w126 87 300selliin 5v automaattilaatikkoa.
w126 87 300selliin 5v automaattilaatikkoa.
Elikkäs minkälaisia 5v automaatteja tuon M103 perään menisi mahdollisimman "bolt on"?
Vai pitääkö ruveta kardaaneita muokkailemaan tms..
Vai pitääkö ruveta kardaaneita muokkailemaan tms..
Re: w126 87 300selliin 5v automaattilaatikkoa.
Manun tilalle automaattia vai entinen rikki?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 87 300selliin 5v automaattilaatikkoa.
Varmaan se 722.5 jossa viides vaihde jotensakin jälkikäteen rakennettu, peruslaatikko kait sama kun se mekaanisesti ohjattu tavan 722. Oiskohan jopa saman mittainen.
Oliko ne 90 luvun alkupuolen 300 ja 320 kuutoset sitten noita M103 koneita jotta loota sopisi moottorin perään?
Minulla on käsitys jotta viides vaihde ei ole ylivaihde tai se on perävälityksen kanssa natsattu siten että kiihtyvyys paranee. Ainakin ne 320 W124 coupet oli kovia kiihtymään, Juha_M117n kanssa asiaa kerran puitiin.
Tuo 300 SEL on vaan kierroskone niin kulutuksen pudottaminen ei taida onnistua ylivaihteella. Sitä voisi kokeilla laittamalla aluksi ylisuuret pyörät autoon
Oliko ne 90 luvun alkupuolen 300 ja 320 kuutoset sitten noita M103 koneita jotta loota sopisi moottorin perään?
Minulla on käsitys jotta viides vaihde ei ole ylivaihde tai se on perävälityksen kanssa natsattu siten että kiihtyvyys paranee. Ainakin ne 320 W124 coupet oli kovia kiihtymään, Juha_M117n kanssa asiaa kerran puitiin.
Tuo 300 SEL on vaan kierroskone niin kulutuksen pudottaminen ei taida onnistua ylivaihteella. Sitä voisi kokeilla laittamalla aluksi ylisuuret pyörät autoon
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w126 87 300selliin 5v automaattilaatikkoa.
Siis kaikkihan on tavallaan hyvin tuon meken kanssa.Mutta jotenkin ärsyttää kun kone kiertää niin paljon matkassa. Nyt ei ole kysymyksessä mikään kulutus vaan se että kokoajan takaraivoon iskee noi kierrokset. ei siinä mitään,hienohan tuo auto on.
Re: w126 87 300selliin 5v automaattilaatikkoa.
Ja tätä foorumia seurannut sivusta varmaan sen 5 vuotta ja ymmärrän kyllä hyvin että tästä alkaa itkupotku raivarit tietyille henkilöille että menen ja pilaan museorektisteröyidyn laitteen.
Re: w126 87 300selliin 5v automaattilaatikkoa.
Heps
Äkkiseltään guuggelihakujen pohjalta 722.5 olis pidempi:
viewtopic.php?f=2&t=165201
Ja 5 vaihde olis 0.75 ylivaihde... turbiinille ei ole lukkoa joten sieltä luistelee sitten yhtä lailla.
TJ
Äkkiseltään guuggelihakujen pohjalta 722.5 olis pidempi:
viewtopic.php?f=2&t=165201
Ja 5 vaihde olis 0.75 ylivaihde... turbiinille ei ole lukkoa joten sieltä luistelee sitten yhtä lailla.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: w126 87 300selliin 5v automaattilaatikkoa.
Helpommalla pääsee kun vaihtaa harvemman välityksen perään.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: w126 87 300selliin 5v automaattilaatikkoa.
jepulis. Mut mitenköhän toi onnistuisi jos jollai pajalla teettäis? Rupee tulemaan kierrosten alenmisille hintaa.Mutta harrastehan nää on ja yleensä nää sitten maksaa.
Re: w126 87 300selliin 5v automaattilaatikkoa.
mikäs olis sitten sellainen harva perä? kun mulla ei ole edes tietoa että mikä tossa on vakio? jotenkin ajattelen että kulmamoottorissa harvempi
Re: w126 87 300selliin 5v automaattilaatikkoa.
Onhan se paha juttu, jos ärsyttää. Jos tuossa autossa on kaikki niin kuin pitää, niin moottorin ääntä et maantiellä kuule. Jos kuulet, niin sijoita rahat todellisten vikojen korjaamiseen, niin pääset nautiskelemaan ilman tyhjästä kehitettyjä ongelmia. M103 on kierroskone kuten M110:kin.
Jos pelkkä mittarin katsominen ärsyttää, niin voit vaihtaa tuohon heittämällä 280 S:n kellon kierroslukumittarin tilalle, niin ei tarvitse katsella kierroslukuja.
Perän välitys on 3.46. Jos muutat sen, niin nopeusmittari näyttää päin honkia. Tarvitset välityksille kalibroidun mittarin.
Askin vaihdossa en näe mitään mieltä. Ennemmin vaihtaisin koko auton.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: w126 87 300selliin 5v automaattilaatikkoa.
No niin ja joo .Olet kaerel varmaan ihan oikeissa. Olen nyt ajanut tolla mesellä 5 k ja mitään vikaa ei tunnu löytyvän.omituista?. pakko vaan sanoa että ennen nuo autot tehtiin tunteella,ei järjellä.
Vaihteisto ja perä saa olla tehtaan jäljitä. laite on kuitenkin ihan hiljainen. siis toistaiseksi. puolestani tämänkin ketjun voi ylläpidon poistaa ettei kenelläkään pussihoisuilla niimkuim minuakia rupea kiristämään.
Vaihteisto ja perä saa olla tehtaan jäljitä. laite on kuitenkin ihan hiljainen. siis toistaiseksi. puolestani tämänkin ketjun voi ylläpidon poistaa ettei kenelläkään pussihoisuilla niimkuim minuakia rupea kiristämään.
Re: w126 87 300selliin 5v automaattilaatikkoa.
Ei poistella hyviä ketjuja, nää tuo suolan foorumille. Itse kun osti eka mersun 21 vuotta sitten ajattelin että ykkössarjan W126 jossaa oli ostaessa 195/65 R 15 kitkat pelkästään tarvii tukevammat tossut. Sillo en ollu pussihousu vaan ostin siihen kesäpyöriksi 15-reikäset alut eli kakkossarjan vanteet. Kumeksiksi valitsin nokialaiset muuten paskat 195/70 R 15 ja M110 moottorisen automaattiässän mittarivirhe meni ihan nollaan. Noilla auto meni hyvin ja tuntui hyvältä eikä kulutuskaan noussut.kalkki kirjoitti: ↑Ke 03.03.2021 01:01 No niin ja joo .Olet kaerel varmaan ihan oikeissa. Olen nyt ajanut tolla mesellä 5 k ja mitään vikaa ei tunnu löytyvän.omituista?. pakko vaan sanoa että ennen nuo autot tehtiin tunteella,ei järjellä.
Vaihteisto ja perä saa olla tehtaan jäljitä. laite on kuitenkin ihan hiljainen. siis toistaiseksi. puolestani tämänkin ketjun voi ylläpidon poistaa ettei kenelläkään pussihoisuilla niimkuim minuakia rupea kiristämään.
Kokeile vaikka 215/65 kokoa taikka 205/70 sitte kun renkaan vaihto on ajankohtainen. Tuo näköä isoon autoon, SELliin sopii hyvin iso pyörä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w126 87 300selliin 5v automaattilaatikkoa.
100% samaa mieltä. Sain kerran sopivasti 16 tuumaiset kaivonkannet ja niihin 225/60/16 kumit, ja tuli 126 SEL ihan pirun hyvän ja ryhdikkään näköiseksi, vaikka aluksi epäilytti.
Hyvän näköinenkin auto muuttuu ihan nuijan näköiseksi alimittaisilla kumeilla. Ja sitä näkee paljon!
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85