ViestiLähetetty: La 16.05.2020 16:31
Ongelmaksi on muodostunut turhaniso pakopaine ja taas liian pieni ahtopaine. Elikkäs tekniikkana vapari 603 PPD säätämällä vakio pumpulla, orkkis turbopakosarja jossa ollut jo tehtaaltatullessa T4 laippa, orkkisturbon imusarja josta tulpattu vakio sisään tulo ja tehty uusi tulo vastapuolelle 2,5", välijäähdyttimenä FMIC 600x300x76, ahtimena toimii https://www.ebay.com/itm/T3-T4-T3-T4-TO" onclick="window.open(this.href);return false; ... 2749.l2649
Hukkaportin kellolta letkut irti ja tulpattu, myös hukkaportti on kiritty säätötangolla kiinni. Ahot ei nuose siltikkään yli 0.8bar, mutta pakopaineet vetelee jo 2.2bar .
Pakoputkena toimii 2,5" ensimmäiseen vaimentimeen asti jossa muuttuu 2", autossa käytössä vain yksi vaimennin takakelkan kohdalla, eli ensimmäinen jua viimeinen poistettu.
Johtuuko nuo rajut pakopaineet nyt sitten tuosta putkistosta?
Turbon myynti ilmoituksessa mainitaan hukkaportin kellon toiminta alueeksi 0,5-1 bar, eikös sen hukkaportti kiinni pitäisi ahtaa sitten aika reilusti enemmän?
Om603 ahto ja pakopaineet
Re: Om603 ahto ja pakopaineet
Vähän enemmän tarttisi turbosta tietää kuin linkin johonkin mitä ei löydy. t3 / t4 kun on monen kokoista ja näköistä.
Kuinka pienellä pakopesällä kyseinen turbo on? Joku pieni turbiini ja iso kompura niin ettei varmaan virtaa mitään läpi?
Kuinka pienellä pakopesällä kyseinen turbo on? Joku pieni turbiini ja iso kompura niin ettei varmaan virtaa mitään läpi?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ti 26.02.2019 16:48
Re: Om603 ahto ja pakopaineet
Ahaa niimpäs onkin kyseinen linkki ei toiminut, tässä uusi https://www.ebay.com/itm/T04E-T3-T4-A-R ... SwHSdcPaHn" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Om603 ahto ja pakopaineet
Mittarit ehjiä?
Ahtovuoto, kompuran koneistus päin persettä, liikaa kompressorissa väliä siiven ja kotelon välissä.
Kyllä noilla mitoilla jo pitäisi ahtoa enemmän tulla. Pyöriikö turbiini oikeaan suuntaan, ettei kiinan pojille ole käynyt virhe ja vasenkätinen turbiini.
Paha tuota on arvailla yhtään asennusta näkemättä tai kuulematta. Kristallipalloa kun ei omista.
Ei se ihmeellistä ropellia tarvitse kun jo kilo menee rikki, varsinkin jos pakopainetta on noin reilusti jo.
Ahtovuoto, kompuran koneistus päin persettä, liikaa kompressorissa väliä siiven ja kotelon välissä.
Kyllä noilla mitoilla jo pitäisi ahtoa enemmän tulla. Pyöriikö turbiini oikeaan suuntaan, ettei kiinan pojille ole käynyt virhe ja vasenkätinen turbiini.
Paha tuota on arvailla yhtään asennusta näkemättä tai kuulematta. Kristallipalloa kun ei omista.
Ei se ihmeellistä ropellia tarvitse kun jo kilo menee rikki, varsinkin jos pakopainetta on noin reilusti jo.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ti 26.02.2019 16:48
Re: Om603 ahto ja pakopaineet
Tuli hyrrä käytettyä palasissa ennen asennusta, oli yllättävän laadukkaan oloinen, siisti ja valmiiksi öljytty. Kokeilin eilen puolikkaalla pakoputkella joka on siis 2,5" niin jopas rupes paremmin toimimaan.
Nyt ahto ja pako nousi samaa tasoa, kunnes 3,500rpm kohalla pako otti hiukan enemmän lähtöjä jäi noin 2 kiloon ja ahtopaine 1,3. Täytynee tekasta 3" ränni koko matkalle?
Nyt ahto ja pako nousi samaa tasoa, kunnes 3,500rpm kohalla pako otti hiukan enemmän lähtöjä jäi noin 2 kiloon ja ahtopaine 1,3. Täytynee tekasta 3" ränni koko matkalle?