C 180K w203 -03 ei käy kaikilla -> jako hypännyt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Nopeehopee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 03.02.2020 13:11

C 180K w203 -03 ei käy kaikilla -> jako hypännyt

Viesti Kirjoittaja Nopeehopee »

Ostin otsikon mukaisen auton muutamalla saturaisella.
Auto on seisonut 1,5v käyttämättömänä koska ei toimi.

Sain auton juuri ja juuri käyntiin, käynti todella huonoa ja vähän ikävältä kuulostaa. Selkeästi ei käy kaikilla
uppaa.fi/image/jMh

Toivottavasti kuva näkyy, kännykällä... eli tuossa ensimmäinen sivu vikakoodeista.

Tähän mennessä olen vaihtanut sen surullisen kuuluisan imuletkun joka oli halki, tosin väkersin siihen tilalle diy letkun.

Aiemmin vaihdettu tulpat, puolat, ilmamassamittari, itse laitoin tuoreet bensat jne.
Nyt on venttiilinkoppa auki, näyttää hyvältä, rattaat ja ketju ihan ehjiä. Pitänee pyöritellä kampiakselista että näkee ajoituksen ja venttiilit ok.
Puristukset mitattu, kaikki tasaiset 12.

Mutta vähän huolisin neuvoja, varsinkin jos venttiilit ok, niin seuraavaksi suuttimien kimppuun... ?

uppaa.fi/image/jM1

Eikös tämän kuvan mukaan jako ole päin v.... miten se noin voi mennä kun rattaat on priimat ja ketju tiukasti paikallaan?
Viimeksi muokannut Nopeehopee, Pe 07.02.2020 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Nopeehopee kirjoitti:Ostin otsikon mukaisen auton muutamalla saturaisella.
Auto on seisonut 1,5v käyttämättömänä koska ei toimi.

Sain auton juuri ja juuri käyntiin, käynti todella huonoa ja vähän ikävältä kuulostaa. Selkeästi ei käy kaikilla
uppaa.fi/image/jMh

Toivottavasti kuva näkyy, kännykällä... eli tuossa ensimmäinen sivu vikakoodeista.

Tähän mennessä olen vaihtanut sen surullisen kuuluisan imuletkun joka oli halki, tosin väkersin siihen tilalle diy letkun.

Aiemmin vaihdettu tulpat, puolat, ilmamassamittari, itse laitoin tuoreet bensat jne.
Nyt on venttiilinkoppa auki, näyttää hyvältä, rattaat ja ketju ihan ehjiä. Pitänee pyöritellä kampiakselista että näkee ajoituksen ja venttiilit ok.
Puristukset mitattu, kaikki tasaiset 12.

Mutta vähän huolisin neuvoja, varsinkin jos venttiilit ok, niin seuraavaksi suuttimien kimppuun... ?

uppaa.fi/image/jM1

Eikös tämän kuvan mukaan jako ole päin v.... miten se noin voi mennä kun rattaat on priimat ja ketju tiukasti paikallaan?
Olikos se kampiakselin merkki kohdallaan tuota kuvattaessa? Jos oli niin ei näytä hyvältä eikä kannata enää käynnistää.
Nopeehopee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 03.02.2020 13:11

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja Nopeehopee »

Nyt kun purin lisää niin kampiakselin merkki on 5 astetta vasemmalle.
No, uusi ketju ei paljoa maksa, uusi ketju, ajoitukset kohdilleen ja kattoo mitä käy? Eikai tuossa sen enempiä ole tehtävissä
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Nopeehopee kirjoitti:Nyt kun purin lisää niin kampiakselin merkki on 5 astetta vasemmalle.
No, uusi ketju ei paljoa maksa, uusi ketju, ajoitukset kohdilleen ja kattoo mitä käy? Eikai tuossa sen enempiä ole tehtävissä
Voi olla, että ymmärsin väärin mutta katso ajoitus kampiakseli merkissään ja sitten molemmat nokat. Nokkien asentoa verrataan kampiakseliin.
Nopeehopee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 03.02.2020 13:11

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja Nopeehopee »

Joo, siis eikös se mene periaatteessa yksinkertaisesti niin, että kampiakseli yläkuolokohtaan, ja nokissa merkit kohdilleen?
Ollaan vähän teese-itse-miehiä, mutta mersuista meillä ei ole kokemuksia :)
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Nopeehopee kirjoitti:Joo, siis eikös se mene periaatteessa yksinkertaisesti niin, että kampiakseli yläkuolokohtaan, ja nokissa merkit kohdilleen?
Ollaan vähän teese-itse-miehiä, mutta mersuista meillä ei ole kokemuksia :)
Kyllä, juuri tuolla tavalla monissa muissakin merkeissä.

T. myöskin tee-se-itse-henkilö
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Tässä taitaa ajoitus tosiaan olla kampiakseli yläkuolokohdassa, kuitenkin monessa (isommassa, olikohan v6 koneet ?) mersun koneessa on XX astetta ennen/jälkeen yläkuolokohdan.
Hyvä tarkistaa jostain aina ennen uuden moottorin läjäämistä.

T: 3:s tee-se-ite seppä.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja karra »

Voi olla että olen ihan väärässä mutta M271 koneessa on ne säätyvät (=kalliit) nokkapyörät. Ketjun vaihtoon kuulemma tarvitaan Star-testeri, merkkiliikkeestä kerrottuna mutta saattoi olla pelottelua.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Nopeehopee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 03.02.2020 13:11

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja Nopeehopee »

Tuohon olisi hyvä saada varmuus. Mutta en enkkufoorumeilta ole sellaista nähnyt.

Kasaaminen vielä kesken, eli ei olla päästy pyöräyttämään, mutta ketjun vaihto oli ihan peace of cake.
Rälläkällä vanha ketju poikki. Ei tarvii yhtään erikoistyökaluja.
vanhaan linkittämällä uusi tilalle, ketju yhteen, kampiakseli on sitten 180 astetta väärin mutta ilman kiristintä ketjua voi hyppyyttää nokkarattaiden yli. Kampiakselin merkki kohdilleen, nokkiin merkit paikalleen, kiristin kiinni ja muutama pyöräytys että merkit varmasti kohdillaan. Turha tuosta on tonnia maksaa pajoille :)
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Nopeehopee kirjoitti:Tuohon olisi hyvä saada varmuus. Mutta en enkkufoorumeilta ole sellaista nähnyt.

Kasaaminen vielä kesken, eli ei olla päästy pyöräyttämään, mutta ketjun vaihto oli ihan peace of cake.
Rälläkällä vanha ketju poikki. Ei tarvii yhtään erikoistyökaluja.
vanhaan linkittämällä uusi tilalle, ketju yhteen, kampiakseli on sitten 180 astetta väärin mutta ilman kiristintä ketjua voi hyppyyttää nokkarattaiden yli. Kampiakselin merkki kohdilleen, nokkiin merkit paikalleen, kiristin kiinni ja muutama pyöräytys että merkit varmasti kohdillaan. Turha tuosta on tonnia maksaa pajoille :)
Tuskinpa tuosta... kukaan minekään tonnia maksaa,
sitten voi joutua maksamaan jos siltä pajalta haluaa myös takuun työlle, kiritisti ja pyörät uusiksi se on se mikä maksaa
Mökkillä
'
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Nopeehopee kirjoitti:Tuohon olisi hyvä saada varmuus. Mutta en enkkufoorumeilta ole sellaista nähnyt.

Kasaaminen vielä kesken, eli ei olla päästy pyöräyttämään, mutta ketjun vaihto oli ihan peace of cake.
Rälläkällä vanha ketju poikki. Ei tarvii yhtään erikoistyökaluja.
vanhaan linkittämällä uusi tilalle, ketju yhteen, kampiakseli on sitten 180 astetta väärin mutta ilman kiristintä ketjua voi hyppyyttää nokkarattaiden yli. Kampiakselin merkki kohdilleen, nokkiin merkit paikalleen, kiristin kiinni ja muutama pyöräytys että merkit varmasti kohdillaan. Turha tuosta on tonnia maksaa pajoille :)
Hyvä jos tuolla tulee kuntoon. Menikö nokkaketjun kiristin hyvin paikalleen, se käytetty...?
Nopeehopee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 03.02.2020 13:11

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja Nopeehopee »

Ei kokeiltu vanhaa, laitettiin uusi kun sattui löytymään korjaamolta jossa ollaan autoa laittelemassa.

Tänään toivottavasti läjään ja starttaamaan... tietää jatkuuko projekti kasaamisella vai sitten kannen aukaisulla.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Nopeehopee kirjoitti:Ei kokeiltu vanhaa, laitettiin uusi kun sattui löytymään korjaamolta jossa ollaan autoa laittelemassa.

Tänään toivottavasti läjään ja starttaamaan... tietää jatkuuko projekti kasaamisella vai sitten kannen aukaisulla.
Hyvä niin, sillä tavalla taitaa se suositus ollakin että aina uusi kiristin. Tuossa aiemmassa viestissä ennakkotietona oli uutena osana vain ketju, siksi kysyin.
Nopeehopee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 03.02.2020 13:11

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja Nopeehopee »

E200kompressor kirjoitti:
Nopeehopee kirjoitti:Ei kokeiltu vanhaa, laitettiin uusi kun sattui löytymään korjaamolta jossa ollaan autoa laittelemassa.

Tänään toivottavasti läjään ja starttaamaan... tietää jatkuuko projekti kasaamisella vai sitten kannen aukaisulla.
Hyvä niin, sillä tavalla taitaa se suositus ollakin että aina uusi kiristin. Tuossa aiemmassa viestissä ennakkotietona oli uutena osana vain ketju, siksi kysyin.
Niin, oletuksenahan oli, että kun oli 4 hammasta jako hypännyt, niin täystuho olisi käynyt. Luin sen täältä foorumilta, että 1 hammas = labdavika, 2 hammasta = kuulee kolinaa, 3 hammasta = täystuho :D
Siksi aikomus testata mahdollisimman halvalla.
Nyt voi sanoa että onneksi sattui olemaan uusi kiristin saatavilla, ja se tuli laitettua, KOSKA lähti käyntiin ja kehrää kuin kissa!

Ihan knoppitietona, kun jako oli 4 pykälää väärin, niin puristuspaineet olivat tasaiset 12. Nyt mitattiin jako kohdillaan, tasaiset 9,5, joka netin mukaan taitaa olla aikalailla oikein.

Töiden jälkeen jatkamaan kasausta ja täytyy katsoa jääkö enää mitään koodeja & mitata päästöt.
Pieni hymy kyllä nousi naamalle kun "pelkällä" ketjun vaihdolla läksi pelaamaan -> menihän siinä meillä 20-30h kun ei tuollaista oltu koskaan tehty.
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla -> jako hypännyt

Viesti Kirjoittaja acparma »

Oliko tämä auto M111 koneella, kuvan perusteella? Luulin aluksi M271:ksi.

https://uppaa.fi/image/jMh" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 300 E -87 Aut.
Nopeehopee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 03.02.2020 13:11

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla -> jako hypännyt

Viesti Kirjoittaja Nopeehopee »

acparma kirjoitti:Oliko tämä auto M111 koneella, kuvan perusteella? Luulin aluksi M271:ksi.

https://uppaa.fi/image/jMh" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei muuten ole mitään hajua, mistä sen näkee?

Nyt mitä uskalsin kieputella katsastamattomana, käy ja kukkuu todella hyvin mutta poiston jälkeen jonkinajan päästä syttyy vikavalo ja ko koodit tulevat:

Https://uppaa.fi/image/jV9" onclick="window.open(this.href);return false;

Ilmamassamittari on suht uusi. Mitäs tekisin? Näyttäisikö star paremmin? Onko keyään Imatralta joka voisi lukea? :D
Nopeehopee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 03.02.2020 13:11

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla -> jako hypännyt

Viesti Kirjoittaja Nopeehopee »

UYJ-353, kiitos

Taitanee siis olla m271
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla -> jako hypännyt

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Nopeehopee kirjoitti:
acparma kirjoitti:Oliko tämä auto M111 koneella, kuvan perusteella? Luulin aluksi M271:ksi.

https://uppaa.fi/image/jMh" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei muuten ole mitään hajua, mistä sen näkee?

Nyt mitä uskalsin kieputella katsastamattomana, käy ja kukkuu todella hyvin mutta poiston jälkeen jonkinajan päästä syttyy vikavalo ja ko koodit tulevat:

Https://uppaa.fi/image/jV9" onclick="window.open(this.href);return false;

Ilmamassamittari on suht uusi. Mitäs tekisin? Näyttäisikö star paremmin? Onko keyään Imatralta joka voisi lukea? :D

kuvan testi on tehtyy 111 moottorila olevaan
Mökkillä
'
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla -> jako hypännyt

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

FinlandMerceds kirjoitti:
Nopeehopee kirjoitti:
acparma kirjoitti:Oliko tämä auto M111 koneella, kuvan perusteella? Luulin aluksi M271:ksi.

https://uppaa.fi/image/jMh" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei muuten ole mitään hajua, mistä sen näkee?

Nyt mitä uskalsin kieputella katsastamattomana, käy ja kukkuu todella hyvin mutta poiston jälkeen jonkinajan päästä syttyy vikavalo ja ko koodit tulevat:

Https://uppaa.fi/image/jV9" onclick="window.open(this.href);return false;

Ilmamassamittari on suht uusi. Mitäs tekisin? Näyttäisikö star paremmin? Onko keyään Imatralta joka voisi lukea? :D

kuvan testi on tehtyy 111 moottorila olevaan
Jep ja moottorikoodi on siis 111 981 eli 230Kompressor mutta auto C 180K joka taas on M271 moottori ja rekisterinumeron mukaan M271.946

Vikakoodin saa luotettavammin kun laittaa oikean moottorityypin testeriin.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla -> jako hypännyt

Viesti Kirjoittaja dealer »

Autocomin avuttomuus uudempien mersujen kanssa on ollut tiedossa, mutta että sillä pystyy testaamaan tyystin väärän moottorin tiedoilla näitä vanhempia, se on uutta :thumbdown:
oulaistenliikenne.fi
Nopeehopee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 03.02.2020 13:11

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla -> jako hypännyt

Viesti Kirjoittaja Nopeehopee »

Kiitos tuosta moottorityypin varmistuksesta, osaanpa valita oikean autocomiin :)

Täytyy siis tänään yrittää selvitellä noita koodeja, luen koodit vielä toisella testerillä
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla -> jako hypännyt

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

dealer kirjoitti:Autocomin avuttomuus uudempien mersujen kanssa on ollut tiedossa, mutta että sillä pystyy testaamaan tyystin väärän moottorin tiedoilla näitä vanhempia, se on uutta :thumbdown:

Ja moottorin lisäksi monia muitakin yksiköitä
vakkapa aivan eri jarrut mitä autossa on

tai jopa kokonna eri mallin
Mökkillä
'
Merkkeedes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 04.12.2020 02:58

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla -> jako hypännyt

Viesti Kirjoittaja Merkkeedes »

Olen nyt itse väsäillyt uuden jakopään omaan vm02 C180kompressoriin jossa M271 kiinne, puristus paineet aikalail tasaiset 14,1 baarii joka sylinterissä, mutta ongelmani on että se kävi hetken hienosti ja pystyi ajamaan mutta nyt ei tahdo lähteä käyntiin ollenkaan, hörähtelee käyntiin välillä ja käy sen muutaman sekunnin kuin unelma ja sitten hyytyy, välillä paukkuu vaikka ajotus merkit kohdillaan... Oliko sinulla tai kenelläkään muulla vastaavaa ongelmaa joka voisi auttaa? pikku hiljaa menee motivaatio tuohon ja tekee mieli välillä pistää paaliin😕
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla -> jako hypännyt

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Merkkeedes kirjoitti: Pe 04.12.2020 03:08 Olen nyt itse väsäillyt uuden jakopään omaan vm02 C180kompressoriin jossa M271 kiinne, puristus paineet aikalail tasaiset 14,1 baarii joka sylinterissä, mutta ongelmani on että se kävi hetken hienosti ja pystyi ajamaan mutta nyt ei tahdo lähteä käyntiin ollenkaan, hörähtelee käyntiin välillä ja käy sen muutaman sekunnin kuin unelma ja sitten hyytyy, välillä paukkuu vaikka ajotus merkit kohdillaan... Oliko sinulla tai kenelläkään muulla vastaavaa ongelmaa joka voisi auttaa? pikku hiljaa menee motivaatio tuohon ja tekee mieli välillä pistää paaliin😕
Kaikki sopeutukset tehty,
mitä koodeja *:ri sieltä löytää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Merkkeedes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 04.12.2020 02:58

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla -> jako hypännyt

Viesti Kirjoittaja Merkkeedes »

Koodinlukijan iskin kiinni ja näytti ensimmäistä lambda anturia, tosin en ole vielä vaihtanut sitä mutta luin toista viestiketjua ja siellä kerrottiin samallaiset oiseet kun mulla, voisi olla tuo polttoainesuoratin tai pumppu
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla -> jako hypännyt

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Öljyä lambdan johdonkuorten sisällä ja liittimissä?
Alkujaan tulee todennäköisimmin nokka-akseleiden säätimiltä.
Otappa Lambaadojen liittimet auki ja vilkaise.
Merkkeedes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 04.12.2020 02:58

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla -> jako hypännyt

Viesti Kirjoittaja Merkkeedes »

Vika löytyi, oli polttoainepumppu sen verta väljä niin vaihdoin uuteen ja nyt kehrää kuin kissa👍
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: C 180K w203 -03 ei käy kaikilla -> jako hypännyt

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Merkkeedes kirjoitti: To 17.12.2020 04:15 Vika löytyi, oli polttoainepumppu sen verta väljä niin vaihdoin uuteen ja nyt kehrää kuin kissa👍
Hyvä että pääsi niinkin halvalla. Polttoainepumpun käyttöikä lyhenee erittäin paljon jos ajaa tyhjäksi/lähes tyhjäksi koska pumpun voitelu tulee polttoaineesta eikä se kestä kuivana käyntiä.

Tuollaista on havaittu itärajan takaa tankkaajilla kun tankki ajetaan mahdollisimman tyhjäksi jotta saadaan maksimimäärä halpaa bensaa.

T. nimim. yhden pumpun hajottanut kuivakäynnillä kun piti saada tyhjäksi säilytysbensaa varten
Vastaa Viestiin