Onko W221 ongelmapesä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
[ESA-77]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 29.01.2010 08:55
Paikkakunta: Kangasala

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja [ESA-77] »

cerdo kirjoitti:Airmatic systeemia hiukan tutkin.W220 loytyy aika hyvaa tietoa,aikalahelle sama varmaan w221 jousitus.

https://w220.ee/Airmatic" onclick="window.open(this.href);return false;

Jenkkipalstoilla on juttua ja diagnooseja tahan korimalliin(221),kiihtyvyys antureita 2 edessa ja takana yksi,oikealla.

Icarsoft MB V2 ei loyda kuin etu kiihtyvyysanturit,voltti maara on kohillaan ja autoa heiluttaessa piirturi nayttaa liikkeen.

Kait ruvettava purkamaan et loytyyko taka-anturi,ikunvaimentimien venttileitten pienin asento voinee johtua myos kiihtyvyys anturi viasta?
Paine sensorin lukema jostai syysta jokapaiva eri ekakerralla 11,39 eilen5,63 ja tanaan 7,33bar
Minulle on epäselvää mitä painetta ICarSoft MB V2 näyttää. GL:n kohdalla kompressorin käydessä on 14-15,5bar ja sitten kun kompressori sammuu niin paineet laskevat hitaasti pois. Jos oven avaa niin painetta tulee ~2bar ja nekin lähteävät pois. Silloin kun kompressori ei käy, niin onkohan lukema jakotukin sisäinen jäännöspaine, kun kaikki venttiilit ovat kiinni? Jakotukin kautta päästetään myös jousista paineet pois, niin arvot voivat olla vaikka mitä. Käytin ICarSoftia piirtämään kuvaajaa, niin siitä näkee enemmän mitä tapahtuu. Mitähän paineita uudemman malliset Airmatic käyttävät? Linkin W220:ssa oli 13-16bar säiliön paine ja jousituksen 6-10bar.
Esa

GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Jos nyt vihdoinkin alkaisin tutkia tata airmatic jousien kivireki ominaisuutta,sehan alkoi jo pari-kolme vuotta sitten.

Varmaan joku vaihtanut ko mallin jousia,jossa on iskari samassa ja jaykkyysventtiili siina pienessapurkissa alapaassa.
Tuleeko sinne liittimelle 2vai useampi piuha jos kaksi niin virta ja maa,ilman singaalijohtoa,ilmeissti kuitenkin 12v jannite,joihinki laitteisiin jos tulee kolme niin kolmas lienee singaali johto?

Jos se olis vain virtajohdolla niin silloinhan se olis on/of toiminnalla taa saatoventtiili,kun vaikuttaa et siina on vain kaksi asentoa C ja S.Olisko niin yksinkertainen?
Venttiilissa vaikuttais oleva erikokoiset reiat oljyn virtauksen muuttamiseksi.

Keskusteluista on kaynyt ilmi,etta naissa liittimissa on ollut kosketus hairioita.
Yleis mittarilla vois katsoa meneeko sahko mangeettiventtiilien lapi.

Taka kiihtyvyysanturin paikka pitaa kans ruveta etsimaan,kun varmaa tietoa ei sen sijainnista ole.
Se on nyt elvinnyt keskusteluista,et jos joku iskarin tai kiihtyvyysanturin kosketus hairio tulee niin jouset menee sport asentoon,onko muualta loytynyt ratkaisua tahan vaivaan?

Auto kaynyt star testerilla vuosi sitten,mutta sanoivat kaiken olevan ok

Tassa linkissa jonkulaista tietoa kiihtyvyysanturia paikoista takana.

http://ww2.justanswer.com/uploads/EU/eu ... nction.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Vika-autoja kuullostaa olevan paljon,mutta ratkaisuja vahan
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13180
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

221 Airmaticissa iskunvaimennuksen säätöön on kaksi venttiiliä kussakin tolpassa. Toinen vaikuttaa ulosjoustoon, toinen toiseen suuntaan.

Jos oikein muistan niin virrattomana venttiili on jäykemmässä asennossa. Star'illa näkee onko virtapiiri kunnossa ja venttiilit saa ohjattua kumpaankin suuntaan. Ohessa kytkentäkaavio (näitä autoja ei kannattaisi juurikaan ihmetellä ilman WIS:in apua, joku testeri pitää myös olla, kai tuo iCarsoft menettelee aika pitkälle).

Oliko auto star'illa todettu olevan kunnossa kun vikakoodeja ei tullut vai oliko myös kaikki anturit ja aktuaattorit käyty läpi (ohjauksin ja mittausarvoin).
W221 ADS damping valves.JPG
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Kiitos DBFI selvennyksesta iskunvaimentajan toiminnasta.
Se starilla kaynti meni vahan monkaan,kun itsella tuli tyoeste ja poika kaytti autoa pajalla.

Ohjeena oli tutkia jousitus,mut siella paassa oli nuori poika joka ei oikein ymmartanyt tehda muuta kuin katsoa vikakoodit joita ei sitten ollut kumminkaan loytanyt.

Tassa lahella mainostivat itasuomen pojat staria,kaytiin kerran kokeilee kun oli aika sovittu,mutta se stari olikin jollai lainassa ja olis pitanyt jaada odottamaan,niin unohdettiin koko juttu.
Pitaa nyt kysella,varmaan taaltakin loytyy ukko joka myos osaa kayttaa testeria.
Tarkistan nyt kuitenkin johtoliitokset,kun auto nostetaan ylos tulevalla viikolla ja etsitaan tarinan aiheuttajaa.
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

En muista paljonko eroaa ässänja ärrän jouset toisistaan mutta tuossa meidän talon ärrässä oli kivirekitautia pari vuotta sitten, takatolppa antoi jonkun koodinkin. Käytin siihen mötikkään menevät piuhat irti, putsailin ja laitoin kontaktispraytä ja sen jälkeen ei kertaakaan oireillut, ja kilsoja on tullut varmaan 30000km sen jälkeen, eli jotain kontaktivikaa oli vissiin...
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Autoa taas tutkittu,irroitin jokatolpan sahkoliittimet ja mittasin venttiilien vastukset,vastus oli sama jokaisessa.
Vikakoodien poiston jalkeen jousitus palautu normaaliksi takajousien osalta.

Mutta oikea etutolppa pysyy jaykkana,auto sammuksissa jousitus on jaykka,kunkaynnistaa auton, takapaaa pehmyt kui 60-luvun jenkissa,mutta etupaa jaykka,kuskinpuoli joustaa jotensakkin,ilm kallistuken vakaaja pitaa jaykkana koka apumiehen puoleinen tolppa on yhtajaykka kuin auto sammuksissa? Eli vika lienee nyt etutolpassa,nayttaa silta,etta tolppa on vaihdettu jossain kohtaa.
Seuraavaki tutkittava lahteeko boksita jannite ko.tolppaan,tai sitten magneettiventtiili jumittaa.Taka kiihtyvyysanturia ei ollut lokarin sisassa,voi olla hattuhyllyssa en ole viela tutkinut.

Kardaanikselia kaytettiin alhaalla ja keskiristikossa on selkea pykala,joka vois aiheuttaa tarinaa voimakkaassaa kiihdytyksessa.
Kardaani on kaynyt tasapainotuksessa ja kumma etteivat ole pykalaa huomanneet,booreissakin aika valys.
Ristikko prassaamalla kasattu,siina ja siina kannattaako ristikkoa vaihdattaa,uusi koko kardaani 700 saksanmaalla.
Vastaa Viestiin