R-sarja, etuperän remontti edessä
R-sarja, etuperän remontti edessä
Etuperä ujeltaa jo siihen malliin että remontti alkaa olla ajankohtainen . Ajatuksena on hommata käytetty perä ja laakeroida se, vaihtaa sitten paikoilleen. Mutta mistä tiedän mikä perän malli minulla on (auto on siis 320Cdi 2006 mallia), onko välitys 2.92 vai jotain muuta??
Yritin kurkistella ja etsiä sitä tyyppitarraa, mutta eipä sitä löytynyt, ainoa mitä löysin oli ne perän kuoressa olevat numerosarjat: Oikean vetoakselin putkessa 4460-310-034, vasemman vetoakselin liitoskohdan ala/takapuolella 4460-310-030 ja vastaavasti sen etupuolella 4460-310-031. Oletan kuitenkin että nämä numerot ovat vain valulohkojen tunnuksia, vai voiko noiden perusteella päätellä mikä perä on kyseessä?
Nettiä kun selaa niin tuota 2.92 välitystä tarjotaan ainakin ML320Cdi malliin ja eikös ML.ssä ja ärrässä ole käytetty samaa perää?
Pystyykö auton VIN-numeron perusteella kaivamaan perän mallin tai välityssuhteen jostakin?
Yritin kurkistella ja etsiä sitä tyyppitarraa, mutta eipä sitä löytynyt, ainoa mitä löysin oli ne perän kuoressa olevat numerosarjat: Oikean vetoakselin putkessa 4460-310-034, vasemman vetoakselin liitoskohdan ala/takapuolella 4460-310-030 ja vastaavasti sen etupuolella 4460-310-031. Oletan kuitenkin että nämä numerot ovat vain valulohkojen tunnuksia, vai voiko noiden perusteella päätellä mikä perä on kyseessä?
Nettiä kun selaa niin tuota 2.92 välitystä tarjotaan ainakin ML320Cdi malliin ja eikös ML.ssä ja ärrässä ole käytetty samaa perää?
Pystyykö auton VIN-numeron perusteella kaivamaan perän mallin tai välityssuhteen jostakin?
Re: R-sarja, etuperän remontti edessä
Kyllä se sille näyttää, että euromallissa on tuo 2,92:1 nrolla A 164 330 25 02, jenkkimallissa taas 3,45:1 SA494 varaosanrolla A 164 330 27 02.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: R-sarja, etuperän remontti edessä
VIN numero on WDC2510221A006658, onkohan euromalli kyseessä?Timo L. kirjoitti:Kyllä se sille näyttää, että euromallissa on tuo 2,92:1 nrolla A 164 330 25 02, jenkkimallissa taas 3,45:1 SA494 varaosanrolla A 164 330 27 02.
Re: R-sarja, etuperän remontti edessä
No nyt meni sormi syvälle suuhun !Timo L. kirjoitti:Kyllä se sille näyttää, että euromallissa on tuo 2,92:1 nrolla A 164 330 25 02, jenkkimallissa taas 3,45:1 SA494 varaosanrolla A 164 330 27 02.
Nostettiin auto nosturille, pyöritettiin eturengasta ja laskettiin etuperän kardaanin kierroksia, saatiin yhdellä renkaan kierroksella vajaa puolitoista kardaanin kierrosta aikaan, tuostahan ei tule sopivaa välityssuhdetta minkään malliseen perään?
Vaikuttaako asiaan kun pyöritettiin vain toista rengasta ja toinen oli paikoillaan?
Re: R-sarja, etuperän remontti edessä
Eikös siinä pidä kardaanin kierrokset kertoa kahdella jos vain toinen rengas pyörii, eli silloinhan tuo 2,92 näyttäis olevan se oikea.
Korjatkoon joku jos olen väärässä.
Korjatkoon joku jos olen väärässä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: R-sarja, etuperän remontti edessä
Kiitokset Sompiolle, noinhan se varmastikin on. Nytpä ei muuta kuin etsimään sopivaa perää.
Re: R-sarja, etuperän remontti edessä
Tilasin sitten Puolasta kunnostetun etuperän, katsotaan kestääkö se sen puolivuotta jonka lupasivat takuuta sille.
Re: R-sarja, etuperän remontti edessä
Nyt on perä vaihdettu ja ujellus loppui siihen, koputetaan päätä että myös kestäisi.
Samalla tehtiin koneelle pari välttämätöntä juttua: Öljynlauhdutin uusittiin, samoin turbo, imusarjan säätöläpät poistettiin, EGR tulpattiin ja myös ohjelmoitiin pois käytöstä Turbotec:llä Laukaassa, samalla ohjelmoitiin koneeseen lisää "virtaa". Nyt kelpaa kurvailla
Samalla tehtiin koneelle pari välttämätöntä juttua: Öljynlauhdutin uusittiin, samoin turbo, imusarjan säätöläpät poistettiin, EGR tulpattiin ja myös ohjelmoitiin pois käytöstä Turbotec:llä Laukaassa, samalla ohjelmoitiin koneeseen lisää "virtaa". Nyt kelpaa kurvailla
Re: R-sarja, etuperän remontti edessä
Moikka! Ei sulla sattuisi olemaan linkkiä tuonne Puolaan mistä tilasit tuon etuperän? Mulla ujeltaa myös etuperä. Tosin jo yli satatuhatta olen äänen kanssa ajellut, niin nyt olisi aika vaihtaa korjattua tilalle.