Mistä alkaa vikaa etsimään kun leppoisan kylä ajon jälkeen polkaisee kaasun pohjaan niin moottori alkaa nykiä niin riivatusti että on pakko löysätä kaasua ??
Joskus menee tuon jälkeen vikatilaan niin että jää joku iso vaihde päälle eikä tiputa alaspäin ennenkuin pysähtyy. Vikatila häviää kun käyttää kepistä vapaalla. Mutta vikatila ei tule joka kerta. Eikä mitään vika lamppua syty.
Tuo nykiminen toistuu siis leppoisan normi ajon jälkeen. Mutta jos autolla kiihdyttää pikkuhiljaa kiihdyttämällä esim. ohituksissa niin vika ei esiinny. Mutta em. pikkuhiljaa kiihdyttämisen jälkeen voi sitten polkaista kaasun pohjaan niin että kick down heittää pienempää pykälää ihan normaalisti. Eli silloin taas toimii ilman nykimisiä !!
Eli asettuuko vika ohjelmoinnilla, vai voisiko olla joku mekaaninen vika ???
Ja autohan on R320 cdi -vm 06 aj. 335 000 km
OM 642 nykiminen
OM 642 nykiminen
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: OM 642 nykiminen
Ahtopaineen säädin "ei ehdi mukaan". Tyypillinen vika kuulemma OM642:ssa. Mulla oli ajoittain Ärrässä samaa oiretta, etenkin kun kylmähkönä lähti rajusti kiihdyttämään. Käsittääkseni säädintä ei saa uutena irrallaan, mutta sen korjaaminen onnistuu kotimaisissa turbohuolloissa. Oma autoni on parhaillaan Raptecilla mm. saman ongelman korjauksessa. Ahdin kävi samalla peruskunnostuksessa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM 642 nykiminen
Ensin vika koodien luku jatko toimet sitten sen mukaan,HMK kirjoitti:Mistä alkaa vikaa etsimään kun leppoisan kylä ajon jälkeen polkaisee kaasun pohjaan niin moottori alkaa nykiä niin riivatusti että on pakko löysätä kaasua ??
Joskus menee tuon jälkeen vikatilaan niin että jää joku iso vaihde päälle eikä tiputa alaspäin ennenkuin pysähtyy. Vikatila häviää kun käyttää kepistä vapaalla. Mutta vikatila ei tule joka kerta. Eikä mitään vika lamppua syty.
Tuo nykiminen toistuu siis leppoisan normi ajon jälkeen. Mutta jos autolla kiihdyttää pikkuhiljaa kiihdyttämällä esim. ohituksissa niin vika ei esiinny. Mutta em. pikkuhiljaa kiihdyttämisen jälkeen voi sitten polkaista kaasun pohjaan niin että kick down heittää pienempää pykälää ihan normaalisti. Eli silloin taas toimii ilman nykimisiä !!
Eli asettuuko vika ohjelmoinnilla, vai voisiko olla joku mekaaninen vika ???
Ja autohan on R320 cdi -vm 06 aj. 335 000 km
ohjelmointi ei korjaa vikoja
Mökkillä
'
'
Re: OM 642 nykiminen
Teki samaa, vikakoodi: Pakoputkenpaine liian korkea. Vaihdoin pakopaineanturin ja putsasin reiän, ei ole toistunut sen jälkeen.
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: OM 642 nykiminen
Jäipä kertomatta ei Star ei ole antanut vika koodia. Joten voi olla Timo L:n mainitsema ahtopaineen säädin syynä.
No tuon kanssa on tullut toimeen jo pari vuotta, joten pitää ottaa työn alle kunhan inspiraatio iskee Ja kivahan se olis kun pelittäs normaalisti.
No tuon kanssa on tullut toimeen jo pari vuotta, joten pitää ottaa työn alle kunhan inspiraatio iskee Ja kivahan se olis kun pelittäs normaalisti.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: OM 642 nykiminen
Niin minäkin tein, pari vuotta meni ja antoi myös pakopaineen vikakoodia. Yhden anturin pakoputkeen vaihdoinkin. Vasta nyt tänä vuonna antoi ahtopaineen koodia. Vika loppui kuitenkin siihen, kun läppämoottori sai oikosulun ja auto meni "pysyvästi vikatilaan". Isommassa rempassa sitten korjattiin kaikki.HMK kirjoitti:Jäipä kertomatta ei Star ei ole antanut vika koodia. Joten voi olla Timo L:n mainitsema ahtopaineen säädin syynä.
No tuon kanssa on tullut toimeen jo pari vuotta, joten pitää ottaa työn alle kunhan inspiraatio iskee Ja kivahan se olis kun pelittäs normaalisti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi