W211 CDI uusiutuva my diesel

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
joni84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: La 13.04.2013 17:43

W211 CDI uusiutuva my diesel

Viesti Kirjoittaja joni84 »

Ajelin edellisellä autollani VW passat my dieselillä ja vain hyviä kokemuksia. Ajattelin nyt laittaa mersuuni sitä kai se sinnekin soveltuu.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5214
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 CDI uusiutuva my diesel

Viesti Kirjoittaja MiHe »

https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-be ... -autoihin/" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
joni84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: La 13.04.2013 17:43

Re: W211 CDI uusiutuva my diesel

Viesti Kirjoittaja joni84 »

Niin ei uusiin mutta entäs nämä vanhat.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5214
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 CDI uusiutuva my diesel

Viesti Kirjoittaja MiHe »

joo taitaa koskea vasta euro6 moottoreita, muistelin vain tuollaisen uutisen joskus ohimennen lukeneeni enkä (silloinkaan) lukenut sitä tarpeeksi ajatuksella läpi
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
joni84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: La 13.04.2013 17:43

Re: W211 CDI uusiutuva my diesel

Viesti Kirjoittaja joni84 »

Vanhassa pumppusuutin volkkarissa toimi hyvin luulisi että tässäkin.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2448
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W211 CDI uusiutuva my diesel

Viesti Kirjoittaja markoala »

Toimii, savukoneet saa päästöistä läpi tällä helposti.
W213 220d + W201 1.8e
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3847
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W211 CDI uusiutuva my diesel

Viesti Kirjoittaja RH »

https://www.is.fi/autot/art-2000006379938.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuokin kannattaa lukaista.
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
joni84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: La 13.04.2013 17:43

Re: W211 CDI uusiutuva my diesel

Viesti Kirjoittaja joni84 »

Jos tästä my diisselistä ei ole mitään hyötyä miksi minä sitten sain tiputettua passatista aikoinaan päästöjä??.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5214
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 CDI uusiutuva my diesel

Viesti Kirjoittaja MiHe »

joni84 kirjoitti:Jos tästä my diisselistä ei ole mitään hyötyä miksi minä sitten sain tiputettua passatista aikoinaan päästöjä??.
Eihän tuossa niin sanota, Suomen päästöt eivät vähene mutta henkilökohtaiset kyllä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
joni84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: La 13.04.2013 17:43

Re: W211 CDI uusiutuva my diesel

Viesti Kirjoittaja joni84 »

Niin tottakai Hyvähän sitä silloin tällöin lorauttaa tankkiin.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: W211 CDI uusiutuva my diesel

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

MiHe kirjoitti:joo taitaa koskea vasta euro6 moottoreita,
Kyllä mulla euro 5 koneisen polttoaineen täyttökorkin vieressä on teksti, jossa kielletään biodieselin käyttö.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 CDI uusiutuva my diesel

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Neste My ei olekaan perinteistä biodieseliä.

https://www.neste.fi/artikkeli/biodiese ... -mita-eroa" onclick="window.open(this.href);return false;
230 C 1978
SLK 230 Kompressor 1999
C 220 d 4matic 2016
-ruoska-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 19.01.2018 18:00

Re: W211 CDI uusiutuva my diesel

Viesti Kirjoittaja -ruoska- »

Kyllä mulla euro 5 koneisen polttoaineen täyttökorkin vieressä on teksti, jossa kielletään biodieselin käyttö.
Biodiesel Euro 5 -koneissa on varmaankin tarkoittanut niitä jopa 10v sitten tehtyjä litkuja. Nesteen MY on eri ainetta kuin nuo vanhat biodieselit ja itsellä ei ole ollut mitään negatiivista sanottavaa MY:stä S212:n kanssa. Kuitenkin noin 50tkm olen sillä ajanut ja maailmaa pelastanut :roll:
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: W211 CDI uusiutuva my diesel

Viesti Kirjoittaja sompio »

Eihän tuon TM:n jutun mukaan Volvokaan anna lupaa ennen vuotta 2016 käyttöönotetuille Volvoille lupaa käyttää ko. polttoainetta ja Mersu antaa vasta raskaalle kalustolle joka täyttää Euro6 normin käyttöluvan ja muille ei.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 280 TE 4-Matic -98 Meni pojalle
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Jari Ke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4624
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W211 CDI uusiutuva my diesel

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

-ruoska- kirjoitti: Biodiesel Euro 5 -koneissa on varmaankin tarkoittanut niitä jopa 10v sitten tehtyjä litkuja. Nesteen MY on eri ainetta kuin nuo vanhat biodieselit ja itsellä ei ole ollut mitään negatiivista sanottavaa MY:stä S212:n kanssa. Kuitenkin noin 50tkm olen sillä ajanut ja maailmaa pelastanut :roll:
[/quote]

Tervetuloa Foorumille. Kiinnitti huomioni että olet liittynyt 2018 tammikuussa ja malttanut näin kauan pitää korkkaamattomana tätä Foorumia kun tämä oli ensimmäinen viestisi jos nyt oikein tulkitsin

Mutta joo parastahan se kait olisi jos voisi olla kokonaan ajelematta. Mietin vaan siltäkin kantilta että paljonko tuo My:n valmistusprosessi mahtaa hiilijalanjälkeä vaatia et on sitä tavaraa mitä se on? Ei sillä etteikö kaikki muutkin sitä vaatisi mutta jos normia ja tätä vertaa ni onko siinä eroja ja jos on ni mihin suuntaan?
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: W211 CDI uusiutuva my diesel

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

markoala kirjoitti:Toimii, savukoneet saa päästöistä läpi tällä helposti.
Toimiihan se, olen reilun vuoden aikana neljä tankillista polttanut Vitossa. Viime vuonna tankillinen ennen katsastusta, ja nokiarvo oli 0.36 eli ihan ok tuolle OM611:lle (euro-3 201 tkm).
Mitään ongelmia tuo ei ole aiheuttanut (kop kop), vedot tallella ja perinteistä dieselin katkua ei ole. Käytän silti välillä myös tavallistakin dieseliä, riippuen siitä mitä huoltsikalla sattuu olemaan. Tuotahan ei saa edes kaikilta Nesteen asemilta.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Vastaa Viestiin