w201 koriin om605tbo
w201 koriin om605tbo
Elikkäs tarkoituksenani ois laittaa tuommonen 2.5l om605 turbomoottori manuaalilaatikon kanssa om601 tilalle tenavaan. Mikä laatikko ja kytkin olisi kestävä ja edullinen? Tarkoitus ois joku 250heppaa aluksi ottaa. Sen tiedän että jarrut ja vakaajantangot pitää olla isommat. Mistä niitä semmosia vertailulappuja saan, kun tarkoituksena olisi verrata 2,6l bensaan. Entä miten tuo kun mulla ei oo abseja tossa kopassa, niin pitääkö semmoset olla kun tietyn tehorajan yli mennään? Vähäpäästöisyydestä kävin konttorilta kysymässä niin meinasivat, että kaikista yli 80vm autoista pitää ottaa päästöt... ja mun on 87vm. Niin että pitäskö mun miten sitä vähäpäästöisyys asiaa lähestyä? Sähköistä vielä sen verran että tarviiko jotain riisua pois tai lisätä?...
Olen valmis vastaanottamaan kaiken tiedon!
Olen valmis vastaanottamaan kaiken tiedon!
Re: w201 koriin om605tbo
Eikös se riitä jos vakiona katsastat moottorin ja se on uudemmasta niin pitäisi sen puolesta mennä heittämällä kun perus päästö testi kuin katsastuksessa.
Vertailu kohta pitää olla ja toi onkin suurin jos nyt ei cossun osia sitten vaadita mutta se ei taida olla mikään tehtaan vaan amg pajan tekele.
Toi vaihdelaatikko on hankala juttu...haluatko automaatin vai manuaalin?
Tietääkseni 6-vaihteiset manut kestää paremmin voimaa tai sitten isojen m103 manuaalit...mutta kaikenhan saa rikki ...kestävin olisi mutta tieten kallein bemarin aski mutta sitten saa kertoa kahdella ton tehon tarpeen.
Orkkis askit joista kerroin kestää kyllä koska näitten käytössä ollan jo 200hepan tuntumissa vaikka vääntöhän se määrää pitkälti.
Toi perän vaihto on myös mikä pitää selvittää ja usein tollasen dieselin perästä se vaaditaan koska koko pakettina ne yleensä vaaditaan kun ne on yhteydessä kierroslukuun ja päästöihin...no toi turbon koneisissa ei sitten enää ole abs anturia perässä mutta tokko tuota vaaditaan koska siskoni mustangissa -05 ei myöskään ole ja oisko sitten uudemmissa pakollinen mutta kysy se.
Tutkiko jo projekti ja turbo osioiden jutut kun siellä on tehty tollasia ja katso myös w124 rakennukset myös koska ne on samoja vuosimalleja ja komponetteja joita voi tehdyn työn osalta verrata...koneetkin suht samoja joita käytetty...myös näissä ei voida käyttää erikois mallien vertaisuus pohjaa koska 4.2 ja 5.0 koneiset on viritys pajojen tekeleitä.
Vertailu kohta pitää olla ja toi onkin suurin jos nyt ei cossun osia sitten vaadita mutta se ei taida olla mikään tehtaan vaan amg pajan tekele.
Toi vaihdelaatikko on hankala juttu...haluatko automaatin vai manuaalin?
Tietääkseni 6-vaihteiset manut kestää paremmin voimaa tai sitten isojen m103 manuaalit...mutta kaikenhan saa rikki ...kestävin olisi mutta tieten kallein bemarin aski mutta sitten saa kertoa kahdella ton tehon tarpeen.
Orkkis askit joista kerroin kestää kyllä koska näitten käytössä ollan jo 200hepan tuntumissa vaikka vääntöhän se määrää pitkälti.
Toi perän vaihto on myös mikä pitää selvittää ja usein tollasen dieselin perästä se vaaditaan koska koko pakettina ne yleensä vaaditaan kun ne on yhteydessä kierroslukuun ja päästöihin...no toi turbon koneisissa ei sitten enää ole abs anturia perässä mutta tokko tuota vaaditaan koska siskoni mustangissa -05 ei myöskään ole ja oisko sitten uudemmissa pakollinen mutta kysy se.
Tutkiko jo projekti ja turbo osioiden jutut kun siellä on tehty tollasia ja katso myös w124 rakennukset myös koska ne on samoja vuosimalleja ja komponetteja joita voi tehdyn työn osalta verrata...koneetkin suht samoja joita käytetty...myös näissä ei voida käyttää erikois mallien vertaisuus pohjaa koska 4.2 ja 5.0 koneiset on viritys pajojen tekeleitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 koriin om605tbo
Vertailulappu voidaan tehdä, heitä yyveellä jos tarvetta.
Muutoskatsastukseen liittyvät asiat on minulla aika hyvin tiedossa.
Vähäpäästöisyysasiassa ei ongelmaa, vain normaali pakokaasutesti tehdään.
ABSit pitäisi periaatteessa olla jos vertailuautona 2,6 eikä ihan alkupään malli, mutta konttorikohtaista vaihtelua on.
Muutoskatsastukseen liittyvät asiat on minulla aika hyvin tiedossa.
Vähäpäästöisyysasiassa ei ongelmaa, vain normaali pakokaasutesti tehdään.
ABSit pitäisi periaatteessa olla jos vertailuautona 2,6 eikä ihan alkupään malli, mutta konttorikohtaista vaihtelua on.
oulaistenliikenne.fi
Re: w201 koriin om605tbo
Tarkoituksena ois kyllä ihan kunnon elementit yms laittaa niin ei taida päästöistä mennä läpi jos täytyy ottaa. Abseja ei kyllä jaksais alkaa asentaan, niin mihinköhän kannattaisi verrata (moottori ja vuosimalli) ?
Re: w201 koriin om605tbo
Katsasta se ensin vakio kamoilla ja sitten vasta virittelet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 koriin om605tbo
Ei se siitä ole kiinni mihin verrataan, ABSien osalta.
oulaistenliikenne.fi
Re: w201 koriin om605tbo
Alkupään cossutkin tuli ilman abs-jarruja. Pitäisi käydä verrokista.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: w201 koriin om605tbo
Abs jarrut on kaiketi pakolliset jostain 2010 alkaen koska siskon -05 mussessa ei ole ja ei tartte olla....vuosi luvusta en ole aivan varma milloin ne on pakolliset mutta katsuri jotain sanoi niistä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 koriin om605tbo
Mustangiinko tässä nyt moottoria vaihdetaan vai W201-koriseen mersuun ?
Tuolta voi katsoa missä W201 malleissa on ollut vakiona ABS sen ikäisessä autossa mikä projektina kenelläkin on:
http://www.baureihe201.de/W201/technik.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja edelleen, konttorikohtaista miten tarkkana ovat asiassa. Pettymyksiä kuitenkin turha ottaa tieten tahtoen vastaan...
Tuolta voi katsoa missä W201 malleissa on ollut vakiona ABS sen ikäisessä autossa mikä projektina kenelläkin on:
http://www.baureihe201.de/W201/technik.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja edelleen, konttorikohtaista miten tarkkana ovat asiassa. Pettymyksiä kuitenkin turha ottaa tieten tahtoen vastaan...
oulaistenliikenne.fi
Re: w201 koriin om605tbo
Kyllä se isoillakin elementeillä menee päästöistä läpi. Päästöt mitataan paikallaan eikä jolloin turbo ei herää eikä syöttömääräkään siksi nouse mahdottomaksi.190st606 kirjoitti:Tarkoituksena ois kyllä ihan kunnon elementit yms laittaa niin ei taida päästöistä mennä läpi jos täytyy ottaa. Abseja ei kyllä jaksais alkaa asentaan, niin mihinköhän kannattaisi verrata (moottori ja vuosimalli) ?
Re: w201 koriin om605tbo
Mistä kaikista passaa perämurikka w201seen ja mahdollisesti vetarit myös? Johonkin sellaiseen sitä pitäis melkee verrata, jossa ei oo abseja. Eteen ois tulossa w124 300tdt etujarrut ja tanko. Se ei varmaan haittaa jos on verrokkia paremmat jarrut yms? Taakse pitäis kans löytää, mutta ei kyllä mikään kiire oo.
Re: w201 koriin om605tbo
Hommaat sinne 320 moniventtiilibensan jarrut tai 400/420 koneisen. Siis 124 koppaisesta.190st606 kirjoitti:Mistä kaikista passaa perämurikka w201seen ja mahdollisesti vetarit myös? Johonkin sellaiseen sitä pitäis melkee verrata, jossa ei oo abseja. Eteen ois tulossa w124 300tdt etujarrut ja tanko. Se ei varmaan haittaa jos on verrokkia paremmat jarrut yms? Taakse pitäis kans löytää, mutta ei kyllä mikään kiire oo.
Noi 300tdt jarrut ei kovin pitkälle riitä. Perä käy 124 koppaisesta takakannen vaihdolla.
Vetoakselit käy lukollisesta perästä 124 koppaisesta jos laitat itsellesi avoimen perän.
Jos tulee lukkoperä niin sitten 201 koppaisen vetarit tai löytyiköhän myös 202 kopasta oikean mittaista akselia?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: w201 koriin om605tbo
Todetaanpas se että tenavaan saa toki laillisesti noin 250hp - kun on 16 venttiilisen alusta ja jarrut.
Mutta yhtään absitonta runkonumeroa ei ole tiedossa 16 venttiilisistä. Joten ABS on aikalailla pakko. 2.6 litraiseen verratessa saa tehoja olla 166hp ja niistä on suomessakin kuulema absittomia nähty. Mutta en minä.
250hp tarvitsee vaihdella myös etunavat.
Mutta yhtään absitonta runkonumeroa ei ole tiedossa 16 venttiilisistä. Joten ABS on aikalailla pakko. 2.6 litraiseen verratessa saa tehoja olla 166hp ja niistä on suomessakin kuulema absittomia nähty. Mutta en minä.
250hp tarvitsee vaihdella myös etunavat.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: w201 koriin om605tbo
Yleensä hyväksyvät 2,6 mallisarjan tehokkaimmaksi jolloin 166hv +20%.
ABSittomia 2,6 on tehty hetken mallisarjan alussa, mutta eivätpä välttämättä hyväksy vertailuajoneuvoksi jos aihio on uudempi...
ABSittomia 2,6 on tehty hetken mallisarjan alussa, mutta eivätpä välttämättä hyväksy vertailuajoneuvoksi jos aihio on uudempi...
oulaistenliikenne.fi
Re: w201 koriin om605tbo
Sehän se näissä on erikoista että hyvällä tuurilla voi saada joltain inssiltä hyväksymisen esim 166+20% tai ettei abseja.dealer kirjoitti:Yleensä hyväksyvät 2,6 mallisarjan tehokkaimmaksi jolloin 166hv +20%.
ABSittomia 2,6 on tehty hetken mallisarjan alussa, mutta eivätpä välttämättä hyväksy vertailuajoneuvoksi jos aihio on uudempi...
Periaatteessa kerran hyväksyttyä ei voi hylätä sen jälkeen. Mutta kun muistaa että ollaan $uomessa...
Kuustoistavenasia on tehty kuulema muutamia ilman absia mutta en enää löydä sillekkään mitään faktaa mistään.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: w201 koriin om605tbo
Onkohan 87vm 2.6 tehty ilman abseja? Ens talvena ois tarkoitus laittaa muutoskatastusta varten kaikki, pihalta kyllä löytyy varaosa auto josta absit sais mutta taitaa olla aikakova homma.dealer kirjoitti:Yleensä hyväksyvät 2,6 mallisarjan tehokkaimmaksi jolloin 166hv +20%.
ABSittomia 2,6 on tehty hetken mallisarjan alussa, mutta eivätpä välttämättä hyväksy vertailuajoneuvoksi jos aihio on uudempi...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma 13.04.2020 19:35
Re: w201 koriin om605tbo
ajattelin vielä täältäpäin rueta varmistelemaan kun autona toimii alkuperäinen w201 2.5l Turbodiesel vm.92 elikkäs pystynkö vaihtamaan autoon isompaa turboa? laittamaan kuuleria? isompaa pumppua? kuuluuko auto ns. vähäpäästöisiin, kun siitä en vieläkään oikeen saa selvyyttä on molempia vastauksia annettu kiitos jo etukäteen! eli tuleeko konttorilla ongelmia vaiko paras soittaa sinne ja kysästä?
Re: w201 koriin om605tbo
Mikään 201 tai 124 ei ole Euro III tai Euro 3 päästöluokituksen mukainen.kuuluuko auto ns. vähäpäästöisiin, kun siitä en vieläkään oikeen saa selvyyttä on molempia vastauksia annettu
Vastaus on siis että EI kuulu, niin että sillä olisi muutoskatsastuksessa merkitystä.
Virityksen jälkeen penkkilappu, vertailutodistus ja auton rakenteet vastaamaan vertailuajoneuvoa -> muutoskatsastus hyväksytään.
oulaistenliikenne.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma 13.04.2020 19:35
Re: w201 koriin om605tbo
Kiitos erittäin paljon!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: La 05.10.2013 11:23
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: w201 koriin om605tbo
Jäikö OM601 ylimääräiseksi?
Arto o4o 59o 72o8
--------------------------------
190 D W201
Ex. C 220 D W202
--------------------------------
190 D W201
Ex. C 220 D W202