenkin venttiili? B7 tosiaan mittaa kaikki paineet ja venttiiliblokki yhdistelee eri tolpista paineet anturille tarpeen mukaan mitä haluaa mitata.
ajatuksella säätä muka yhtä kulmaa ja kun painetta pääsee muualekin tilanne senkun pahenee
(käytetty osa rikki/jotain likaa asenuksessa)
Sillä noita kyselin
Mökkillä
'
'
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Niinpä. Olisihan kiva jos anturi olisi joka tolpassa ja näkisi ajossa livenä kaikki yhtäaikaa että mikä paine. Ei voi edes "jäädyttää" ajo tilannetta katkaisemalla kompuran ja venablokin sähköjä kun venablokkia tarvitaan paineen mittaukseen. Pakko olisi olla joka tolpalla oma fyysinen mittari kytkettynä josta katsoisi mikä paine on kun vetää vasemmalle.FinlandMerceds kirjoitti:FinlandMerceds kirjoitti: Sitten semmoin että kuinka pitkään pitää ajaa että alkaa taas vetämään ?
ja onko testi lenkii aina samaa tietäTai mitäpä jos ventilit vuotaa siinäkin tilantessa kun auto ajossa säätelee tasoa,AK47 kirjoitti:Silloin kun tolpassa 10 bar niin mikä oli keskusvaraajan paine? Ja kun varaajassa 14bar niin oliko tolpassa edelleen 10 vai 14 vai mikä paine? Vuotaisiko kuitenkin venttiili? B7 tosiaan mittaa kaikki paineet ja venttiiliblokki yhdistelee eri tolpista paineet anturille tarpeen mukaan mitä haluaa mitata.
ajatuksella säätä muka yhtä kulmaa ja kun painetta pääsee muualekin tilanne senkun pahenee
(käytetty osa rikki/jotain likaa asenuksessa)
Sillä noita kyselin
Itse luovutin oman w220 osalta kun ajossa pelaa mutta parkissa nostelee ja laskee itseään miten huvittaa. Voin aina kun on lössähtänyt odotella sen 30sekuntia tai mitä nyt ottaakaan että nostaa itsensä ylös ja voi lähteä ajamaan. Mutta tommonen vetely pitää selvittää. Kuulostaa vaaralliselta.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Päivitystä taas: Aamulla vaihtelin molemmat etutolpat uusiin aerosuden tekeleisiin.
Jälleen kerran tason kalibrointi ja mittaus kaarista että joka kulma samassa korkeudessa, , starilla painearvot n. 7bar edessä v/o ja takana reilu 6bar v/o.
Koeajo -> auto kulkee oikein mallikkaasti suoraan, nyt pitää taas seurailla kulkeeko vielä huomennakin, se ainakin erotusta että oikeassa tolpassa nyt järkevät lukemat...
Paineet oli 14bar tuolla varaajassa, kun näytti 10baria tuolle oikealle etutolpalle. Jos vielä huomenna alkaa taas kampeaminen niin vaihdan vielä tuon jakotukin entiseen, kun kesällä tämä kulki suoraan mutta oli muuta ongelmaa
tuon viallisen etuilmajousen kanssa...
Jälleen kerran tason kalibrointi ja mittaus kaarista että joka kulma samassa korkeudessa, , starilla painearvot n. 7bar edessä v/o ja takana reilu 6bar v/o.
Koeajo -> auto kulkee oikein mallikkaasti suoraan, nyt pitää taas seurailla kulkeeko vielä huomennakin, se ainakin erotusta että oikeassa tolpassa nyt järkevät lukemat...
Paineet oli 14bar tuolla varaajassa, kun näytti 10baria tuolle oikealle etutolpalle. Jos vielä huomenna alkaa taas kampeaminen niin vaihdan vielä tuon jakotukin entiseen, kun kesällä tämä kulki suoraan mutta oli muuta ongelmaa
tuon viallisen etuilmajousen kanssa...
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Päivitellään taas...
Päivän kulki suoraan ja työmatkalla erehdyin painamaan auton "madallus" nappia niin että yksi valo palaa. Lähes välittömästi rupesi taas vetämään vasemmalle.
Vielä tein pyörän suuntauksen kolmannen kerran ja säädin arvot "nollaan", kotimatkan kulki mallikkaasti taas suoraan ja seuraavana aamuna alko se puoltaminen.
Aerosuden jouset sytytti sit vielä visit workshop valon kaupantekijäksi pitemmän ajon päätteeksi niin sama laittaa alkuperäiset takaisin. Joululomilla vaihdan sen vuotavan takajousen, mutta sit saa minusta nähden olla.
CASE CLOSED, paska mikä paska.
Päivän kulki suoraan ja työmatkalla erehdyin painamaan auton "madallus" nappia niin että yksi valo palaa. Lähes välittömästi rupesi taas vetämään vasemmalle.
Vielä tein pyörän suuntauksen kolmannen kerran ja säädin arvot "nollaan", kotimatkan kulki mallikkaasti taas suoraan ja seuraavana aamuna alko se puoltaminen.
Aerosuden jouset sytytti sit vielä visit workshop valon kaupantekijäksi pitemmän ajon päätteeksi niin sama laittaa alkuperäiset takaisin. Joululomilla vaihdan sen vuotavan takajousen, mutta sit saa minusta nähden olla.
CASE CLOSED, paska mikä paska.
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
tälleen topikkia kertaamatta, onko autolla kertaakaan ajettu, stari kiinni, samalla kun ongelma paukkuu päälle ? olisi mielenkiintoista tietää mitä tapahtuu jokaisen nurkan ajokorkeudelle kun sport asennon kytkentä aiheuttaa noin dramaattisen muutoksen.
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Tuli mieleen että kun ei tunnu yhtä vikaa löytyvän joka tämän selittäisi niin onko mietitty millaiset kaksi vikaa voisi aiheuttaa pulman ollessaan yhtäaikaa päällä?JP83 kirjoitti:Päivitellään taas...
Päivän kulki suoraan ja työmatkalla erehdyin painamaan auton "madallus" nappia niin että yksi valo palaa. Lähes välittömästi rupesi taas vetämään vasemmalle.
Vielä tein pyörän suuntauksen kolmannen kerran ja säädin arvot "nollaan", kotimatkan kulki mallikkaasti taas suoraan ja seuraavana aamuna alko se puoltaminen.
Aerosuden jouset sytytti sit vielä visit workshop valon kaupantekijäksi pitemmän ajon päätteeksi niin sama laittaa alkuperäiset takaisin. Joululomilla vaihdan sen vuotavan takajousen, mutta sit saa minusta nähden olla.
CASE CLOSED, paska mikä paska.
Kahden vian mahdollisuutta olen ajatellut omassa airmatikissa... Tai voihan siellä olla useampikin
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: s211 airmatic ei kulje mitenkään suoraan
Pari viikkoa mennyt ja sen auto nyt kulkenut suoraan Vaihdoin oikealle taakse uuden ilmajousen ja takaisin ne alkuperäiset ilmajouset eteen. En tiedä mikä muutos on tapahtunut ,mut nyt en koske mihinkään kerta "toimii"
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi