ML320 käyntiongelmat?
ML320 käyntiongelmat?
Päivää taas kaikille pitkästä aikaa.
ML320 -98 on palvellut hyvin nyt n. 2v, mutta jokun viikko sitten ilmeistyi niin mystinen ongelma että eivät oikein korjaamollakaan keksineet muuta kuin "aletaan vaihtamaan osia ja katsotaan mikä auttaa" tyyppisen ratkaisun.
Aina välilä hävittää täysin tehot. Ylämäkiä ei pääse kunnolla ylös ja kiihdyttäessä kolisee/tärisee. Vähän kuin kiihdyttäessä jarruttaisi samalla...
Vapaalla auto rullaa normaalisti. Potilas on nyt käynyt kahdella eri korjaamolla ja bensan paineet ok, mitään virheilmoituksia ei ole. (toinen luenta Staarilla) Kumpikin paikka oli sitä mieltä että jotain on (ehkä) vialla mutta he eivät tiedä mitä. Myöskään kojetaulussa ei syty mitään valoja kun ongelma päällä. Alipaineläpät näyttävät päällisin puolin olevan ok ja tulpat on vaihdettu n. 15 000km sitten.
Ja silloin kun toimii niin toimii täysin normaalisti, pajoilla ollessaan kaikki pelannut hienosti.
Eikös niin että esim. tukkeutunut polttoaineen syöttö on semmoinen että ei mene valohoidolla ohi hetkeksikään?
Ja esim. puolat tms. jättäisivät jonkunlaisen virheilmoituksen luettavaksi?
Jotain pitäisi alkaa vaihtamaan, mutta kun ei oikein tiedä että mitä...
Arvostaisin kovasti tietäjien vinkkejä että mistä sitä aloittaisi?
ML320 -98 on palvellut hyvin nyt n. 2v, mutta jokun viikko sitten ilmeistyi niin mystinen ongelma että eivät oikein korjaamollakaan keksineet muuta kuin "aletaan vaihtamaan osia ja katsotaan mikä auttaa" tyyppisen ratkaisun.
Aina välilä hävittää täysin tehot. Ylämäkiä ei pääse kunnolla ylös ja kiihdyttäessä kolisee/tärisee. Vähän kuin kiihdyttäessä jarruttaisi samalla...
Vapaalla auto rullaa normaalisti. Potilas on nyt käynyt kahdella eri korjaamolla ja bensan paineet ok, mitään virheilmoituksia ei ole. (toinen luenta Staarilla) Kumpikin paikka oli sitä mieltä että jotain on (ehkä) vialla mutta he eivät tiedä mitä. Myöskään kojetaulussa ei syty mitään valoja kun ongelma päällä. Alipaineläpät näyttävät päällisin puolin olevan ok ja tulpat on vaihdettu n. 15 000km sitten.
Ja silloin kun toimii niin toimii täysin normaalisti, pajoilla ollessaan kaikki pelannut hienosti.
Eikös niin että esim. tukkeutunut polttoaineen syöttö on semmoinen että ei mene valohoidolla ohi hetkeksikään?
Ja esim. puolat tms. jättäisivät jonkunlaisen virheilmoituksen luettavaksi?
Jotain pitäisi alkaa vaihtamaan, mutta kun ei oikein tiedä että mitä...
Arvostaisin kovasti tietäjien vinkkejä että mistä sitä aloittaisi?
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: ML320 käyntiongelmat?
Osien vaihdon voi aloittaa polttoainesuodattimen vaihdolla joka kuitenkin tarvitsee tehdä jossakin vaiheessa jos ei ole varmaa tietoa siitä koska vaihdettu viimeksi. Oireilee kuormituksessa kun ei läpäise riittävästi polttoainetta. Ei jätä vikailmoitusta.Neste kirjoitti:Päivää taas kaikille pitkästä aikaa.
ML320 -98 on palvellut hyvin nyt n. 2v, mutta jokun viikko sitten ilmeistyi niin mystinen ongelma että eivät oikein korjaamollakaan keksineet muuta kuin "aletaan vaihtamaan osia ja katsotaan mikä auttaa" tyyppisen ratkaisun.
Aina välilä hävittää täysin tehot. Ylämäkiä ei pääse kunnolla ylös ja kiihdyttäessä kolisee/tärisee. Vähän kuin kiihdyttäessä jarruttaisi samalla...
Vapaalla auto rullaa normaalisti. Potilas on nyt käynyt kahdella eri korjaamolla ja bensan paineet ok, mitään virheilmoituksia ei ole. (toinen luenta Staarilla) Kumpikin paikka oli sitä mieltä että jotain on (ehkä) vialla mutta he eivät tiedä mitä. Myöskään kojetaulussa ei syty mitään valoja kun ongelma päällä. Alipaineläpät näyttävät päällisin puolin olevan ok ja tulpat on vaihdettu n. 15 000km sitten.
Ja silloin kun toimii niin toimii täysin normaalisti, pajoilla ollessaan kaikki pelannut hienosti.
Eikös niin että esim. tukkeutunut polttoaineen syöttö on semmoinen että ei mene valohoidolla ohi hetkeksikään?
Ja esim. puolat tms. jättäisivät jonkunlaisen virheilmoituksen luettavaksi?
Jotain pitäisi alkaa vaihtamaan, mutta kun ei oikein tiedä että mitä...
Arvostaisin kovasti tietäjien vinkkejä että mistä sitä aloittaisi?
Toinen on huono polttoainepumppu mutta sen tuottaman paineen voi mitata eikä kannata turhaan vaihtaa.
Re: ML320 käyntiongelmat?
Kiitos vinkistä.
Ei ole tietoa että milloin on vaihdettu ja tällä teemalla vähän järkeilin itsekin että suodatin kannattaa vaihtaa. -> Tilaukseen
Nyt menen vielä katsomaan konepellin alle uudestaan että josko jotain keksisin....
Ei ole tietoa että milloin on vaihdettu ja tällä teemalla vähän järkeilin itsekin että suodatin kannattaa vaihtaa. -> Tilaukseen
Nyt menen vielä katsomaan konepellin alle uudestaan että josko jotain keksisin....
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
Re: ML320 käyntiongelmat?
Katti tukoskin voi tehdä tehot nolliin kokonaan..eli koputtelepa katteja koliseeko.
Yhdellä rojut tukki katin,pakosarja tiivisteet ihan tuli pihalle ja todennäköisesti öljy kalvo paineen takia männän ja sylinterin välistä ja niklaus irtosi...kone entinen.
Yhdellä rojut tukki katin,pakosarja tiivisteet ihan tuli pihalle ja todennäköisesti öljy kalvo paineen takia männän ja sylinterin välistä ja niklaus irtosi...kone entinen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ML320 käyntiongelmat?
Hmm.... Onpas näköjään niin vanha peli että pitää asentaa upgrade setti että saa suodattimen vaihdettua.Neste kirjoitti:Kiitos vinkistä.
Ei ole tietoa että milloin on vaihdettu ja tällä teemalla vähän järkeilin itsekin että suodatin kannattaa vaihtaa. -> Tilaukseen
Pitää kyllä ensin katsoa vielä että onko sitä joskus vaihdettu että ei tule tilattua suotta turhaan uusia putkiakin.
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
Re: ML320 käyntiongelmat?
Kiitos vinkistä. Tämäkin pitää kyllä koputella.atlas kirjoitti:Katti tukoskin voi tehdä tehot nolliin kokonaan..eli koputtelepa katteja koliseeko.
Yhdellä rojut tukki katin,pakosarja tiivisteet ihan tuli pihalle ja todennäköisesti öljy kalvo paineen takia männän ja sylinterin välistä ja niklaus irtosi...kone entinen.
Molemmat jossain vaiheessa vaihdettu ja tokikin hitsattu eikä klemmareilla. Toivottavasti eivät paljon helise.
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
Re: ML320 käyntiongelmat?
Update:
Katalysaattorit ei helise ainakaan minun korvaan.
Suodatin on joskus vaihdettu ja näkyy olevan: 163 477 07 01 koodinen "toiseksi uusin" malli. Eli ei tarvetta letkujen vaihdolle.
Katsoin myös takapenkin alta ja näyttää kovasti siltä että myös pumpulla on käyty. Tiedä sitten että onko vaihdettu vai avattu vain letkujen pujotuksen takia.
Kannattaisikohan vaihtaa pumppu nyt samalla kun olen sillä suunnalla? Eivät näytä ihan älyttömän arvokkaita olevan.
Katalysaattorit ei helise ainakaan minun korvaan.
Suodatin on joskus vaihdettu ja näkyy olevan: 163 477 07 01 koodinen "toiseksi uusin" malli. Eli ei tarvetta letkujen vaihdolle.
Katsoin myös takapenkin alta ja näyttää kovasti siltä että myös pumpulla on käyty. Tiedä sitten että onko vaihdettu vai avattu vain letkujen pujotuksen takia.
Kannattaisikohan vaihtaa pumppu nyt samalla kun olen sillä suunnalla? Eivät näytä ihan älyttömän arvokkaita olevan.
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
Re: ML320 käyntiongelmat?
No niin... Nyt on bensan suodatin vaihdettu, mutta valitettavasti oireet jatkuu.
Alkuun auto toimi taas hienosti n. 15min ja sitten kun lämpesi kunnolla (ja kiihdyttelin reilusti) niin tehot hävisivät.
Kone kolisee kun käy tyhjäkäyntiä, tyhjäkäynti kierrokset hieman tavallista alempana. Rullaa vapaalla normaalisti mutta tärisee rattiin, alustaan kiihdyttäessä.
Taitaa olla sitten sähköosien aika? Tulpat/sytkäpuolat varmaan seuraavana. Tulpista ainakin voisi nähdä että jos jossain pannussa ei ole aine palanut kunnolla tms.
Ja taitaa niitä puoliakin saada mitattua.
Onko jotain tapaa testata esim. ilmamassamittarin toiminta? Vai onko se vain "vaihda niin selviää" tyyppinen ratkaisu?
Alkuun auto toimi taas hienosti n. 15min ja sitten kun lämpesi kunnolla (ja kiihdyttelin reilusti) niin tehot hävisivät.
Kone kolisee kun käy tyhjäkäyntiä, tyhjäkäynti kierrokset hieman tavallista alempana. Rullaa vapaalla normaalisti mutta tärisee rattiin, alustaan kiihdyttäessä.
Taitaa olla sitten sähköosien aika? Tulpat/sytkäpuolat varmaan seuraavana. Tulpista ainakin voisi nähdä että jos jossain pannussa ei ole aine palanut kunnolla tms.
Ja taitaa niitä puoliakin saada mitattua.
Onko jotain tapaa testata esim. ilmamassamittarin toiminta? Vai onko se vain "vaihda niin selviää" tyyppinen ratkaisu?
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML320 käyntiongelmat?
ilmamassa mittarin voi testata/tutkia testerillä,Neste kirjoitti:No niin... Nyt on bensan suodatin vaihdettu, mutta valitettavasti oireet jatkuu.
Alkuun auto toimi taas hienosti n. 15min ja sitten kun lämpesi kunnolla (ja kiihdyttelin reilusti) niin tehot hävisivät.
Kone kolisee kun käy tyhjäkäyntiä, tyhjäkäynti kierrokset hieman tavallista alempana. Rullaa vapaalla normaalisti mutta tärisee rattiin, alustaan kiihdyttäessä.
Taitaa olla sitten sähköosien aika? Tulpat/sytkäpuolat varmaan seuraavana. Tulpista ainakin voisi nähdä että jos jossain pannussa ei ole aine palanut kunnolla tms.
Ja taitaa niitä puoliakin saada mitattua.
Onko jotain tapaa testata esim. ilmamassamittarin toiminta? Vai onko se vain "vaihda niin selviää" tyyppinen ratkaisu?
onko puristukset tarkisteetu kun vika on päällä / samoin mitä testeri silloin siellä näytää tapahtuvan
,
Mökkillä
'
'
Re: ML320 käyntiongelmat?
Itsellä ei testeriä ole, pajalla kun kävi niin sanoivat vaan että missään tilanteessa ei näkynyt virheitä ja heidän mielestään auto toimi normaalisti.FinlandMerceds kirjoitti:
ilmamassa mittarin voi testata/tutkia testerillä,
onko puristukset tarkisteetu kun vika on päällä / samoin mitä testeri silloin siellä näytää tapahtuvan
En tiedä sitten että miten näin voisi olla kun minä saan tuon esille joka kerta kun ajan tuolla vehkeellä...
Puristuksia ei ole tarkastettu, eikä itselläni ole laitteita niiden testaamiseen.
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
Re: ML320 käyntiongelmat?
Ja taas tilannekatsausta tähän "haasteeseen"....
Kävin läpi sytkäpuolat, jokainen antoi suunnilleen saman vastuksen ainakin kylmänä. Tiedä sitten että mitä siitä voi päätellä mutta eivät nyt ainakaan ihan hengettömiä.
Vaihdoin myös tulpat. Pari tulppaa (muistaakseni 3 tai 4 pannussa) olivat todella löysällä. Ihan sormin auki pyöritettävissä.
Samalla toki käpistelin kaikki alipaineletkut tms läpi.
Missään ei varsinaisesti mitään silmiin nähtävää ongelmaa.
Nyt kun kaikki on taas kasasa ja ensimmäinen n. 1h koeajo takana niin auto pelaa taas hienosti.
Huomenna rohkeasti vaan sillä töihin ja jos minusta ei tämän suhteen mitään enää mitään kuulu niin tämä korjausrojekti on tällä ohi.
Kiitos kaikille mukana olleille
Kävin läpi sytkäpuolat, jokainen antoi suunnilleen saman vastuksen ainakin kylmänä. Tiedä sitten että mitä siitä voi päätellä mutta eivät nyt ainakaan ihan hengettömiä.
Vaihdoin myös tulpat. Pari tulppaa (muistaakseni 3 tai 4 pannussa) olivat todella löysällä. Ihan sormin auki pyöritettävissä.
Samalla toki käpistelin kaikki alipaineletkut tms läpi.
Missään ei varsinaisesti mitään silmiin nähtävää ongelmaa.
Nyt kun kaikki on taas kasasa ja ensimmäinen n. 1h koeajo takana niin auto pelaa taas hienosti.
Huomenna rohkeasti vaan sillä töihin ja jos minusta ei tämän suhteen mitään enää mitään kuulu niin tämä korjausrojekti on tällä ohi.
Kiitos kaikille mukana olleille
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
Re: ML320 käyntiongelmat?
No niin.... n. 1000km myöhemmin ja samat oireet ovat palanneet.
Kylmällä koneella toimii paremmin, lämmitessään pintakaasulla melkein ok ja sitten kun vähän kaasuttelee niin tehot häviävät ja kolina koneesta alkaa.
Eli takaisin sorvin ääreen tämän kanssa taas
Kylmällä koneella toimii paremmin, lämmitessään pintakaasulla melkein ok ja sitten kun vähän kaasuttelee niin tehot häviävät ja kolina koneesta alkaa.
Eli takaisin sorvin ääreen tämän kanssa taas
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
Re: ML320 käyntiongelmat?
Laitoin auton käyntiin ensin kylmänä. Ei mitään...
Ajoin lenkin ja sammutin....
Käynnistin taas puolilämpöisen koneen niin tämä: https://youtu.be/G-Rw4VpMXNY
Ei vastaa kaasuun mitenkään...
Sammutus, akku irti hetkeksi, takaisin käyntiin ja pelaa taas normaalisti.
On nämä mystisiä vehkeitä (varsinkin kun ei mistään mitään ymmärrä)
Ajoin lenkin ja sammutin....
Käynnistin taas puolilämpöisen koneen niin tämä: https://youtu.be/G-Rw4VpMXNY
Ei vastaa kaasuun mitenkään...
Sammutus, akku irti hetkeksi, takaisin käyntiin ja pelaa taas normaalisti.
On nämä mystisiä vehkeitä (varsinkin kun ei mistään mitään ymmärrä)
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
Re: ML320 käyntiongelmat?
Älä nyt akkua irrottele kuitenkaan.
Kokeile toisella ilmamassamittarilla.
Kokeile toisella ilmamassamittarilla.
oulaistenliikenne.fi
Re: ML320 käyntiongelmat?
Joo, laitoin tilaukseen. Pitäisi vaan saada taas leima haettua 10.6 mennessä.dealer kirjoitti:Kokeile toisella ilmamassamittarilla.
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
Re: ML320 käyntiongelmat?
Uusia käänteitä taas
Sain kaverilta lainaan perus OBD vehkeen ja sain tänään ML:stä vikakoodeja pihalle.
Taidanpas alkaa etsimään lambda anturin käännintä jostain....
Sain kaverilta lainaan perus OBD vehkeen ja sain tänään ML:stä vikakoodeja pihalle.
Taidanpas alkaa etsimään lambda anturin käännintä jostain....
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
Re: ML320 käyntiongelmat?
Jospa lamdojenliittimissä on kontaktihäiriö? Kannattaa putsata cleanerilla ja "nitkutella" liittimiä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: ML320 käyntiongelmat?
Joo, pitää ensin yrittää putsata ja katsoa että auttaisiko mitään.sompio kirjoitti:Jospa lamdojenliittimissä on kontaktihäiriö? Kannattaa putsata cleanerilla ja "nitkutella" liittimiä.
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
Re: ML320 käyntiongelmat?
Kun tuo katsastus lähestyi ja oli tylsää niin ajattelin piruuttani käyttää MB:n katsottavana.
Pari polttimoa on palanut ja HC arvo kierroksilla 120 ja sen takia hylkyyn.
Nyt varmaan pitää vaihtaa ne polttimot ja mennä sitten vääntelemään noita liittimiä.
Pari polttimoa on palanut ja HC arvo kierroksilla 120 ja sen takia hylkyyn.
Nyt varmaan pitää vaihtaa ne polttimot ja mennä sitten vääntelemään noita liittimiä.
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
Re: ML320 käyntiongelmat?
Mersu 220 CDI. Siinä jäi EPC-valo palamaan. Vaihdoin suodattimen. Laitoin biodieseliä tankkiin ja sekaan RL-2 lisäainetta.E200kompressor kirjoitti:Osien vaihdon voi aloittaa polttoainesuodattimen vaihdolla joka kuitenkin tarvitsee tehdä jossakin vaiheessa jos ei ole varmaa tietoa siitä koska vaihdettu viimeksi. Oireilee kuormituksessa kun ei läpäise riittävästi polttoainetta. Ei jätä vikailmoitusta.Neste kirjoitti:Päivää taas kaikille pitkästä aikaa.
ML320 -98 on palvellut hyvin nyt n. 2v, mutta jokun viikko sitten ilmeistyi niin mystinen ongelma että eivät oikein korjaamollakaan keksineet muuta kuin "aletaan vaihtamaan osia ja katsotaan mikä auttaa" tyyppisen ratkaisun.
Aina välilä hävittää täysin tehot. Ylämäkiä ei pääse kunnolla ylös ja kiihdyttäessä kolisee/tärisee. Vähän kuin kiihdyttäessä jarruttaisi samalla...
Vapaalla auto rullaa normaalisti. Potilas on nyt käynyt kahdella eri korjaamolla ja bensan paineet ok, mitään virheilmoituksia ei ole. (toinen luenta Staarilla) Kumpikin paikka oli sitä mieltä että jotain on (ehkä) vialla mutta he eivät tiedä mitä. Myöskään kojetaulussa ei syty mitään valoja kun ongelma päällä. Alipaineläpät näyttävät päällisin puolin olevan ok ja tulpat on vaihdettu n. 15 000km sitten.
Ja silloin kun toimii niin toimii täysin normaalisti, pajoilla ollessaan kaikki pelannut hienosti.
Eikös niin että esim. tukkeutunut polttoaineen syöttö on semmoinen että ei mene valohoidolla ohi hetkeksikään?
Ja esim. puolat tms. jättäisivät jonkunlaisen virheilmoituksen luettavaksi?
Jotain pitäisi alkaa vaihtamaan, mutta kun ei oikein tiedä että mitä...
Arvostaisin kovasti tietäjien vinkkejä että mistä sitä aloittaisi?
Toinen on huono polttoainepumppu mutta sen tuottaman paineen voi mitata eikä kannata turhaan vaihtaa.
Ongelma hävisi. Biodieselillä saa auton päästöjen puolesta läpi katsastuksessa. Eipä juuri savuta.
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: ML320 käyntiongelmat?
Kyllä se biodiesel ei tätä bensa autoa katsastuksessa paljon autaveke39b kirjoitti:Mersu 220 CDI. Siinä jäi EPC-valo palamaan. Vaihdoin suodattimen. Laitoin biodieseliä tankkiin ja sekaan RL-2 lisäainetta.E200kompressor kirjoitti:Osien vaihdon voi aloittaa polttoainesuodattimen vaihdolla joka kuitenkin tarvitsee tehdä jossakin vaiheessa jos ei ole varmaa tietoa siitä koska vaihdettu viimeksi. Oireilee kuormituksessa kun ei läpäise riittävästi polttoainetta. Ei jätä vikailmoitusta.Neste kirjoitti:Päivää taas kaikille pitkästä aikaa.
ML320 -98 on palvellut hyvin nyt n. 2v, mutta jokun viikko sitten ilmeistyi niin mystinen ongelma että eivät oikein korjaamollakaan keksineet muuta kuin "aletaan vaihtamaan osia ja katsotaan mikä auttaa" tyyppisen ratkaisun.
Aina välilä hävittää täysin tehot. Ylämäkiä ei pääse kunnolla ylös ja kiihdyttäessä kolisee/tärisee. Vähän kuin kiihdyttäessä jarruttaisi samalla...
Vapaalla auto rullaa normaalisti. Potilas on nyt käynyt kahdella eri korjaamolla ja bensan paineet ok, mitään virheilmoituksia ei ole. (toinen luenta Staarilla) Kumpikin paikka oli sitä mieltä että jotain on (ehkä) vialla mutta he eivät tiedä mitä. Myöskään kojetaulussa ei syty mitään valoja kun ongelma päällä. Alipaineläpät näyttävät päällisin puolin olevan ok ja tulpat on vaihdettu n. 15 000km sitten.
Ja silloin kun toimii niin toimii täysin normaalisti, pajoilla ollessaan kaikki pelannut hienosti.
Eikös niin että esim. tukkeutunut polttoaineen syöttö on semmoinen että ei mene valohoidolla ohi hetkeksikään?
Ja esim. puolat tms. jättäisivät jonkunlaisen virheilmoituksen luettavaksi?
Jotain pitäisi alkaa vaihtamaan, mutta kun ei oikein tiedä että mitä...
Arvostaisin kovasti tietäjien vinkkejä että mistä sitä aloittaisi?
Toinen on huono polttoainepumppu mutta sen tuottaman paineen voi mitata eikä kannata turhaan vaihtaa.
Ongelma hävisi. Biodieselillä saa auton päästöjen puolesta läpi katsastuksessa. Eipä juuri savuta.
2007 R 320cdi
Re: ML320 käyntiongelmat?
Kaikki piuhat näyttäisivät olevan kiinni landalla ja sen piirillä. Putsasin ne liittimet mitä sain auki, mutta virhekoodi pysyy ja käynti on kauniisti sanottuna "vaihtelevaa".
Vaihtaahan noita pitää alkaa rupeamaan. Näyttää vaan pahasti siltä että ei ole maailmassa tarpeeksi CRC:tä että lähtevät auki....
Vaihtaahan noita pitää alkaa rupeamaan. Näyttää vaan pahasti siltä että ei ole maailmassa tarpeeksi CRC:tä että lähtevät auki....
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
Re: ML320 käyntiongelmat?
Päivitystä tähän....
Pitkällisen tukinnan ja uusien osien kokeilun jälkeen lopputuloksena näyttäisi olevan se että katalysaattorit siellä on tukossa.
Ja näyttäisi että ulkomaiden halppistoimittajilta ei ole uusia järkevään hintaan saatavana.
Jännäksi menee.
Muokattu: Löysin Latviasta melkein järkevään hintaan uudet kattipätkät, joten toivoa on taas.
Pitkällisen tukinnan ja uusien osien kokeilun jälkeen lopputuloksena näyttäisi olevan se että katalysaattorit siellä on tukossa.
Ja näyttäisi että ulkomaiden halppistoimittajilta ei ole uusia järkevään hintaan saatavana.
Jännäksi menee.
Muokattu: Löysin Latviasta melkein järkevään hintaan uudet kattipätkät, joten toivoa on taas.
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
Re: ML320 käyntiongelmat?
Sulla on ne katit ahtaassa paikassa ja muotoiltu sinne paikalleen mutta onnistuisiko jos jos laittaisit tarvike katit sinne etemmäs suoralle osuudella vaikka vaihteiston vierelle.
Noi katti jutut on pahoja juuri alumiini koneisissa kun ylipainen voi puhaltaa öljykalvon sylinteristä ja kohta on lohko entinen ja putket urilla.
Noi katti jutut on pahoja juuri alumiini koneisissa kun ylipainen voi puhaltaa öljykalvon sylinteristä ja kohta on lohko entinen ja putket urilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ML320 käyntiongelmat?
Joo, näinhän se menee. Minulla on teoria että siinä mökkireissun "vähän" rajummassa menossa on katalysaarrotin sisäkalut murentuneet loppuun ja sitten kotimatkalla ohituksessa työntänyt niitä putkeen ja tukkinut.atlas kirjoitti:Sulla on ne katit ahtaassa paikassa ja muotoiltu sinne paikalleen mutta onnistuisiko jos jos laittaisit tarvike katit sinne etemmäs suoralle osuudella vaikka vaihteiston vierelle.
Noi katti jutut on pahoja juuri alumiini koneisissa kun ylipainen voi puhaltaa öljykalvon sylinteristä ja kohta on lohko entinen ja putket urilla.
(tällöin käyntihäiriöt alkoivat) Eli ihan mahdottomasti ei olla ehditty tuolla ajella putket tukossa. Mutta katsotaan nyt uudet katit (valmiit putket) ovat tulossa Latviasta.
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
Re: ML320 käyntiongelmat?
Update taas pitkästä aikaa.
Katalysaattorit vaihdettu, mutta äänenvaimennin oli niin ruosteessa että mureni käsiin irti otettaessa.
Ajoaika on loppunut ja ML pitää katsastaa kokonaan uudestaan.... Nyt odottelen uutta äänenvaimennin saapuvaksi.
Kyllä siellä vielä ihan laillisesti tänä kesänä ajetaan.
Katalysaattorit vaihdettu, mutta äänenvaimennin oli niin ruosteessa että mureni käsiin irti otettaessa.
Ajoaika on loppunut ja ML pitää katsastaa kokonaan uudestaan.... Nyt odottelen uutta äänenvaimennin saapuvaksi.
Kyllä siellä vielä ihan laillisesti tänä kesänä ajetaan.
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
Re: ML320 käyntiongelmat?
Eipä ole ML vieläkään ajossa.
Akku meni kun seisoi ja odotti varaosia ja kun ajoin lopulta äänenvaimentimen vaihdon jälkeen katsastuskonttorille niin kuskinpuolen jarruputki repesi matkalla. (n. 1km)
Eli hommat jatkuu
Akku meni kun seisoi ja odotti varaosia ja kun ajoin lopulta äänenvaimentimen vaihdon jälkeen katsastuskonttorille niin kuskinpuolen jarruputki repesi matkalla. (n. 1km)
Eli hommat jatkuu
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.
Re: ML320 käyntiongelmat?
Jatketaan arvailuja ja koita nokka-akselin asentotunnistimen toimintaa, nyppäät sen irti ja heiluttelet vaikka lusikkaa edessä kun yleismittari kiinni ja jotkut viisammat voi sanoo mitä lukemia pitäis näyttää. Mulla oli toi joskus paskana m104 motista ja välillä auto kulki nätisti ja toisinaan taas puutu mutta kylmänä toimi aina
Re: ML320 käyntiongelmat?
Ihmeiden aika ei ole vielä ohi!
ML on katsastettu ja ajossa taas. Yksi avain meni kun rassasin sitä heikolla akulla käyntiin, vaikka olinkin täältä aikaisemmin lukenut että näin ei saisi tehdä.
Varaosiin ja säätämiseen meni n. yhteensä n. 1500€ eli tällä mennään taas ainakin yksi vuosi. (koputtaa puuta ja tekee ristin merkin )
Kiitos kaikille kommenteista ja avusta.
ML on katsastettu ja ajossa taas. Yksi avain meni kun rassasin sitä heikolla akulla käyntiin, vaikka olinkin täältä aikaisemmin lukenut että näin ei saisi tehdä.
Varaosiin ja säätämiseen meni n. yhteensä n. 1500€ eli tällä mennään taas ainakin yksi vuosi. (koputtaa puuta ja tekee ristin merkin )
Kiitos kaikille kommenteista ja avusta.
Yhdellä koeajolla Mersumieheksi.