W212 CDI Regenoi liian usein
W212 CDI Regenoi liian usein
Isäpapan 200cdi lyö vikatilaa päälle koko ajan ja kertoo syyksi vikakoodia P245900 joka viittaa hiukkassuodattimen liian tiuhaan polttoväliin. Auto yrittääkin kokoajan laittaa polttoa päälle mutta epäonnistuu siinä joka kerta.
Autolla ajettu vain lyhyttä kaupunkiajoa vuositolkulla ja ajattelinkin pöntön olevan tukossa tämän takia. Myös suuttimet alkoivat juuri äskettäin kusemaan urakalla (3 kpl) jolloin niiden korjausarvotkin oli persiillään. Sitten pohjaprikat vaihdettiinkin uusiin ja kuseminen loppui siihen. Myöskin korjausarvot meni toleransseihin.
Ajattelinkin näiden yhdistelmän johtavan siihen että pönttö on oikeasti nyt täynnä pas*aa joten tein starilla kahteen kertaan pakkopoltot koska ensimmäisen polton jälkeen meni uudestaan vika tilaan. Mutta nyt toisenkin pakkopolton jälkeen suodattimen täyttöaste on n.100% (saa olla korkeintaan 130%) ((tätäkään en ymmärrä miten jonkun asian täyttäaste voi olla yli 100% )) jolloin sadassa prosentissa eropaine anturi antaa käskyn uuteen polttoon. (tämä starin ohjeiden mukaan) Tämä poltto ei ota onnistuakseen millään vaikka olen kohta viikon päivät ajellut motaria edestakas ja auto menee silti kokoajan vikatilaan.
Mistäs seuraavaksi lähtis vikaa etsimään?
Autolla ajettu vain lyhyttä kaupunkiajoa vuositolkulla ja ajattelinkin pöntön olevan tukossa tämän takia. Myös suuttimet alkoivat juuri äskettäin kusemaan urakalla (3 kpl) jolloin niiden korjausarvotkin oli persiillään. Sitten pohjaprikat vaihdettiinkin uusiin ja kuseminen loppui siihen. Myöskin korjausarvot meni toleransseihin.
Ajattelinkin näiden yhdistelmän johtavan siihen että pönttö on oikeasti nyt täynnä pas*aa joten tein starilla kahteen kertaan pakkopoltot koska ensimmäisen polton jälkeen meni uudestaan vika tilaan. Mutta nyt toisenkin pakkopolton jälkeen suodattimen täyttöaste on n.100% (saa olla korkeintaan 130%) ((tätäkään en ymmärrä miten jonkun asian täyttäaste voi olla yli 100% )) jolloin sadassa prosentissa eropaine anturi antaa käskyn uuteen polttoon. (tämä starin ohjeiden mukaan) Tämä poltto ei ota onnistuakseen millään vaikka olen kohta viikon päivät ajellut motaria edestakas ja auto menee silti kokoajan vikatilaan.
Mistäs seuraavaksi lähtis vikaa etsimään?
Viimeksi muokannut dansku, Ke 01.04.2020 13:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Re: W212 CDI Regenoi liian usein
.
0-100% tarkoittaa normaalia ajotilaa suhteessa puhdistuspolton tarpeeseen.
100-200% on se väli jonka aikana järjestelmä, olosuhdetietojen tai -vaatimusten täyttyessä tekee polton.
200& on vikatilaraja
300% polttoa ei enää tehdä, käynnistäminen vaatii temppuilua.
Jos siis täyttöaste on 130%, niin se ei aiheuta ko vikatilaa, vaan vikatilan aiheuttaja on joku muu.
Seuraa nyt ensin lämpötiloja, sekä ilmamassamittarin arvoja.
Staari osaa myäs kertoa onko poltto aktiivinen vaiko estetty.
0-100% tarkoittaa normaalia ajotilaa suhteessa puhdistuspolton tarpeeseen.
100-200% on se väli jonka aikana järjestelmä, olosuhdetietojen tai -vaatimusten täyttyessä tekee polton.
200& on vikatilaraja
300% polttoa ei enää tehdä, käynnistäminen vaatii temppuilua.
Jos siis täyttöaste on 130%, niin se ei aiheuta ko vikatilaa, vaan vikatilan aiheuttaja on joku muu.
Seuraa nyt ensin lämpötiloja, sekä ilmamassamittarin arvoja.
Staari osaa myäs kertoa onko poltto aktiivinen vaiko estetty.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 CDI Regenoi liian usein
Irti vaan. Ja pesu sille.
Painepesuria tai vie jonnekkin.
Tuosta tilasta se ei edes pakkopoltolla selviä.
Ja tietysti suuttimet pitää olla kunnossa sen jälkeenkin.
Painepesuria tai vie jonnekkin.
Tuosta tilasta se ei edes pakkopoltolla selviä.
Ja tietysti suuttimet pitää olla kunnossa sen jälkeenkin.
W212 E350cdi
Re: W212 CDI Regenoi liian usein
jos se on vikatilassa niin eihän se itsekseen polta, kuten edellä mikä se vikatilan aiheutata (koodi)?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W212 CDI Regenoi liian usein
Mitään vikakoodia ei starilla tule, muutakuin tuo Regenoinnin tiheys liian suuri.MiHe kirjoitti:jos se on vikatilassa niin eihän se itsekseen polta, kuten edellä mikä se vikatilan aiheutata (koodi)?
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Re: W212 CDI Regenoi liian usein
tarkoitin että stari ilmoittaa että täyttöasteen tavoitearvo tulisi olla alle 130% ja että yli 100% tilassa eropaine anturi pyytää seuraavan kerran kun ajelee polttoa. Näin olin tulkitsevani staria.tuikku kirjoitti:.
Jos siis täyttöaste on 130%, niin se ei aiheuta ko vikatilaa, vaan vikatilan aiheuttaja on joku muu.
Seuraa nyt ensin lämpötiloja, sekä ilmamassamittarin arvoja.
Staari osaa myäs kertoa onko poltto aktiivinen vaiko estetty.
Sitä minkä vian aiheuttaa niin ei minulla ole edelleenkään mitään hajua, kun auto ei herjaa mistään muusta kuin liian tiuhasta polttovälistä.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Re: W212 CDI Regenoi liian usein
Staarista löytyy sellainen komento dpf,n alta, tai kaksikin, joilla voi kertoa pöniön vaihdos, se nollaa laskurit.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W212 CDI Regenoi liian usein
tyhmä kysymys mutta mitä hyötyä on pöntön laskureiden nollauksesta?tuikku kirjoitti:Staarista löytyy sellainen komento dpf,n alta, tai kaksikin, joilla voi kertoa pöniön vaihdos, se nollaa laskurit.
Toinen asia mitä ihmettelen on että miksiköhän tämä 212 vaatii pakkoregenoinnin yhteydessä että ajonopeus on pidettävä alle 50km/h. Olen ollut siinä uskossa ja joskus tehnytkin pakkopolton jonkun kaverin autoon niin että sillä ajetaan maantietä reilusti esim 100km/h
on meinaa aika haastavaa löytää sopiva tie jossa pystyy ajelemaan kakkosvaihteella n.40km/h puolen tunnin ajan.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Re: W212 CDI Regenoi liian usein
.
No se aloittaa sen "liian tiheän polttovälin" laskemisen uudelleen, nyt alusta.
Ei ole enää vanhoja kiviä repussa.
No se aloittaa sen "liian tiheän polttovälin" laskemisen uudelleen, nyt alusta.
Ei ole enää vanhoja kiviä repussa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W212 CDI Regenoi liian usein
Niinkuin Tuomas kirjoitti. DPF irti ja pesuun.
Vaikka sitten ite painepesurilla vastapalloon ja takaisin.
Sillä saa seniori sitten körötellä ainakin 1-2 vuotta ennenkuin taas tukossa kunnolla.
Jos raskas kaasujalka niin alle vuoden...
Vaikka sitten ite painepesurilla vastapalloon ja takaisin.
Sillä saa seniori sitten körötellä ainakin 1-2 vuotta ennenkuin taas tukossa kunnolla.
Jos raskas kaasujalka niin alle vuoden...
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W212 CDI Regenoi liian usein
Tämä täytyy tehdä varmastikin seuraavaksi. Tuikun ohjeiden mukaisesti sain laskurit nollattua ja polttokin alkoi matka-ajossa taas toimimaan, tosin ilman mainittavaa hyötyä.
Laitoin hiukkassuodattimen sisään sellaisen wurthin dpf pesuaineen ja ajelin sen pois polton kanssa. Puhdistussavua tuli melkoisesti jonkin aikaa ja jotain parannusta tapahtui. Polton loputtua täyttöaste oli pudonnut 84%:iin mutta alkoi pikkuhiljaa kiivetä takaisin ylös sielä. Poltto alkoikin uudelleen hetken ajettuani jonka aikaan täyttöaste olikin noussut jo 105:een. Toisen polton jälkeen täyttöaste jäi 97%:ään ja sen jälkeen en jaksanut enää auton kanssa leikkiä. Mietin että pitäisikö paine-ero anturi vielä vaihtaa uuteen jos se antaa väärää infoa järjestelmälle täyttöasteesta? Ymmärtääkseni kulutustavaraa nekin on?
Jos sekään ei auto niin varmaan seuraavaksi pönttö pitää ottaa irti ja tehdä fyysinen pesu sille.
Laitoin hiukkassuodattimen sisään sellaisen wurthin dpf pesuaineen ja ajelin sen pois polton kanssa. Puhdistussavua tuli melkoisesti jonkin aikaa ja jotain parannusta tapahtui. Polton loputtua täyttöaste oli pudonnut 84%:iin mutta alkoi pikkuhiljaa kiivetä takaisin ylös sielä. Poltto alkoikin uudelleen hetken ajettuani jonka aikaan täyttöaste olikin noussut jo 105:een. Toisen polton jälkeen täyttöaste jäi 97%:ään ja sen jälkeen en jaksanut enää auton kanssa leikkiä. Mietin että pitäisikö paine-ero anturi vielä vaihtaa uuteen jos se antaa väärää infoa järjestelmälle täyttöasteesta? Ymmärtääkseni kulutustavaraa nekin on?
Jos sekään ei auto niin varmaan seuraavaksi pönttö pitää ottaa irti ja tehdä fyysinen pesu sille.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Re: W212 CDI Regenoi liian usein
Dpf tukkeutuminen ei ole vika vaan oire jostakin, harvoin se itekseen tukkoon menee. Toimiiko kaikki muuta apulaitteet miten pitää, maf, egr, termari, ahto puoli että ei ole ahtovuotoja tai muuta ahdin häikkää? Paine-eroanturit?
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W212 CDI Regenoi liian usein
Ei se pätkäajo dpf;ää tuki, jos kaikki muu on kunnossa. Mites öljy, onko oikeaa, ohjelma vakio? Itsellä tuo ex s212 oli lähes täysin nurkka-ajossa 45km mökkimatkaa lukuunottamatta, eikä ollut ongelmia dpf;n kanssa.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W212 CDI Regenoi liian usein
.
Hevonkukkurankuuseen koko pönttö, niin ei mokoman asian kanssa tarvi enää mieltään pahoittaa.
Hevonkukkurankuuseen koko pönttö, niin ei mokoman asian kanssa tarvi enää mieltään pahoittaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W212 CDI Regenoi liian usein
Paitsi sitten, jos joutuu asentamaan uuden tilalle, jotta saa auton katsastettuatuikku kirjoitti:.
Hevonkukkurankuuseen koko pönttö, niin ei mokoman asian kanssa tarvi enää mieltään pahoittaa.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W212 CDI Regenoi liian usein
Mä olen omastani pöntön deletoinu kun meni aina vikatilaan.. Katsastuksessa ei mitään ongelmaa, 2v tuli leimaa