W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
Auto w211 280 cdi vm.07. juuri ohjelmoitu 190 --> 260HP & 440 --> 600Nm. Ongelmana on se, kun rupeaa kiihdyttämään 20-80 vauhdista sen verran reilusti, että laatikko vaihtaa pienemmälle. Aluksi kierrokset nousee samalla, kun laatikko tiputtaa vaihdetta alaspäin, sitten turbiini lukittuu täysin noin 0,5 sekunniksi, jonka jälkeen turbiini irroittaa noin 1 sekunniksi ja taas sen jälkeen turbiini lukittuu (pehmeämmin) ja kiihdytys jatkuu normaalisti. Tai näin ainakin luulen, että siellä tapahtuu Eli siis, kun pienestä vauhdista lyö kaasun pohjaan, niin ensin tulee kova nykäisy ja sen jälkeen veto pois hetkeksi. Sitten veto taas jatkuu normaalisti. Mitään vikakoodia ei tästä oireesta tule.
Paikaltaan kiihdyttäessä kaikki toimii niinkuin pitääkin ja vaihteet vaihtuu hienosti. Kokeilin ajaa dyno-moden päällä, mutta sillä ei ollut vaikutusta tähän. Olen kokeillut adabtoida vaihdelaatikkoa, mutta se ei ole muuttanut asiaa. Joskus ennen ohjelmointia auto teki muutaman kerran saman, mutta vielä voimakkaammin. Silloin alkunykäyksen jälkeen auto moottorijarrutti. Silloin tuli vikakoodi pakokaasujen vastapaineen tunnistimelle. Vaihdoin tunnistimen ja vika korjaantui sillä. Mutta en tiedä liittyykö tuo vika mitenkään tähän uuteen vaikka oire on vähän samanlainen. Onko jollakin täällä jotain ideaa tai ajatusta, että mikä tämän aiheuttaa? Tai onko jollakin ollut vastaavaa ongelmaa?
Paikaltaan kiihdyttäessä kaikki toimii niinkuin pitääkin ja vaihteet vaihtuu hienosti. Kokeilin ajaa dyno-moden päällä, mutta sillä ei ollut vaikutusta tähän. Olen kokeillut adabtoida vaihdelaatikkoa, mutta se ei ole muuttanut asiaa. Joskus ennen ohjelmointia auto teki muutaman kerran saman, mutta vielä voimakkaammin. Silloin alkunykäyksen jälkeen auto moottorijarrutti. Silloin tuli vikakoodi pakokaasujen vastapaineen tunnistimelle. Vaihdoin tunnistimen ja vika korjaantui sillä. Mutta en tiedä liittyykö tuo vika mitenkään tähän uuteen vaikka oire on vähän samanlainen. Onko jollakin täällä jotain ideaa tai ajatusta, että mikä tämän aiheuttaa? Tai onko jollakin ollut vastaavaa ongelmaa?
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
mitenkäs adaptaatiota on suoritettu?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
Star:illa nollattu ja opetettu.MiHe kirjoitti:mitenkäs adaptaatiota on suoritettu?
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
Ihan vaan kuriositeettina, tuikun softa vai joku muu? Kun heti softan jälkeen tulee ongelmia keskustelisin ensin softaajan kanssa että mitenköhän pitäisi menetellä.
Tulee väkisinkin mieleen että ei ole ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan tehty softa, ja laatikko ei tiedä muuttuneesta väännöstä eikä osaa tehdä mitä sen pitäisi.
Moisella käytöksellä saat pian lootan hajalle.
Tulee väkisinkin mieleen että ei ole ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan tehty softa, ja laatikko ei tiedä muuttuneesta väännöstä eikä osaa tehdä mitä sen pitäisi.
Moisella käytöksellä saat pian lootan hajalle.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
Milloin viimeksi vaihteisto huollettu?? Samalla kun öljyt vaihtaa niin laittaisin uuden turbiinin lukitusventtiilin ja sen jälkeen Starilla se turbiinilukon adaptaatio. Samallahan putsaa ja tarkistaa ne muutkin solenoidit.
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
Softa on ostettu "MyChiptuningfiles" sivustolta (Stage 1 tune + EGR off).MJPfin kirjoitti:Ihan vaan kuriositeettina, tuikun softa vai joku muu?
Moisella käytöksellä saat pian lootan hajalle.
Tätä itsekin vähän epäilen. Kerroin firman asikaspalveluun ongelmastani. Ja he vastasivat erittäin huonolla englannilla, että on normaalia...MJPfin kirjoitti:Kun heti softan jälkeen tulee ongelmia keskustelisin ensin softaajan kanssa että mitenköhän pitäisi menetellä.
Tulee väkisinkin mieleen että ei ole ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan tehty softa, ja laatikko ei tiedä muuttuneesta väännöstä eikä osaa tehdä mitä sen pitäisi.
Se vain ihmetyttää, kun kaikki tuntuu toimivan kuitenkin todella hyvin paikaltaan kiihdyttäessä. (0-100 kiihtyvyys parani ohjelmalla n.2s.)
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
Huoltokirjan mukaan 50tkm sitten vaihdettu öljyt+suodatin vaihteistoon. (Autolla ajettu 395tkm)SilverS212 kirjoitti:Milloin viimeksi vaihteisto huollettu?? Samalla kun öljyt vaihtaa niin laittaisin uuden turbiinin lukitusventtiilin ja sen jälkeen Starilla se turbiinilukon adaptaatio. Samallahan putsaa ja tarkistaa ne muutkin solenoidit.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
Toden näköinen syy tuossa ylhällä jos juuri samaan aikaan tuli,Markus8 kirjoitti:Softa on ostettu "MyChiptuningfiles" sivustolta (Stage 1 tune + EGR off).MJPfin kirjoitti:Ihan vaan kuriositeettina, tuikun softa vai joku muu?
Moisella käytöksellä saat pian lootan hajalle.
Tätä itsekin vähän epäilen. Kerroin firman asikaspalveluun ongelmastani. Ja he vastasivat erittäin huonolla englannilla, että on normaalia...MJPfin kirjoitti:Kun heti softan jälkeen tulee ongelmia keskustelisin ensin softaajan kanssa että mitenköhän pitäisi menetellä.
Tulee väkisinkin mieleen että ei ole ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan tehty softa, ja laatikko ei tiedä muuttuneesta väännöstä eikä osaa tehdä mitä sen pitäisi.
Se vain ihmetyttää, kun kaikki tuntuu toimivan kuitenkin todella hyvin paikaltaan kiihdyttäessä. (0-100 kiihtyvyys parani ohjelmalla n.2s.)
tai siten laatiko on ollut juuri siinä rajoilla että vakiona vielä toimii mutta ei enään kun siltä vaadittan hiukan lisää,
tehon lisäily monesti myös korostaa/tuo esiin vielä vakiona huomaamatomia kulumia/vikoja/oireita,
mitenkäs se vaihtaa käsin vaihtamalla
,
Mökkillä
'
'
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
Aika paljon saa maailmassa tapahtua että uskaltaisin omaan autooni laittaa netistä ostettua softaa ilman että tietäisin sen alkuperästä just mitään, että säästääkö siinä sitten oikeasti niin paljon?
Syy miksi kysyin onko tuikun softa on se että silloin voisi keskittyä etsimään vikaa vain laatikosta / sen ohjauksesta. Nyt joutuu valitettavasti arpomaan laatikon ja softan välillä.
Rehellisesti sanoen en ole noista palveluista vielä nähnyt yhtään hyvää softaa tulleen mitä on tullut vastaan korjaillessa kavereiden autoja moisten operaatioiden jälkeen. Osa on ollut onneksi niin huonoja että osa rajoittimista on jäänyt huomaamatta ja tuhoilta on vältytty. Aina ei näin iloisesti ole käynyt.
Osa on ollut ihan silkkaa paskaa mitä on autoon työnnetty.
Syy miksi kysyin onko tuikun softa on se että silloin voisi keskittyä etsimään vikaa vain laatikosta / sen ohjauksesta. Nyt joutuu valitettavasti arpomaan laatikon ja softan välillä.
Rehellisesti sanoen en ole noista palveluista vielä nähnyt yhtään hyvää softaa tulleen mitä on tullut vastaan korjaillessa kavereiden autoja moisten operaatioiden jälkeen. Osa on ollut onneksi niin huonoja että osa rajoittimista on jäänyt huomaamatta ja tuhoilta on vältytty. Aina ei näin iloisesti ole käynyt.
Osa on ollut ihan silkkaa paskaa mitä on autoon työnnetty.
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
Testailin tuota käsin vaihtamista. Joskus 2:kkos vaihde nykäisee kytkeytyessään päälle. Muut eivät ainakaan nykäise. Mutta tämä turbiinin avautuminen kesken vedon. Ei vaadikaan vaihteenvaihtoa. 2- vaihde, vauhti n. 40km/h ja kierroksen 2000r/min, siitä kun lyö kaasun pohjaan, niin 2600r/min kohdalla veto loppuu ja 2900r/min kohdalla jatkuu. Kierrokset nousee tasaisesti kokoajan. 3- vaihteella tekee myös saman toki eri nopeus ja kierrosalueella.FinlandMerceds kirjoitti: mitenkäs se vaihtaa käsin vaihtamalla ,
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
Itselläni aloittajan spekseillä vastaava auto ja myös hommattu softa samasta paikasta. Olen nyt kiihytellyt 20-80kmh ja ainoa häiritsevä, minkä huomaan on tuo hidas pienemmälle vaihto kickdownilla, eli melkein sekunnin kerkeää laskea, kun kaasun polkee pohjaan, kunnes jotain tapahtuu. Veto on kyllä tasainen ja imee kuljettajan selkänojaan kiinni, mutta liekö tuo pienemmälle vaihto noin hidas oikeasti?
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
Olette te rohkeita, toivottavasti mitään isompaa ei hajoa, toisaalta on nää aika kestäviä.
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
Tämäpä hyvä tietää! Nyt on autoon vaihdettu vaihteistoöljyt ja kyb- venttiili. Mitään parannusta tämä ei tehnyt. Eli sama "vika" edelleen...Beagle_ kirjoitti:Itselläni aloittajan spekseillä vastaava auto ja myös hommattu softa samasta paikasta. Olen nyt kiihytellyt 20-80kmh ja ainoa häiritsevä, minkä huomaan on tuo hidas pienemmälle vaihto kickdownilla, eli melkein sekunnin kerkeää laskea, kun kaasun polkee pohjaan, kunnes jotain tapahtuu. Veto on kyllä tasainen ja imee kuljettajan selkänojaan kiinni, mutta liekö tuo pienemmälle vaihto noin hidas oikeasti?
Starilla vielä koitin tutkin tuon vaihteiston arvoja ajaessa, ja kun tämä "ontuminen" tulee. Huomasin, että turbiini ei luista, vaan moottorimomenttiarvo tippuu hetkellisesti alas. Eli viittaakohan tuo kuitenkin siihen, että tämä ongelma ei ole vaihteistossa?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
Migtäs siellä moottorin puolella näyttä silloin tapahtuvanMarkus8 kirjoitti:Tämäpä hyvä tietää! Nyt on autoon vaihdettu vaihteistoöljyt ja kyb- venttiili. Mitään parannusta tämä ei tehnyt. Eli sama "vika" edelleen...Beagle_ kirjoitti:Itselläni aloittajan spekseillä vastaava auto ja myös hommattu softa samasta paikasta. Olen nyt kiihytellyt 20-80kmh ja ainoa häiritsevä, minkä huomaan on tuo hidas pienemmälle vaihto kickdownilla, eli melkein sekunnin kerkeää laskea, kun kaasun polkee pohjaan, kunnes jotain tapahtuu. Veto on kyllä tasainen ja imee kuljettajan selkänojaan kiinni, mutta liekö tuo pienemmälle vaihto noin hidas oikeasti?
Starilla vielä koitin tutkin tuon vaihteiston arvoja ajaessa, ja kun tämä "ontuminen" tulee. Huomasin, että turbiini ei luista, vaan moottorimomenttiarvo tippuu hetkellisesti alas. Eli viittaakohan tuo kuitenkin siihen, että tämä ongelma ei ole vaihteistossa?
Mökkillä
'
'
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
Siellä tulee joku rajoitin vastaan ja ohjelma leikkaa syöttöjä, siltä ainakin vaikuttaa. Mikä niin herra yksin tietää.
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
7-vaiheisen laatikon ominaisuus normiajossa kylmänä ongelmia vaihteiden välillä esim mäkisillä taipaleilla kun pykältää 5->4 nykäisee. Minulla ollut kahdessa Eemelissä 2013 ja 2014 sama "ominaisuus" poistuu vasta kun 9-lovisessa automaatissa.
Nämä laatikko ongelmat liittyy enempi 4-matic puolen malleihin. Minulle ensimmäinen Eemeli tätä korisarjaa 2009 takavetoinen ei mitään ongelmaa. Nyt olleet 2013 ja 2014 4-matic sama "ominaisuus". Kesäautona SLK 2014 7-vaihteinen takaveto ei ongelmaa.
Näiden autojen kanssa on kyllä aina jotain mielipahaa.
No mutta varmaan muissa merkeissä omat ongelmat.
Nämä laatikko ongelmat liittyy enempi 4-matic puolen malleihin. Minulle ensimmäinen Eemeli tätä korisarjaa 2009 takavetoinen ei mitään ongelmaa. Nyt olleet 2013 ja 2014 4-matic sama "ominaisuus". Kesäautona SLK 2014 7-vaihteinen takaveto ei ongelmaa.
Näiden autojen kanssa on kyllä aina jotain mielipahaa.
No mutta varmaan muissa merkeissä omat ongelmat.
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
.
Mitenkäs teitte ohjelmoinnin ?
OBD-portin kautta, vai.
Jos on takavetoauto, niin ainoa mahdollisuus kunnolliseen lopputulokseen on portin kautta CMD:llä
Parit muut tekee sen jo pöydällä, service - moodissa.
Muut merkkikaapelit ja kaikki kloonit vaatii BDM luvun ja kirjoituksen, jotta ohjelma todellakin kokonaan vaihtuu.
Itsekkin käytän näissä vieläkin BDMmää, vaikka minulla on jo aikoja ollut tehtynä näistä 280,sistä kaikki versiot pitkin ja poikin. Sekä CMD,n kaapeli, jolla noita aikaisempia BDM-lukuja voisi kirjoittaa. Mutta vierastan kovin ajatusta, jossa toisella työkalulla luetaan ja toisella kirjoitetaan. Lopulta niissä lopputulos on yhtä varmaa, kun nokan kaivussa.
Nelikko menee OBD-portin kautta, OK.
Mitenkäs teitte ohjelmoinnin ?
OBD-portin kautta, vai.
Jos on takavetoauto, niin ainoa mahdollisuus kunnolliseen lopputulokseen on portin kautta CMD:llä
Parit muut tekee sen jo pöydällä, service - moodissa.
Muut merkkikaapelit ja kaikki kloonit vaatii BDM luvun ja kirjoituksen, jotta ohjelma todellakin kokonaan vaihtuu.
Itsekkin käytän näissä vieläkin BDMmää, vaikka minulla on jo aikoja ollut tehtynä näistä 280,sistä kaikki versiot pitkin ja poikin. Sekä CMD,n kaapeli, jolla noita aikaisempia BDM-lukuja voisi kirjoittaa. Mutta vierastan kovin ajatusta, jossa toisella työkalulla luetaan ja toisella kirjoitetaan. Lopulta niissä lopputulos on yhtä varmaa, kun nokan kaivussa.
Nelikko menee OBD-portin kautta, OK.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
Kyseessä on tosiaan takavetoinen auto. Ja BDM:llä ohjelma luettu, sekä kirjoitettu.tuikku kirjoitti:.
Mitenkäs teitte ohjelmoinnin ?
OBD-portin kautta, vai.
Re: W211 G7-Tronic kiihdyttäessä ongelmaa.
Kyllä. Minä myös käytin Kess v2 ohjelmaa, jolla luettiin ja uusi ohjelma ajettiin. Tosin nyt, kun ajoin takaisin vakiosoftan vaihdotkin muuttuivat pehmeämmäksi. Seuraavaksi taidan teettää pelkän vakiosoftan ilman EGR:ää.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014