Kuka korjailee StarC3:sta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Motti M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: La 16.02.2008 10:06
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Kuka korjailee StarC3:sta

Viesti Kirjoittaja Motti M »

Star alkoi sekoilla, ei saa yhteyttä toimilaitteisiin. Kun laite on ollut kuumassa autossa auringon paisteessa niin se toimii, mutta kun on viileä niin temppuilut alkaa. Erään kotikorjaajan kanssa tarkastettiin silmämääräisesti piirilevy, suurennuslasilla havaittavia kylmäjuotoksia ei löytynyt. Kuka olisi kokenut korjailija Starille?
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: Kuka korjailee StarC3:sta

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Oletteko tarkistaneet ettei johdoissa ole vikaa???
Kannattaa koittaa jonkun kanssa vaihtamalla johdot päikseen että se vika on varmasti itse muxissa.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Kuka korjailee StarC3:sta

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Motti M kirjoitti:Star alkoi sekoilla, ei saa yhteyttä toimilaitteisiin. Kun laite on ollut kuumassa autossa auringon paisteessa niin se toimii, mutta kun on viileä niin temppuilut alkaa. Erään kotikorjaajan kanssa tarkastettiin silmämääräisesti piirilevy, suurennuslasilla havaittavia kylmäjuotoksia ei löytynyt. Kuka olisi kokenut korjailija Starille?

Ne on semmoisia joskus. Onneksi oire tuollainen.

Mulla on yksi pääkortti varaosina jos siitä on apua. Kotikorjaajilla on erilaisia juotostaitoja ja välineitä. Jos löytyy sellainen joka saa nestemäisen fluksin kanssa juotettua isommat pintaliitos icpiirit pois ja takas niin se taso riittää välineiden ja juotostaidon osalta. Pelkkä juotosten lämmittely ei päivää tuo. Mutta ensin se vikapaikan metsästys.

Kylmäspräyllä kokeilemaan kuumassa säässä komponentteja mitä jäähdyttämällä aina sekoaa.

Itse en kyllä tarjoudu korjaamaan, mutta varaosakortti löytyy, tosin siinä oleva vika kokoajan päällä eli ei saa yhteyttä minnekkään:D Helpointa oli ostaa uusi muksi tai itseasiassa kortti. Niitä kortteja ei näy saavan enää. c3 tarjonta näyttää vähentyneen kinkkilässä.

Johtovika eli liitinvika voisi olla siinä mielessä että liittimissä muovia paljon ja muovin lämpölaajeneminen on varsin suurta. Tyypillistä on myös että 38 pinnisen pinni on vääntynyt, mutta tässä ei oire viittaa siihen.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Kuka korjailee StarC3:sta

Viesti Kirjoittaja DBFI »

AK47 kirjoitti:
Mulla on yksi pääkortti varaosina jos siitä on apua.
Pitäisi ensin tietää onko molemmilla samanlainen C3, aidoilla alkuperäisillä piirilevyillä vaiko se kiinanhalpis. Jälkimmäisissäkin pieniä varianttieroja.
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 580
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Kuka korjailee StarC3:sta

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Hiustenkuivaajalla on hyvä lämmitellä noitya komponentteja vikaa etsittäessä ja sitten kylmäspray:llä jäähdytellä. Jos vika on noin selkeästi lämpötilariippuva niin
sen paikallistaminen lienee kohtuullisen työn takana (voi olla myös katkos jossain piirilevyn vedossa tms).
Pintaliitosten korjaaminen on hankalaa ja yhä pienemmät osat vaatisi jo stereomikroskooppia, ikänäkö alkaa estää mulla jo nuo hommat. Onnea korjauksiin.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Vastaa Viestiin