E350 7g-tronic nykii

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Rautapiha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 17.02.2022 16:28

Re: E350 7g-tronic nykii

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

FinlandMerceds kirjoitti: Ti 20.09.2022 12:26
Rautapiha kirjoitti: Ma 19.09.2022 17:58 Täällä myös nykivä 7g-tronic plus, itse asiassa toinen jo... Aiempi auto oli n. 130 tuhatta ajettu bensavehje, nyt on 100 tuhatta enemmän ajettu 250 CDI. Aiemman auton kohdalla ajattelin laatikon olevan viallinen, mutta nyt kun tässäkin tuntuu olevan samaa 2-3 vaihdossa tapahtuvaa nykäisyä kylmänä, niin onkohan kyse jo ominaisuudesta... Paikallinen mersukorjaamo sanoi, että valmistaja ei ota kantaa tuohon, kun kaikki tutkimukset tehdään öljyn lämpötilan ollessa vähintään 65 astetta, niin eihän niitä nykäisyjä enää silloin esiinny. Kuten muillakin, niin lämpimänä tuo vaihtaa kuin ajatus. Itse asiassa jopa ratin manuaalivaihteilla vaihtaessa vaihtaa paremmin kuin tuo automatiikka.

Kyllä tuohon pitää jossakin vaiheessa kokeilla vaihdattaa öljyt, mutta aiemmassa autossa sitä tuli jo kokeiltua tuloksetta... Aika uskomaton homma tuo kaikin puolin.
Öljyä varmasti oikeamäärä/laatu
ko vaihteen ja ko lämpötila alueen opetus
jos ei vielä ole kokeiltu
Tuota opetusta en tiedä miten se tehdään, tarvinnee starin. Öljyt vaihdatan kunhan tässä ehtii, en vaan ole kovin luottavainen kun aiemmassa autossa ei auttanut. Manuaalisesti vaihtamalla tosiaan vaihtuu paremmin, välillä niin hyvin ettei vaihteen vaihtoa edes huomaa. Tuo ei viittaisi öljyn määrään, kun pitäisihän sen nykiä tuossakin...?
MRA
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 26.05.2022 15:37

Re: E350 7g-tronic nykii

Viesti Kirjoittaja MRA »

Rautapiha kirjoitti: Ma 19.09.2022 17:58 Täällä myös nykivä 7g-tronic plus, itse asiassa toinen jo... Aiempi auto oli n. 130 tuhatta ajettu bensavehje, nyt on 100 tuhatta enemmän ajettu 250 CDI. Aiemman auton kohdalla ajattelin laatikon olevan viallinen, mutta nyt kun tässäkin tuntuu olevan samaa 2-3 vaihdossa tapahtuvaa nykäisyä kylmänä, niin onkohan kyse jo ominaisuudesta... Paikallinen mersukorjaamo sanoi, että valmistaja ei ota kantaa tuohon, kun kaikki tutkimukset tehdään öljyn lämpötilan ollessa vähintään 65 astetta, niin eihän niitä nykäisyjä enää silloin esiinny. Kuten muillakin, niin lämpimänä tuo vaihtaa kuin ajatus. Itse asiassa jopa ratin manuaalivaihteilla vaihtaessa vaihtaa paremmin kuin tuo automatiikka.

Kyllä tuohon pitää jossakin vaiheessa kokeilla vaihdattaa öljyt, mutta aiemmassa autossa sitä tuli jo kokeiltua tuloksetta... Aika uskomaton homma tuo kaikin puolin.
Mulla 2013 220 cdi 7g+ vaihteistolla. Ostettaessa oli 220tkm mittarissa ja nyt kolme vuotta olen tuon suunilleen omistanut ja 250tkm näyttää mittari nyt.

Mulla on tehnyt alusta asti tuota nykimistä 2-3 vaihdossa kylmänä ja lämpimänäkin on tuo kyseinen vaihto erilainen kuin muut, mitkä ovat yleensä lähes huomaamattomia. S-asennolla ja rattiläpysköillä vaihtaa paremmin. Lisäksi välillä vaihto on täysin huomaamaton.

Laatikon öljyt vaihdatin kun auton sain, mutta ei mielestäni vaikutusta vaihtoihin. Ei huvittaisi laittaa satoja/tuhansia euroja vian etsintään ja korjaukseen. Varsinkin kun monella tuntuu vaiva jatkuvan vaikka on vaihdettu puolet laatikon osista. Tästä syystä olen itse vähän jo luovuttanut tämän vian/ominaisuuden suhteen
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 538
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: E350 7g-tronic nykii

Viesti Kirjoittaja jusi »

Minulla on ollut 2 kpl 7-vaihteisia ja molemmissa jotkut vaihdot kylmänä ovat hieman nykäiseviä. Ensimmäisen auton kohdalla kyselin Auto-Sunilta ja siellä pidettiin tätä ominaisuutena. Tässä nykyisessä W221:ssa on vaihdettu turbiini, TCC ja PWM-solenoidit ja laatikko on adaptoitu mutta kylmänä on silti nykäiseviä vaihtoja. Siekkinen on avannut laatikon ja todennut ehjäksi. En olisi kylmänä nykivistä vaihdoista huolissaan. Potkaisevat vaihdot lämpimänä tai tärinä on tietysti asia erikseen (syy miksi minulla vaihdettiin turbiini).
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Rautapiha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 17.02.2022 16:28

Re: E350 7g-tronic nykii

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

Eipä tuossa laatikon hajoamista pelkääkään (ainakaan itse), mutta onhan se nyt ärsyttävää kun kylmänä saa oikein odottaa, että milloin se nykäisee. Varsinkin nyt, kun talvi tulossa ja tuo todennäköisesti vain pahenee.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: E350 7g-tronic nykii

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Rautapiha kirjoitti: Ma 19.09.2022 17:58 Tuota opetusta en tiedä miten se tehdään, tarvinnee starin. Öljyt vaihdatan kunhan tässä ehtii, en vaan ole kovin luottavainen kun aiemmassa autossa ei auttanut. Manuaalisesti vaihtamalla tosiaan vaihtuu paremmin, välillä niin hyvin ettei vaihteen vaihtoa edes huomaa. Tuo ei viittaisi öljyn määrään, kun pitäisihän sen nykiä tuossakin...?
Testerillä tehden ajelessa,
se että toisinaan vaihtaa kuten kuuluu ja
toisinaan ei samassa tilantessa kertoa ainakin sen että jotain autossa on vialla
Mökkillä
'
Rautapiha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 17.02.2022 16:28

Re: E350 7g-tronic nykii

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

No vaikuttaisi siltä, että samassa tilanteessa tuntuu vaihtavan samalla tavalla, eli jos öljyt ei ole lämpimät, niin 2-3:n vaihto on kehno. 10 minuutin ajon jälkeen laatikon toiminnassa ei ole moitittavaa ainakaan tällä kelillä.
Devi82
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: To 28.07.2016 20:10
Paikkakunta: Kangasala

Re: E350 7g-tronic nykii

Viesti Kirjoittaja Devi82 »

Minulla s205 220d 7g laatikolla. Lämpöisenä toimii kuin unelma , todella huomaamattomat vaihdot ylös ja alas. Mutta kylmänä ensimmäiset n.15min on 5-4 vaihto ollut terävä, sama kuin manuaaliaskilla heittäisit pienempää pesään ja räväyttäisi kytkimen kerralla ylös. Tehnyt tätä aina, johdinlevy on vaihdettu ja öljyt huuhtelemalla ja samalla adaptoitu, ei mitään vaikutusta. Olen jo antanut asian olla, samaa vaivaa tuntuu olevan niin monissa 7g laatikoissa että alan uskoa tuon olevan vain ärsyttävä ominaisuus.
S206 300e 2022
W203 C55 AMG 2005
Vastaa Viestiin