E240 W211 -02 alapallon vaihto
E240 W211 -02 alapallon vaihto
Katsuri hylkäsi väljän alapallon vuoksi. Mitä nivelen vaihto kustantaa noin?
Meneekö koko tukivarsi myös uusiksi?
Meneekö koko tukivarsi myös uusiksi?
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
W124 300TD -92
W211 240 -02
Re: E240 W211 -02 alapallon vaihto
tilasin vaihdon, 150€ osineen, ei paha.
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
W124 300TD -92
W211 240 -02
Re: E240 W211 -02 alapallon vaihto
dealer kirjoitti:15-20 minuuttia, pelkkä nuppi.
Mainitussa ajassa auto on siis ajettu pihalta nosturille tai tunkattu, irroitettu pyörä, alatukivarsi tuettu... vaihdettu pallo
... puhdistettu työkalut paikalleen, ajettu auto ulos.
Eli jos tuntiveloitus on 75€; asiakkaan kannalta parhaassa tapauksessa alapallovaihtotyön hinta on 18,75€. Huonoimmassakin 25€.
Re: E240 W211 -02 alapallon vaihto
Kyllä siinä ajassa vaihtuu alapallonivel jos minä teen oikeilla työkaluilla. Tosin työkalut eivät sotkeennu niin että niitä tarvitsisi puhdistaa joka vaihdon välissä.ido59 kirjoitti:dealer kirjoitti:15-20 minuuttia, pelkkä nuppi.
Mainitussa ajassa auto on siis ajettu pihalta nosturille tai tunkattu, irroitettu pyörä, alatukivarsi tuettu... vaihdettu pallo
... puhdistettu työkalut paikalleen, ajettu auto ulos.
Eli jos tuntiveloitus on 75€; asiakkaan kannalta parhaassa tapauksessa alapallovaihtotyön hinta on 18,75€. Huonoimmassakin 25€.
Auto nosturille, pyörä irti, alapallon mutteri irti, vetäjällä kartio irti, nivelen ulosvetäjä paikoilleen ja 5-10 sekunnin painallus pulttipyssyn liipaisimesta. Uusi nuppi reiälle ja sama rääpäisy pulttikoneella, vääntää alapallon tapin reikään ja mutteri kiinni.
Pyörä paikalleen ja auto alas, työkalut pakkiin. Muutaman sata kun vaihtaa niin ei tarvitse hirveästi pohtia mitä tehdä milloinkin.
Millä tavalla tukisit alatukivartta 211:n alapalloa vaihdettaessa ja miksi ? Vai tarkoitatko tukemisella sitä vaihetta kun mutteria kiristetään, ettei tappi pyöri ?
Miksi ajattelet että vaihtotyön hinta olisi 18,75 euroa, jos joku yrittää auttaa kysyjää kertomalla minkä verran remontissa suunnilleen menee aikaa jos sen tekee joku joka osaa ?
oulaistenliikenne.fi
Re: E240 W211 -02 alapallon vaihto
Eka kirjoittaja kysyi mitä kustantaa ja ido aika hyvin haarukoi tuntiveloitusta. Ei selvinnyt kuinka paljon dealerin työpaikalla asiakkaalta veloitetaan tuosta nivelen vaihdosta?
Re: E240 W211 -02 alapallon vaihto
Enpä muista onko vaihdolle määritelty kiinteää hintaa, mutta joitain kymppejä...
oulaistenliikenne.fi
Re: E240 W211 -02 alapallon vaihto
No nyt on alapallo vaihdettu, sitä vaan pienessä päässäni mietin että jos autolla
on ajettu 130tkm niin joko siihen pitää ko nivel vaihtaa?
on ajettu 130tkm niin joko siihen pitää ko nivel vaihtaa?
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
W124 300TD -92
W211 240 -02
Re: E240 W211 -02 alapallon vaihto
Kilometrit ei kerro mitään kulumisesta vaan käyttö, esim ajetaanko edestakaisin mukulakiviä päivätpitkät vai tasaista maantietä tms. Ikämyös tulee kyseeseen koska rasvakin menee huonoksi mitä siellä todellävähän on voitelemassa.jounir kirjoitti:No nyt on alapallo vaihdettu, sitä vaan pienessä päässäni mietin että jos autolla
on ajettu 130tkm niin joko siihen pitää ko nivel vaihtaa?
Re: E240 W211 -02 alapallon vaihto
Onhan se tietty niinkin. Kutonen nokalla niin ehkä vähän enemmän painoakin.
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
W124 300TD -92
W211 240 -02
Re: E240 W211 -02 alapallon vaihto
Ja vielä jos tehostettua ohjausta pyörittelee asfaltilla tai soralla paikallaan ollessa moottorin käydessä.
Vähä sama jos etu-tai 4-vetoisessa vedättelee ohjaus linkussa niin voi varautua vetoakselin ulompien nivelten remonttiin.
Vähä sama jos etu-tai 4-vetoisessa vedättelee ohjaus linkussa niin voi varautua vetoakselin ulompien nivelten remonttiin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969