W212 CDI Regenoi liian usein

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

W212 CDI Regenoi liian usein

Viesti Kirjoittaja dansku »

Isäpapan 200cdi lyö vikatilaa päälle koko ajan ja kertoo syyksi vikakoodia P245900 joka viittaa hiukkassuodattimen liian tiuhaan polttoväliin. Auto yrittääkin kokoajan laittaa polttoa päälle mutta epäonnistuu siinä joka kerta.

Autolla ajettu vain lyhyttä kaupunkiajoa vuositolkulla ja ajattelinkin pöntön olevan tukossa tämän takia. Myös suuttimet alkoivat juuri äskettäin kusemaan urakalla (3 kpl) jolloin niiden korjausarvotkin oli persiillään. Sitten pohjaprikat vaihdettiinkin uusiin ja kuseminen loppui siihen. Myöskin korjausarvot meni toleransseihin.

Ajattelinkin näiden yhdistelmän johtavan siihen että pönttö on oikeasti nyt täynnä pas*aa joten tein starilla kahteen kertaan pakkopoltot koska ensimmäisen polton jälkeen meni uudestaan vika tilaan. Mutta nyt toisenkin pakkopolton jälkeen suodattimen täyttöaste on n.100% (saa olla korkeintaan 130%) ((tätäkään en ymmärrä miten jonkun asian täyttäaste voi olla yli 100% :roll: )) jolloin sadassa prosentissa eropaine anturi antaa käskyn uuteen polttoon. (tämä starin ohjeiden mukaan) Tämä poltto ei ota onnistuakseen millään vaikka olen kohta viikon päivät ajellut motaria edestakas ja auto menee silti kokoajan vikatilaan.

Mistäs seuraavaksi lähtis vikaa etsimään?
Viimeksi muokannut dansku, Ke 01.04.2020 13:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W212 CDI Regenoi liian usein

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
0-100% tarkoittaa normaalia ajotilaa suhteessa puhdistuspolton tarpeeseen.
100-200% on se väli jonka aikana järjestelmä, olosuhdetietojen tai -vaatimusten täyttyessä tekee polton.
200& on vikatilaraja
300% polttoa ei enää tehdä, käynnistäminen vaatii temppuilua.

Jos siis täyttöaste on 130%, niin se ei aiheuta ko vikatilaa, vaan vikatilan aiheuttaja on joku muu.
Seuraa nyt ensin lämpötiloja, sekä ilmamassamittarin arvoja.
Staari osaa myäs kertoa onko poltto aktiivinen vaiko estetty.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: W212 CDI Regenoi liian usein

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

Irti vaan. Ja pesu sille.

Painepesuria tai vie jonnekkin.

Tuosta tilasta se ei edes pakkopoltolla selviä.

Ja tietysti suuttimet pitää olla kunnossa sen jälkeenkin.
W212 E350cdi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W212 CDI Regenoi liian usein

Viesti Kirjoittaja MiHe »

jos se on vikatilassa niin eihän se itsekseen polta, kuten edellä mikä se vikatilan aiheutata (koodi)?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: W212 CDI Regenoi liian usein

Viesti Kirjoittaja dansku »

MiHe kirjoitti:jos se on vikatilassa niin eihän se itsekseen polta, kuten edellä mikä se vikatilan aiheutata (koodi)?
Mitään vikakoodia ei starilla tule, muutakuin tuo Regenoinnin tiheys liian suuri.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: W212 CDI Regenoi liian usein

Viesti Kirjoittaja dansku »

tuikku kirjoitti:.

Jos siis täyttöaste on 130%, niin se ei aiheuta ko vikatilaa, vaan vikatilan aiheuttaja on joku muu.
Seuraa nyt ensin lämpötiloja, sekä ilmamassamittarin arvoja.
Staari osaa myäs kertoa onko poltto aktiivinen vaiko estetty.
tarkoitin että stari ilmoittaa että täyttöasteen tavoitearvo tulisi olla alle 130% ja että yli 100% tilassa eropaine anturi pyytää seuraavan kerran kun ajelee polttoa. Näin olin tulkitsevani staria.

Sitä minkä vian aiheuttaa niin ei minulla ole edelleenkään mitään hajua, kun auto ei herjaa mistään muusta kuin liian tiuhasta polttovälistä.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W212 CDI Regenoi liian usein

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Staarista löytyy sellainen komento dpf,n alta, tai kaksikin, joilla voi kertoa pöniön vaihdos, se nollaa laskurit.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: W212 CDI Regenoi liian usein

Viesti Kirjoittaja dansku »

tuikku kirjoitti:Staarista löytyy sellainen komento dpf,n alta, tai kaksikin, joilla voi kertoa pöniön vaihdos, se nollaa laskurit.
tyhmä kysymys mutta mitä hyötyä on pöntön laskureiden nollauksesta?

Toinen asia mitä ihmettelen on että miksiköhän tämä 212 vaatii pakkoregenoinnin yhteydessä että ajonopeus on pidettävä alle 50km/h. Olen ollut siinä uskossa ja joskus tehnytkin pakkopolton jonkun kaverin autoon niin että sillä ajetaan maantietä reilusti esim 100km/h

on meinaa aika haastavaa löytää sopiva tie jossa pystyy ajelemaan kakkosvaihteella n.40km/h puolen tunnin ajan.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W212 CDI Regenoi liian usein

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No se aloittaa sen "liian tiheän polttovälin" laskemisen uudelleen, nyt alusta.
Ei ole enää vanhoja kiviä repussa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W212 CDI Regenoi liian usein

Viesti Kirjoittaja illinois »

Niinkuin Tuomas kirjoitti. DPF irti ja pesuun.
Vaikka sitten ite painepesurilla vastapalloon ja takaisin.
Sillä saa seniori sitten körötellä ainakin 1-2 vuotta ennenkuin taas tukossa kunnolla.
Jos raskas kaasujalka niin alle vuoden...
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: W212 CDI Regenoi liian usein

Viesti Kirjoittaja dansku »

Tämä täytyy tehdä varmastikin seuraavaksi. Tuikun ohjeiden mukaisesti sain laskurit nollattua ja polttokin alkoi matka-ajossa taas toimimaan, tosin ilman mainittavaa hyötyä.
Laitoin hiukkassuodattimen sisään sellaisen wurthin dpf pesuaineen ja ajelin sen pois polton kanssa. Puhdistussavua tuli melkoisesti jonkin aikaa ja jotain parannusta tapahtui. Polton loputtua täyttöaste oli pudonnut 84%:iin mutta alkoi pikkuhiljaa kiivetä takaisin ylös sielä. Poltto alkoikin uudelleen hetken ajettuani jonka aikaan täyttöaste olikin noussut jo 105:een. Toisen polton jälkeen täyttöaste jäi 97%:ään ja sen jälkeen en jaksanut enää auton kanssa leikkiä. Mietin että pitäisikö paine-ero anturi vielä vaihtaa uuteen jos se antaa väärää infoa järjestelmälle täyttöasteesta? Ymmärtääkseni kulutustavaraa nekin on?

Jos sekään ei auto niin varmaan seuraavaksi pönttö pitää ottaa irti ja tehdä fyysinen pesu sille.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W212 CDI Regenoi liian usein

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Dpf tukkeutuminen ei ole vika vaan oire jostakin, harvoin se itekseen tukkoon menee. Toimiiko kaikki muuta apulaitteet miten pitää, maf, egr, termari, ahto puoli että ei ole ahtovuotoja tai muuta ahdin häikkää? Paine-eroanturit?
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W212 CDI Regenoi liian usein

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Ei se pätkäajo dpf;ää tuki, jos kaikki muu on kunnossa. Mites öljy, onko oikeaa, ohjelma vakio? Itsellä tuo ex s212 oli lähes täysin nurkka-ajossa 45km mökkimatkaa lukuunottamatta, eikä ollut ongelmia dpf;n kanssa.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W212 CDI Regenoi liian usein

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hevonkukkurankuuseen koko pönttö, niin ei mokoman asian kanssa tarvi enää mieltään pahoittaa.;-)
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W212 CDI Regenoi liian usein

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

tuikku kirjoitti:.
Hevonkukkurankuuseen koko pönttö, niin ei mokoman asian kanssa tarvi enää mieltään pahoittaa.;-)
Paitsi sitten, jos joutuu asentamaan uuden tilalle, jotta saa auton katsastettua :lol:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Jukkav
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 29.12.2017 14:48

Re: W212 CDI Regenoi liian usein

Viesti Kirjoittaja Jukkav »

Mä olen omastani pöntön deletoinu kun meni aina vikatilaan.. Katsastuksessa ei mitään ongelmaa, 2v tuli leimaa :D
Vastaa Viestiin