Eberi vai Binar S212 E-Mersuun
Eberi vai Binar S212 E-Mersuun
Edellisessä autossa pöhisi joka talvi kuuden vuoden ajan ongelmitta Eberi jälkiasenteisena. Aikoinaan oli kokemus Webaston TT Venturan kanssa niin surkea, etten moista rakkinetta autooni kelpuuta, itse vaihdoin yhden ja liike kaksi polttokennoa, siksipä vain nuo otsikon kaksi lämmmitintä harkinnassa. Onko täällä kokemuksia Binaristä, hiukka kutkuttaisi moinen lämmitin, noin 800 eur hujakoilla olisi gsm-ohajuksen kanssa. Edellisessä S212:ssa oli ipcu-releellä tuo toteutettu ja olikohan pari relettä pätkimässä läppämoottoreiden signaalia. Harmi kun en ennen auton myyntiä tullut tarkastaneeksi kytkentää, joten ilman sähkökuvia paha ruveta tekemään mitään. Leipätyökseni pelaan sähkön, ohjausten kanssa joten jos forumilta joltain löytyisi kuvat. Tietty aina parempi jos olisi jopa valmiiksi toteutettu projekti w212/ S212 (vm. 2015) lisälämmitimen asennuksesta ja kuvista (vaikka rahaa vastaan).
Kysyin tarjousta eräästä JKL-alueella lämmittimiä laittavasta firmasta, vastaus oli 3300 euroa (aika huima) ja kuulemma Webaston joku malli kävisi tuohon ja Eberillä ei olisi saatavilla autooni lämmitintä, No, hei eivät halunneet sitten Eberiä ruveta laittamaan jostain syystä, saman moinen auto minulla nyt. Niin, mainittakoot että Binarissä olis valmiit johtosarjat ja kattava paketti putkia, liittimiä jne...
Tässä vaiheessa siis vasta suunnitteilla tämä... Ajatuksia ja kommentteja kaivattaisiin ja etenkin tuosta Binarista, onko siinä riski poltttaa autonsa?
Kysyin tarjousta eräästä JKL-alueella lämmittimiä laittavasta firmasta, vastaus oli 3300 euroa (aika huima) ja kuulemma Webaston joku malli kävisi tuohon ja Eberillä ei olisi saatavilla autooni lämmitintä, No, hei eivät halunneet sitten Eberiä ruveta laittamaan jostain syystä, saman moinen auto minulla nyt. Niin, mainittakoot että Binarissä olis valmiit johtosarjat ja kattava paketti putkia, liittimiä jne...
Tässä vaiheessa siis vasta suunnitteilla tämä... Ajatuksia ja kommentteja kaivattaisiin ja etenkin tuosta Binarista, onko siinä riski poltttaa autonsa?
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: Eberi vai Binar S212 E-Mersuun
Olikos tä Binar Venäläinen versio noista kahdesta muusta edellä mainutusta länsi merkistä?.
W213 T 220d 4Matic -18
Re: Eberi vai Binar S212 E-Mersuun
Juu, en kovinkaan paljoa moitteita löytänyt ja kytkentä siinä mielessä helppo, että valmiit johtosarjat. Lisäksi sais sen väyläkalikan hintaan 320 e ellei sitten viitsi ruveta kikkailemaan releiden kanssa (saatuani webaston kytkentäohjeen autooni ei tuokaan vaikea temppu ole). Tää olis -45 asteeseen asti ja varmaan ihan soiva peli. Tosiaan kommentteja kaipais miten hyvin nuo veli venäläisen tekeleet ovat toimineet, vai laittaisko suosiolla 500 e lisää ja ostais 1200 e hintaan 5 Kw Eberin asennussarjoineen ja puhelinohjauksella ja jättäis muille Binarin testaamisen.W204Koksi kirjoitti:Olikos tä Binar Venäläinen versio noista kahdesta muusta edellä mainutusta länsi merkistä?.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: Eberi vai Binar S212 E-Mersuun
Webasto alkuperäisasennuksena mitähän lie nykyään, varmaan 1500-1700 euroa ja sitten voi ohjata auton napeilla, diagnosoida Starilla töpselistä jne.
oulaistenliikenne.fi
Re: Eberi vai Binar S212 E-Mersuun
Mistä noin halvalla saa asennuksen kanssa. Toki alkuperäisasennuksella menee puolta vähemmän aikaa, mutta ei kai se laitekaan kännykkäohjauksella alle 1500 e lähde?dealer kirjoitti:Webasto alkuperäisasennuksena mitähän lie nykyään, varmaan 1500-1700 euroa ja sitten voi ohjata auton napeilla, diagnosoida Starilla töpselistä jne.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: Eberi vai Binar S212 E-Mersuun
Eberi (diesel) maksoi kaukosäädollä 2000€, viime syksynä.
Binar Viipurissa n.400 €.
Binar Viipurissa n.400 €.
W213 T 220d 4Matic -18
Re: Eberi vai Binar S212 E-Mersuun
Päädyin 5KW Eberiin+ asennussarja (sisälti lähes kaiken tarvitavan)+ Sham-väyläohjain sätelemään ilmastoinnin tötteröitä ja puhalusta + Remuc-ohjain (netissä + kännyllä voi ohjata)W204Koksi kirjoitti:Eberi (diesel) maksoi kaukosäädollä 2000€, viime syksynä.
Binar Viipurissa n.400 €.
Hinta 1520 euroa (asennus tuohon olisi ollut 600 eur), asensin itse. Asennuksessa menee aikaa, mutta merkki ja mallikohtainen "step by step" asennusohje löytynee, niin webastolle, kuin eeperille. Varmaan suurinta tarkkuutta tuossa on se, ettei polta omaa autoa ja joutunee miettimään miten ja minne ohjaa pakoputken. Myös lämmitin pitää olla tukevasti kiinni, en luottanut eberin omaan kiinnityspulttiin vaan laiton lisäksi vielä metallipannalla kiinni (kumiletkuilla pehmustettuna). Normaalistihan eperi on siellä oikella puolella lokarissa erittäin v.mäisessä paikassa ja halusin sen jo huollettavuuden takia konehuoneen puolelle + erittäin lyhyet vesiletkujen vedot (ei tarvinnut yhtään letkua edes leikata ja lämmittimen saa vartissa kouraan ja letkut laitettua alkuperäiseen asentoonsa, jos tarvetta korjata tuota pannnua). Ohjauksen puolella Sham-ohjain aika nami, saa opetettua puhalluksen voimakkuuden suunnan jne...
Asennuksen pystyy tekemään moottoritilaan, faceliftissä ei ole ohjautehostimen pumppua ja Eberin voi laittaa pystyasentoon (pakoputki alempana kuin imuilman sisään otto). Tukirautoja ja asennuslevyn joutui tekemään johon tulee sitten kiinni varsinainen lämmitin kinnityskehikko. Kaikki letkut ja sähköjodot laitoin panssariputkiin (muovisiin), on helppo vaihtaa tarvittaessa ja turvallinen tapa, ei tule kaapelivikoja mahdollisen hinkkautuman tähden. Yhtään relettä ei tuossa tarvinnut i/o:t kulkee sen nätisti Eberin kortilta-Sham-ohjaimelle-Remucille, apukuskin jalkatilassa alumiinilevyn alla tilaa kaikkille nuillle vehkeille ja siellä myös läpivienti konehuoneen puolelle.
Remucissa on yksi ylimäärinen ohjelmoitava output, jota aattelin käyttää ohjaamaan "Arctic fuel heateria", Eli kaikkein kovimmilla pakkasilla polttoaineen esilämmitys, saa mun puolesta tulla vaikka -40 asteen pakkaset. Tosin epäilen tuon kusineste AdBluen kyykkävän jo paljon ennen tuota.
En suosittele projektia, ellei tee huolella näitä asioita. Aavistus pitää osata sähkökuvia lukea ja edellisestä autosta oppineena, hiukan saa sillon tällöin kurkkia onko kaikki kunnossa (lähinnä pakoputki) tuolla lämmittimellä. Edellisessä meni pakoputkihaitari poikki ja ainahan siinä on pieni riski että auto kärvähtää.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011