Elikkäs olen vaihtanut omaan tenavaan 605 turbo moottorin, ja olisi vähän ihmeteltävää... Minkälainen vesitulppa olisi hyvä ilmeisesti polttoaineen esilämmitykselle jota ei ole kun ei meinaa millään pysyä kiinni. (pumpun takana se isompi) Aina kun enemmän painetta tai tärinää niin sylkäisee nesteet pihalle.
-Mikä on kun lähtee vähän rynkyttämällä käyntiin ja jos ei paina kaasua niin sammuu. Sinistä/valkosta pukkaa. Lämpimänä toimii oikein. Voiko yhden hehkun puuttuminen pelistä vaikuttaa niin paljon, ja yksi hehku kyllä saattaa olla pimeänä.. ehkä pitäis hommata jostakin 5pyttysen hehkurele.
-Vasemmalle tiukkaan kääntyessä tai sutiessa ei auto saa tarpeeksi polttoainetta, oisko suodatin tai joku kun 200deestä otettu eikä tietoa millon ois vaihettu. Mutta 200deellä ei tehny samaa... Ja minkäkokoista on suodattimelta pumpulle menevä polttoaineletku? pitäis hakee uudet.
-Mikä vikana kun ei ala ahtamaan kuin 0.2 bar 605 vakioturbolla ja mekaanisella pumpulla. mitään letkuja ei lähde kellolta yms. pumpulle tällä hetkellä. pitäisikö tanko jumittaa kokonaan kiinni asentoon? Vaikuttaako asiaan kun syöttöpumppu on aikalailla tasan o/t kyseessä tappiin ruuvattu 602 turbon pumppu?
-Öljynpaine mittari ei toimi pomppaa heti päälle 3 kun lyö virrat päälle! Onko c-mersussa sitten erinlainen anturi kun ei ole öljynpainemittaria ? Passaako 200dee moottorista suoraa, siinä toimi näytti 2 tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla nous tappiin, ja eikö se tuu öljypohjaan kiinni? Startin piuhojen seassa oli yks piuha ylimääränen (ilmeisesti moottorin vaihon yhteydessä katkasin ja en enää muista mikä se ois) öljynpaineen ja startin piuhojen lisäksi, mikähän se on?
-Mistä kannattais lähtä vikaa ettimään kun polttaa hätävilkkujen, kellon, etusisävalojen, diagnostiikkapistokkeen, takakontin valon yms sulakkeen.(13) siis sen yhden sulakkeen takana ainakin nuo. Mittariston oon kerran purkanut mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt. hätävilkkujen katkaisijan ja vilkkureleen oon koittanu kans ottaa irti, polttaa silti samantien sulakkeen...
Mittariston valot ei myöskään toimi, ja ne on ilmeisesti 14. sulakkeen takana ja siellä on muutakin mutta sulake ehjä. Mistä lähteä ettimään vikaa vai otanko virran niille jostain muualta?
Lainasin jostakin : 14 oikea taka-ja seisontavalo,seuraavien valaistus:tunnuskilpi,yhdistelmämittari ja katkaisimet,ajovalojen pesulaite (8A valk.)
Kiitos jo etukäteen elämän pieniin mutta haastaviin kysymyksiin.. Jos sitä johonkin tapahtumiin pääsis vielä tällekesää käymään kun saapi maalattua!
w201 om605 ongelmat
Re: w201 om605 ongelmat
Onko auto ollut aina diesel koska bensan tankki on erilainen ja ei sovellu dieselöintiin ton ongelman takia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 om605 ongelmat
Eikös sen voisi tukkia alkuperäisellä osalla, ettei tarvitse rakentaa mitään tulppaa ?Minkälainen vesitulppa olisi hyvä ilmeisesti polttoaineen esilämmitykselle jota ei ole kun ei meinaa millään pysyä kiinni.
Varmasti käynti on hetken epätasaista jos yksikin hehku on rikki, muttei moottori sen vuoksi sammu käynnistyttyään.Voiko yhden hehkun puuttuminen pelistä vaikuttaa niin paljon
En tiedä ymmärränkö oikein ettei pumpulle tule yhtään letkua, mutta kun turbon pumppu on niin ahtopaineen pitää tulla pumpun kelloon jotta saadaan syöttöä lisää ahtojen noustessa.mitään letkuja ei lähde kellolta yms. pumpulle tällä hetkellä
Tarkista onko johdot poikki takaluukun saranan luota.takakontin valon yms sulakkeen.(13)
Johto lienee öljynpainemittarin johto, anturihan oli edellisessä moottorissa öljynsuodattimen jalassa. Öljypohjasta saat tietysti vain tiedon öljyn määrästä, eli merkkivalolle se anturi. OM605 turbokoneessa ei ole öljynpaineen tunnistusta.-Öljynpaine mittari ei toimi pomppaa heti päälle 3 kun lyö virrat päälle! Onko c-mersussa sitten erinlainen anturi kun ei ole öljynpainemittaria ? Passaako 200dee moottorista suoraa, siinä toimi näytti 2 tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla nous tappiin, ja eikö se tuu öljypohjaan kiinni? Startin piuhojen seassa oli yks piuha ylimääränen (ilmeisesti moottorin vaihon yhteydessä katkasin ja en enää muista mikä se ois) öljynpaineen ja startin piuhojen lisäksi, mikähän se on?
oulaistenliikenne.fi
Re: w201 om605 ongelmat
On ollut aina diesel joo. Missäköhän sijaitsee mittaristonvalot kuulusko niille tulla erikseen johtoa vai tuleeko tuon ison liittimen kautta? Voiskoha valokatkasijassa olla vikaa.
Re: w201 om605 ongelmat
Himmennintä olet painellut, ettei ole vaan siitä pimennetty ? No varmastikin olet. Kokeile vielä painella mittaristoa siitä himmenninnappien viereltä, vilahtaako mittarivalot. Joskus on ollut mittaristo rikki niin että siitä on saanut hetkeksi valot syttymään.
Korjaisin sähköt niin että sulake 13 alkaa kestämään, ettei kuitenkin ole mittarivalotkin sen takana. Sitten jos ei ala toimia voisi selvitellä asiaa muualta.
Toimiiko keskikonsolin valot ?
Korjaisin sähköt niin että sulake 13 alkaa kestämään, ettei kuitenkin ole mittarivalotkin sen takana. Sitten jos ei ala toimia voisi selvitellä asiaa muualta.
Toimiiko keskikonsolin valot ?
oulaistenliikenne.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: w201 om605 ongelmat
Vakio pumppu ajoitetaan 14jykk kampiakselilta.edellyttäen ettei kukaan ole käännellyt pumpun painolimppua missä on ajoitus merkki.kaiken varmin ja tarkin on ottaa ykkös sylinterin paineventtiili irti jos ei ole mitään tietoa pumpusta,pinta kun värähtää elementissä niin kampiiakselilta 20 ennakkoa