AdBlue deactvointi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Basso-73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 21.03.2014 11:32

AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Basso-73 »

Näemmä lainsäädäntö ei vielä vaadi 2015 vm autolle AdBlue-järjestelmää. Jos nyt sattuisi niin, että talven pakkasissa tuo sattuisi särkymään, niin onko todellakin noin helppoa järjestelmän deactvointi? Obd-porttiin kalikka kiinni ja pari napin painallusta. Varmaan sama hoituisi myös starilla? Onko järjestelmän käyttöönotto takaisin yhtä helppoa ja onko riskinä että tuo järjestelmä vioittuu sinä aikana kun se on deaktivoituna?


https://m.youtube.com/watch?v=FmaxdaUmq_8" onclick="window.open(this.href);return false;
W245 -2011

Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Adblu on siitä v.mäistä ainetta, että se kiteytyy kuivuessaan ja tukkii tuon järjestelmän. Jos on pitkään käyttämättä, niin todnäköisesti joutuu uusimaan koko paskan.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Basso-73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 21.03.2014 11:32

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Basso-73 »

No just. Johan tuolla ehti 8 tkm ajaa kun moottorin häiriövalo taulussa. Kumma kun ei mitään vikakoodeja taulussa ja moottorin tehot ja kaikki ok, paitsi se moottorin merkkivalo. Arvasin jo tässä vaiheessa että mahtaiskohan olla kyseessä joku tuohon auton "saasteettomuuteen" liittyvä juttu, kun ei mennyt puoliteholle auto. Pikaisesti ohikulkiessa pajan ohi Star antoi P229F62 Rakenneosan "Nox-tunnistin" signaali ei ole uskottava. Seuraava tarkastus ehdottamsti tehtävä kokonaan.

Onkohan tämä nyt sitten just tuota AdBluen ihanuutta? Tuntuis hölmöltä hommata vajaan tonnin anturi tuohon, jos aikanaan löytyy joku joka koodaaa tuon himmelin pois (jos alkaa vikailee liikaa). Saas nähdä mitä autoliike tuumii, reilu kk vasta pirssillä ajettu.
W245 -2011

Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja epk »

eikös nox-anturi mene tehtaan piikkiin eli käynti marmorille.
SilverS212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja SilverS212 »

P229FE1- "NOx-tunnistin" signaali ei ole uskottava - koodi oli omassa GLK250CDI:ssä (2013 156tkm) kuukausi sitten. Tehtaan piikkiin meni ja vaihtoivat molemmat anturit.
jpkn
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ma 24.10.2005 13:24
Paikkakunta: Satakunta

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja jpkn »

Marraskuussa - 19 vaihtoivat tehtaan piikkiin takimmaisen nox anturin, kuulemma vanhempaa mallia. Toukokuussa n20tkm myöhemmin etummainen häiriölle, tuomio ei korvata on jo uudempaa mallia. Saksasta tilasin uuden ja asennutin liikkeessä kaikkineen kulut n 500e.

Auto siis S212 220 9g 2015 ajettu nyt reilu 400tkm, ostettaessa - 18 n 350tkm.

Ostettaessa autossa jo takimmainen anturi häiriöllä ja sillä ajettiin n 50tkm normaalisti lisäten ad-blueta.
Moottorihäiriön valo vaan aihettu taajenpaa vikakoodinlukua.

Selvittelin viimevuonna tuota ad-blue poistoa ja parista ohjelmointi pajasta n 500e tarjous poistosta.
Toinen olisi katkonut johtoja toinen pelkästään ohjelmoinut.

Tuota ei taida saada starilla ohjelmoitua pois.

Päätin(Vaimo) pitää järjestelmän toiminnassa, se että kannattiko.....

Auto muuten on erittäin mieluinen.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6267
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Tästä liikkuu monenlaista tietoa, riippuu kait myös paljon mikä ecu, jossain pitää löytää cff missä se on poistettu ja flashata se... jossain menee suoraan parametreista (ei xentry) tai sitten jos scr on erillinen niin on taas eri juttu...


Foorumilla on varmasti jäseniä jotka näitä osaavat.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Paras ja halvin ratkaisu on pitää se järjestelmä kunnossa ja toiminnassa. Vaikka järjestelmän toimintaa ei vielä katsastuksessa tarkisteta, niin tällaiset tarkistukset ovat tulossa aivan varmasti.
Järjestelmän palauttaminen takaisin toimintaan maksaa varmuudella (sanktiot mukaan luettuna) enemmän kuin sen kunnossa pitäminen.
Varmasti eniten ketuttaa tilanne jossa, auto myydään ja ostajalle ei kerrota (todistettavasti) järjestelmän poistosta/ toimimattomuudesta ja joudut sen jo myytyyn autoon korvaamaan.
Traficomilla ollaan hyvin tietoisia näistä manipuloinnista ja siihen ollaan puuttumassa. Valitettavasti näiden kanssa on vaan opittava elämään :(
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6267
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja MiHe »

DPF:n tarkastuksesta katsastuksessa on jo lässytetty vuosia, eikä mitään saada aikaan - ei kai haluta.

Ja koska tarkastuksen on oltava hyvin yleisluontoinen jotta se soveltuu kaikille merkeille, ei liene ylipääsemättömän vaikeaa tehdä VolksWagenit ja tehdä ohjelma joka osaa antaa tarkastusohjemalle sellaiset parametrit mitä se haluaa. Kaikki on kiinni kysynnästä, ja kun oman perstaskun ohentuminen tulee kyseeseen, kysyntä kasvaa vaika se olisi kuinka 'laitonta' tai tuhoaa maapallon. Tällöin kiinalaisetkin aktivoituvat ja kohta on emulaattoreita tarjolla (adbluen huijaamiseen on jo).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Basso-73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 21.03.2014 11:32

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Basso-73 »

jpkn kirjoitti:Marraskuussa - 19 vaihtoivat tehtaan piikkiin takimmaisen nox anturin, kuulemma vanhempaa mallia. Toukokuussa n20tkm myöhemmin etummainen häiriölle, tuomio ei korvata on jo uudempaa mallia. Saksasta tilasin uuden ja asennutin liikkeessä kaikkineen kulut n 500e.

Auto siis S212 220 9g 2015 ajettu nyt reilu 400tkm, ostettaessa - 18 n 350tkm.

Ostettaessa autossa jo takimmainen anturi häiriöllä ja sillä ajettiin n 50tkm normaalisti lisäten ad-blueta.
Moottorihäiriön valo vaan aihettu taajenpaa vikakoodinlukua.

Selvittelin viimevuonna tuota ad-blue poistoa ja parista ohjelmointi pajasta n 500e tarjous poistosta.
Toinen olisi katkonut johtoja toinen pelkästään ohjelmoinut.

Tuota ei taida saada starilla ohjelmoitua pois.

Päätin(Vaimo) pitää järjestelmän toiminnassa, se että kannattiko.....

Auto muuten on erittäin mieluinen.
Käynti marmoritiskillä ja vasta parin viikon päähän sai ajan. Kuulemma tehtaan kampanja ollut ja jo edellisessä huollossa olisi pitänyt jokin puoli päivää kestävä päivitys tehdä tehtaan piikkiin. Kuulemma ei voi varmuudella sanoa meneekö NOx-anturi takuuseen, selvinnee sitten. Koska tuo auto on autoliikkestä ostettu, niin ei parane mennä liikoja itse sormeilemaan tuota, ainakin osittain tämmöset kait yleensä korvataan myyjän toimesta (ellei se nyt sit tosiaan mene tehtaan piikkiin). Harmi vaan kun just alkoi loma ja olis ollut paljon käyttöä autolle ja harva auto on yhtä hyvä ajolleen kuin tämä S212 220 9g 2015
, sattumoisin minulla prikulleen samanlainen.

Mitä tulee AdBluen deactivointiin, niin taidan sen kuitenkin pitää tuossa.
W245 -2011

Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tuossa juuri toissa viikolla olin meidän Actroksen kanssa pajalla, kun adblu annostelija puhdistettiin. Siinä asentaja jutteli, että on tullut kilvettömiä kuorma-autoja hinurilla tienpäällä, kun ratsiassa on todettu, että järjestelmää on peukaloitu. Kuulemma ihan hyvän hintaisia remontteja....
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6267
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mitenkäs se poliisi sen tienpäällä lukee onko ruikka päällä vai ei :shock:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja AK47 »

MiHe kirjoitti:Mitenkäs se poliisi sen tienpäällä lukee onko ruikka päällä vai ei :shock:
Ei mitenkään ja eiköhän ihan keksinyt asentaja koko tarinan :D
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

AK47 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Mitenkäs se poliisi sen tienpäällä lukee onko ruikka päällä vai ei :shock:
Ei mitenkään ja eiköhän ihan keksinyt asentaja koko tarinan :D
En tiedä miten, mutta keinot kuulemma löytyy, kun epäily on riitävän vahva. :wink:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Basso-73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 21.03.2014 11:32

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Basso-73 »

tahtoomersun kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Mitenkäs se poliisi sen tienpäällä lukee onko ruikka päällä vai ei :shock:
Ei mitenkään ja eiköhän ihan keksinyt asentaja koko tarinan :D
En tiedä miten, mutta keinot kuulemma löytyy, kun epäily on riitävän vahva. :wink:
Eräs tuttu ja kokenut katsastusmies aikoinaan kertoi, että hän on välillä poliisien mukana tien päällä tsekkaamassa raskasta kalustoa, kun poliiseilla ei riitä kokemus ja taito tutkia kuorma-autoja. Siispä ihan vaan veikkaan, että kyllä valtiovalta käyttää ammattilaisten apua silloin kun siihen on tarvetta.
W245 -2011

Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 770
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Nippe »

tahtoomersun kirjoitti:Tuossa juuri toissa viikolla olin meidän Actroksen kanssa pajalla, kun adblu annostelija puhdistettiin. Siinä asentaja jutteli, että on tullut kilvettömiä kuorma-autoja hinurilla tienpäällä, kun ratsiassa on todettu, että järjestelmää on peukaloitu. Kuulemma ihan hyvän hintaisia remontteja....
Näin raskaan kaluston asentajana, tosin eri merkillä, voin sanoa että kyllä niitä tulee meillekkin. Yleensä poliisisaattueessa, eikä autoa luovuteta ennenkuin järjestelmät toimii taas niinkuin kuuluu ja lasku on maksettu. Yleisimmin on ajopiirturia, nopeudenrajoitinta ja ureavehkeitä sörkitty. Sitä en tiedä mistä poliisi/tulli sen niiden urealaitteden osalta tietää, mutta kyllä ne sen vaan tietää. Parhaimmillaan ollut useampikin tapaus kuukauden sisään, monesti LT tai LV kilvissä.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja etrade »

Poijaat kattonu vähä liikaa poliisisarjoja.
Jos ne ei ymmärrä miten merikontti lukitaan lavettiin, niin ureanko ne ymmärtää.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

:wink: Eikä kait sillä mitään väliä ole miten noita tutkivat, pitää laitteet kunnossa ja toiminnassa, niin ei tarvi arvailla.
Se on kuljetusalallakin tuo oma porukkansa jonka pitää aina säätää ja venkoilla piirturien,rajoittimien, kusiruiskujen ja vähän joka asian kanssa jo ihan periaatteesta, eikä näillä suinkaan aina ole ulkomaan kilpiä :thumbdown:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja etrade »

Tarkoitatko ammattiautoilijoita, millä kalusto kokoajan liikkeessä, vai yksityisiä millä autot parkissa?

Tuossa järjen jättiläisiä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5b39 ... 1ab4992838" onclick="window.open(this.href);return false;

Urea ja useammat automerkit on tarkoitettu lämpimiin maihin.
Basso-73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 21.03.2014 11:32

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Basso-73 »

Jahas, Käyttöautolta tuli tuomio. Joku kampanja tosiaan menossa tuohon meikänkin autoon, molemmat NOx-anturit vaihtoon ja hintaa 1800 eur. Ei mene takuuseen. Sitten saapi auton myyjäliike seuraavaksi tulla vastaan. Hassua kun tässä keskustelussa on vanhempiakin autoja, mihin on näitä takuuseen vaihdettu, olsiko sitten niin että tässä mun 2015 koslassa olis uudempaa mallia nuo anturit ja eivät kuulu korvattavuuden piiriin.
W245 -2011

Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 551
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

eikö adblue sörkkiminen näy jos säiliö on tyhjä mutta sen valo ei pala?
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
OtivusRem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Ke 21.10.2015 21:57

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja OtivusRem »

Pikku Mersu kirjoitti:eikö adblue sörkkiminen näy jos säiliö on tyhjä mutta sen valo ei pala?
Kuulopuheen mukaan toinen peruste poliisin epäilyille tien päällä voi olla se että jos auto on ajossa mutta adblue aine on vanhaa eikä vikavaloa näy. Sen vissiin pystyy jotenkin todentamaan.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6267
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Sen aineen hyvyyden voi kyllä varmaan testata ihan tienpäälläkin, että onko sinne laitettu vaan smurffilimsaa... eika yksinkertainenhan se auton oma anturikin on ja näkyy anturivalmistajillakin olevan monenmoista tekniikkaa käytetyn mitä äkkiä googlasin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Basso-73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 21.03.2014 11:32

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Basso-73 »

SilverS212 kirjoitti:P229FE1- "NOx-tunnistin" signaali ei ole uskottava - koodi oli omassa GLK250CDI:ssä (2013 156tkm) kuukausi sitten. Tehtaan piikkiin meni ja vaihtoivat molemmat anturit.
Kyllä ketuttaa kuin pientä oravaa. 2100 euron laskun sain ja 2 kuukautta minun omistuksessa olevaan autoon (myyjä) autoliike hyvitti valtavat 600 Eur. Hip hurraa. Käyttöauto ehti korjata auton omilla osillaan (1800 eur) ja automyyjä olisi saanut Virosta samaiset osat kuulemma 800 e hintaan, joten itse sain maksaa tutustumisesta AdBluen ihanuuteen 1500 euroa heti alkajaisiksi. Yritin kysellä vaihdettujen NOx tunnistimien perään, mutta kuulemma auton valmistaja haluaa pitää ne. Nakkasin meilin perään että osat on minun ja voin halutessani myydä ne sinne Saksan mersulle, mutta ilman en niitä anna. Toinenhan niistä on luultavammin ehjä, vaihtavat kuulemma pareittain ne (niin, hiukka tämäkin tieto arveluttaa minua).

Eipä tuota AdBlueta uskalla poiskaan otattaa kun näitä juttuja täällä lukee.
W245 -2011

Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Basso-73 kirjoitti:
SilverS212 kirjoitti:P229FE1- "NOx-tunnistin" signaali ei ole uskottava - koodi oli omassa GLK250CDI:ssä (2013 156tkm) kuukausi sitten. Tehtaan piikkiin meni ja vaihtoivat molemmat anturit.
Kyllä ketuttaa kuin pientä oravaa. 2100 euron laskun sain ja 2 kuukautta minun omistuksessa olevaan autoon (myyjä) autoliike hyvitti valtavat 600 Eur. Hip hurraa. Käyttöauto ehti korjata auton omilla osillaan (1800 eur) ja automyyjä olisi saanut Virosta samaiset osat kuulemma 800 e hintaan, joten itse sain maksaa tutustumisesta AdBluen ihanuuteen 1500 euroa heti alkajaisiksi. Yritin kysellä vaihdettujen NOx tunnistimien perään, mutta kuulemma auton valmistaja haluaa pitää ne. Nakkasin meilin perään että osat on minun ja voin halutessani myydä ne sinne Saksan mersulle, mutta ilman en niitä anna. Toinenhan niistä on luultavammin ehjä, vaihtavat kuulemma pareittain ne (niin, hiukka tämäkin tieto arveluttaa minua).

Eipä tuota AdBlueta uskalla poiskaan otattaa kun näitä juttuja täällä lukee.
Pidä tuosta kiinni osat ovat sinun ellei ole mainittu
että kysessä on vaihto osa mikä edleytää vanhan palutusta tai pantti maksua
(kuten monesti vaikapa startien laturien ym kohdalla)



. .
Mökkillä
'
Basso-73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 21.03.2014 11:32

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Basso-73 »

Pidä tuosta kiinni osat ovat sinun ellei ole mainittu
että kysessä on vaihto osa mikä edleytää vanhan palutusta tai pantti maksua
(kuten monesti vaikapa startien laturien ym kohdalla)



. .[/quote]

Vanhat alkuperäiset NOx-sensorit saatu takaisin, varaosanumero täsmää uusien kanssa, eli sillä perusteella ei takuun piiriin kuuluva. Jahka takuu loppuu aikanaan uusista sensoreista ja jos näitä saa vaihtaa alvariinsa, niin huolellisen puhdistuksen jälkeen toimiva varaosa autooni.

Oliskohan jopa plug and play aikanaan, ehkä vikakoodin kuittausta vaille sitten?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W245 -2011

Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Basso-73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 21.03.2014 11:32

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Basso-73 »

No justiinsa. Ehtihän tuolla ajaa reilu puoli vuotta uusilla Nox-sensoreilla, P229F62 häly oli heinäkuussa ja nyt P229F91. Molemmat osat oli pakko vaihdattaa merkkiliikkeessä autokaupan takia ja autoliikkeen "hyvityksen" takia. Autolla ajettu 40 tkm tänä aikana mutta onko näiden osien laatu todellakin tätä tasoa?

Häly lähti kuittamalla pois, mutta voisin kuvitella että hetken päästä taas taulussa moottorin häiriövalo. Pitää varmaan mersun vakiovarustukseen hommata * jos tällä viisiin nää kamppeet nykyän toimii.


Nämmä Googlella löytyi hälykoodit AdBlue-leluihin liittyen.
P229F-91 P229F91 NOx sensor 2 (cylinder bank 1 ) Has a malfunction, the parameter is outside the permissible range

https://xenons4u.co.uk/blog/mercedes-be ... explained/

Ei oikein jäänyt hyvä maku merkkihuollon toiminnasta, mutta onneksi on nuo alkuperäiset anturit vielä tallella (vaikka yrittivät nekin saada minulta), toinen niistä on oltava ehjä. Kaippa varaosien takuu kattaa sen, että laittaa ehjän alkuperäisen paikalleen (kuittavaat pajalla *:lla vian pois) ja käy marmorilta pyytämässä uutta sensoria takuuseen (voivat halutessaan itse tutkia miksi on vikaantunut 8 kk käytön jälkeen). EI kai varaosien takuu siitä ole kiinni kuka osan laittaa, vai?
W245 -2011

Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Devi82
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: To 28.07.2016 20:10
Paikkakunta: Kangasala

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Devi82 »

Erikoista että näitä nox antureita ei saada kestämään.
Katalysaatorien lambda anturit kestää sen 15 vuotta, miksi ei nox anturit? On omaan s205 dieseliinkin noxeja vaihdettu, toistaiseksi tehtaan piikkiin.
S206 300e 2022
W203 C55 AMG 2005
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 494
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

lambdoista on pitempi kokemus kuin noxeista. varmaan ne noxit kestää lopulta ihan yhtä hyvin.
W212 E350cdi
Basso-73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 21.03.2014 11:32

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Basso-73 »

Sinne meni huoltoon mokoma aika näyttää mitä sanovat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W245 -2011

Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Vastaa Viestiin