s600 biturbo w220

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
santededeg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 31.08.2019 15:45

s600 biturbo w220

Viesti Kirjoittaja santededeg »

kaverin puolesta tässä kyselen että onko kellään kokemuksia kyseisestä autosta? Miettii tämän hankkimista mutta lähinnä kiinnostaa nyt se että onko näissä minkälaisia tyyppivikoja ja muita heikkoja kohtia, vähän yli 100tkm ajettu yksilö kyseessä.

jos on väärässä kategoriassa niin saa poistaa, aattelin vaan että tekniikkaan kai tää eniten liittyy...
Avatar
santededeg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 31.08.2019 15:45

Re: s600 biturbo w220

Viesti Kirjoittaja santededeg »

taitaapi olla liian harvinainen malli kun ei kellään ole?
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: s600 biturbo w220

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

S600:sta on juttua muttei kai biturbosta.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ri#p739942" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
santededeg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 31.08.2019 15:45

Re: s600 biturbo w220

Viesti Kirjoittaja santededeg »

kiitos
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: s600 biturbo w220

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Sano kaverillesi että puolapaketit on jotain 1250 kipale ja niitä menee helposti. Tohon 100tkm määrään mennessä on voinu mennä jo 6kpl :D Puolapaketin kanssa pitää vaihtaa aina silikonitutit ja tulpat jos haluaa että hommassa on järkeä, tosin ne silikonitutit tulee muistaakseni uuden paketin mukana.

ABC aina vakio S600 kanssa ja siinä omat ongelmansa jos ei vaihtele öljyjä ja heti ensimmäisenä uudempaa tiukempaa suodatinta sinne mutta luulisi jo olevan hoidettu aikaa sitten.

Eli sano sille kaverillesi että hankki heti sen. Kohta semmoisilla ajaminen varmaan kielletään, ainakin maahantuonti käytettynä julistetaan maanpetokseksi ja rikokseksi ihmiskuntaa vastaan. Niillä on ajettava just nyt. Bensakin on halpaa :D

Yleensä w220 on muovisen oloinen. Onneksi S600 on nahkakojelaudalla mutta rattinapit yms silti kehnosti pinnoitettu. Ensimmäiset tuplaturbot on kaiketi 9/2002 eli saattaa olla vanhalla comandilla tai 2003 välimallilla. Parempi ois 2004 tai uudempi. Japsituonneissa comand ja sen johtosarjat asettaa omat haasteensa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: s600 biturbo w220

Viesti Kirjoittaja harriba »

Yhden hyväkuntoisen japsituonti-W220:sen (S500) kokemuksella sanoisin että go for it. Mutta tavallisen toimintatonnin sijaan biturbo S600:n kanssa pitää mielestäni olla aina varalla kaksi toimintatonnia. Huoltohistoriattomat jättäisin ostamatta. Pikkuvikaiset vaativat tuuria tai todellista harrastuneisuutta. Nuo puolapaketit on tiedossa oleva ongelma. Samoin öljyvuodot voivat olla todella työläitä korjata. Jarruosat maksavat myös paljon vrt. perusmallit. Abc-alustan kunnossapito ei ole sen kummempaa kuin airmaticin, kun ymmärtää että kiinantolppia tuskin kannattaa ostaa. Tuo V12 kone on sinänsä varma, eikä ne pari pikku fööniä sitä juurikaan rasita. Pitää olla joko räväkkä perintö, poliittinen palkintovirka, keskikokoinen lottovoitto tai sitten ihan vaan talli+työkalut+motivaatio itse fiksata, muuten tulee jossain vaiheessa suru puseroon. Netti on pullollaan harrastajia joten mikä tahansa vika on yleensä nopeasti identifioitu ja korjattu.

Just ajelin ässällä 250km mökille. Edellinen reissu oli vappuna Hyundai ioniqilla. Tulin taas hyvälle tuulelle vaikka 4 sylinteriä puuttuukin. Comandit saa kyllä setvittyä, ruosteettomuus + huoltohistoria on valtavasti arvokkaampi lähtökohta harrastukselle.

500hv (vai mitä siinä perusbiturbossa oli) + toimiva abc on kyllä niin järjettömän hieno yhdistelmä että jos ei ole suu messingillä niin jo on ihme. Sehän aikanaan pesi ja huuhteli porschet ja tavisferrarit.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: s600 biturbo w220

Viesti Kirjoittaja harriba »

Tuli mieleen että jos haluaa toimintavarman 500hv harrasteen kohtuurahalla niin mitäs muita vaihtareita olikaan? W124 superturbo? 500hv Possu? V10 M5? Viper? W12 Phaeton/Tuareg? Itse ahdettu E30/E39? Hyvää yötä.

Todellinen seikkailijaluonne valkkaisi tietysti Quattroporten mutta se jää kyllä 100 hv vajaaksi :)

Nyt kun asiaa miettii niin E60 B5 olisi kova sana, mutta hinta on 2x toimivaan ässään verrattuna. Vanhoja Cayenne Turboja on myös mobile.de pullollaan. Itse en maastureista juuri perusta mutta ehkä saatavissa samoihin rahoihin. Jaah ehkä ahdettu X350 Jaggekin olisi hieno. Vaikea kylläkin kuvitella että nuo sen halvemmiksi tulisivat ajossa pitää.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Avatar
santededeg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 31.08.2019 15:45

Re: s600 biturbo w220

Viesti Kirjoittaja santededeg »

harriba kirjoitti:Yhden hyväkuntoisen japsituonti-W220:sen (S500) kokemuksella sanoisin että go for it. Mutta tavallisen toimintatonnin sijaan biturbo S600:n kanssa pitää mielestäni olla aina varalla kaksi toimintatonnia. Huoltohistoriattomat jättäisin ostamatta. Pikkuvikaiset vaativat tuuria tai todellista harrastuneisuutta. Nuo puolapaketit on tiedossa oleva ongelma. Samoin öljyvuodot voivat olla todella työläitä korjata. Jarruosat maksavat myös paljon vrt. perusmallit. Abc-alustan kunnossapito ei ole sen kummempaa kuin airmaticin, kun ymmärtää että kiinantolppia tuskin kannattaa ostaa. Tuo V12 kone on sinänsä varma, eikä ne pari pikku fööniä sitä juurikaan rasita. Pitää olla joko räväkkä perintö, poliittinen palkintovirka, keskikokoinen lottovoitto tai sitten ihan vaan talli+työkalut+motivaatio itse fiksata, muuten tulee jossain vaiheessa suru puseroon. Netti on pullollaan harrastajia joten mikä tahansa vika on yleensä nopeasti identifioitu ja korjattu.

Just ajelin ässällä 250km mökille. Edellinen reissu oli vappuna Hyundai ioniqilla. Tulin taas hyvälle tuulelle vaikka 4 sylinteriä puuttuukin. Comandit saa kyllä setvittyä, ruosteettomuus + huoltohistoria on valtavasti arvokkaampi lähtökohta harrastukselle.

500hv (vai mitä siinä perusbiturbossa oli) + toimiva abc on kyllä niin järjettömän hieno yhdistelmä että jos ei ole suu messingillä niin jo on ihme. Sehän aikanaan pesi ja huuhteli porschet ja tavisferrarit.

Joo kyllähän se kävi sen 600 hakemassa, ainoo miinus on se että on madallus jouset alkuperäisten tilalla japanissa vaihettu jostain syystä
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: s600 biturbo w220

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

santededeg kirjoitti:
harriba kirjoitti:Yhden hyväkuntoisen japsituonti-W220:sen (S500) kokemuksella sanoisin että go for it. Mutta tavallisen toimintatonnin sijaan biturbo S600:n kanssa pitää mielestäni olla aina varalla kaksi toimintatonnia. Huoltohistoriattomat jättäisin ostamatta. Pikkuvikaiset vaativat tuuria tai todellista harrastuneisuutta. Nuo puolapaketit on tiedossa oleva ongelma. Samoin öljyvuodot voivat olla todella työläitä korjata. Jarruosat maksavat myös paljon vrt. perusmallit. Abc-alustan kunnossapito ei ole sen kummempaa kuin airmaticin, kun ymmärtää että kiinantolppia tuskin kannattaa ostaa. Tuo V12 kone on sinänsä varma, eikä ne pari pikku fööniä sitä juurikaan rasita. Pitää olla joko räväkkä perintö, poliittinen palkintovirka, keskikokoinen lottovoitto tai sitten ihan vaan talli+työkalut+motivaatio itse fiksata, muuten tulee jossain vaiheessa suru puseroon. Netti on pullollaan harrastajia joten mikä tahansa vika on yleensä nopeasti identifioitu ja korjattu.

Just ajelin ässällä 250km mökille. Edellinen reissu oli vappuna Hyundai ioniqilla. Tulin taas hyvälle tuulelle vaikka 4 sylinteriä puuttuukin. Comandit saa kyllä setvittyä, ruosteettomuus + huoltohistoria on valtavasti arvokkaampi lähtökohta harrastukselle.

500hv (vai mitä siinä perusbiturbossa oli) + toimiva abc on kyllä niin järjettömän hieno yhdistelmä että jos ei ole suu messingillä niin jo on ihme. Sehän aikanaan pesi ja huuhteli porschet ja tavisferrarit.

Joo kyllähän se kävi sen 600 hakemassa, ainoo miinus on se että on madallus jouset alkuperäisten tilalla japanissa vaihettu jostain syystä
ABC-alustassa madallusjouset? Veikkaan tietämättömyyden piikkiin tätä kirjoitusta tai sitten onko tätä katsastettu suomessa :problem:
2007 R 320cdi
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: s600 biturbo w220

Viesti Kirjoittaja Chili »

Madallusjouset? ,itähän ne ovat ABC-alustassa? Alustan korkeudenhan saa säädettyä kojetaulusta matalaksi.

Jos siihen on vsihdettu mekaaniset jouset, niin mitenkähän on ratkaustu kallistuksenvakaajan puuttuminen?

Meniköhän katsastuksesta läpi?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
santededeg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 31.08.2019 15:45

Re: s600 biturbo w220

Viesti Kirjoittaja santededeg »

no en kuulkaa tiedä tarkemmin mitkä jouset on mutta entisen omistajan mukaan on vaihdettu jotkin toiset jouset alkuperäisten tilalla. ja auto on sen verran matalalla että en tiedä voisiko alkuperäisellä alustalla niin alas laskea edes...
Avatar
santededeg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 31.08.2019 15:45

Re: s600 biturbo w220

Viesti Kirjoittaja santededeg »

kaipa se ei se entinen omistaja sitten tiennyt mistä puhuu,(en kyllä tiedä minäkään :D) tänä keväänä kuitenkin katsastettu
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: s600 biturbo w220

Viesti Kirjoittaja AK47 »

santededeg kirjoitti:kaipa se ei se entinen omistaja sitten tiennyt mistä puhuu,(en kyllä tiedä minäkään :D) tänä keväänä kuitenkin katsastettu
ABC alusta on w220 autossa S600 malleissa juurikin se paras vakiovaruste. Jos joku on sen raiskannut niin lähtökohtaisesti sellaisen teurastajan jäljiltä en olisi autosta kiinostunut pätkääkään. Todennäköisesti samanlaisia järjettömyyksiä on sarjaraiskaaja tehnyt yleensä enemmänkin....

ABC maksoi käsittääkseni lisävarusteena w220 koriin vain 3900eur. Mutta yksittäisinä osina laite maksaa sitten helposti nelinumeroisen luvun.

Toivotaan että autossa on toimiva ABC alusta jonka voi korjata. Korkeuttahan voi säätää. Jospa se on tehty päin persettä - kirjaimellisesti.

Jos on kerrankin ajanut toimivalla ABC alustaisella w220 niin ymmärtää että se on airmatikkiin verrattuna ihan eri tasolla.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin