M103 oikeat sytytystulpat
M103 oikeat sytytystulpat
Moi! Myivät mulle joskus kl-varaosista m103 koneeseen Bosch HR9DC tulpat. Ne onkin olleet autossa kiinni, mutta aloin katseleen täällä ja muuallakin ettei sellaisia tulppia kyllä suositella kyseiseen autoon? Otin myös kyseisistä tulpista häiriönpoistajat irti kun täällä sanottiin ettei niitä kuulu m103ssa olla. Kuitenkin tuntuu nyt ettei tulpanhatut enää oikein lukitu kiinni?
Nykyiset:
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
Re: M103 oikeat sytytystulpat
Mulle myivät kans aikoinaan, on väärät.. hajosi mm. puola sen takia. NGK:lla ainakin jotkut tulpat oli oikeat, varmaan googlettamalla löytyy lisätietoa - motonetista löytyi vielä joskus 3vuotta sitten._reko_ kirjoitti:Moi! Myivät mulle joskus kl-varaosista m103 koneeseen Bosch HR9DC tulpat. Ne onkin olleet autossa kiinni, mutta aloin katseleen täällä ja muuallakin ettei sellaisia tulppia kyllä suositella kyseiseen autoon? Otin myös kyseisistä tulpista häiriönpoistajat irti kun täällä sanottiin ettei niitä kuulu m103ssa olla. Kuitenkin tuntuu nyt ettei tulpanhatut enää oikein lukitu kiinni?
W210 E320cdi
Re: M103 oikeat sytytystulpat
Oho, eli kannattaa sit olla oikeet tulpat. Pitää ettii jos jostain löytyis oikeiden tulppien tyyppi.
Nykyiset:
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: M103 oikeat sytytystulpat
No ei ihme jollei lukitu._reko_ kirjoitti:Otin myös kyseisistä tulpista häiriönpoistajat irti kun täällä sanottiin ettei niitä kuulu m103ssa olla. Kuitenkin tuntuu nyt ettei tulpanhatut enää oikein lukitu kiinni?
Se häiriönpoistaja on tulpan sisällä, tuskin rikoit tulppaa alkutekijöihin saadaksesi sen pois.
Ilmeisesti ruuvasit sen M4 -> SAE-adapterin pois, jolla ei ole kyllä mitään tekemistä häiriönpoiston kanssa...
Bosch on uusinut tulppien tyyppejä, saattavat erota siis esim wanhasta ohjekirjan tiedosta. Tuo annettu tulppa on melkein oikea, lämpöarvo on mielestäni turhan kuuma.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...