cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
No jo on kumma
potilas siis tuo vanaha 203 270 cdi vm03 olen ihan onnistuneesti tuohon vaihtanut noita suuttimien pohjaprikkoja melekokin monesti mutta tänään ei oikein ollut vissiin kuu tai aurinko oikiassa asennossa.
kaikki meni niinkun pitikin, suutin pois, huolellinen putsaus, reikään porakone/teräsvilla hoonaus, pohjan kalvaus (oikea kalvain) uusi prikka, uusi pultti jne. Vaan paskat, vuoto jatkui.
tein tämän kaikki 3 kertaa päivän aikana ja yhä vuotaa. ttu onko näihin jotaki "parempia" prikkoja olemassa kun nuo kai alkuperäiset (ostettu MB-osasta) vai mitä tässä nyt pittääpi tehä?
Viimeisenä kokeilin vielä pultin (taas uusi) lyhentämistä n.2-3mm kun ajattelin olevan mahdollista että se pohjaisi jos on tullut kalvettua liikaa, eipä ollu vaikutusta.
Ei oikee luonto antas periksi pajallekkaa viijä ko kerra oon alottaanu nii.....prkl
ja hei, paalaus ei oo vaihtohto:)
niin vielä. sekin pultin kierre reikä putsattu ja sipastu kuparitahnaa pulttiin, lähinnä seuraavaa irrottajaa varten.
potilas siis tuo vanaha 203 270 cdi vm03 olen ihan onnistuneesti tuohon vaihtanut noita suuttimien pohjaprikkoja melekokin monesti mutta tänään ei oikein ollut vissiin kuu tai aurinko oikiassa asennossa.
kaikki meni niinkun pitikin, suutin pois, huolellinen putsaus, reikään porakone/teräsvilla hoonaus, pohjan kalvaus (oikea kalvain) uusi prikka, uusi pultti jne. Vaan paskat, vuoto jatkui.
tein tämän kaikki 3 kertaa päivän aikana ja yhä vuotaa. ttu onko näihin jotaki "parempia" prikkoja olemassa kun nuo kai alkuperäiset (ostettu MB-osasta) vai mitä tässä nyt pittääpi tehä?
Viimeisenä kokeilin vielä pultin (taas uusi) lyhentämistä n.2-3mm kun ajattelin olevan mahdollista että se pohjaisi jos on tullut kalvettua liikaa, eipä ollu vaikutusta.
Ei oikee luonto antas periksi pajallekkaa viijä ko kerra oon alottaanu nii.....prkl
ja hei, paalaus ei oo vaihtohto:)
niin vielä. sekin pultin kierre reikä putsattu ja sipastu kuparitahnaa pulttiin, lähinnä seuraavaa irrottajaa varten.
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
katoitko se suuttimen puolen pinnan?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Mihinkäs momenttiin ja asteisiin olet vetänyt...jos siinä on nyt jotain?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
suuttimen pinnat ok, ei ees syöpymiä jollaisia olen kumminkin aijemmin saaanut pitämään ihan kohtuuvella.
momentti noin 7nm +90astetta +90astetta, eli pitäisi olla oikein??
ja vielä jatkoa. kokeilin vielä toisella suuttimella eikä oikeen ruvennut pitämään silläkään.
olen jostakin hevosmiesten tietotoimistosta kuullut että ois olemassa jotakin parempia prikkoja olemassa, liekkö propakantaa?
momentti noin 7nm +90astetta +90astetta, eli pitäisi olla oikein??
ja vielä jatkoa. kokeilin vielä toisella suuttimella eikä oikeen ruvennut pitämään silläkään.
olen jostakin hevosmiesten tietotoimistosta kuullut että ois olemassa jotakin parempia prikkoja olemassa, liekkö propakantaa?
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
'hondan' prikat on esson baarissa niin v*tun hyviä.... ei se siitä kii oo, joku muu nyt mättää
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Suutin ei vissiin mene tarpeeksi syvälle jollei tiivisty kun pinnat kerran kunnossa. paljonkos sieltä on kalvaimella otettu pois jo ja onko laitettu paksumpia liekkilevyjä tilalle?
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
No niitä essonpaarin juttuja tässä justiisa muistelinki, joku vois valaista onko niissä mittää perää.
Tuo että suutin ei mee tarpeeksi syvälle kukkuu itelläki mielessä mutta kun se kyllä solahttaa sinne ihan vittuilematta niinkun pitääkin, jostakin syystä se ei ilmeisesti kiristy tarpeeksi tai jumittaa juuri siinä viime milleillä. En kyllä älyä miksi kun kaikki paikat näyttää puhtailta jne.
Tuo että suutin ei mee tarpeeksi syvälle kukkuu itelläki mielessä mutta kun se kyllä solahttaa sinne ihan vittuilematta niinkun pitääkin, jostakin syystä se ei ilmeisesti kiristy tarpeeksi tai jumittaa juuri siinä viime milleillä. En kyllä älyä miksi kun kaikki paikat näyttää puhtailta jne.
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Katkaise siitä pultista 5mm ja kokeile...
se hondan tiiviste piptäis muka olla vähän paksumpi ja pehmeempää kuparia
Ei sieltä nyt millitolkulla materiaalia pois silti lähde, en ymmärrä mikä on, ja yleensä jos on pultti pohjannut niin on saatu myös luotua 'vesiaihe' moottoritilaan. No jos kyseisen suuttimen alla ei satu olemaan vesitilaa...
se hondan tiiviste piptäis muka olla vähän paksumpi ja pehmeempää kuparia
Ei sieltä nyt millitolkulla materiaalia pois silti lähde, en ymmärrä mikä on, ja yleensä jos on pultti pohjannut niin on saatu myös luotua 'vesiaihe' moottoritilaan. No jos kyseisen suuttimen alla ei satu olemaan vesitilaa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
paksumpia liekkilevyjä? tarkoittanet juurikin näitä tiiviste prikkoja? en nyt yhtäkkiä, tai muutenkaan muista oonko just tähän pyttyyn ihan ite joskus vaihtanut tuon prikan mutta jos nuita on paksumpana saatavana niin kertokaa mistä.
Mihe.. lyhensin sitä pulttia rälläkällä, eli siitä saatto mennä reilustikki se 5mm vaikka tavote oli 2-3mm. ei voi ny vkl enämpää tehä ku pultit ja prikat loppu.
Mihe.. lyhensin sitä pulttia rälläkällä, eli siitä saatto mennä reilustikki se 5mm vaikka tavote oli 2-3mm. ei voi ny vkl enämpää tehä ku pultit ja prikat loppu.
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Kl-varaosat tarjoo ainakin nettisivulla kolmee eri paksuutta, 1,56, 1,76 ja 1,96mm paksuja pohjaprikkoja
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Yleis mallin kalvain sarjassa on sellaisia kalvaimia että voi suuttimen pohjan osan kalvata ja siellä on ollut kanssa epätasaisuutta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Jep, pittääpä ihimetellä josko nuinkin pienellä paksuuserolla olis vaikutusta
Meijjän essonpaari viisaat kehu bemarin prikkoja, liekkö höpöjä puhuvat, ja soppiiko ees miesten autoon?
Meijjän essonpaari viisaat kehu bemarin prikkoja, liekkö höpöjä puhuvat, ja soppiiko ees miesten autoon?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5258
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Yleensä siis lähes poikeuksetta syy löytyy tiiviste pinnoista,
muita yleisä syitä pulltia ei kirstetty oikeaan momentiin,
suutint rasvat jäännet pois, kiinitysharruka vialinen
(pitäisi vaihtaa aina uuteen juuri koskaan ei silti vaihdeta eikä aiheuta mitään)
haarukan pää "pohjaa" ennen kuin suutin kiristyy(kalvettu niin paljon, kuula kúlunut/vialinen)
Kun kaikki on ok niin lähes mikä vaan prikka mitä sinne myydään kestää,
vaikka teholista painetakin olisi enemän kuin vakiossa olkoon sitten mersusta, mutterikasasta, riisipuikosta
muita yleisä syitä pulltia ei kirstetty oikeaan momentiin,
suutint rasvat jäännet pois, kiinitysharruka vialinen
(pitäisi vaihtaa aina uuteen juuri koskaan ei silti vaihdeta eikä aiheuta mitään)
haarukan pää "pohjaa" ennen kuin suutin kiristyy(kalvettu niin paljon, kuula kúlunut/vialinen)
Kun kaikki on ok niin lähes mikä vaan prikka mitä sinne myydään kestää,
vaikka teholista painetakin olisi enemän kuin vakiossa olkoon sitten mersusta, mutterikasasta, riisipuikosta
Mökkillä
'
'
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Kaivettu pohjalta kaikki p*ska pois ?pultin kierre reikä putsattu
oulaistenliikenne.fi
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Kalvaimella kirkkaaksi. Pitää vielä kerran kokeilla tehä kaikki uuvestaan ja kokeilla toisella haarukalla jne kunhan saan hommattua uusia pultteja ja prikkoja.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5258
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Katso että haarukan haarukka pää ei "pohja" ja kuulan puoleinen pää liikku siinä kuullalla,k.jamsa kirjoitti:Kalvaimella kirkkaaksi. Pitää vielä kerran kokeilla tehä kaikki uuvestaan ja kokeilla toisella haarukalla jne kunhan saan hommattua uusia pultteja ja prikkoja.
kalvettu pohja myös suora(terä ja ohjain tappi kunnossa) kiillon lisäksi, nähtysemoisisa missä
terä kyllä kaapii koko pohjan mutta ei tasaiseksi,
sitten jos kalvainta pyöräyttä väärään suunttan on teräpilalla
Mökkillä
'
'
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Joo hämärä mielikuva kun FinlandMerceds nyt sen nyt sanoi, joskushan oli vissiin tapaus missä se haarukka pohjas. Ja tais yks tapaus olla missä se haakura oli taipunutkin (en kyllä ymmärrä miten, voimaa pitää olla aika hirveästi että sen saa vääntymään).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
En tiedä oliko tämä vastaus minun kysymykseeni, mutta kysymys koski pultin reikää, ei suuttimen koloa.Kalvaimella kirkkaaksi.
oulaistenliikenne.fi
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Kylläse dealer sinun kysymykseen vastaus oli. Ymmärsin vissiin kysymyksen väärin. Mutta myös pultinreikä putsattu, kierretapilla varovasti ja painelimalla reilusti.
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Ois nyt vkl tarkotus taas kokeilla kuinka äijjän käy tuon tiivisteen kans.
Semmosta mietin että auttasko jos ton prikan "löijjää" eli kuumentaa ja sitte veellä jäähyttää, kuparin pitäs pehmetä tolla konstilla.
Vai onko turhaa hommaa?
Semmosta mietin että auttasko jos ton prikan "löijjää" eli kuumentaa ja sitte veellä jäähyttää, kuparin pitäs pehmetä tolla konstilla.
Vai onko turhaa hommaa?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5258
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
On turhaa homaak.jamsa kirjoitti:Ois nyt vkl tarkotus taas kokeilla kuinka äijjän käy tuon tiivisteen kans.
Semmosta mietin että auttasko jos ton prikan "löijjää" eli kuumentaa ja sitte veellä jäähyttää, kuparin pitäs pehmetä tolla konstilla.
Vai onko turhaa hommaa?
jos se tiiviste prikka on oikea niin se on valmiiksi tarpeeksi pehmeä
Mökkillä
'
'
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Ok, lienee tuo oikea on MB osasta ostettu. Samoja rikkoja aina käyttäny eikä oo ollu ongelmia.
Jätämpä löijäämätä.
Jätämpä löijäämätä.
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
mihinhän pittiavaruuteen se edellinen viesti katos....noo rustataanpa uuvestaan.
Eipä ollu kuu vieläkään oikijasa asennosa tai tuossa 2 pytyssä assuupi joku riivaaja!
kaikki oli viimesenpäälle puunattu kuntoon jne jne....suutin paikolleen ja eiko kiristämään...olin 100 varma että nyt pitää (vaihoin sen haarukankin)....vaan paskat, pultti napsahti poikki kun kiristin ensimmäistä 90 astetta 0,7nm jälkeen. liekkö vijallinen pultti tai joku oma moka.
kettu vien pajalle!
kirijotin tuon kyllä ihan v.llä mutta näköjää voorumi vääristellee sanomisia:))
Eipä ollu kuu vieläkään oikijasa asennosa tai tuossa 2 pytyssä assuupi joku riivaaja!
kaikki oli viimesenpäälle puunattu kuntoon jne jne....suutin paikolleen ja eiko kiristämään...olin 100 varma että nyt pitää (vaihoin sen haarukankin)....vaan paskat, pultti napsahti poikki kun kiristin ensimmäistä 90 astetta 0,7nm jälkeen. liekkö vijallinen pultti tai joku oma moka.
kettu vien pajalle!
kirijotin tuon kyllä ihan v.llä mutta näköjää voorumi vääristellee sanomisia:))
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Edelleen, väittäisin että tässä on ongelma...dealer kirjoitti:Kaivettu pohjalta kaikki p*ska pois ?pultin kierre reikä putsattu
oulaistenliikenne.fi
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Dealer, alan kallistua vahvasti samalle kannalle. En vaan keksi miten tuon voi paremmin puhdistaa.
Mutta kävimpä tuossa saunassa ja imaisin muutaman(kin) keskioluen, keksin vastauksen ikiaikaiseen paavo väyrystä vaivanneeseen kysymykseen että "voiko vitutukseen kuolla". Vastaus on näköjään että EI VOI, oisin muuten jo vainaa.
Ja kun tuosta ketutuksesta vielä elämälle selvisi niin jospa ei sittenkään sinne pajalle.... Miten tuon pultin jämän saa pois??
Mutta kävimpä tuossa saunassa ja imaisin muutaman(kin) keskioluen, keksin vastauksen ikiaikaiseen paavo väyrystä vaivanneeseen kysymykseen että "voiko vitutukseen kuolla". Vastaus on näköjään että EI VOI, oisin muuten jo vainaa.
Ja kun tuosta ketutuksesta vielä elämälle selvisi niin jospa ei sittenkään sinne pajalle.... Miten tuon pultin jämän saa pois??
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5258
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Pultti jos on uusi niin katkeamiseen on yleensä syy pohjaa toisena tulee että sitä vääntää sivuun ,k.jamsa kirjoitti:Dealer, alan kallistua vahvasti samalle kannalle. En vaan keksi miten tuon voi paremmin puhdistaa.
Mutta kävimpä tuossa saunassa ja imaisin muutaman(kin) keskioluen, keksin vastauksen ikiaikaiseen paavo väyrystä vaivanneeseen kysymykseen että "voiko vitutukseen kuolla". Vastaus on näköjään että EI VOI, oisin muuten jo vainaa.
Ja kun tuosta ketutuksesta vielä elämälle selvisi niin jospa ei sittenkään sinne pajalle.... Miten tuon pultin jämän saa pois??
poramalla pois sitten 8mm kierre hollkki
Mökkillä
'
'
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Voi tosiaan olla jotain pientä uraa tiivistepinnassa, mutta olisiko kuitenkin päässyt pohjan kulma vähän muuttumaan?k.jamsa kirjoitti:Dealer, alan kallistua vahvasti samalle kannalle. En vaan keksi miten tuon voi paremmin puhdistaa.
Mutta kävimpä tuossa saunassa ja imaisin muutaman(kin) keskioluen, keksin vastauksen ikiaikaiseen paavo väyrystä vaivanneeseen kysymykseen että "voiko vitutukseen kuolla". Vastaus on näköjään että EI VOI, oisin muuten jo vainaa.
Ja kun tuosta ketutuksesta vielä elämälle selvisi niin jospa ei sittenkään sinne pajalle.... Miten tuon pultin jämän saa pois??
Jos on välyksetön kalvain, niin tuota vaaraa ei ole, mutten kyllä luottaisi täysin yleiskalvaimiin. Niillä pohjan puhdistus kyllä onnistuu, mutta ainetta poistamalla voi päätyä lähtökohtaa huonompaan tulokseen.
Dealer voi varmistaa, mutta käsittääkseni noita pohjaprikkoja on eri paksuuksia juuri kalvaintöiden vuoksi (koitetaan pitää palotilassa suuttimen pää oikealla korkeudella).
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
On niitä eri paksuisia, mutta sillä ei tässä ongelmassa ole merkitystä.
Eihän se uusi pultti oikein millään muulla poikki mene tuossa vaiheessa kuin sillä että se pohjaa ja sitten kun väännetään 90 astetta niin naps. Tosin olihan tuolla mainittu että on kokeiltu lyhentää pulttia, joka pitäisi tähän auttaa.
Enpä tiedä sitten....
Eihän se uusi pultti oikein millään muulla poikki mene tuossa vaiheessa kuin sillä että se pohjaa ja sitten kun väännetään 90 astetta niin naps. Tosin olihan tuolla mainittu että on kokeiltu lyhentää pulttia, joka pitäisi tähän auttaa.
Enpä tiedä sitten....
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5258
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Pinta väärässä,enins kirjoitti:Voi tosiaan olla jotain pientä uraa tiivistepinnassa, mutta olisiko kuitenkin päässyt pohjan kulma vähän muuttumaan?k.jamsa kirjoitti:Dealer, alan kallistua vahvasti samalle kannalle. En vaan keksi miten tuon voi paremmin puhdistaa.
Mutta kävimpä tuossa saunassa ja imaisin muutaman(kin) keskioluen, keksin vastauksen ikiaikaiseen paavo väyrystä vaivanneeseen kysymykseen että "voiko vitutukseen kuolla". Vastaus on näköjään että EI VOI, oisin muuten jo vainaa.
Ja kun tuosta ketutuksesta vielä elämälle selvisi niin jospa ei sittenkään sinne pajalle.... Miten tuon pultin jämän saa pois??
Jos on välyksetön kalvain, niin tuota vaaraa ei ole, mutten kyllä luottaisi täysin yleiskalvaimiin. Niillä pohjan puhdistus kyllä onnistuu, mutta ainetta poistamalla voi päätyä lähtökohtaa huonompaan tulokseen.
Dealer voi varmistaa, mutta käsittääkseni noita pohjaprikkoja on eri paksuuksia juuri kalvaintöiden vuoksi (koitetaan pitää palotilassa suuttimen pää oikealla korkeudella).
toinen juttu pohja väärässä kulmassa
jo moneen kertaan arveltu pieleen mennyt kalvaus, pulttin päätä
väänetty sivu suunnassa, prikan paksuudella vaikutusta suutimen korkeus säätyy prikan paksuudella
paljon pitäisi kalvaa että pitämiseen vaikutusta vaikutus on muuhen
mistä moneen kertaan mainnittu,
vinoon/väärään muotton tai muuten pilala kalvettu pohja ei mitenkään harvinaista,
pultti tosiaan jos oletettan että ei pohjaa/on uusi niin sivutainen vääntö katkoo tehokaasti samoin vailinen momentti avain
Mökkillä
'
'
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Pultti oli uusi niinkuin pitääki, varalta vähän lyhennetty 2-3mm tai jotain(rälläkällä niin tarkasti tiijä) arvelisin että siihen tuli nyt tuota sivuttais vääntöä, helposti kyllä katkes.
No, aattelin kokeilla vastakierretapilla jospa vaikka tulis jämä pois kunhan nyt saa mokoman hommattua.
Se pohja on nyt kyllä hyvä, uskoisin pitävän kuhan saan suuttimen joskus kiinni.
Tuolla kalvaimella ois kyllä aika vaikija saaha pintaa vinoon kun se ohjaa ite itsensä suoraan.
Vaan saapa ny sitte nähä kuin käy.....
No, aattelin kokeilla vastakierretapilla jospa vaikka tulis jämä pois kunhan nyt saa mokoman hommattua.
Se pohja on nyt kyllä hyvä, uskoisin pitävän kuhan saan suuttimen joskus kiinni.
Tuolla kalvaimella ois kyllä aika vaikija saaha pintaa vinoon kun se ohjaa ite itsensä suoraan.
Vaan saapa ny sitte nähä kuin käy.....