722.4 laatikko 722.5 tilalle
722.4 laatikko 722.5 tilalle
Tarkoitus olisi vaihtaa 5vaihteinen automaatti 4vaihteiseksi, joten sopiiko tuo 722.4 aski "heittämällä" 722.5 tilalle M104 moottoriin.
Ja mitä muuta pitää vaihtaa että saa toimimaan, ainakin kardaari ja vaihteen valitsin ainakin?
Ja mitä muuta pitää vaihtaa että saa toimimaan, ainakin kardaari ja vaihteen valitsin ainakin?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ti 26.02.2019 16:48
Re: 722.4 laatikko 722.5 tilalle
Kartaani pidempi 722.3 ja. 4 sessa, muuten menee kun laittaa vaan...
Suosittelisin laittamaan 722.3 ennemmin m104
Saattaa tulla myös kierroksissa onkelmia kun tiheempi välitys suhde
Suosittelisin laittamaan 722.3 ennemmin m104
Saattaa tulla myös kierroksissa onkelmia kun tiheempi välitys suhde
Re: 722.4 laatikko 722.5 tilalle
Ongelmia tulee xx.4 kun se ei kestä tuon kuutosen perässä.
Toi 722.5 on sama mutta ylivaihteella sähköisella kuin toi 722.3..liekö pituus eroa vain.
Toi 722.5 on sama mutta ylivaihteella sähköisella kuin toi 722.3..liekö pituus eroa vain.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 722.4 laatikko 722.5 tilalle
Sama tulos tulee kun vetää kepistä pakkonelosen päälle? Jos välitystä haluaa tiuhentaa niin pienempää pyörää alle
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 722.4 laatikko 722.5 tilalle
Varmaan tarvii vaihteenvalitsin vaihtaa myös jos 722.3 laittaa 722.5 tilalle?
Ja 722.3 siis menee suoraan ilman kikkailuja tuohon M104 koneen jatkeeksi ja vanha kardaari käy myös?
Ja 722.3 siis menee suoraan ilman kikkailuja tuohon M104 koneen jatkeeksi ja vanha kardaari käy myös?
Re: 722.4 laatikko 722.5 tilalle
722.5 kaiketi on kuoreltaan pitee kun siihen on ympätty se 5 vaihde. 722.3 ja .4 ilmeisesti yhtäpitkiä. 722.4 taitaa olla sellainen "kevytversio" eli alkujaan pienitehoisempiin autoihin vaikka on muuten hyvin 722.3 kaltainen.Kartaani pidempi 722.3 ja. 4 sessa, muuten menee kun laittaa vaan...
Onko siinä vaihteenvalitsimes jotain eroa? Näkyykö se 5 vaihde siinä jotenkin? Mitäs onko koku S/W kytkin? Sillokn on sellainen alipainerasia vaihtovaijerin juures laatikon päässä jota taas ei kaikissa 722.3 laatikoissa ole. Uudemmissa kylläki on.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: 722.4 laatikko 722.5 tilalle
Valitsimesta löytyy pakko nelonen/4 ja S/R kytkin.
Pääasiallisesti kiinnostaa että meneekö tuo 722.3 aski kiinnityksiltään suoraan M104 lohkoon/kytkinkoppaan, ja onko kellään kokemusta tuon 722.3:n vaihtamisesta 722.5:n tilalle, kun ainakin nettiautosta löytynyt useinkin CE300-24v coupeja mihin tuo laatikko on vaihdettu alkuperäisen tilalle. Eli eikös se silloin pitäisi olla mahdollista, mutta että mitä muuta pitäisi silloin muuttaa?
Pääasiallisesti kiinnostaa että meneekö tuo 722.3 aski kiinnityksiltään suoraan M104 lohkoon/kytkinkoppaan, ja onko kellään kokemusta tuon 722.3:n vaihtamisesta 722.5:n tilalle, kun ainakin nettiautosta löytynyt useinkin CE300-24v coupeja mihin tuo laatikko on vaihdettu alkuperäisen tilalle. Eli eikös se silloin pitäisi olla mahdollista, mutta että mitä muuta pitäisi silloin muuttaa?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ti 26.02.2019 16:48
Re: 722.4 laatikko 722.5 tilalle
Ite en oo vielä saanu varmuutta että onko 722.5 tavallaan 722.3 vai.4 pohjainen, minun mielestä se on .4. 722.3 ja 4 erona on turbiinin koko, vetolevy sama. Kytkinkoppamuutoksia ei tarvihe laittopa minkä tahansa nuista kolmesta lootasta. vaihteen valitsimesta en osaa sanoa w/s nappi tulee toimimaan normaalisti kun vain homaat bensan lootan tai miks ei dieselinkin, vaihtaa vain sen kickdown rasian laatikonpäähän. Kardaanejakin löytyy helposti noihin .4 ja 3.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ti 26.02.2019 16:48
Re: 722.4 laatikko 722.5 tilalle
Ps. täältä vois 722.357 M104 3.2L perästä löytyä jos siitä jotain maksetaan
Re: 722.4 laatikko 722.5 tilalle
Laitoin sulle yksityis viestiä ja sähköpostiaW124ropluu kirjoitti:Ps. täältä vois 722.357 M104 3.2L perästä löytyä jos siitä jotain maksetaan
Re: 722.4 laatikko 722.5 tilalle
Ja onko ideaa/tietoa mistä löytyisi sopiva kardaani jos 722.5 tilalle nakkaa 722.3, että käykö vaikka CE300-12v kardaani mitoiltaan suoraan tuohon jatkeeksi?W124ropluu kirjoitti:Ite en oo vielä saanu varmuutta että onko 722.5 tavallaan 722.3 vai.4 pohjainen, minun mielestä se on .4. 722.3 ja 4 erona on turbiinin koko, vetolevy sama. Kytkinkoppamuutoksia ei tarvihe laittopa minkä tahansa nuista kolmesta lootasta. vaihteen valitsimesta en osaa sanoa w/s nappi tulee toimimaan normaalisti kun vain homaat bensan lootan tai miks ei dieselinkin, vaihtaa vain sen kickdown rasian laatikonpäähän. Kardaanejakin löytyy helposti noihin .4 ja 3.
Re: 722.4 laatikko 722.5 tilalle
Ainakin ce on sedania 10cm lyhyempi kori eli eroa on kardaanissakin....vaikka samainen kone ja askikin olisi
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 722.4 laatikko 722.5 tilalle
Kysytään kuitenkin, onko vaihtoon periaatteellinen syy vai onko 722.5:ssä jotain vikaa? Vitosen päällepysymisessähän voi olla vain mikrokytkinvika vaihdevivun juuressa. Ja kuten edellä on sanottu
722.3 = W4A 040 = max. n. 400 Nm
722.4 = W4A 020 = max. n. 200 Nm
722.5 = W5A 030 = max. n. 300 Nm
Eli ei kannata 722.4:ää sinne laittaa.
722.3 = W4A 040 = max. n. 400 Nm
722.4 = W4A 020 = max. n. 200 Nm
722.5 = W5A 030 = max. n. 300 Nm
Eli ei kannata 722.4:ää sinne laittaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 722.4 laatikko 722.5 tilalle
Juu, sedani w124 on tosiaan koriltaan sen 10cm pitempi kuin ce, mutta tuota coupeahan löytyy sekä 12 että 24 venttiilisenä ja 12 tappisessa koneessahan on vakiona 722.4 aski mikä on lyhempi kuin 24 tappisessa oleva 722.5. Niin eikös niissä 12venttiilisissä ole oletettavasti silloin pikkuisen pidempi kardaari?atlas kirjoitti:Ainakin ce on sedania 10cm lyhyempi kori eli eroa on kardaanissakin....vaikka samainen kone ja askikin olisi
Re: 722.4 laatikko 722.5 tilalle
722.5 sökönä eikä vaihda 1-2 vaihdetta isommalle, ei taida kestää vääntöä kun kone porattu yli kokoon 3.6 litraseksi, eli täällä jo käännytty sen puoleen että kokeilla tuolla 722.3 että alkaako se kestämäänTimo L. kirjoitti:Kysytään kuitenkin, onko vaihtoon periaatteellinen syy vai onko 722.5:ssä jotain vikaa? Vitosen päällepysymisessähän voi olla vain mikrokytkinvika vaihdevivun juuressa. Ja kuten edellä on sanottu
722.3 = W4A 040 = max. n. 400 Nm
722.4 = W4A 020 = max. n. 200 Nm
722.5 = W5A 030 = max. n. 300 Nm
Eli ei kannata 722.4:ää sinne laittaa.