Vito W638 ja vikaa vikaa...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe 14.02.2020 21:12
Vito W638 ja vikaa vikaa...
Vito 112CDI vm. 2002 automaattilaatikolla. Eka Mersu tässä taloudessa eikä täällä muutenkaan asu mitään autotietäjiä.
Olisi jokunen kysymys:
1. Avaimien kaukosäätö ei toimi, patterikotelon kannessa on merkinä 6362, mutta sisällä oli nappiparistot 2025, eli ilmeisesti nuo 2025 siihen sopivat, kaksi kappalein?
2. Ohjaus on älyttömän raskas, ja nykii käännettäessä, siis todella raskas eli jossain on selvästi vikaa. Ohjaustehostin, hammastanko? Arvauksia kehiin
3. Jokaisen ajon jälkeen on irrotettava ratin alapuolisesta sulakekotelosta vasemman rivin alin sininen 15A -sulake, muuten ääni jää piippaamaan ja mittarivalot palamaan. Sulake näyttää ohjekirjan mukaan olevan f28, eli rele virtapiiri D+, rele ajovaloautomatiikka, jos siis oikein tulkitsen. Samanlaista ongelmaa tullut jollekin vastaan? Mistä mahtaa olla kyse? Takakontin lukko temppuilee, avaimella ei toimi kun ei saa edes avainta siihen lukkoon, eikä keskuslukitus muutenkaan taida pelittää.
Tässä nyt alkuun, etenkin nuo kohda 2 ja 3 häiritsevät ajoa aikalailla!
Olisi jokunen kysymys:
1. Avaimien kaukosäätö ei toimi, patterikotelon kannessa on merkinä 6362, mutta sisällä oli nappiparistot 2025, eli ilmeisesti nuo 2025 siihen sopivat, kaksi kappalein?
2. Ohjaus on älyttömän raskas, ja nykii käännettäessä, siis todella raskas eli jossain on selvästi vikaa. Ohjaustehostin, hammastanko? Arvauksia kehiin
3. Jokaisen ajon jälkeen on irrotettava ratin alapuolisesta sulakekotelosta vasemman rivin alin sininen 15A -sulake, muuten ääni jää piippaamaan ja mittarivalot palamaan. Sulake näyttää ohjekirjan mukaan olevan f28, eli rele virtapiiri D+, rele ajovaloautomatiikka, jos siis oikein tulkitsen. Samanlaista ongelmaa tullut jollekin vastaan? Mistä mahtaa olla kyse? Takakontin lukko temppuilee, avaimella ei toimi kun ei saa edes avainta siihen lukkoon, eikä keskuslukitus muutenkaan taida pelittää.
Tässä nyt alkuun, etenkin nuo kohda 2 ja 3 häiritsevät ajoa aikalailla!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
2. tarkista alkuun remmi, pumppu, öljytuplakupla kirjoitti:Vito 112CDI vm. 2002 automaattilaatikolla. Eka Mersu tässä taloudessa eikä täällä muutenkaan asu mitään autotietäjiä.
Olisi jokunen kysymys:
1. Avaimien kaukosäätö ei toimi, patterikotelon kannessa on merkinä 6362, mutta sisällä oli nappiparistot 2025, eli ilmeisesti nuo 2025 siihen sopivat, kaksi kappalein?
2. Ohjaus on älyttömän raskas, ja nykii käännettäessä, siis todella raskas eli jossain on selvästi vikaa. Ohjaustehostin, hammastanko? Arvauksia kehiin
3. Jokaisen ajon jälkeen on irrotettava ratin alapuolisesta sulakekotelosta vasemman rivin alin sininen 15A -sulake, muuten ääni jää piippaamaan ja mittarivalot palamaan. Sulake näyttää ohjekirjan mukaan olevan f28, eli rele virtapiiri D+, rele ajovaloautomatiikka, jos siis oikein tulkitsen. Samanlaista ongelmaa tullut jollekin vastaan? Mistä mahtaa olla kyse? Takakontin lukko temppuilee, avaimella ei toimi kun ei saa edes avainta siihen lukkoon, eikä keskuslukitus muutenkaan taida pelittää.
Tässä nyt alkuun, etenkin nuo kohda 2 ja 3 häiritsevät ajoa aikalailla!
Mökkillä
'
'
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
3.
Ku sulakkeen laittaa takas ni jatkuuko se piippaus/valot tjsp?
Ku sulakkeen laittaa takas ni jatkuuko se piippaus/valot tjsp?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe 14.02.2020 21:12
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Piippaus loppuu, kun sulake on pois ei toimi mittaristo jne. eli nopeusmittarikin pysyy nollassa mikä on hankalaa niin että on se aina takaisin laitettava ajoon lähtiessä.
Niin ja Webasto lähtee käyntiin mutta syö akusta virrat eli jokin vika siinäkin on.
Niin ja Webasto lähtee käyntiin mutta syö akusta virrat eli jokin vika siinäkin on.
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Lähtisin ensin katsomaan onko rele K26 ehjä. Releen ollessa jännitteettömänä nastojen 30 sekä 87a välillä pitäisi johtaa ja 30 sekä 87 ei johtaa.tuplakupla kirjoitti:Piippaus loppuu, kun sulake on pois ei toimi mittaristo jne. eli nopeusmittarikin pysyy nollassa mikä on hankalaa niin että on se aina takaisin laitettava ajoon lähtiessä.
Niin ja Webasto lähtee käyntiin mutta syö akusta virrat eli jokin vika siinäkin on.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Raskas ohjaus voi johtua siitä, että jompikumpi tai molemmin puolin iskarien yläpään laakerit jumittaa. Ensi hätään helppo korjaus on ujuttaa pitkällä pillillä sprayvaseliinia tai vaikkapa ihan tavallista crc:tä sinne laakerille.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe 14.02.2020 21:12
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Kiitos, onko tuo K26 sama kuin manuaalin sulakelistassa f26?
Mittarivalot pitää myös korjata, vain nopeusmittarin kohdalla on valaistus no mutta kunhan saa ensin nuo pari kiireisempää
Mittarivalot pitää myös korjata, vain nopeusmittarin kohdalla on valaistus no mutta kunhan saa ensin nuo pari kiireisempää
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Mites pitkään pidät webastoa päällä..ei kai sulla ole akku jo huono?
Tosin agm taitaa olla suositus aina jos webasto on käytössä...nimittäin ali jännite ja lyhyt ajo niin heikentää akun ja on sitten auton eletroniikassa ongelmia.
Tosin agm taitaa olla suositus aina jos webasto on käytössä...nimittäin ali jännite ja lyhyt ajo niin heikentää akun ja on sitten auton eletroniikassa ongelmia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe 14.02.2020 21:12
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Auto tuli meille vasta, en ole käyttänyt Webastoa, edellinen omistaja sanoi että se käynnistyy mutta tyhjentää akun.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe 14.02.2020 21:12
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Millaiset polttimot mittaristossa ja kuinka monta pitää ostaa, samalla vaihtaa kaikki sitten, ei ledejä. Onko noissa erikseen ne silikonihatut jotka tekee sen värin? Onko millainen homma korjata? Keskikonsolissa näyttää paremmin tuikkivan valoja.
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
2. Ohjaus on älyttömän raskas, ja nykii käännettäessä, siis todella raskas eli jossain on selvästi vikaa. Ohjaustehostin, hammastanko? Arvauksia kehiin
Arvauksena tähän aiemmin mainittujen seikkojen lisäksi:
Ohjausakselin (risti)nivel saattaa olla finaalissa aiheuttaen nykimistä/takertelua.
Arvauksena tähän aiemmin mainittujen seikkojen lisäksi:
Ohjausakselin (risti)nivel saattaa olla finaalissa aiheuttaen nykimistä/takertelua.
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
f26 lienee on sulake. K26 rele.tuplakupla kirjoitti:Kiitos, onko tuo K26 sama kuin manuaalin sulakelistassa f26?
Mittarivalot pitää myös korjata, vain nopeusmittarin kohdalla on valaistus no mutta kunhan saa ensin nuo pari kiireisempää
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe 14.02.2020 21:12
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Googletellut noita mittarivalojen polttimoita että millaisia ovat ja kuinka monta mutta ei ole vielä Vitoon ohjetta kohdalle osunut.
Luin ohjekirjan läpi ja taitaa olla vikaa hehkussakin koska käynnistämisen jälkeen hehkutuksen merkkivalo jää joksikin aikaa palamaan, ja manuaalin mukaan silloin on jossain vikaa. Kunhan pääsee korjaamaan, asia kerrallaan...
Luin ohjekirjan läpi ja taitaa olla vikaa hehkussakin koska käynnistämisen jälkeen hehkutuksen merkkivalo jää joksikin aikaa palamaan, ja manuaalin mukaan silloin on jossain vikaa. Kunhan pääsee korjaamaan, asia kerrallaan...
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
1. Nuo mainitsemasi paristot, eli 2kpl 2025 ovat oikeat.tuplakupla kirjoitti:Vito 112CDI vm. 2002 automaattilaatikolla. Eka Mersu tässä taloudessa eikä täällä muutenkaan asu mitään autotietäjiä.
Olisi jokunen kysymys:
1. Avaimien kaukosäätö ei toimi, patterikotelon kannessa on merkinä 6362, mutta sisällä oli nappiparistot 2025, eli ilmeisesti nuo 2025 siihen sopivat, kaksi kappalein?
2. Ohjaus on älyttömän raskas, ja nykii käännettäessä, siis todella raskas eli jossain on selvästi vikaa. Ohjaustehostin, hammastanko? Arvauksia kehiin
3. Jokaisen ajon jälkeen on irrotettava ratin alapuolisesta sulakekotelosta vasemman rivin alin sininen 15A -sulake, muuten ääni jää piippaamaan ja mittarivalot palamaan. Sulake näyttää ohjekirjan mukaan olevan f28, eli rele virtapiiri D+, rele ajovaloautomatiikka, jos siis oikein tulkitsen. Samanlaista ongelmaa tullut jollekin vastaan? Mistä mahtaa olla kyse? Takakontin lukko temppuilee, avaimella ei toimi kun ei saa edes avainta siihen lukkoon, eikä keskuslukitus muutenkaan taida pelittää.
Tässä nyt alkuun, etenkin nuo kohda 2 ja 3 häiritsevät ajoa aikalailla!
2. Jos apulaitehihna on kunnossa, tarkista tehostimen nestetaso (säiliö heti syylärin takana). Vikaa voi olla myös kääntölaakereissa.
3. Omassa Vitossa sulake f28 on penkin jalustassa, ja liittyy mainitsemiisi kohtiin. Kyseessä siis rele K89, ajovaloautomatiikkaa ei kaikissa malleissa ole. Ratin alla on vain sulakkeet 1 - 18, useimmiten nuo kolme viimeistä ovat vain varalla. Niistä vasemmalla alin on f9, jonka takana ovat varoitusvilkku, kello ja kierroslukumittari (näin yleensä). Oikealla alin (mikäli kolme viimeistä puuttuvat) on f15, joka kattaa sumuvalot.
Se piippailu voi liittyä myös bulb checkiin, eli järjestelmä tarkkailee auton ulkovalojen polttimoiden hehkulankojen kuntoa. Takakontin lukkosylinteri jumittuu suolasumussa, se tarvitsee toimiakseen hellää huoltoa.
Summa summarum; vikakoodien luku auttaisi eteenpäin ainakin tuon hehkuvalon osalta. Ja muutenkin voi siitä olla apua.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe 14.02.2020 21:12
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Vikakoodin luku edessä jahka korjaaja ehtii. Lisäksi hehkutuksen merkkivalo syttyy uudestaan käynnistyksen jälkeen ja jää palamaan noin 30 sekunniksi eli jokin vika lienee.
Huomasin että sumuvalojen keinukytkimessäkin saattaa olla vika joka on yhteydessä tuohon sulakejuttuun ja äänen päälle jäämiseen, vaikka keinukytkin on keskiasennossa eli minkään sumuvalon ei pitäisi palaa, näyttää oikealla edessä jokin valo palavan silloinkin jos virrat ovat päällä.
Nämä muutamat jutut kun saa selvitettyä niin hyvä, muutenhan tuolla on ihan mukava ajella
Huomasin että sumuvalojen keinukytkimessäkin saattaa olla vika joka on yhteydessä tuohon sulakejuttuun ja äänen päälle jäämiseen, vaikka keinukytkin on keskiasennossa eli minkään sumuvalon ei pitäisi palaa, näyttää oikealla edessä jokin valo palavan silloinkin jos virrat ovat päällä.
Nämä muutamat jutut kun saa selvitettyä niin hyvä, muutenhan tuolla on ihan mukava ajella
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Hekurikki 1 tai useampiatuplakupla kirjoitti: Lisäksi hehkutuksen merkkivalo syttyy uudestaan käynnistyksen jälkeen ja jää palamaan noin 30 sekunniksi eli jokin vika lienee.
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe 14.02.2020 21:12
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Siis hehkutulppa? Onko vaikea vaihtaa, kaikki kai kannattaa vaihtaa kerralla? Haittaako moottoria jos ajaa tuollaisen vian kanssa?
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
En tiä onko vitossa ahdas mutta ei muuten mikään vaikee. Ei periaatteessa haittaa, mutta mitä kauemmin on tulppa pimeenä, sitä lujempaa se sinne pikeytyy kiinni ja katkeamisvaara kasvaa. Itte oon vaihdellu sitä mukaa kun on hajonnu, menny kymmeniäkin tuhansia ennen ku on seuraava hajonnu
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Tiedä sitten haitta tai ei mutta tiedossa muutamiakin cdi koneisia millä ajettu vuosia/100tkm osa hehkuista pimeinätuplakupla kirjoitti:Siis hehkutulppa? Onko vaikea vaihtaa, kaikki kai kannattaa vaihtaa kerralla? Haittaako moottoria jos ajaa tuollaisen vian kanssa?
ilman sen kumpempia vaivoja, ainoana erona pientä epätasisutta pakksa starteissa
Mökkillä
'
'
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Tuollaista vikaa oli omassa Vitossa, ainakin kostealla kelillä/sateella. Joskus paloivat myös takavalot (kaikki) ja jompikumpi etuparkeista. Syy löytyi vetokoukun maadoituspisteestä runkopalkkiin, oli yllättäen ruostetta välissä. Laitoin siihen haponkestävän ruuvin ja uudet tähtiprikat. Syy voi myös olla verokoukun pistorasiassa, alustassa kulkevassa johtosarjassa yms.. Toki myös siinä katkaisijassa, itselläni on kokeiluja varten erinäisiä Viton osia. Jos nimittäin syy ei mittailemalla selviä, eikä kaikista jää mitään vikakoodiakaan.tuplakupla kirjoitti:Huomasin että sumuvalojen keinukytkimessäkin saattaa olla vika joka on yhteydessä tuohon sulakejuttuun ja äänen päälle jäämiseen, vaikka keinukytkin on keskiasennossa eli minkään sumuvalon ei pitäisi palaa, näyttää oikealla edessä jokin valo palavan silloinkin jos virrat ovat päällä.
Nämä muutamat jutut kun saa selvitettyä niin hyvä, muutenhan tuolla on ihan mukava ajella
Onhan sillä mukava ajella, itse olen tykännyt.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe 14.02.2020 21:12
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Sen verran päivitystä että auto nyt korjaamolla ja kohta työn alla. Ohjaus ei muuten myöskään palauta, saa nähdä mikä tulee viaksi sen kanssa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe 14.02.2020 21:12
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Tämä askarruttaa vielä... "Jokaisen ajon jälkeen on irrotettava ratin alapuolisesta sulakekotelosta vasemman rivin alin sininen 15A -sulake, muuten ääni jää piippaamaan ja mittarivalot palamaan. Sulake näyttää ohjekirjan mukaan olevan f28, eli rele virtapiiri D+, rele ajovaloautomatiikka, jos siis oikein tulkitsen."
Piippaus loppui kun irrotti ovivalon johdon, mutta mittarivalot jäävät yhä päälle, ja jos sulake ei ole paikoillaan niin ei toimi nopeusmittari jne.
Autoa korjaava ei tiedä miten edetä asiassa, onko ideoita?
Vikakoodit luettu ja ilmoitus hehkutulpista ja ilmamassamittarista. Hehkutulppien vaihtoa varten pitää kuulemma purkaa paljon, ja kun auto käynnistyy hyvin niin onko isokin riski olla puuttumatta tulppiin? Huolestuttaa sekin jos niitä ei saa ehjinä irti...
Etuiskareiden yläosan laakereissa vikaa, voiko pelkästään se aiheuttaa tuon jäykän ja palauttamattoman ohjauksen?
Menossa on vaihto peltivanteista aluvanteisiin (ei orkkisaluvanteet) ja samat pultit eivät käy kun ovat liian lyhyet, yllättävän vaikea on löytää sopivia pyöränpultteja järkihintaan...
Piippaus loppui kun irrotti ovivalon johdon, mutta mittarivalot jäävät yhä päälle, ja jos sulake ei ole paikoillaan niin ei toimi nopeusmittari jne.
Autoa korjaava ei tiedä miten edetä asiassa, onko ideoita?
Vikakoodit luettu ja ilmoitus hehkutulpista ja ilmamassamittarista. Hehkutulppien vaihtoa varten pitää kuulemma purkaa paljon, ja kun auto käynnistyy hyvin niin onko isokin riski olla puuttumatta tulppiin? Huolestuttaa sekin jos niitä ei saa ehjinä irti...
Etuiskareiden yläosan laakereissa vikaa, voiko pelkästään se aiheuttaa tuon jäykän ja palauttamattoman ohjauksen?
Menossa on vaihto peltivanteista aluvanteisiin (ei orkkisaluvanteet) ja samat pultit eivät käy kun ovat liian lyhyet, yllättävän vaikea on löytää sopivia pyöränpultteja järkihintaan...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe 14.02.2020 21:12
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Niin ja onko tosiaan joku vaihtanut mittaristoon polttimot, että minkälaisia ovat? Kun avaa niin tietää mutta voisi tilata muiden osien kanssa jo etukäteen jos tietäisi määrän ja polttimoiden tarkan tyypin. Ja juu ei ledejä.
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Aluvanteissa löytyy todella monenlaista pultin valintaan liittyvää muuttujaa. Eli onko kartio- vaiko pallokannalle, ja pituudessakin on variaatioita. Ellei alkuperäisiä ko. vanteelle olevia pultteja ole tallessa, niin pultti saisi tulla max 20 mm ulos vanteen laipasta. Muuten tulee ongelmia käsijarrukenkien kanssa, toki liian pitkistä saa esim. rälläkällä pätkän pois.tuplakupla kirjoitti:Menossa on vaihto peltivanteista aluvanteisiin (ei orkkisaluvanteet) ja samat pultit eivät käy kun ovat liian lyhyet, yllättävän vaikea on löytää sopivia pyöränpultteja järkihintaan...
Omassa Vitossa on kolmet aluvanteet (15-, 16- ja 17 tuumaiset), näistä viimeksi mainituille auto on myös muutoskatsastettu henkilöauton renkaille. Ja näissä tarvitaan kahta eripituista pulttia (lisäksi vielä varapyörä peltivanteella). Viton 5-reikäisen alkuperäisvanteen pultin pituus on 74mm, näin ollen pultteja on käytössä 45 kpl.
Mikä sitten on järkihinta, senhän jokainen saa arvioida itse. Pultteja löytyy esim. purkaamoista, Motonetista jne.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe 14.02.2020 21:12
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Sepä siinä onkin kun en tiedä käyvätkö nuo alkuperäisille aluvanteille tarkoitetut pultit, juurikin 74mm pitkät. Advantin aluvanteet olisi tulossa kesärenkaisiin mutta pultit tuntuvat olevan vaikea löytää. Motonetissä on mutta lähes 6e kappale niin ei.... purkaamoissakaan ei tunnu olevan ainakaan netin kautta löytyvissä.
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Tarkista ensin se vanteessa oleva pultinreiän istukka; onko suora viistepinta eli kartio. Tai sitten se on kovera, eli sille pallokantaiselle pultille tarkoitettu. Monissa muissakin mersuissa on samanlaisia M14x1,5 pultteja, ei yksin Vitoissa.tuplakupla kirjoitti:Sepä siinä onkin kun en tiedä käyvätkö nuo alkuperäisille aluvanteille tarkoitetut pultit, juurikin 74mm pitkät. Advantin aluvanteet olisi tulossa kesärenkaisiin mutta pultit tuntuvat olevan vaikea löytää. Motonetissä on mutta lähes 6e kappale niin ei.... purkaamoissakaan ei tunnu olevan ainakaan netin kautta löytyvissä.
Jos niissä Advantin vanteissa on noilhin omistamiisi pultteihin sopiva istukka (huomioi myös se vanteen keskireuän sopivuus Viton pyörännapaan), tarvitsee enää tsekata vain pultin pituus. Pistäpä se pultti reikäänsä, ja mittaa laipan puolelta esiin tulevan osan pituus. Se saa siis olla noin 20 mm, ja siitäkin mitasta on oltava vähintään 15 mm:n verran kierrettä. Eli toisinsanoen tuo mitta sisältää takajarrulevyn paksuuden + noin 12 mm pyörännavalle. Etujarruissa pituus ei ole niin kriittinen kuin takana, jossa ovat ne käsijarrukengät.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe 14.02.2020 21:12
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: Vito W638 ja vikaa vikaa...
Polttimot ovat Partsin mukaan 12V/1,2W, myös 1,5 wattisia näyttäisi olevan. Esimerkiksi laitan vaikka nämä tiedot:tuplakupla kirjoitti:Niin ja onko tosiaan joku vaihtanut mittaristoon polttimot, että minkälaisia ovat? Kun avaa niin tietää mutta voisi tilata muiden osien kanssa jo etukäteen jos tietäisi määrän ja polttimoiden tarkan tyypin. Ja juu ei ledejä.
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/ ... 8Y/54/500/" onclick="window.open(this.href);return false;
Olettaisin kyseessä olevan nuo 953 lopuisella numerolla olevat, ainakin noilla on korvattu vanhemmat.
Luulisi löytyvän ihan autosähkö-/autotarvikeliikkeistäkin.
Itse vaihdoin edelliseen Vitooni pelkästään sen polttimo-osan, noita 1,2 wattisia löytyy Tokmannistakin. Tähän nykyiseen ei ole (vielä) ollut vaihtotarvetta, hyllyssä on kuitenkin jo valmiina. Polttimoiden määräksi Parts ilmoittaa NB, eli tarpeen mukaan.
Varaosanumero noille on siis: N 000000 000953
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe 14.02.2020 21:12