Webaston käynnistäminen kesällä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Matti 58
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: La 02.11.2013 18:29
Paikkakunta: Juankoski

Webaston käynnistäminen kesällä

Viesti Kirjoittaja Matti 58 »

Onkos kukaan kokeillut webaston käynnistämistä näin lämpimillä keleillä. Tuota omaa kokeilin ja ei käynnisty kun lämpötila yli 5astetta. Sisäilmanpuhallin lähtee kyllä pyörimään.
Onko näissä tehdasasennetuissa webastoissa asetettu jokin tietty ulkolämpötila jolloin ei enää käynnisty. Onko kukaan kokeillut? Minulla on tuo mese w203 vuosimallia -03 dieselkoneella
MB 270cdi -03
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6268
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Webaston käynnistäminen kesällä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

kyllä se mulla napista käyntiin W211:ssa lähti... jos oli oikeesti ulkona ja sisällä kuuma niin käynnistyi jäähdytysmoodiin, napissa sininen valo punaisen sijaan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Matti 58
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: La 02.11.2013 18:29
Paikkakunta: Juankoski

Re: Webaston käynnistäminen kesällä

Viesti Kirjoittaja Matti 58 »

Minulla on tuossa vain se punainen merkkivalo joka syttyy kun käynnistän webaston ja tosiaan vain tuo lämmityslatteen puhallin lähtee pyörimään, mutta itse webasto ei käynnisty eikä webaston puhallin lähde pyörimään. Viileillä keleillähän tuo toimi niinkuin pitääkin nyt vaan ei käynnisty kun on nämä lämpimät kelit.
MB 270cdi -03
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6268
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Webaston käynnistäminen kesällä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Olisko Essä ja Ceessä noin erilaiset systeemit? Mun W211 oli kuitenkin -04 mallia. Onhan se mahdollista, samoihin aikoihinhan ne tiputti ceestä pois vakkarin perusvarusteista (manuaalit). Kai sulla kuitenkin on ajastettava ja/tai kaukosäätimellä se weba? Ajonaikainenhan ei lähde käyntiin yli 5 lämmöissä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Matti 58
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: La 02.11.2013 18:29
Paikkakunta: Juankoski

Re: Webaston käynnistäminen kesällä

Viesti Kirjoittaja Matti 58 »

Kyllä on ajastettava ja kaukosäädin on myös voi myös laittaa asetukset niin,että käynnistyy automaattisesti kun lämpötila laskee alle tietyn rajan. Muistaakseni esim. jos sisälämpötila laskee alle tietyn rajan niin käynnistyy automaattisesti tätä toimintoa en ole milloinkaan käyttänyt
MB 270cdi -03
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13180
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Webaston käynnistäminen kesällä

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Matti 58 kirjoitti:Minulla on tuossa vain se punainen merkkivalo joka syttyy kun käynnistän webaston ja tosiaan vain tuo lämmityslatteen puhallin lähtee pyörimään, mutta itse webasto ei käynnisty eikä webaston puhallin lähde pyörimään. Viileillä keleillähän tuo toimi niinkuin pitääkin nyt vaan ei käynnisty kun on nämä lämpimät kelit.
En oikein päässyt kärryille mikä siinä ei toimi oikein. Lämpimällä kelillähän pitääkin mennä pelkkä viilennys päälle.

Mitä ne merkkivalot näyttää viilennysessä ja mitä niiden pitäisi näyttää ohjekirjan mukaan? Muistaakseni tuon ikäisessä 203:ssa ei ole sitä sinistä merkkivaloa niin kuin esim. 211:ssä.
Matti 58
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: La 02.11.2013 18:29
Paikkakunta: Juankoski

Re: Webaston käynnistäminen kesällä

Viesti Kirjoittaja Matti 58 »

Juu ei ole tässä w203 -03 sitä sinistä merkkivaloa
Lähinnä ihmettelin tuota kun itse webasto ei lähde pyörimään vaan ainoastaan tuo lämmityslaitteen tuuletin.
Suositushan on,että kannattaisi myös kesäaikaan käynnistää tuo webasto kerran kuukaudessa, mutta eihän se lähde pyörimään niinkuin talvella
Niin ja punainen merkkivalo palaa kyllä kun tuon käynnistää
MB 270cdi -03
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Webaston käynnistäminen kesällä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Matti 58 kirjoitti:Juu ei ole tässä w203 -03 sitä sinistä merkkivaloa
Lähinnä ihmettelin tuota kun itse webasto ei lähde pyörimään vaan ainoastaan tuo lämmityslaitteen tuuletin.
Suositushan on,että kannattaisi myös kesäaikaan käynnistää tuo webasto kerran kuukaudessa, mutta eihän se lähde pyörimään niinkuin talvella
Niin ja punainen merkkivalo palaa kyllä kun tuon käynnistää
Kokeile viilentää ulko läpötila anturi lähteekö sitten
Mökkillä
'
Matti 58
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: La 02.11.2013 18:29
Paikkakunta: Juankoski

Re: Webaston käynnistäminen kesällä

Viesti Kirjoittaja Matti 58 »

Kiitos vinkistä. Kokeilin viilentää tuota ulkolämpötila anturia ja mittari näytti 9astetta ulkolämpötilaksi,mutta ei auttanut.
Löysin käyttö-ohjekirjasta tällaista tietoa.
Kun laittaa heater booster asetuksen päälle webaston asetuksista niin webasto käynnistyy automaattisesti mikäli ulkolämpötila on alle 8astetta ja jäähdytysnesteen lämpötila alle 70astetta. Ei ollut mainintaa saako käynnistettyä manuaalisesti jos esim.tuo ulkolämpötila on sen 8astetta tai yli
MB 270cdi -03
Vastaa Viestiin