W168 sähkövika - missä moottorin maajohto?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

W168 sähkövika - missä moottorin maajohto?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Otsikossa olennainen. Tunkattuani etupään ylös, yhden piuhan löysin melkein keskeltä autoa - se menee pohjan muovikotelon sisään. Liekö se?
Muuta nosturia ei ole käytössä.

Ongelmana on se, että auto ei starttaa avaimesta. Kerran olen saanut startin napsahtamaan. Mäkistartilla käynnistyy, mutta moottorin häiriövalo syttyy. Eilen hyytyi 500 m ajon jälkeen ylämäkeen ja kuskin mukaan merkkivaloja syttyi tauluun. Sain sen myöhemmin pakilla käyntiin ja ajoin kotipihaan. Risteykseen käännyttäessä syttyi ABS, ASR/BAS -merkkivalot ainakin ja kääntymisen jälkeen vilkkuviiksi palautti mutta vilkku jäi vilkkumaan. Pihaan tullessa auto taas sammahti, sitä ennen kaikki merkkivalot sykkivät rytmikkäästi kunnes pimenivät.

Maajohtoa etsin siksi, kun kuulin että se voi täristä poikki. Vai voisiko virtalukonpohja olla rikki? Startille ei kai pääse muutenkuin laskemalla moottori-vaihteistoapurunkoa alaspäin.

Taitaa olla aika laitos tämä 2002 A 140, n. 280 tkm mittarilukemalla.

(PS. ostetaan edullinen käyttömersu automaatilla isolle miehelle :-) ).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W168 sähkövika - missä moottorin maajohto?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Timo L. kirjoitti:Otsikossa olennainen. Tunkattuani etupään ylös, yhden piuhan löysin melkein keskeltä autoa - se menee pohjan muovikotelon sisään. Liekö se?
Muuta nosturia ei ole käytössä.

Ongelmana on se, että auto ei starttaa avaimesta. Kerran olen saanut startin napsahtamaan. Mäkistartilla käynnistyy, mutta moottorin häiriövalo syttyy. Eilen hyytyi 500 m ajon jälkeen ylämäkeen ja kuskin mukaan merkkivaloja syttyi tauluun. Sain sen myöhemmin pakilla käyntiin ja ajoin kotipihaan. Risteykseen käännyttäessä syttyi ABS, ASR/BAS -merkkivalot ainakin ja kääntymisen jälkeen vilkkuviiksi palautti mutta vilkku jäi vilkkumaan. Pihaan tullessa auto taas sammahti, sitä ennen kaikki merkkivalot sykkivät rytmikkäästi kunnes pimenivät.

Maajohtoa etsin siksi, kun kuulin että se voi täristä poikki. Vai voisiko virtalukonpohja olla rikki? Startille ei kai pääse muutenkuin laskemalla moottori-vaihteistoapurunkoa alaspäin.

Taitaa olla aika laitos tämä 2002 A 140, n. 280 tkm mittarilukemalla.

(PS. ostetaan edullinen käyttömersu automaatilla isolle miehelle :-) ).
Olosuhteet kun on että nosturia/monttua(pois lukien tiellä olevat niitähän nykisin riitää...)
niin yksinkertainen testi/korjaus on laittaa uusi maapiuha jonnekkin moottorin yläpuolelta näkyvään kohtaan ja toinen pää vaikka runkoaisaan sitten vaan varmistaa että akun ja korin välinen maa on ok
(vaikka vika ei olisi maapiuhassa niin se uusi johdon pätkä ei haitaa)















. .
Mökkillä
'
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W168 sähkövika - missä moottorin maajohto?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

FinlandMerceds kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Otsikossa olennainen. Tunkattuani etupään ylös, yhden piuhan löysin melkein keskeltä autoa - se menee pohjan muovikotelon sisään. Liekö se?
Muuta nosturia ei ole käytössä.

Ongelmana on se, että auto ei starttaa avaimesta. Kerran olen saanut startin napsahtamaan. Mäkistartilla käynnistyy, mutta moottorin häiriövalo syttyy. Eilen hyytyi 500 m ajon jälkeen ylämäkeen ja kuskin mukaan merkkivaloja syttyi tauluun. Sain sen myöhemmin pakilla käyntiin ja ajoin kotipihaan. Risteykseen käännyttäessä syttyi ABS, ASR/BAS -merkkivalot ainakin ja kääntymisen jälkeen vilkkuviiksi palautti mutta vilkku jäi vilkkumaan. Pihaan tullessa auto taas sammahti, sitä ennen kaikki merkkivalot sykkivät rytmikkäästi kunnes pimenivät.

Maajohtoa etsin siksi, kun kuulin että se voi täristä poikki. Vai voisiko virtalukonpohja olla rikki? Startille ei kai pääse muutenkuin laskemalla moottori-vaihteistoapurunkoa alaspäin.

Taitaa olla aika laitos tämä 2002 A 140, n. 280 tkm mittarilukemalla.

(PS. ostetaan edullinen käyttömersu automaatilla isolle miehelle :-) ).
Olosuhteet kun on että nosturia/monttua(pois lukien tiellä olevat niitähän nykisin riitää...)
niin yksinkertainen testi/korjaus on laittaa uusi maapiuha jonnekkin moottorin yläpuolelta näkyvään kohtaan ja toinen pää vaikka runkoaisaan sitten vaan varmistaa että akun ja korin välinen maa on ok
(vaikka vika ei olisi maapiuhassa niin se uusi johdon pätkä ei haitaa)
.
Kiitos vinkistä - en ole oikein sujut sähköjuttujen kanssa. AKun ja korin maa on ok.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W168 sähkövika - missä moottorin maajohto?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Timo L. kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Otsikossa olennainen. Tunkattuani etupään ylös, yhden piuhan löysin melkein keskeltä autoa - se menee pohjan muovikotelon sisään. Liekö se?
Muuta nosturia ei ole käytössä.

Ongelmana on se, että auto ei starttaa avaimesta. Kerran olen saanut startin napsahtamaan. Mäkistartilla käynnistyy, mutta moottorin häiriövalo syttyy. Eilen hyytyi 500 m ajon jälkeen ylämäkeen ja kuskin mukaan merkkivaloja syttyi tauluun. Sain sen myöhemmin pakilla käyntiin ja ajoin kotipihaan. Risteykseen käännyttäessä syttyi ABS, ASR/BAS -merkkivalot ainakin ja kääntymisen jälkeen vilkkuviiksi palautti mutta vilkku jäi vilkkumaan. Pihaan tullessa auto taas sammahti, sitä ennen kaikki merkkivalot sykkivät rytmikkäästi kunnes pimenivät.

Maajohtoa etsin siksi, kun kuulin että se voi täristä poikki. Vai voisiko virtalukonpohja olla rikki? Startille ei kai pääse muutenkuin laskemalla moottori-vaihteistoapurunkoa alaspäin.

Taitaa olla aika laitos tämä 2002 A 140, n. 280 tkm mittarilukemalla.

(PS. ostetaan edullinen käyttömersu automaatilla isolle miehelle :-) ).
Olosuhteet kun on että nosturia/monttua(pois lukien tiellä olevat niitähän nykisin riitää...)
niin yksinkertainen testi/korjaus on laittaa uusi maapiuha jonnekkin moottorin yläpuolelta näkyvään kohtaan ja toinen pää vaikka runkoaisaan sitten vaan varmistaa että akun ja korin välinen maa on ok
(vaikka vika ei olisi maapiuhassa niin se uusi johdon pätkä ei haitaa)
.
Kiitos vinkistä - en ole oikein sujut sähköjuttujen kanssa. AKun ja korin maa on ok.
Ja semoinenkin että jos ei satu olemaan sopivaa kaapelin pätkää siihen heti laittaa
niin apukäynistys kaapelilla voi testat onko vika siinä kun laittaa
sen koneen ja korin väliin











. .
Mökkillä
'
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: W168 sähkövika - missä moottorin maajohto?

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Maajohtoja oli muistaakseni 3 yhteensä jos on samalla tavalla kuin Vaneossa jossa sama kone.
Moottoritilassa pari ja auton alla akkua varten.
Nuo moottorin maat oli muistaakseni pesurisäiliön alla sekä moottorin sivulla.
Nuo menee herkästi puhki...
Helpoin tapa on mitata yleismittarilla vastus / johtavuus moottorin ja korin sekä moottorin ja akun välillä.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: W168 sähkövika - missä moottorin maajohto?

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Ja lisänä w168 korjaus ohjeita kuvilla vika selostuksen kera.
http://www.aclassinfo.co.uk/index.html
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Vastaa Viestiin